Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268856 kertaa)

Poissa ilona

• HAIRahtanut
Vs: Meikkivoide hakusessa
« Vastaus #540 : 30.01.09 - klo:20:52 »
Käyttötarkoitus onkin punastumisen peittoon  ;D. Pitäisi saada vain meikkivoide marketista. Sitten mineraalimeikkien tilailurumba voi alkaa (onneksi) .

Edit. Lumelääke paras lääke :).

Itse en suosittelisi ehdottamistasi mitään, mutta itselläni punakkuutta peittää aika hyvin Nivean Ideal Finish. Joskus olen meikannut tuolla muutaman viinilasin jälkeen (minulla kasvot toisinaan helottaa hyvinkin punaisina alkoholista) ja aika hyvin peitti. Tuo toki näyttääkin vähän pakkelilta, mutta kaikkea ei voi saada..

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #541 : 30.01.09 - klo:20:57 »
Kannattaa myös kokeilla meikkivoiteen alle punaisuuden neutralisoijia,  eli siis vihreitä peitetuotteita ym.

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #542 : 30.01.09 - klo:23:58 »
Mulla kasvojen punerrukseen on auttanut Lorealin Infallible peitevoidepuikko. Levitän sitä tosin meikkivoiteen päälle, sillä silloin se ei ainakaan "rullaudu" pois, kun levittää meikkivoideen.
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 31.01.09 - klo:01:47 »
Mun mielestä taas Nivea tekee kaikista huonoimpia meikkivoiteita, vastikään ostin töihin hätävaraksi Nivean (oisko ideal finish just) meikkivoiteen ja tekisi mieli nakata se leppään, senverran kauheaa tavaraa on. Itse en ole turhan ronkeli etenkään pahan päivän vara-voiteiden suhteen mutta tuo ei vaan kertakaikkiaan sovi minulle. Aiempi minkä omistin vuosia sitten aiheutti kammottavat ihottumat ja kutinat, sen piti peittää punaisuutta mutta laittoikin itse koko naaman helottamaan ::)

Mulla on poskissa couperosaa ja tällä hetkellä huonohko iho ja kasvot punoittaa hyvin herkästi, itse käytän Lancomen Teint Idolea tai Lorealin True Matchia enimmäkseen. Aiemminkin olen True Matchia hehkutellut kai täälläkin, mutta edelleen se on yksi parhaista meikkivoiteista mitä olen kokeillut. Hyvään peiteaineeseen kannattaa panostaa ja etsiä itselle se oikea, mä myös teen   niin että laitan peiteaineen meikkivoiteen päälle.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

stroke

• Vieras
« Vastaus #544 : 06.02.09 - klo:16:52 »
Moikka! Haussa olisi vaalea ja keltapohjainen meikkivoide. Ostin syksyllä L´orealin infallible -meikkivoiteen sävyn 125, joka oli suht hyvän värinen silloin, mutta näin talvella sekin näyttää jotenkin liian tummalta/punaruskealta. Vinkit kalpeankelmeistä meikkivoiteista olisivat siis tervetulleita! Koostumus ei tarvitse olla noin peittävä kuin tuossa infalliblessa, kunhan soveltuu kuivahkolle ja herkälle iholle.

Poissa Amie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #545 : 07.02.09 - klo:13:26 »
^ Ainakin Lumene Natural Coden meikkivoiteen vaalein sävy on tosi vaalea ja keltapohjainen. Lisäksi Isadoralla on joskus ollut tosi vaaleita keltapohjaisia sävyjä (ainakin Kicksissä olen nähnyt) ja jos hinta ei ole este niin Dioriltakin varmaan löytyy.

Tietenkin myös mineraalimeikit kannattaa laittaa harkintaan, niistä löytyy hyviä sävyjä ihan kaikkein kalpeimmillekin. :)

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 08.02.09 - klo:14:13 »
Mä en sitten millään löydä itselleni sopivaa kauniin pohjan tekevää meikkivoidetta, joka olisi sopivan vaalea ja mätsäisi just mun ihon sävyyn + tasoitaisi punakkuuden ja kirjavuuden. Vaatimuksiahan tuossakin on jo aika paljon, mutta viimeisenä toivonani aion kokeilla muutamaa eri mineraalimeikkipohjaa. Madin vaalein sulautuu mun ihoon, mutta taitaa olla liian kellertävä mun sinipohjaiselle iholle eikä peitä läheskään tarpeeksi. Millä merkillä olisi siis tosi peittävä ja maidonvaalea pohja?
Suurin ongelma mulla on nykyään se ettei mikään meikkivoide tunnu levittyvän nätisti edes pohjustajan kanssa, vaan kaikki näyttää luonnottomalta ja vain korostaa niitä huonoja kohtia. Kuitenkaan vahva silmämeikki ei näytä hyvältä tosi kevyen pohjan kanssa, joten joku jankki olisi naamaan saatava.

Minkälainen se Lumenen NC (vanilla) muuten on? Onko tosiaan keltapohjainen? Kuinka peittävä? Levittyykö helposti?

Poissa Amie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #547 : 08.02.09 - klo:14:24 »
^ Natural Coden Vanilla on todella vaalea sävy, ja on kyllä mielestäni keltapohjainen. Pysyvyys ja peittokyky ei ole tolla meikkivoiteella mitään huippuja, mutta antaa kyllä ihan kauniin ja luonnollisen tuloksen.  :)

stroke

• Vieras
« Vastaus #548 : 08.02.09 - klo:15:39 »
Kiitos Amie! Isadoralta ja No7:lta olenkin meikkejä välillä löytänyt. Nyt ostin Isadoran lift&cover meikkivoiteen sävyä 19 ivory beige, vaikutti suht hyvältä ja tuntuu kosteuttavalta, vaikkei mikään superpeittävä olekaan. En tiedä, onko tämäkään paras sävy, vaikka ei se huonoltakaan näytä.

Ihoni ei ole mikään kaikista vaalein, mutta jotenkin tuntuu, että sopivia sävyjä on vaikea löytää. Monissa meikkisarjoissa vaalein sävy on liian valkoinen, seuraava liian pinkki, ja tummemmat ovatkin jo liian ruskeita. Niin ja joissain sarjoissa kaikki ovat liian tummia.

Mineraalimeikkejä en ole uskaltanut kokeilla kirvelyn ja näppyjen pelossa, kun peruspuutereistakin on joskus tullut ärtynyt ja kiristävä iho. Jos nahka kestäisi, niin voisin kokeillakin..

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 08.02.09 - klo:16:37 »
^ Mineraalimeikit eivät kylläkään ärsytä ihoa, tai ainakin paljon vähemmän kuin "normaali" puuteri. Pitää tietenkin ensin löytää se itselle sopivin vaihtoehto mineraalimeikeistäkin (esim. lily lolon olen lukenut kutittavan ihoa monilla, itselläni ei). Mistä olet mahtanut saada käsityksen, että mineraalimeikki aiheuttaisi näppyjä, tai sitten minulla on mennyt joku juttu ohi?

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #550 : 08.02.09 - klo:16:45 »
Mineraalimeikeissähän on kai aika usein bismuthia joka saattaa osalle aiheuttaa juuri kutinaa ja ärsytystä, eli siis jos on herkkäihoinen kannattaa ehkä miettiä sellaisen merkin kokeilemista jonka mineraalimeikkivoiteissa ei ole bismuthia.

stroke

• Vieras
« Vastaus #551 : 08.02.09 - klo:17:54 »
^ Mineraalimeikit eivät kylläkään ärsytä ihoa, tai ainakin paljon vähemmän kuin "normaali" puuteri. Pitää tietenkin ensin löytää se itselle sopivin vaihtoehto mineraalimeikeistäkin (esim. lily lolon olen lukenut kutittavan ihoa monilla, itselläni ei). Mistä olet mahtanut saada käsityksen, että mineraalimeikki aiheuttaisi näppyjä, tai sitten minulla on mennyt joku juttu ohi?

Lily lolo-keskusteluissa joku muistaakseni mainitsi näpyistäkin. Irtopuutereita olen kyllä voinut käyttää, jolleivät ne ole voimakkaasti hajustettuja, että siinä mielessä voisin jotain mineraalimeikkiäkin kokeilla.

Kiitos HeidiB vinkistä, täytyy katsella noita bismuthittomia vaihtoehtoja..

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #552 : 10.02.09 - klo:20:31 »
Natural Coden Vanilla meikkivoide oli sävyltään täydellinen, mutta peittävyydeltään riittämätön.
Muut lumenen meikkivoiteet muuttuvat iholla tummaksi. Ostin viimeksi Lumenen Double Stay mineral Makeup sävyn 1 Inkiväärikerma, joka muuten on ihanteellinen minulle, mutta sävyltään aivan liian tumma.

Mikähän meikkivoide olisi sävyltään sama kuin tuo NC Vanilla, mutta olisi peittävämpi ja pysyvämpi?
Hinta mielellään enintään 20e ;)

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #553 : 10.02.09 - klo:22:50 »
Mikähän olisi Nivean meikkivoiteista sopivin minulle? Ihoni on siis paikoin punoittava, rasvainen, kuiva ja kaipaa meikkivoiteelta peittokykyä. Olen miettinyt Stay Realia, se ilmeisesti jättää aika puuterisen pinnan?
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #554 : 11.02.09 - klo:16:16 »

Lily lolo-keskusteluissa joku muistaakseni mainitsi näpyistäkin. Irtopuutereita olen kyllä voinut käyttää, jolleivät ne ole voimakkaasti hajustettuja, että siinä mielessä voisin jotain mineraalimeikkiäkin kokeilla.

Kiitos HeidiB vinkistä, täytyy katsella noita bismuthittomia vaihtoehtoja..

Kyllä mullakin monet mineraalipohjat on aiheuttaneet sekä kutinaa (LL jopa kirvelyä) ja näppylöitä, lähes kaikki yleisimmät merkit aikanani kokeilin mutta koska mikään ei tuntunut riittävän hyvältä palasin takaisin "normaaleihin" meikkivoiteisiin, etu tavallisiin meikkivoiteisiin mineraalipohjiin verrattuna on niiden helppokäyttöisyys työpaikalla, täällä on hankalampi pöllytellä mitään jauhemaista oli sitten kyseessä mineraalit tai tavan irtopuuteri.

Mulla ei ole mitään hajuste-tai väriaineallergioita tullut vastaan, mutta hyvin isolle osalle kasveista ja öljyistä (mitä olen kokeillut) olen ollut joten en tiedä vaikuttaisiko tuo asiaan.

Mulla on työpaikalla ollut nyt MACin puikkomeikkivoide mukana, muutenhan se on varsin passeli, peittää riittävästi ja mitä ei peitä saa piiloon peitevoiteella mutta nyt jostain syystä se on alkanut kutisemaan. en ole huomannut että se kuivattaisi enemmän kuin muut meikkivoiteet, päinvastoin joten sitä en usko syyksi, MACin nestemäinen meikkivoide (studio fix fluid) aiheuttaa myös välillä kutinaa ja kirvelee silmänympärysiholla. Pitää testata onko allaolevalla kosteusvoiteella vielä vaikutusta tuohon, reagoiko joku aine sen kanssa vai johtuuko se vain tuosta. Ikävää.

Tällä hetkellä olen melkein vakuuttunut että mun on kokeiltava Dioria seuraavaksi, siksi aikaa palaan varmaankin Lancomeen ja Lorealiin mitä olen käytellyt hyvällä menestyksellä. Clarinsin meikkivoide truly radiance foundation on myös kärkikastissa mutta koska se on loppumaisillaan säästän sen erikoistilaisuuksiin.

Osaisiko joku suositella jotain helppokäyttöisempää pohjaa juurikin töihin? Esim. olen nähnyt jotain rasiameikkivoiteita mitkä "sulaa" naamalle tai just noita puikkoja mikä Macilta onkin.. sävynä saisi olla toiseksi vaalein (paitsi jos on tositosi vaaleita muutenkin niin kolmanneksi) keltapohjainen tai neutraali, riippuen sävyistä. Niin juu, Maybellinen vaahtoja en halua, muiden merkkien vaahtomeikkivoiteet ehkä kävisivät.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.