Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269315 kertaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoide hakusessa
« Vastaus #585 : 25.06.09 - klo:18:14 »
Mitä meikkivoidetta suosittelisitte Lumenen Hydra Dropsin tilalle korvaajaksi?
Olen koittanut miettiä mistä lähteä etsimään, mutten keksi millä sarjalla olisi tarpeeksi kosteuttava koostumus. HDltä kaipaan siis sen kosteuttavuutta ja sitä ettei korosta pahasti pintakuivaa ihoani. Lisäksi kun koostumus ei ole kuivaa on tuon päälle ollut mukavampi laittaa peiteainettakin.

Maybellinen Dream Satin Liquid levittyy mun mielestä kuivalle iholle tosi hyvin. Tässä ei oo mitään Joe Blasco -peittoa, mut yllättävän hyvin häivyttää ainakin mun naamasta punaisuutta. Mulla yleensä näkyy meikivoiteet heti poskissa, mutta tätä ei kyllä juurikaan erota eikä juutu kuiviin kohtiin.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #586 : 25.06.09 - klo:23:18 »
Stationery, sen mitä olen kaupassa testaillut kädelle HydraDropsin tilalle tullutta meikkivoidetta, on se vaikuttanut kevyemmältä(mikä kyllä kivan tuntuista) ja siltä, että pintakuivuus saattaisi korostua. Tiedä sitten, varmaan juuri HydraDropsin kalvomaisuus oli juuri se hyvä pintakuivuuden peittäjä(?) Mutta kiitos vinkeistäsi ja Lallalle kanssa, täytyy noiden kanssa mennä seuraavan kerran kiertämään kauppoja.  :)

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #587 : 16.07.09 - klo:10:19 »
Hakusessa olisi joltakin selektiiviseltä merkiltä meikkivoide, joka olisi koostumukseltaan kosteuttava, ei tukkisi ihohuokosia, kokonaisuudessaan kevyt, peittävyydeltään kevyt-puolipeittävä ja tärkeimpänä tekisi ihosta hohtavan ja kauniin (ei siis mattapintaista). Tutkiskelin eri meikkivoiteita ja mielenkiintoni heräsi Estee Lauder Double Wear Light - meikkivoiteeseen. Kävin hakemassa jo testerinkin tuosta meikkivoiteesta, mutta jotenkin tämäkään ei vaikuta parhaalta mahdolliselta. Estee Lauder kyllä tasoittaa ihon pinnan ja vaikuttaa kestävältä, mutta ei ole riittävän kosteuttava eikä iho erityisen "hohtava ja kuulas"  :-\   Olisiko ideoita mitä meikkivoidetta seuraavaksi kokeilisin?

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #588 : 16.07.09 - klo:10:46 »
Kevätperhonen, oletko testaillut Diorin Diorskin Nude Natural Glow Hydrating -meikkivoidetta? Tuo voisi sopia kuvaukseesi. Tai jos etsit nimenomaan kosteuttavaa ja kuulaan ihon antavaa, vain hyvin kevyesti peittävää tuotetta niin kannattaa testailla myös sävyttäviä päivävoiteita. Kokeilemisen arvoisia voisivat olla vaikkapa Diorin HydrAction Teinté ja Estée Lauderin DayWear Plus Multi Protection Tinted Moisturizer.
« Viimeksi muokattu: 16.07.09 - klo:12:59 kirjoittanut Kaisa »
1c F ii

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #589 : 16.07.09 - klo:15:41 »
^ Diorin meikkivoiteita en ole koskaan testaillut, pitää laittaa tuo mainitsemasi meikkivoide korvan taakse  ;)  Käytössäni on tällä hetkellä Lancomen sävyttävä päivävoide ja olen käyttänyt purkillisen myös Estee Lauderin sävyttävää voidetta (sitä joka mukautuu ihon sävyyn). Uskoisin että jatkan sävyttävien päivävoiteiden käyttöä arkisin jatkossakin, mutta olisin halunnut jonkun hieman "luxusmaisemman" tuotteen meikkivoiteeksi  iltamenoihin yms.   ;D

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #590 : 16.07.09 - klo:20:38 »
^
Mä oon tykänny Clarinsin Colour Tintistä. Ostin sen vähän aikaa sitten alesta ja vaikka onkin öljytön niin tuntuu tosi kosteuttavalta, levittyy hyvin munkin korppuiholle eikä mene juonteisiin ja tai muutu ikävän näköiseksi . Kovin peittävää se ei ole, mutta sellasta "kuulautta" siitä kyllä ehkä tulee (laitoin lainausmerkkeihin, kun ei aina tiedä mitä kukin tolla oikeestana tarkottaa  ;D ) Levittyy hyvin iholle ja jotenkin iho näyttää vähän paremmalta tai ehkä vaan kuvittelen :D

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #591 : 28.08.09 - klo:23:27 »
Osaako joku verrata Helena Rubinsteinin Color Clonea ja Guerlainin Parure Aqua:a? Kumpi on peittävämpi, pysyvämpi jne? Mulla on Helena Rubinsteinin Color Clone meikkivoide, ja se on kyllä tosi hyvä. Mutta kuulin että tuo Guerlainin meikkivoide on valittu viime vuoden parhaaksi värikosmetiikan tuotteeksi, niin alkoi kiinnostamaan. Tuoksuuko Parure Aqua jollekin? Myös Estee Lauder Double Wear Light meikkivoide kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: 01.09.09 - klo:10:55 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #592 : 05.09.09 - klo:17:49 »
Mulla ei ole meikkivoide haussa, mutta kirjottelen tänne ketjuun, kun taitaa sopia tänne. Oon ennen käyttänyt Lumenen Ihon Sävyn Heleyttäjää ja Grimasin nestemäistä meikkivoidetta keskenään niin, että oon laittanut puolet kumpaakin. Nyt laitan ehkä 80 % Ihon Sävyn Heleyttäjää ja 20 % Grimasia. Tulee paljon kauniimpi ja kuulaampi tulos eikä jämähdä kuiviin kohtiin yhtä pahasti! Oon niin onnellinen, että keksin kokeilla noin päin, iho näyttää tosi hyvältä näin. Tuntuu ihan tyhmältä olo, kun ei ole aikaisemmin tajunnut miksailla erilailla! Jemmassa odottelee MACin heleyttäjä, Strobe Cream, jos oikein muistan nimen, toivottavasti toimii yhtä hyvin kuin Lumenen vastaava tuossa hommassa.

Eli jos joku kaipailee kuulasta tulosta, suosittelen sekoittamaan heleyttäjää ja meikkivoidetta keskenään niin, että heleyttäjää on enemmän kuin meikkivoidetta :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kia

• HAIRahtanut
« Vastaus #593 : 05.09.09 - klo:18:52 »
Osaako joku verrata Helena Rubinsteinin Color Clonea ja Guerlainin Parure Aqua:a? Kumpi on peittävämpi, pysyvämpi jne? Mulla on Helena Rubinsteinin Color Clone meikkivoide, ja se on kyllä tosi hyvä. Mutta kuulin että tuo Guerlainin meikkivoide on valittu viime vuoden parhaaksi värikosmetiikan tuotteeksi, niin alkoi kiinnostamaan. Tuoksuuko Parure Aqua jollekin? Myös Estee Lauder Double Wear Light meikkivoide kiinnostaa.
Verrata en osaa, mutta pakko kehua Parure Aquaa, josta tykkään todella paljon. Sopii mun atooppiselle ja superherkälle iholle ja peittää hyvin.Lopputulos on luonnollinen ja plussaa suojakertoimesta (15).Tuoksu on mielestäni mieto hieman puuterimainen. Omasta puolestani voin suositella. Jos nyt oikein muistan tuo taitaa olla Sokoksilla alennuksessa tällä hetkellä.
Näillä mennään....

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #594 : 01.10.09 - klo:00:34 »
Onko olemassakaan meikkivoidetta joka peittäisi pahan couperosan? Naaman kuumotus ja punoitus pahenevat vuosi vuodelta, ja mitä pidemmälle syksyyn ja talveen mennään.

Olen todella vaaleaihoinen, joten peittävyyden lisäksi meikkivoiteesta pitäisi löytyä erittäin vaalea keltapohjainen sävy. Enää ei hinnallakaan ole niin väliä, kunhan meikkivoide todellakin ja oikeasti peittäisi couperosan ilman, että jättää hirveän pakkelin naamalle.

Miten hyvin esim. tuo Kanebon Cream Finish peittää? Joku sitä joskus suositteli ihotyypilleni (kuiva, ohut, herkkä).

Alan olla jo epätoivoinen, tuntuu ettei enää kehtaa ihmisten ilmoilla liikkua...
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #595 : 09.10.09 - klo:19:13 »
^
Mineraalimeikeillä saa mun mielestä punaisuutta peittoon parhaiten ja näkymättömimmällä tavalla. Perinteisemmät peiteaineet sopii enemmän näppyjen peittoon eikä meikkivoidettakana oikein viisti hirveästi naamaan lätkiä. Tuntuu, että varsinkin punoittavilla alueilla tulos on aina jotenkin outo ja meikin huomaa helposti. Itse en hirveästi mineraalipohjista meikkivoiteena tosin tykkää koska eivät ole aina parhain vaihtoehto kuivalle iholle ja jotenkin tuntuvat hikoiluttavan naamaa. Toisaalta käytän joka päivä muutaman sipaisun EDM Pick Me Upia piristämään naaman väriä otsalla ja poskilla (vaikka punaposki olenkin, toimii silti jostain syystä  enkä näytä entistäkin punaisemmalta ???).
Sellaset vihreät pohjustajat ei mun mielestä ole olllenkaan toimivia: joko eivät sulaudu ollenkaan tai saavat aikaan omituisen pohjavärin varsinkin kylmäihoisella. Itse käytän punanenän peittoon EDM Intensive Fair peiteainetta ja toimii hyvin  :)

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #596 : 11.10.09 - klo:20:18 »
Täältä on tainnut kadota mun viesti välistä mutta jos joku on siihen osannut vastata niin saisinko vastauksen uudestaan...

Eli kysäisin olisiko ihmisillä kokemusta Guerlainin Fleur de Teint Ultra Mat-versiosta? Oon käyttänyt tavallista Fleur de Teintia ja se oli aivan ihana, mutta sitä ei ole saanut enää aikoihin. Onkohan tuo Ultra Mat-versio toimivin rasvaisella iholla vai voisiko toimia pintakuivalla mutta paikoitellen rasvoittuvalla iholla? Mulla siis on jo sellainen mutta en tiedä avaanko sen omaan kokeiluun vai laitanko avaamattomana myyntiin.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #597 : 12.10.09 - klo:14:10 »
Tuosta couperosan peitosta kun kysyttiin, niin siihen suositeltiin mineraalimeikkejä. Itselläni taas ne eivät ole ollenkaan tuohon tarkoitukseen toimineet, johtunee pintakuivasta ihosta couperosa-alueella. Useimmat mineraalimeikkituotteet eivät minusta ensinnäkään peitä tarpeeksi. Vihreät punaisuuden neutraloijat tuntuvat ihan turhilta näin kovan sinertävän punoituksen kanssa. Sitten on joitakin erittäin peittäviä mineraali-peiteaineita, mutta kuivilla poskilla tuntuvat jäävän jauhoisiksi ja ällön näköiseksi, ihan suorastaan hilseileväksi. Itse käytän silloin kun mineraalimeikkipohjaa käytän aina couperosa-alueilla ja myös silmäympäryksillä nykyisin alla muuta peitetuotetta.

Mutta kyllä jos pelkällä meikkipohjalla haluaa pahaa couperosaa peittää niin muista kuin mineraaleista lähtisin suosittelemaan. Joe Blasco, Cinema Secrets ja Grimas ovat erittäin peittäviä ja kestäviä tuotteita jotka käyvät hyvin tuohon. Kun laittaa voidetta alle ja levittää huolellisesti, eivät edes näytä "pakkelilta". Myös jotkut peittävämmät voidemaiset meikkivoiteet voivat käydä, itse esim. olen käyttänyt Guerlainin Parure Extremeä ilman erillistä peitetuotettakin, tosin vähän kyllä on selkeämmän meikattu efekti kuin esim. Blascolla tai Cinema Secretsillä.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #598 : 17.10.09 - klo:08:52 »
Mintti: Suosittelen couperosaiholle Diorskin Forever-meikkivoidetta kaksi hyvinhyvin ohutta kerrosta meikkisiveltimellä laitettuna. Näin saa peittävän, mutta ei pakkeloidun pohjan. Tai sitten alle voi tuputella kostealla sienellä Blascon red neutralizeria ja päälle Dioria siveltimellä. Silloin kun aikanaan ostin ekan pullioni Diorskin Foreveriä myyjä neuvoi laittamaan meikkivoiteen sormin tai siveltimellä. En tietenkään uskonut vaan tputtelin sienellä niinkuin ennenkin. Lopputulos on kuitenkin paljon parempi siveltimellä laitettuna.

Edit. Dior voi tosin olla liian tumma jos olet iholtasi todella vaalea. Mitä meikkivoidetta olet aiemmin käyttänyt?

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #599 : 20.10.09 - klo:22:00 »
Kiitos kaikille vastanneille!

MinnieMouse, tähän saakka olen käyttänyt summissa eri meikkivoiteita. Viimeksi testattu Body Shop kuivan ihon meikkivoide, Gosh X-Ceptional Wear, L'oreal Infallible... Tällä hetkellä käytössä kesällä ostettu Lumenen kuivan ihon mineraalimeikkivoide (jonka vaalein sävy oli kesälläkin liian tumma, mutta kun puoli-ilmaiseksi sai :D) ja Max Factorin Lasting Performance (joka on ainoa jota olen ostanut toisenkin kerran, sillä tässä on tarpeeksi vaalea sävy, joskin punertava joka ei minulle edes sovi), ja näitä siis tällä hetkellä sekoittelen keskenään. Onneksi ovat sen verran lopuillaan, että saan heittää purnukat roskiin ja etsiä uutta. Kunhan vain sitten tietäisi mitä ostaisi seuraavaksi! Noita selektiivisiä merkkejä en ole edes ostanut, sillä hukkaostokset harmittaa vietävästi jo ihan marketti-hinnoillakin. :) Mutta josko täältä saisin tarpeeksi vinkkejä, että uskaltautuisin kalliimman meikkivoiteenkin ostamaan. (Tietysti näytteitä voisin hakea. Pitäisi vain ensin tietää mistä tuotteesta.)

Miten tumma tuo Diorskin Foreverin vaalein sävy on? Kirjoituksestasi päätellen pelkään sen olevan minulle liian tumma... Luin jostain, että synteettisellä siveltimellä saisi luonnollisemman näköistä jälkeä kuin luonnonharjaksisella. Onko kokemusta? Itselläni sattuu olemaan luonnonharjaksinen sivellin (tosin sen käyttö jäi aika lyhyeksi kun huomasin sen olevan paljon vaivalloisempaa kuin sienellä levitys. En kylläkään muista mitä meikkivoidetta sillä levittelin. Tälläkin luulen olevan suurta merkitystä! :))

Lalla ja octagon kirjoittivat mineraalimeikeistä. Itselläni ei tosiaan ole kokemusta kuin tuosta em. Lumenen mineraalimeikkivoiteesta, ja minusta se ei ainakaan peitä tarpeeksi. Osaatko Lalla suositella jotakin tiettyä meikkiä joka mielestäsi peittää hyvin? Tuo EDM on muuten minulle ihan vieras merkki...

Olen noita Grimasin meikkejä tutkaillutkin, josta octagon kirjoitit, mutta tarkoitatko Cake Make-Up -pohjustusväriä, Créme Make-Up - kasvoväriä, vaiko Camouflage -peiteväriä (vai jotain ihan muuta)? Itselleni noiden käyttötarkoitukset ovat jääneet hieman epäselviksi. Eli mitä laitetaan koko naamaan ja millä peitetään paikallisia finnejä/punoitusta? Grimasit ei ainakaan ole hinnalla pilattu! Sellaista siis seuraavaksi hakemaan. :)
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742