Itseasiassa kasvoille käytän melko paksuja voiteita, vartalolle kevyempiä. En nyt tarkalleen muista mihin ketjuun olin kirjoitellut mutta näemmä en ole ilmaissut itseäni kovin selkeästi

Ja tosiaan, käytän sekä poskille että silmänalusille erillisiä peitetuotteita minkä senkin olen näköjään unohtanut mainita.
Apteekin voiteista esim, Humektan, Aqualan L, Aqualan, Essex, Essex Plus, Decubal, Bepanthol (lotion?), Apobase lotion, Apobase toisinaan ja ajoittain myös se mikä on vaaleansinisessa tuubissa olevaa, en nyt muista nimeä enkä löytänyt sitä kaapista aiheuttavat kirvelyä ja kutinaa. Näiden lisäksi kaupan voiteista erisanin kosteusvoide mikä on tuubissa tekee saman ja saattaa vetää vielä ihon ihan punaiseksi kaupanpäällisiksi. Yllämainittujen lisäksi on myös vielä pari voidetta mutta niitä ei ole enää kaapissa enkä millään muista nimeä. Viimeksi reseptilääkkeitä hakiessani farmaseutti taisi suositella jotain Locobase-nimistä voidetta ja käski lääkärin kirjoittaa reseptin siitä että saisi isomman purnukan, en tiedä millainen se sitten on. Muistaakseni tuota Lipolania olen myös joskus kokeillut mutta en muista millaisia tuloksia siitä tuli, on jonkun verran jo aikaa.
Hassua miten erilailla ihot reagoivat

olen nimittäin muiltakin atoopikoilta kuullut että tämä talvi on ollut heille hankala ja varsinkin nyt vuodenvaihteen jälkeen! Oman ihon kuntooni toki vaikuttaa myös tämä pitkään jatkunut sairastelu, unettomuus, se, ettei kaikki vitamiinit imeydy kunnolla ja stressi tottakai, olen kuitenkin yleensä saanut pidettyä edes kohtuullisessa kunnossa nassun.