Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268988 kertaa)

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
Vs: Meikkivoide hakusessa
« Vastaus #45 : 10.03.07 - klo:19:14 »
Hei kiitti, täällä oon saanut paljon vinkkejä! Tosin ovat menneet harakoille ja muille kottaraisille kun en oo uskonut kuitenkaan. Tällä hetkellä käytössä Lily Lolon Candy Cane ja apteekin Humektan, joista olen sekoittanut sopivan peiton iholleni. Jos jollain on valmiiksi "'vääriä" mineraalimeikkisävyjä ja tyhjiä purkkeja kannattaa sekoittaa niihin pikkupurkkeihin.- Saa hyvin luonnollisia sävyjä.

Sannana reportteeraisin sellaista turhaa että onhan tämäkin tapa  :) No, kokeillaan me Sannat kaikkea  ;)
« Viimeksi muokattu: 10.03.07 - klo:19:18 kirjoittanut sanna365 »

Poissa Emmi

• Hiushörhö
« Vastaus #46 : 10.03.07 - klo:19:50 »
Mulla on käytössä HR:n Color Clone. Mielestäni ihan ässä -sopii sekä kuivalle että rasvaisemmalle iholle (käytössä kesät talvet, ja oma ihotyyppini vaihtelee vuodenajan mukaan), väri sulautuu täydellisesti ihoon (vrt. vuodenajat) ja meikkivoide pysyy ja peittää tarpeeksi, vaikka onkin ohutta. I'm in love.  :-* Kokeilin muuten HR:n uutta Spectacular-meikkivoidetta, ja sekin vaikutti erittäin hyvältä, etenkin jos haluaa hieman paksumpaa ja peittävämpää tulosta.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 11.03.07 - klo:09:45 »
Olen viime vuosina kokeillut meikkivoiteita laidasta laitaan (Chanel, Dior, Shiseido, Lancome, Nina Ricci + markettimerkkejä). Ongelmana on ollut lähinnä sopivan neutraalin sävyn löytäminen. Tarvitsen myös suht peittävän (mutta luonnollisen näköisen) meikkivoiteen couperosaiholleni. Meikkivoiteen pitäisi myös kestää siistinä koko päivän. Nyt olen vihdoin löytänyt meikkivoiteen johon olen ainakin jonkin aikaa tyytyväinen  :) Kyseessä on Lumenen Double Stay, josta mixailen 0 ja 1 sävyistä itselleni sopivan meikkivoiteen. Tämä sekoitus on juuri ihoni sävyinen. Testailin tätä sekoitusta eilen; meikkasin aamulla aikaisin, kävin hikilenkillä räntäsateessa ja kaupungilla asioilla. Meikki oli vielä illallakin todella hehkeän näköinen. Suosikki on löytynyt  :)

cinzie

• Vieras
« Vastaus #48 : 13.03.07 - klo:16:54 »
Löysinpä tänään ihan täydellisen, tosi tosi vaaleenkeltasen meikkivoidesävyn! Nimittäin Isadoran Lift & Cover uudesta meikkivoiteesta. Ongelma vaan on, että voinko käyttää tota, vaikka se on ns. aikuiselle iholle? Kattelin inciä, niin ei siinä mielestäni ollut mitään eroa muihin kys. merkin meikkivoiteisiin... Aiheuttaako jotain ongelmia?  ???  En siis ostanut vielä, vaan ajattelin varmistaa.

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #49 : 13.03.07 - klo:23:09 »
Nyt on ongelma. Olen käyttänyt Chanelin Teint Innocense Cream Compact –meikkivoidetta jo pitkään ja tykännyt sen laadusta. Se on kosteuttava ja kuultavan pinnan antava eikä vaadi välttämättä päälle puuteria. Pikkuisen olen tykännyt kuitenkin puuteria laittaa t-alueelle, koska se rupeaa muuten päivän mittaan kiiltelemään liikaa. Pikkuisen voisin myös haluta lisää peittävyyttä. Nyt huomasin kuitenkin, että sävy 30 cendre on talvi/kevätkalpealle iholleni liian tumma ja himpun liian keltainen. (Ai onko hidas sytytys? Talvihan on jo pitkällä…) Sain Emotionista näytteen Lancomen Magie Matte Soft Finish Matte Mousse Foundationista, sävy 010 beige porcelaine. Sen sävy on täydellinen ja koostumus ihana, vaahtomainen ja tosi kevyt, silti tarpeeksi peittävä.

Mutta. Ihoni on paljon kuivempi mitä ymmärsinkään, pintakerros on aivan rikki ja hilseellä. :( Lancome näytti karun todellisuuden; sen koostumus korosti jokaista hilselänttiä armottomasti ja naama oli kuin pakanamaan kartta. :( (Kasvovoiteista marisen jossain muualla.)

Näistä keskusteluista olen oppinut, että tosi pintakuivalle iholle eivät sovi ääripään kuultomeikkivoiteet eivätkä mattameikkivoiteet, koska molemmat korostavat sitä pintakuivuutta. Puuterikin olisi no-no. Ja mitä ilmeisimmin vaahtomeikkivoiteet. Kun meikkivoiteita on eri valmistajilla ehkäpä miljuuna ja jokaisella vielä sata variaatiota, miten ihmeessä osaan valita oikein? ???

Olisiko jollain pintakuivan ihon kanssa tuskailevalla heittää neuvoa, mitä kannattaisi katsella? Hakusessa olisi kevyen kuullon antava (kuulto ei välttämätön), suhteellisen peittävä meikkivoide, joka sopisi kellertävälle/neutraalille pohjasävylle eikä välttämättä tarvitsisi puuteria päällensä. Luna ja funky_chicken kävivät jo antoisaa keskustelua Lafanquen meikkiapukeskustelussa, mutta siellä todettiin ymmärtääkseni esim. Diorin Fluide toimimattomaksi kuivalle talvi-iholle.

Apuaaa…

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #50 : 13.03.07 - klo:23:28 »
Löysinpä tänään ihan täydellisen, tosi tosi vaaleenkeltasen meikkivoidesävyn! Nimittäin Isadoran Lift & Cover uudesta meikkivoiteesta. Ongelma vaan on, että voinko käyttää tota, vaikka se on ns. aikuiselle iholle? Kattelin inciä, niin ei siinä mielestäni ollut mitään eroa muihin kys. merkin meikkivoiteisiin... Aiheuttaako jotain ongelmia?  ???  En siis ostanut vielä, vaan ajattelin varmistaa.

Miksi se aiheuttaisi ongelmia? Jos tuote vain sopii ihollesi, eli ei ole liian rasvaista tai kuivattavaa, niin mikset voisi käyttää ns. aikuiselle iholle tarkoitettua meikkivoidetta? Ei ne ryppyvoiteetkaan nyt mitään ihmeitä tee, joten en usko, että meikkivoide pienempine pitoisuuksineen aiheuttaa ongelmia ;)

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #51 : 13.03.07 - klo:23:29 »
Kun meikkivoiteita on eri valmistajilla ehkäpä miljuuna ja jokaisella vielä sata variaatiota, miten ihmeessä osaan valita oikein? ???
^Sanopas Täti muuta! Tuntuu, että rutkasti pintakuiva iho on meikkauksen kannalta se kaikista kauhein - ainakin itse tulen paremmin toimeen rasvoittuvina kausina paljon paremmin. Mun tekisi mieli kokeilla mitä kosteuttava meikkivoide tekisi tälle pärställe, mutta kun noita meikkivoiteita on vino pino tuolla tallessa, niin ei viitsisi turhaan ostella lisää. Sitäpaitsi, ilmat lämpenee kohinalla ja talvikuivuus on kohta historiaa ;)

Lainaus
Luna ja funky_chicken kävivät jo antoisaa keskustelua Lafanquen meikkiapukeskustelussa, mutta siellä todettiin ymmärtääkseni esim. Diorin Fluide toimimattomaksi kuivalle talvi-iholle.
Näin on, se jämähtää kuiviin kohtiin, kuten tekee moni muukin (mulla esim. Biothermin Sense Matte ja Lancomen Color ID - näistä taisinkin mainita jo arkistoidussa ketjussa). Kai tuota voisi käyttää ihan ilman puuteriakin, mutta mun mielestä sekin tarttee sipaisun puuteria kiinnittämään meikin, sillä muuten se alkaa juosta. Ja puuterihan korostaa vielä enemmän niitä kuivia länttejä.

Fankkuhan suositteli mulle vaihtoehdoksi Diorin Eclat Satinia, kun se on ilmeisesti kosteuttavampi, joten se voisi olla yksi vaihtoehto sullekin.

Diorskin Eclat Satin on kuivaihoisen pelastus. Kiristävä tunne on muisto vain tämän meikkivoiteen käyttäjällä. Satiinisen kuulas lopputulos häivyttää jopa pintakuivuutta ja hilseilyä ihon pinnassa.

lähde: http://www.naimakaupat.com/haaopas/kauneus/meikkivoide.php

Lupaus ainakin kuulostaa hyvältä, mutta onhan noita muitakin merkkejä toki olemassa :)

Jos nyt hairahdan vielä jonkun hankkimaan, niin olen pohtinut Body Shopin kosteuttavaa meikkivoidetta, kun mulla on sinne lahjakortti.
« Viimeksi muokattu: 13.03.07 - klo:23:47 kirjoittanut funky_chicken »

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #52 : 13.03.07 - klo:23:51 »
^Kiitoksia, toivoinkin että sinä tulisit vastaamaan. :) Olen monesta ketjusta bongannut, että painiskelet samantyyppisten iho-ongelmien kanssa mitä minäkin. Kehtaisitko vinkata, mistä ketjusta löydän käyttämäsi kasvovoiteet? Voisin saada niistäkin hyvää vinkkiä, koska kuten Dermosil-ketjuun kirjoitin, joutunen sanomaan entiselle suosikkisarjalleni byebye… Nimimerkillä ilmestyn kuitenkin kohta kasvovoideketjuun marisemaan. :D

Diorin Eclat Satin kuulostaa tosi hyvältä! Kiitoksia neuvosta. Perehdyn huomenissa siihen paremmin. Tai oikeastaan käyn suoraan Emotionista pyytämässä siitä näytteen.

Ihan super-ooteena pitää todeta, että Emotionin myyjä, joka antoi sen Lancomen näytteen, totesi pintakuivuusongelmaani jotta niin meille naisille ikääntyessä käy, hormonitoiminta ehtyy ja sen myötä rupeamme kuivumaan. Se kuulosti jotenkin ihan kamalalta ja teki mieli huutaa, että kyllä minulla ainakin on vielä ihan yllin kyllin hormonitoimintaa (töykeä PMS juuri menossa) eikä vaihdevuodet ole lähelläkään! Tuli ihan sellainen olo, että rutikuiva mummous vaanii kohta jo nurkan takana…

Toivotaan tosiaan, että meille koittaa kohta rasvaisemmat ajat :D ja tämä talviongelma painuu taas vuodeksi historiaan.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #53 : 14.03.07 - klo:09:25 »
Oletko Täti kokeillut Chanelin Vitalumiere Cremeä? Tämä oli paras meikkivoide minulle silloin kun kärsin ihon kuivuudesta. Nykyisin ongelmana on enemmänkin ihon rasvoittuminen. Vitalumiere Creme peittää aika hyvin, mutta näyttää silti luonnolliselta. Vitalumieresta on olemassa myös Fluide-meikkivoide, joka on hieman kevyempi. Chanelin Pro Lumiere sopii myös pintakuivalle iholle ja pitää näistä kolmesta parhaiten kiillon poissa. Kannattaa kokeilla myös Biothemin Aquaradiancea  :)

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #54 : 14.03.07 - klo:09:40 »
Olen monesta ketjusta bongannut, että painiskelet samantyyppisten iho-ongelmien kanssa mitä minäkin. Kehtaisitko vinkata, mistä ketjusta löydän käyttämäsi kasvovoiteet?

Ei löydy mistään kovin helposti, joten laitan sulle vaikka yksärillä, niin ei mene pelkäksi OTksi :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #55 : 14.03.07 - klo:13:57 »

Mutta. Ihoni on paljon kuivempi mitä ymmärsinkään, pintakerros on aivan rikki ja hilseellä. :( Lancome näytti karun todellisuuden; sen koostumus korosti jokaista hilselänttiä armottomasti ja naama oli kuin pakanamaan kartta. :( (Kasvovoiteista marisen jossain muualla.)

Näistä keskusteluista olen oppinut, että tosi pintakuivalle iholle eivät sovi ääripään kuultomeikkivoiteet eivätkä mattameikkivoiteet, koska molemmat korostavat sitä pintakuivuutta. Puuterikin olisi no-no. Ja mitä ilmeisimmin vaahtomeikkivoiteet. Kun meikkivoiteita on eri valmistajilla ehkäpä miljuuna ja jokaisella vielä sata variaatiota, miten ihmeessä osaan valita oikein? ???

Olisiko jollain pintakuivan ihon kanssa tuskailevalla heittää neuvoa, mitä kannattaisi katsella? Hakusessa olisi kevyen kuullon antava (kuulto ei välttämätön), suhteellisen peittävä meikkivoide, joka sopisi kellertävälle/neutraalille pohjasävylle eikä välttämättä tarvitsisi puuteria päällensä. Luna ja funky_chicken kävivät jo antoisaa keskustelua Lafanquen meikkiapukeskustelussa, mutta siellä todettiin ymmärtääkseni esim. Diorin Fluide toimimattomaksi kuivalle talvi-iholle.

Apuaaa?

Kuulostaapa tutulta...
Kannattaisi Täti noiden edellämainittujen lisäksi vielä kokeilla Biothermin kaikkein kosteuttavin vaihtoehto, eli Aquaradiance (?) Comfort. Vaalein sävy on erittäin hyvä neutraali / kellertäväpohjainen. Minulla on hyvin kuiva iho, ja olen kokeillut tuota usean päivän ajan: hyvin pysyy, ja ei korosta tai pahenna kuivuutta!

Tosin jos ihossa on erittäin hilseileviä kohtia, ne kyllä sitten näkyvät väkisinkin, eli ne täytyy hoitaa tehokosteutuksella ja hoidolla pois. Kokeilepa vaikka yöksi apteekin Locobase Repairia pahimpiin läiskiin. Samoin hehkuttamani Lancomen uutuusvoide Nutrix Royal on todellinen täsmätuote kuivalle, korppuuntuneelle talvi-iholle!

Edit. MinnieMouse jo olikin suositellut tuota Biothermia, se on todella hyvä ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #56 : 14.03.07 - klo:14:59 »
Kiitoksia, MinnieMouse ja NarnianQueen tosi hyviltä kuulostavista suosituksista! :-* (Täällä pitäisi olla jonkinlainen halihymppä, niin ei tarvitsisi aina pusutella kun tulee kiitollinen olo.) Tutkailen noita antamianne vaihtoehtoja ja palaan sitten raportoimaan, minkä valitsen ja miten se toimii.

Poissa Riiggis

• HAIRahtanut
« Vastaus #57 : 15.03.07 - klo:14:39 »
Mikä ois hyvä sävy punapohjaiselle iholleni Lumenen Double Stay-sävyistä?  ??? Tarvitsisin siis jonkun keskitumman keltaiseen taittuvan sävyn, koska en halua näyttää possunpunaiselta  :P Osaako joku helppiä?
1c F ii

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #58 : 18.03.07 - klo:12:46 »
Kannattaa kokeilla myös Biothemin Aquaradiancea  :)

Toi oli mustakin aika hyvä. Se vaan aiheutti mulle näppylöitä, mutta muuten... :) Emotionin myyjä ehdotti tota mulle kun ihoni oli "ärtynyt" (mitäs menin kuorimaan ihon Lumiruusun Kuolleen Meren savella).

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #59 : 18.03.07 - klo:22:43 »
Lainaus
Hakusessa kevyt, nestemäinen, hyvin punaisuutta tasoittava meikkivoide, joka näyttää luonnolliselta ja joka soveltuu kuivalle iholle!

Lainaus
Kirjoitanpa nyt tännekin, että mulla ois etsinnässä vaalea keltapohjainen (ei yhtään oranssiin taittuva) meikkivoide, joka näyttäisi luonnolliselta kasvoilla. 

Suosittelen näihin tarpeisiin Logonan nestemäistä meikkivoidetta sävy 01. Se on väriltään aika vaaleaa eikä yhtään punertavaa. Koostumukseltaan se on nimensä mukaisesti ohutta ja juoksevaa (make up fluid) ja levittyy hyvin iholle. Se jättää ihon kuultelevaksi mutta ei yhtään tahmaiseksi ja peittää punaiset kohdat hyvin. Tapaan tehdä niin että lisään sitä useamman kerroksen peittoa tarvitseviin kohtiin.

Täytyy sanoa että hyvin toimii enkä ole yhtä hyvää tämänhintaista meikkivoidetta ennen käyttänyt. Olen kokeillut useita eri markettimeikkivoiteita, kalliimpien sarjojen voiteita en ole kokeillutkaan. Monet meikkivoiteet jättävät pakkelisen pinnan vaikka laittaisi ohuenkin kerroksen, mutta tässä Logonan meikkivoiteessa ei todellakaan ollut sitä ongelmaa. Melkein näyttää, kuin ei olisi meikkiä iholla ollenkaan! Suosittelen lämpimästi...