Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269335 kertaa)

Poissa Kuutar

• Hiushörhö
Vs: Meikkivoide hakusessa
« Vastaus #450 : 29.02.08 - klo:19:49 »
Vähän ot mutta osaisiko joku kertoa, että onko tuossa sothysin oxyliance meikkivoiteessa suojakerroin kun erikseen sitä ei  ole muistaakseni pakkauksessa mainittu, mutta kosmetologi väitti että näin olisi. Olen laittanut incin tuonne meikkivoiteiden listaan.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #451 : 05.03.08 - klo:11:19 »
Onko kenelläkään kokemusta Paris Berlin -sarjan Le Fluide meikkivoiteesta? Onkohan tuo LFC 0 (vaalein) minkälainen sävy, onko kukaan nähnyt livenä?
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #452 : 05.03.08 - klo:13:40 »
^^ Kuukkelin mukaan löytyy UVA-suoja ja näyttäisi tuo incikin asian vahvistavan  :)
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Oranssi

• Vieras
« Vastaus #453 : 08.03.08 - klo:20:20 »
Kysyn noista mansikkalan myymistä  meikkivoiteista/puutereista vielä. Eli onko kenelläkään vaaleaihoisella kokemusta esim. Lancomen Maquifinish Compact, Clarinsin Hydra Balance Powder Foundation, Cliniquen Stay Matte Oil Free Powder tai Superpowder. Lähinnä että mikä sävy kannattaisi tilata kun iho on vaalea ja taittuu punaiseen. Ertyisesti kiinnostaa noi Cliniquet.  :)

Kävin sokoksella katsomassa josko sielä olisi ollut samaisia tuotteita niin olisi voinut testailla, mutta eipä ollut mitään lähellekkään samannimisiä. :(

Siirsin viestisi Strawberrynet-ketjusta tänne, pidetään varsinaiset keskustelut tuotteista mieluummin täällä kosmetiikka- ja hiustenhoitopuolen ketjuissa. :) -Hunis
« Viimeksi muokattu: 08.03.08 - klo:20:25 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 08.03.08 - klo:22:02 »
^Noita Cliniquen puutereita myydään Suomessakin, Stay Matte on kivipuuteri ja Superpowder meikkipuuteri. Kannattaa käydä uudestaan kurkkaamassa. Ainakin Stockmannin ja Beautyn valikoimista löytyy.

Noi Lancomen ja Clarinsin tuotteet, jotka mainitsit, on jääneet ainakin Suomen markkinoilta pois.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #455 : 09.03.08 - klo:23:11 »
Olen aivan onneton. En tiedä mitä oikein teen kuivalle iholleni, toki se talviaikaan on vielä pahempi mutta tää on ollut nyt pahin vuosi ikinä. Mikään meikkivoide ei pysy/näytä hyvältä, aina se alkaa hilseilemään/rullaamaan jostain kohtaa ja jämähtää niihin kaikista kuivimpiin kohtiin ja vaikka mitä taikatemppuja koittaisi ei levity tasaisesti. Lorealin True Match w3 olisi se "must" meikkivoide kun on sävy suht kohdillaan, ainut vaan että se tuntuu myös kuivattavan eniten. Avonin joku calming effects tuntuu laitettaessa hyvältä ja vielä hetken sen jälkeenkin mutta ei mene kovin kauaa kun sekin tekee nuo edellämainitut, enkä omista tästä oikeaa sävyä vaan reilusti liian vaalean. Lumenen Double Stayt alkaa hilseillä jo levittämisen yhteydessä, eikä Grimasin nappimeikkivoide tunnu sulautuvan tähän pärstään tällä hetkellä oikein mitenkään.

Mitä ihmettä mä teen? Rasvaan ja rasvaan, tottakai, mutta ei se ole lopputulosta (tai ihoa) parantanut. Jos en tarvitsisi peittävyyttä ei olisi mitään hätää, mutta biotiini on pistänyt punaista pilkkua nassun täyteen ja couperosaposket ja tummat silmänaluset eivät itsestään ainakaan tasoitu :-\ nyt kaivataan kipeästi vinkkejä!
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #456 : 10.03.08 - klo:02:09 »
^ Etsisin sinuna ensin iholle sopivaa koostumusta ja vasta sen jälkeen näistä vaihtoehdoista sopivaa sävyä, koska ei se täydellinen sävy mitään auta, jos iho hilseilee ja kutisee. Couperosaposkille olisi parempi käyttää erillistä punaisuutta häivyttävää peiteainetta ja tummille silmänalusille sinisyyttä häivyttävää peiteainetta ja/tai valokynää. Älä yritä löytää meikkivoidetta, joka taikoo nuokin täysin piiloon. Toki joku Blasco tuohonkin pystyy aika hyvin, jos siitä muuten tykkää. Mullekin saa kyllä kertoa, jos joku on löytänyt aivan täydellisen meikkivoiteen kunnolla atooppiselle iholle (tavoiteltu lopputulos luonnollinen).

Meikkivoide tuskin kuitenkaan on ydinongelma, vaan iho meikin alla pitäisi saada parempaan kuntoon, niin ettet edes tarvitse mitään supermaskia. Mulla se tällä hetkellä onkin ja pärjään hyvin peitevoiteella ja puuterillakin. Tämä talvi on minusta ollut atoopikolle aivan loistava, leuto ja kostea, eli kuulostaa oudolta, että sulla ihon kunnon heikkeneminen johtuisi poikkeuksellisesta säästä. Mietihän, mitä muita muutoksia on tapahtunut. Atopiahan voi tosin pahentua ilman ulkoista syytäkin, kun jotain omassa kropassa muuttuu. Sanoit toisessa ketjussa, ettet pidä voiteista, joiden imeytyminen kestää eli käytät ilmeisesti varsin kevyitä voiteita, ja että välttelet sekä kasviperäisiä ainesosia että kaikkia mineraaliöljyjä. Mitä muuta edes on eli mitä sitten käytät? :) Suosittelisin sekä käyntiä ihotautilääkärillä että omatoimista apteekin perusvoiteiden testailua mineraaliöljykammosta huolimatta. Olet yliherkkä vissiin useammallekin ainesosalle ja nuo ovat ehdottomasti turvallisimmasta päästä. Osta pieniä kokeilukokoja ja käytä yksi sitkeästi loppuun asti tai sitten vartalovoiteena, jos se aiheuttaa jotakin ihan kamalaa. Ja aloita sieltä paksummasta päästä emulsiovoiteita (esim. mä käytän Lipolania ja se toimii hyvin, vaikka moni sitä kauhisteleekin, että eikös kasvovoiteen pitäisi olla mieluummin semmoinen kevyt ja vetinen). Auttaisi ehkäpä, jos kertoisit, mistä voiteista sinulla on huonoja kokemuksia.
« Viimeksi muokattu: 10.03.08 - klo:02:14 kirjoittanut Villis »
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #457 : 10.03.08 - klo:09:59 »
Itseasiassa kasvoille käytän melko paksuja voiteita, vartalolle kevyempiä. En nyt tarkalleen muista mihin ketjuun olin kirjoitellut mutta näemmä en ole ilmaissut itseäni kovin selkeästi :) Ja tosiaan, käytän sekä poskille että silmänalusille erillisiä peitetuotteita minkä senkin olen näköjään unohtanut mainita.

Apteekin voiteista esim, Humektan, Aqualan L, Aqualan, Essex, Essex Plus, Decubal, Bepanthol (lotion?),  Apobase lotion,  Apobase toisinaan ja ajoittain myös se mikä on vaaleansinisessa tuubissa olevaa, en nyt muista nimeä enkä löytänyt sitä kaapista aiheuttavat kirvelyä ja kutinaa. Näiden lisäksi kaupan voiteista erisanin kosteusvoide mikä on tuubissa tekee saman ja saattaa vetää vielä ihon ihan punaiseksi kaupanpäällisiksi. Yllämainittujen lisäksi on myös vielä pari voidetta mutta niitä ei ole enää kaapissa enkä millään muista nimeä. Viimeksi reseptilääkkeitä hakiessani farmaseutti taisi suositella jotain Locobase-nimistä voidetta ja käski lääkärin kirjoittaa reseptin siitä että saisi isomman purnukan, en tiedä millainen se sitten on. Muistaakseni tuota Lipolania olen myös joskus kokeillut mutta en muista millaisia tuloksia siitä tuli, on jonkun verran jo aikaa.

Hassua miten erilailla ihot reagoivat :) olen nimittäin muiltakin atoopikoilta kuullut että tämä talvi on ollut heille hankala ja varsinkin nyt vuodenvaihteen jälkeen! Oman ihon kuntooni toki vaikuttaa myös tämä pitkään jatkunut sairastelu, unettomuus, se, ettei kaikki vitamiinit imeydy kunnolla ja stressi tottakai, olen kuitenkin yleensä saanut pidettyä edes kohtuullisessa kunnossa nassun.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #458 : 10.03.08 - klo:23:00 »
Vähän ot mutta osaisiko joku kertoa, että onko tuossa sothysin oxyliance meikkivoiteessa suojakerroin kun erikseen sitä ei  ole muistaakseni pakkauksessa mainittu, mutta kosmetologi väitti että näin olisi.

INCIssä mainitaan kaksi kemiallista UVB-filtteriä, eli jonkin verran on suojaa. Jos pakkauksessa ei ilmoiteta SPFää, niin voi olla, että eivät ole mittauttaneet ja siksi eivät voi ilmoittaa suojan määrää. UVA-suojaa en tuosta INCIstä löytänyt.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #459 : 11.03.08 - klo:08:24 »
Oletko Auringonkukka kokeillut Clarinsin meikkivoiteita? Ainakin tämä alla oleva punatuubinen meikkivoide sopii hyvin kuivalle iholle. Peittää suht hyvin, mutta ei korosta ihon kuivia kohtia.

Copper

• Vieras
« Vastaus #460 : 11.03.08 - klo:08:34 »
Suosittelen Auringonkukkaa testaamaan Clarinsin meikkivoiteita, kuten MinnieMousekin. Itse olen atoopikko ja ihoni on talvisin ajankohdasta ja säästä riippuen enemmän tai vähemmän kuiva. Clarinsin meikkivoiteita tykkään kyllä käyttää. Tuo MinnieMousen postaama meikkivoide on muuten koostumukseltaan aivan ihana!  :) Sääli vain, että mulle siitä ei ole olemassa täydellistä sävyä. :(

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #461 : 11.03.08 - klo:10:43 »
Miracle Touch olisi kyllä tosi kiva tuote, mutta pahus kun itselläni teki viikossa naaman täyteen pieniä, kovia näppylöitä :( Tuntuu olevan kaikki nuo runsaasti silikonia sisältävät sama juttu.

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #462 : 11.03.08 - klo:11:05 »
Mullakin on lievästi atooppinen iho ja oon kokeillut tuota Clarinsin meikkivoidetta. Sen koostumus on ihanan ohut ja hyvin levittyvä ja lopputulos on luonnollinen ja kuulas. Toi peittää juuri sopivasti ihon epätasaisuuksia, mutta jos on enemmän ihottumaa tai suurempia epäpuhtauksia, niin tuo on liian ohutta. Mullekaan tosta ei löytynyt ihan nappisävyä, mutta ihan tarpeeksi sopiva. Aika vaaleitakin sävyjä taitaa löytyä. Ainut todellinen miinuspuoli ainakin minun tuubissani oli se, että se meikkivoide aina tursui yli, kun korkin laittoi kiinni ja sitten kaikki meikit oli ihan meikkivoidetahroissa.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #463 : 11.03.08 - klo:11:28 »
Minäkin suosittelen Clarinsin True Comfort Foundationia, joka tosiaan on mukavan kosteuttava ja sopivan peittävä, mutta lopputulos on silti kuulas, kuten Epekin mainitsi. Sävyvalikoima on laaja, ja harvinaista kyllä löytyy myös todella vaalea (punapohjainen) sävy 00, joka on itselleni talviaikaan juuri sopiva. Mulla ei ollut tuubin kanssa mitään sotkemisongelmaa.

Strawberrynetissäkin on tuota meikkivoidetta saatavana useita sävyjä, ja hintaa tulee tuolta tilattuna noin 25 euroa tai vahän alle, riippuen alennusprosentista.
http://us.strawberrynet.com/makeup.aspx?CurrId=USD&BrandId=279&LineId=5883
1c F ii

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #464 : 11.03.08 - klo:15:05 »
Löytyisiköhän tuosta Clarinsista jotain kivaa keltapohjaista sävyä? Punapohjaista en ainakaan voi ostaa, todennäköisen sopimattomuuden lisäksi punoitukset korostuu vaan entisestään  ;D

Tuota maxfactoria voinkin käydä seuraavan kerran kurkkimassa kun menen ulos.. Ainakin ensi hätään se voisi olla ok.

Kiitos paljon neuvoista! :-*