^ Mineraalimeikit eivät kylläkään ärsytä ihoa, tai ainakin paljon vähemmän kuin "normaali" puuteri. Pitää tietenkin ensin löytää se itselle sopivin vaihtoehto mineraalimeikeistäkin (esim. lily lolon olen lukenut kutittavan ihoa monilla, itselläni ei). Mistä olet mahtanut saada käsityksen, että mineraalimeikki aiheuttaisi näppyjä, tai sitten minulla on mennyt joku juttu ohi?
Lily lolo-keskusteluissa joku muistaakseni mainitsi näpyistäkin. Irtopuutereita olen kyllä voinut käyttää, jolleivät ne ole voimakkaasti hajustettuja, että siinä mielessä voisin jotain mineraalimeikkiäkin kokeilla.
Kiitos HeidiB vinkistä, täytyy katsella noita bismuthittomia vaihtoehtoja..
Kyllä mullakin monet mineraalipohjat on aiheuttaneet sekä kutinaa (LL jopa kirvelyä) ja näppylöitä, lähes kaikki yleisimmät merkit aikanani kokeilin mutta koska mikään ei tuntunut riittävän hyvältä palasin takaisin "normaaleihin" meikkivoiteisiin, etu tavallisiin meikkivoiteisiin mineraalipohjiin verrattuna on niiden helppokäyttöisyys työpaikalla, täällä on hankalampi pöllytellä mitään jauhemaista oli sitten kyseessä mineraalit tai tavan irtopuuteri.
Mulla ei ole mitään hajuste-tai väriaineallergioita tullut vastaan, mutta hyvin isolle osalle kasveista ja öljyistä (mitä olen kokeillut) olen ollut joten en tiedä vaikuttaisiko tuo asiaan.
Mulla on työpaikalla ollut nyt MACin puikkomeikkivoide mukana, muutenhan se on varsin passeli, peittää riittävästi ja mitä ei peitä saa piiloon peitevoiteella mutta nyt jostain syystä se on alkanut kutisemaan. en ole huomannut että se kuivattaisi enemmän kuin muut meikkivoiteet, päinvastoin joten sitä en usko syyksi, MACin nestemäinen meikkivoide (studio fix fluid) aiheuttaa myös välillä kutinaa ja kirvelee silmänympärysiholla. Pitää testata onko allaolevalla kosteusvoiteella vielä vaikutusta tuohon, reagoiko joku aine sen kanssa vai johtuuko se vain tuosta. Ikävää.
Tällä hetkellä olen melkein vakuuttunut että mun on kokeiltava Dioria seuraavaksi, siksi aikaa palaan varmaankin Lancomeen ja Lorealiin mitä olen käytellyt hyvällä menestyksellä. Clarinsin meikkivoide truly radiance foundation on myös kärkikastissa mutta koska se on loppumaisillaan säästän sen erikoistilaisuuksiin.
Osaisiko joku suositella jotain helppokäyttöisempää pohjaa juurikin töihin? Esim. olen nähnyt jotain rasiameikkivoiteita mitkä "sulaa" naamalle tai just noita puikkoja mikä Macilta onkin.. sävynä saisi olla toiseksi vaalein (paitsi jos on tositosi vaaleita muutenkin niin kolmanneksi) keltapohjainen tai neutraali, riippuen sävyistä. Niin juu, Maybellinen vaahtoja en halua, muiden merkkien vaahtomeikkivoiteet ehkä kävisivät.