Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268442 kertaa)

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoide hakusessa
« Vastaus #405 : 11.12.07 - klo:13:22 »
Millä meikkivoidesivellin on paras pestä? Onko olemassa mitään pikapesukikkaa, vai pitäisikö pestä samalla tavalla kuin normaalistikin, meikkivoidehan ei taida ihan huuhtelemalla irrota?

Minä täällä innokkaana taas vastaamassa  ::) :D Kokeilin eka kerralla pestä shampoolla mutta eihän voiteet irronneet sillä kovin hyvin. Sitten kokeilin Lumenen öljyputsarilla mutta ei auttanut, juureen jäi vaikka kuinka paljon vielä. Tämän jälkeen en jaksanut enää hinkata sivellintä vaan laitoin oliiviöljyä lasiin ja siveltimet sinne. Se auttoi ja suurin osa alkoi irrota. En tosin suosittele kokeilemaan ennen kuin ihan hätätilanteessa, koska sivellin jäi öljyisen tuntuiseksi vielä usean saippualla pesun jälkeen.
Noiden kokeilujen jälkeen olen tyytynyt pesemään tavallisella saippualla ja ihan hyvin on toiminut jos jaksaa vaahdottaa kunnolla moneen kertaan ja käydä harjakset läpi pienemmissä osioissa. Pitääkin kokeilla ensi kerralla asianpesuaineella ;D
(En siis kohtele muita siveltimiä näin rankasti, tuntuu vaan että synteettiset ei helposti huonoksi mene :D)

Mahtaisivatkohan siveltimien pesuun tarkoitetut aineet olla helppokäyttöisempiä ja tehokkaita myös meikkivoiteen kanssa, onko jollain kokemusta? (kuuluisikohan nämä keskustelut esim. meikkisiveltimet -ketjuun paremmin..)

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #406 : 11.12.07 - klo:14:22 »
Mulla ei nestesaippua ja tavis shampoo tehonnut meikkivoidesiveltimeen, mutta syväpuhdistavalla tulee hyvää jälkeä.

Poissa kesäheinä

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #407 : 13.12.07 - klo:12:09 »
Kuten Tätikin tuossa ylempänä, olen pessyt meikkivoidesivellintäni marseille saippualla ja hyvin on ainakin Diorin forever siitä lähtenyt.

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #408 : 13.12.07 - klo:13:30 »
Mulle ainakin sanottiin MUSilla Tukholmassa, että synteettiset siveltimet (kuten meikkivoidesiveltimet) voi pestä ihan vaan astianpesuaineella. Mulla ei ole meikkivoidesivellintä, mutta peitevoidesiveltimen pesu on tuttua hommaa ja peiteainehan on paljon tuhdimpaa tavaraa kuin meikkivoide. Mulla parhaaksi menetelmäksi on osoittautunut "esipesu" öljyllä (mulla käytössä manteliöljy, jonka annan ensin vaikuttaa jonkin aikaa) ja sen jälkeen pesu jollain saippualla ja huolellinen huuhtelu. Kannattaa kokeilla, toi öljy tekee ihmeitä!

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #409 : 13.12.07 - klo:15:36 »
Kiitos epe vinkistä. Eipä tosiaan tuota manteliöljyäkään ole hoksannut käyttää välineiden pesussa, vaikka puhdistankin sillä lähes joka ilta meikit naamalta hyvin tuloksin.

Kontrolloiko öljy karvoja niin, ettei ne sojota niin helposti joka suuntaan, vai mitä se tarkalleen ottaen tekee siveltimelle?

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #410 : 13.12.07 - klo:18:37 »
No öljy yksinkertaisesti vaan puhdistaa törkeän hyvin :D sen takia mä sitä käytän. En kuitenkaan halua, että sivellin jää ihan tahmaseksi, joten pesen sitten öljyn pois shampoolla tai saippualla. Aitokarvaisiin siveltimiin en käytä öljyä, ne lähtee ihan hyvin puhtaaksi shampoolla ja laitan vielä hoitoainetta perään, niin pysyy hyvässä kunnossa.

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #411 : 13.12.07 - klo:19:29 »
Tunnen itseni varsinaiseksi luopioksi mineraalimeikkiporukassa, mutta ”talveksi” (missäköhän sekin mahtaa olla) tosiaan halusin ihan vanhan kunnon perinteisen meikkivoiteen.

Samoin! Mineraalit kuivattaa ihon pintakerroksen nenästä ja otsasta hilseileväksi, kesällä mulla ei tätä ongelmaa ole. Mä en yksinkertaisesti saa rasvattua naamaani niin paljon kuin tarvitsisi. Viikon normaalimeikkivoiteen käytön jälkeen alan päästä kuivuudesta eroon, mutta Nina Riccin meikkivoiteen jämä vetelee viimeisiään. Tarvitsisi siis uuden.

Forever kiinnostaisi Whitebeamin menestyksekkään räntäsade-testin jälkeen. -Mutta jestas sentään en tasan maksa meikkivoiteesta 45 euroa. Mulla on ennen mineraaleja ollut jotain Diorin meikkivoidetta, joka oli ihan tosi hyvää. En vaan kuollakseni muista muuta kuin että tökötti oli sinikorkkisessa lasisessa pumppupullossa, tosi mielettömät tuntomerkit  ::)
Lancomen Color ID kiinnostaisi minua myös, käytin siitä pienen testeripussin ja vaikutti ihan oivalta. Muutenkin muistelen tykänneeni aimmin paljon myös Lancomen meikkivoiteista.

Keksin myös ehdottomasti tarvitsevani meikkivoidesiveltimen, en käsitä miten olen tähän saakka voinut elää ilman sellaista.

« Viimeksi muokattu: 13.12.07 - klo:20:23 kirjoittanut siili »

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #412 : 13.12.07 - klo:21:43 »
Onko Pure Luxen mineraalimeikkivoide tarkoitus sekoittaa veden kanssa tahnaksi? Kun L'Orealilla kerran on jauhemainen mineraalimeikkivoide, niin kuvittelisi PL:n version toimivan samalla periaatteella.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #413 : 13.12.07 - klo:21:48 »
^ Eii, mineraalit ovat kyllä jauhemaisia, ja niitä on myös tarkoitus käyttää jauhemaisena. :) Kukaan ei kylläkään estä sekoittamasta veteen tai voiteeseen, mutta ne toimivat kyllä sekoittamattakin. Voiteeksi tarkoitetut ovat voidemuodossa alkuperäisesti, Pure luxellakin taitaa olla voidemainen.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #414 : 22.12.07 - klo:15:30 »
Kävin tänään pyytämässä Biothermin Aquaradiance meikkivoiteesta näytteen. Millainen tuo on teidän mielestä peittokyvyltään? Jättääkö matan vai hohtavan pinnan? Tällä hetkellä käytössä HR:n Color Clone ja se jättää mun mielestä hiukan hohtavan, tai oikeastaan kuulaan pinnan. Peittokyvyltään tuo HR on mielestäni keskiluokkaa, eli jättää luonnollisen pinnan. Miten Biotherm on toiminut pidemmällä ajalla, onko alkanut tukkimaan tms? Toisena vaihtoehtona oli Diorin Forever, mutta siitä en ainakaan vielä pyytänyt testeriä.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #415 : 22.12.07 - klo:20:33 »
Aquaradiance jättää mielestäni samanlaisen kuulaan pinnan kuin Color Clone. Peittokyky on puolipeittävä, aika peruskamaa sen suhteen. Ei ainakaan minulla ole alkanut tukkimaan mutta ei ole kyllä mikään muukaan meikkivoide, mulla ei taida olla taipumusta siihen (ja käytän aina puhtaita sormia, sientä tai sivellintä). Tuosta Foreveristä löytyy tosi paljon kommentteja Dior-ketjusta.

Tuo Aquaradiance on muuten Lorkun oman mainostuksen mukaan hyvin lähellä Giorgio Armanin Luminous Silk Foundationia. Jos jollain juureksella on omakohtaista kokemusta tuosta olisi kiva kuulla!
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #416 : 29.12.07 - klo:23:20 »
Minulle kävi vähän samalla tavalla kuin muutamalle muulle täällä, eli mineraalit oli pakko laittaa syrjään talveksi. Kävin hakemassa tilalle Make Up For Everin Face & Body-meikkivoiteen sävyssä 38 Pink Porcelain. Sävy on neutraalihko vaalea, sopiva tällaiselle kalpeanaamalle.

Olen erittäin tyytyväinen ostokseeni, tosi hyvä talvimeikkivoide. Ei kuivata, ei ole ihan mattapintainen, ei saa huokosia näyttämään jättimäisiltä tai ihoa kamalalta päivän mittaan. En tiedä toimisiko tämä herkästi kiiltelevällä ihotyypillä, mutta talven kuivattamalla iholla mainio tuote. Tämä kuivuu myyjän mukaan vedenkestäväksi, ja kuivumisen tosiaan huomaa, hetken päästä meikkivoidetta alkaa olla hankala levittää. Yksi kerros ei ole vielä kovin peittävä, mutta tätä pystyy levittämään useita kerroksia aina edellisen kuivuttua. Itse olen laittanut tätä jopa kolme kerrosta päällekkäin,ja lopputulos on silti hyvin luonnollinen. Voin todella suositella, tämä on nyt ainakin tällä hetkellä yksi talven luottotuotteistani.
1a F ii

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #417 : 29.12.07 - klo:23:27 »
^Tuo taitaa olla monen meikkarin suosikkituotteita, olen kuullut kovasti kehuja tuosta vedenkestävyydestä ja säädeltävästä peittävyydestä.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #418 : 30.12.07 - klo:11:50 »
Kokeilin tänään Biothermin Aquaradiancea ja on kyllä tosi hyvä meikkivoide! Jättää nätin kuulaan pinnan ja peittää juuri sopivasti. Täytyykin varmaan ostaa tätä talveksi, kun tuntuu ja näyttää niin hyvältä. Iho on tosi freesin näköinen. Tosin puuterin jälkeen se ihana kuulaus ja raikkauden näkö peittyi. Pysyyköhän tuo ilman puuteria paikoillaan?

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #419 : 30.12.07 - klo:12:14 »
Pysyy se puuteroimattakin ihan hyvin, riippuen tietysti ihosta, kuivemmalla paremmin kun rasvasemmalla. Mun lemppari tuon kanssa on YSLn irtopuuteri niin tuo ihana kuulaus ja heleys ei peity.