Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269330 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoide hakusessa
« Vastaus #555 : 15.02.09 - klo:18:23 »
^Biothermillä on sellainen rasia-meikkivoide, jonka voi äkkiä sienellä sutasta naamaan. Monesti Biothermit on tosi keltapohjaisia.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #556 : 25.03.09 - klo:21:40 »
En enää oikein osaa etsiä hakusanoin vinkkejä ongelmaani, joten kirjoittelen tänne nyt sitten asiani.  :)

Eli toiveessa olisi ihohuokosia hyvin peittävä meikkivoide rasvoittuvalle, herkästi punoittavalle ja helposti pintakuivuuteen taipuvaiselle iholle.
Taas tänään sain nimittäin pähkäillä kasvojen ihoni kanssa kun erityisesti poskien sivut punoittivat läikikkäästi. Siihen kun koitin laittaa Maybellinen PureMakeup/Skinlights sekoitusta niin ihon hilseilevät kohdat vain korostuivat. Aloitin homman alusta ja laitoin kiireessä HydraDropsia, joka ei peitä nimeksikään ja jättää kamalan tahmaisen pinnan. Kylällä sitten piipahdin katselemassa meikkivoiteita ja myyjä ehdotti MFn Miracle Touch kiinteää meikkivoidetta, joka osoittautui kyllä kivaksi kun myyjä laittoi iholle. Ainakin oman pohjustuksen päälle laitettuna peitto oli huomattava. Harmina vain oli, että näytti ainakin korostavan jonkin verran hilseilyä. Tietysti myyjä laittoi luultavasti paljon enemmän tuotetta kuin itse laittasin ja alla oli vielä omat pohjat, joten selvää käsitystä en tietenkään saanut. Ja hilseilyähän ei koskaan saa täysin peitettyä. Mutta siis asiaan, että mitä te juurekset suosittelisitte tälläisellä ongelmaiholle markettituotteista? Revlonia olen harkinnut ihan mielenkiinnosta ja sen tähden kun tuntuu, että muut kuin MF ei taida paljoa tarjota minulle helpotusta.  ???

Kiitos jo etukäteen.  :)

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #557 : 29.03.09 - klo:13:59 »
Purppuralle kyllä suosittelisin markettituotteista lähinnä sitä Miracle Touchia. Se on minusta kyllä markettimeikkipohjaksi huomattavan hyvä, jos vain sävy löytyy - niitä ei ole kovin monta valitettavasti.

Hilseilyyn voisi koittaa kuorintaa ja kunnollista, riittävän tukevaa päivävoidetta, vain hilseileville alueille levitettynä, ei rasvoittuville. Hilseilyä kun ei minun mielestäni saa peittoon millään meikillä, ei kalliilla selektiivisilläkään. Mulle on talvihilseilyyn toiminut kuorinnoista Sisleyn Flower Gel, ja valitettavasti -kun en välittäisi maksaa voiteesta niin paljon- Lancomen Hydra Zen Neurocalm kuivalle iholle. Olen pitkään ollut niitä jotka uskovat että ei siinä mitään eroa ole ostaako halpaa perusvoidetta apteekista vai jotain kallista merkkikosmetiikkaa, mutta niin vaan näyttää olevan, että hilseilyä ei ole esiintynyt käytännössä lainkaan Hydra Zenin käyttöönoton jälkeen.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #558 : 29.03.09 - klo:18:33 »
Kiitos octagon. Täytyykin käydä uudemman kerran testaamassa Miracle Touchia kun tuolloin juuri oli vajausta osasta sävyistä. Kokeiltiin mulle vaaleinta, joka ei itselle täysin sopinut.

Kuorintaa tosiaan kokeilin eilen oliiviöljyllä hieroen ja tänään tein toisen kauraleseistä. Nyt ainakin tuntuu iho sileämmältä. Täytyy katsoa kauppojen kemiallisiakin kuorintoja jos nämä eivät toimi. Näyttää kuitenkin siltä, että jos meikkaamista haluan jatkaa, kuorinta on tälle iholle ehdoton.
Minulla kasvot ovat lähes kokonaan rasvoittuvat ja siis hilseily on samoilla alueilla, mutta tällä hetkellä päivävoiteena käytössäni on siis Lorealin DermaGenesis sk15, joka tuntuu kyllä todella kivalta ja kosteuttavalta. Olen kyllä alkanut miettiä josko sen silikonisuus vain peittää kuivuuden tunteen. Nimittäin en tunne hilseilyä koskettaessani ihon pintaa. Vasta meikkivoiteen levittäminen paljastaa, miten pahasti ihoni hilseilee. Olenkin sekoitellut kys. voiteeseen nyt kookosöljyä toivoen sen auttavan ja miettinyt kokeilua levittää esim. humektania tai basan geeliä ensin pohjalle.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #559 : 29.03.09 - klo:23:19 »
Miracle touchiin saa muuten todella hyvän pinnan meikkivoidesiveltimellä laittaessa. Tulee mielestäni paljon nätimpi kuin sienellä. Kuulemma Suomen huippumalli haussa -ohjelman kaikkiin meikkeihin on tehty pohja Miracle touchilla nimenomaan siveltimellä laitettuna. :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 09.04.09 - klo:18:00 »
Onko kukaan kokeillut Revlonin uutta meikkivoidetta (nimi ei nyt tule mieleen)? Kolme sävyä, joista vaalein oli ihan valkoinen. Näiden ei kai ole edes tarkoituskaan olla ihonvärisiä, vaan näissä on joku ihan toinen juju? Vaikutti jännältä ;D
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Lynnei

• Vieras
« Vastaus #561 : 10.04.09 - klo:18:25 »
^ Minäkin olisin kiinnostunut tästä. Onko minkäänlaista peittokykä? Kaupassa kämmenselälle kokeiltuna vaikutti lähinnä sävyttävältä kosteuvoiteelta ilman kosteuttavia aineita ???

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #562 : 20.04.09 - klo:20:57 »
Voi elämä, että sopivan meikkivoiteen löytäminen on vaikeaa! :# Kävin tänään Anttilassa läpi kaikki merkit ja vaihtoehdot, eikä oikein mikään vaikuttanut sopivalta. Lorealin True Match W1 on sävyltään lähes täydellinen, mutta koostumukseltaan huonoa (liian lirua, kasaantuu silmänalusryppyihin ja nenän ihohuokosiin, korostaa kuivia kohtia ja liukuu päivän mittaa pois rasvoittuvilta kohdilta). Lähes kaikki muut taas näyttivät sävyltään joko liian punertavilta tai liian tummilta. Toisaalta mä olen kyllä toivottoman huono arvioimaan sävyn sopivuutta ja olen sen vuoksi tehnyt vuosien varrella aika monta hutiostosta. Ei oo helppoo.

Niin, piti mun kysyäkin, eikä vaan valittaa. ;D Eli osaisiko joku vinkata toista meikkivoidetta, jonka sävy olisi mahdollisimman lähellä Loreal True Matchin W1:tä?
« Viimeksi muokattu: 20.04.09 - klo:20:58 kirjoittanut Sanna »

Maj-Tai

• Vieras
« Vastaus #563 : 22.04.09 - klo:16:22 »
Tarvitsisin myös apua meikkivoiteen valinnassa. Mulla on vaalea iho, ja tarvitsisin meikkivoiteen normaali/sekaiholle. Olen kokeillut vaikka mitä, Joe Blascosta - Lumeneen, mutta sopivaa ei vaan tahdo löytyä. Tykkäisin Blascon peittävyydestä, mutta olen ostanut kaksi kertaa väärän värisen meikkivoiteen ja nyt en enää sama virhettä haluaisi tehdä. Eli siis haussa peittävä meikkivoide vaalealle :) Blascolta Special lite olive 1 on liian punertava ja olive beige 1 liian tumma.

Lisäksi olen kokeillut mm. lorkun true match mineraalimeikkipuuteri tms, josta tykkään kovasti, mutta on ehkä liian tumma, lumenelta ei löydy tarpeeksi peittävää, chanelin meikkipuuteri ja lily lolon mineraalimeikki ei myöskään ole tarpeeksi peittävä.

Osaako kukaan auttaa  ???

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #564 : 22.04.09 - klo:16:29 »
^ Vichyllä on normateint (?) meikkivoide ja on ainakin vaalea, itselleni jopa hieman liian peittävä. Tosin tarkoitettu epäpuhtaalle iholle mutta omalle rasvoittuvalle sekaiholle ainakin ihan hyvä kun vaihtelee vuodenajan mukaan pohjarasvoja.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #565 : 22.04.09 - klo:16:30 »
^^ Itse olen seuraavaksi hankkimassa Kryolanin Dermacolor Camouflage -meikkivoiteen, joka on kuulemma peittävyydeltään Blascon tasoinen, ja sävyjäkin pitäisi löytyä.

Ko. tuotteita saa esim. täältä: http://www.show-bizcentre.com/3eu/
« Viimeksi muokattu: 22.04.09 - klo:16:36 kirjoittanut Liane »

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #566 : 26.04.09 - klo:16:48 »
Näin kevätsään saapuessa meikkivoideongelma senkuin pahenee.
Ihon kunto kun on huomattavasti parantunut, niin iho näyttää luonnonvalossa melkein paremmalta ilman meikkivoidetta kuin sen kanssa.
Lumenen True mach N1 on ihan kuraa mun kasvoilleni ja Lumenen Double Stay mineral makeup sävy inkiväärikerma ei enää istu senkäänvertaa kasvoilleni kuin ennen. Näyttää ihan ylimääräiseltä kerrokselta.

Päivisin varmaan vain tyydyttävä pienten ihovirheiden peittoon, aurinkopuuteriin ja johonkin kevyeen puuteriin mitä sipaisee vähän kasvoille.
Kevyt meikkivoide olisi kuitenkin hyvä ostos, varsinkin kun miettii terassille menoa tms. iltarientoja, niin joku kerros olisi hyvää naamaan lätkäistä, että tulee siisti lopputulos.
Minulle kun tulee pisamia auringossa, niin en haluaisi niitä kuorruttaa peittoon turhan peittävällä meikkivoiteella.
Kumpikohan on parempi Lumenelta, Natural Code sarjan meikkivoide vai hydra drops?
Vai olisiko muita hyviä, suht edullisia vaihtoehtoja, mitkä sopii myös iltameikkiin pohjaksi?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #567 : 26.04.09 - klo:18:00 »
^Entäpä sävyttävät päivävoiteet? Niille on oma ketju, josta löytyy enemmän tietoa.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #568 : 26.04.09 - klo:18:48 »
pinkpepper, enpä tullut edes ajatelleeksi noita sävyttäviä. Tartteisin vaan aika vaalean sävyn. Mutta lueskelempa tuota kyseistä ketjua läpi :)

Poissa jensQ

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #569 : 26.04.09 - klo:22:24 »
^^^ Olen viime kesänä käyttänyt Lumenen Hydra dropsia ja täksi kesäksi ajattelin siirtyä NC:n meikkivoiteisiin. Itsellenikin tulee kesää kohden mentäessä pisamia ja kasvot ovat hyvinkin vaaleat, mutta rusketus tarttuu hyvin.

Hydra drops tasoittaa hyvin minimaalisesti ihon väriä, tuntuu kevyeltä, mutta pienikin hikoilu tms. saa meikin leviämään sen siliän tien. Ei siis mielestäni aivan paras mahdollinen lämpimille kevät-/kesäpäiville. NC:n versio on hiukkasen peittävämpää, tasoittaa naaman väriä kivasti, mutta ei tunnu pakkelilta. Itse pidän jälkimmäistä parempana, tosin täytyy vielä testata sen kestävyyttä.