Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268855 kertaa)

Poissa octagon

• HAIRahtanut
Vs: Meikkivoide hakusessa
« Vastaus #600 : 21.10.09 - klo:09:36 »
Lainaus käyttäjältä: mintti
Lalla ja octagon kirjoittivat mineraalimeikeistä. Itselläni ei tosiaan ole kokemusta kuin tuosta em. Lumenen mineraalimeikkivoiteesta, ja minusta se ei ainakaan peitä tarpeeksi. Osaatko Lalla suositella jotakin tiettyä meikkiä joka mielestäsi peittää hyvin? Tuo EDM on muuten minulle ihan vieras merkki...

Lumene kovin mainostaa termillä mineraali, mutta ei niitä silti oikein voi aitoina mineraalimeikkeinä pitää, kun niissä on kaikki samat vanhat kemikaalit + sitten lisätty vähän jotain mineraaleja. "Aidoissa" mineraalimeikeissä ei ole muita aineita kuin mineraaleja, ja siksi ne yleensä ovatkin jauhemaisia. Täältä löytyy mineraalimeikkiketjuista varmasti paljonkin merkkejä joita kannattaa kokeilla, ja ihotyypistä paljon riippuu mikä sopii. Onneksi lähes kaikista mineraalimerkkimeikeistä saa kokeilupakkauksia joko postikulujen hinnalla tai ihan pieneen hintaan joten ei ole niin vakavaa jos ei sovikaan. EDM eli Everyday Minerals on aika suosittu joten sitä voi kokeilla ainakin. Itselleni kuitenkaan ei ole sopivaa sävyä niistä löytynyt, ja lisäksi peittävämmät laadut (Intensive eritoten) tekevät jotenkin tosi meikatun efektin. Itse käytän Ocean Mistin mineraaleja joista olen löytänyt sopivimman sävyn ja kuivahkolle iholle sopivan koostumuksen - rasvaisella iholla tämä tuote ei todennäköisesti taas toimisi kovin hyvin vaan voisi alkaa kiiltää. Mineraalimeikkisarjoilla on myös peitetuotteita joita kannattaa kokeilla. Itse olen kuitenkin päätynyt käyttämään Blascon meikkipohjaa peitetuotteena OM-mineraalimeikkipohjan alla.

Lainaus käyttäjältä: mintti
Olen noita Grimasin meikkejä tutkaillutkin, josta octagon kirjoitit, mutta tarkoitatko Cake Make-Up -pohjustusväriä, Créme Make-Up - kasvoväriä, vaiko Camouflage -peiteväriä (vai jotain ihan muuta)? Itselleni noiden käyttötarkoitukset ovat jääneet hieman epäselviksi. Eli mitä laitetaan koko naamaan ja millä peitetään paikallisia finnejä/punoitusta? Grimasit ei ainakaan ole hinnalla pilattu! Sellaista siis seuraavaksi hakemaan.

Créme Make-Up noista taitaa vahapohjaisena se kestävin ja peittävin olla. Itse en noita vahapohjaisia meikkejä (Blasco, Grimas, Cinema Secrets) käyttäessäni käytä ollenkaan erillisiä peitetuotteita vaan se sarjan meikkipohja riittää - levittää vain paksummin peittoa enemmän vaativille alueille. Mutta jos tuntuu ettei meikkipohjan peitto riitä niin sitten kannattaa ostaa erillisiä peitetuotteitakin.

Poissa maarit

• HAIRahtanut
« Vastaus #601 : 21.10.09 - klo:11:02 »
Onko olemassakaan meikkivoidetta joka peittäisi pahan couperosan? Naaman kuumotus ja punoitus pahenevat vuosi vuodelta, ja mitä pidemmälle syksyyn ja talveen mennään.

Oma vastaukseni ja monen muun on näköjään päivityksen myötä hävinnyt. Itse suosittelen Joe Blascon
Red Neutralizer ja Ben Nyen Red Neutralizer.  http://www.cosme.fi/pc.php?c=27 Tuolta sivulta löytyy kuvat ja hinnat kummastakin.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #602 : 21.10.09 - klo:20:58 »
Mikä olis hyvä meikkivoide sekaiholle, joka rasvoittuu t-alueelta? Lumene natural coden vaalein sävy on mulle perfecto ja se meikkivoide oli myös ihan ok mutta haluaisin vaihtelua. =) Ehdotuksia?

+ mielellään melko kevyt, mutta mattapinnan jättävä meikkivoide.

edit Kiitos Fii, täytyy käydä testerillä ja toi suojakerroin on iiiso plussa! :)
« Viimeksi muokattu: 25.10.09 - klo:19:19 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #603 : 25.10.09 - klo:18:51 »
Viimeaikoina oon käytellyt Clarinsin Truly Mattea. Itselle sävy 03 on hyvä, mutta sulle se on varmaan liian tumma hiukkasen, mutta hyvin vaaleitakin sävyjä on tarjollla. Suosittelen tilaamaan netistä jos tuohon päädyt. Plussaa tuossa on vielä sk. 15(vai olikohan 25  ;D) No suojakertoin löytyy yhtä kaikki!
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Marge

• HAIRahtanut
« Vastaus #604 : 25.10.09 - klo:19:35 »
Täältä toinen ääni Clarinsin Truly Mattelle  :) Löytyy tosi vaaleitakin sävyjä. Peittää ihan hyvin ja pysyy paremmin mattana kuin esim. Diorin vastaava. Ei oo kauheen edullista kotimaasta ostettuna, eli kannattaa tsekata nettikaupat. Ite oon hankkinut mm. Strawberrynetistä.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #605 : 25.10.09 - klo:19:36 »
Kiitos kaikille vastanneille
Miten tumma tuo Diorskin Foreverin vaalein sävy on? Kirjoituksestasi päätellen pelkään sen olevan minulle liian tumma... Luin jostain, että synteettisellä siveltimellä saisi luonnollisemman näköistä jälkeä kuin luonnonharjaksisella. Onko kokemusta? Itselläni sattuu olemaan luonnonharjaksinen sivellin (tosin sen käyttö jäi aika lyhyeksi kun huomasin sen olevan paljon vaivalloisempaa kuin sienellä levitys. En kylläkään muista mitä meikkivoidetta sillä levittelin. Tälläkin luulen olevan suurta merkitystä! :))

Jos käytät Infalliblesta vaaleinta sävyä niin tuo Diorskin Foreverin vaalein on varmasti liian tumma. Vaaleita sävyjä löytyy Chanelilta (en muista meikkivoiteen nimeä, mutta kyseessä on mattapinnan antava meikkivoide pumppupullossa) ja Shiseidolta ja Clarinsilta. Käytätkö pelkästään meikkivoidetta vai alle myös punaisuutta neutralisoivaa peiteväriä?
« Viimeksi muokattu: 25.10.09 - klo:19:38 kirjoittanut MinnieMouse »

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #606 : 30.10.09 - klo:13:58 »
Muistaako joku mikä on Sokoksella myytävästä Guerlainin Parure Aquasta vaalein sävy? Mä testailin sitä jokin aika sitten ja kadotin sen purkin johonkin jossa luki se sävy. Sen muistan että se oli vaalein sävy Sokoksella myytävistä. Pitäis laittaa pikaseen tilaukseen mutta en muista sitä pirun sävyä! Oliskohan se ollu 02 Beige clair? ???
1cFii

Poissa Karamelli

• HAIRahtanut
« Vastaus #607 : 30.10.09 - klo:15:17 »
Onkos Cliniquen uudesta even better-meikkivoiteesta ulkomailla tarjolla vaaleampaa sävyä kuin Suomen 03? On muuten niin turkasen hyvä mun nassulle, mutta liian tumma.
Luopumaan ei suostuta edes tyhmyydestämme

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #608 : 04.11.09 - klo:23:52 »
^Sain tosta näytteen tänään. Siinä pahvilipareessa joka oli kiinni siinä näyteputkilossa oli ilmeisesti kuvattu kaikki sävyt ja 03 oli vaalein. Ihan 100 % varma en tietysti ole mutta näin olettaisin.

^^Ja Parure Aquan vaalein sävy on juuri tuo 02.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #609 : 05.11.09 - klo:16:00 »
Eikä. Vichyn Normateint-meikkivoiteen sävy 01 Porcelain on ilmeisesti kadonnut sävyvalikoimasta (ainakaan Yliopiston Apteekissa ei sitä enää ole). Se oli niin täydellinen meikkivoide mulle, en kestä!   >:(  :'(

Inhoan meikkivoiteen ostamista, oikeaa sävyä on niin hankala löytää. Yleensä kaikki tarpeeksi vaaleat sävyt näyttävät mun naamassa ihan vaaleanpunaisilta, tuo ei sitä tehnyt. Jos joku nyt osaa suositella vastaavanlaista sävyä kuin tuo Porcelain, niin otan ehdotukset ilolla vastaan.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #610 : 06.11.09 - klo:11:52 »
Mä huomasin täydelliseksi yllätyksekseni että mun ns. paremmat meikkivoiteet on kaikki ihan lopussa. Haussa on voide joka saa ihon näyttämään hehkeältä ja peittää tarpeeksi. Ihon heleyttäjiä en voi sotkea meikkivoiteeseen koska ne on sen luokan silikonipommeja että naama räjähtää hetkessä. Usein sotken meikkivoiteeseen muutaman tipan Hydrolania koska aamulaiskana haluan vain sutaista meikkipohjan naamalle kuten voiteen enkä jaksa levitellä ja miettiä rajoja.

Olen päätynyt kolmeen vaihtoehtoon eli joko Estee Lauderin Double Wear, Cliniquen Superbalanced Makeup tai Chanelin Vitalumiere. Tämänhetkinen ykkösmeikkivoide on Diorin suihkeversio. Aluksi käytin sitä niin että suihkutin meikkiä MACin skunkkiin, ihan toimiva tapa mutta huomattavasti vähemmällä sotkulla ja suihkeen määrällä pääsee kun suihkuttaa suoraan kasvoihin ja levittää sormin. Vaalein sävy 200 on inasen liian kellertävä mutta lopputulos on niin hyvä että sen kestää. Meikki pysyy todella kauniina ja hehkeänä koko päivän eikä puuteria tarvitse lisäillä.

Seuraava hankinta on lisää Diorin suihkemeikkivoidetta ja Helena Rubinsteinin Color to Mix, kukaan ehtinyt testimään?
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #611 : 06.11.09 - klo:14:55 »
Nyt olis hakusessa joku kevyt, vaalea meikkivoide, entisen Lumene hydra dropsin tyylinen. Hydra drops oli ihanan kosteusvoidemainen, tosi kevyt. Peittävyyttä ei tarvita paljoa. Ehdotuksia? :)

Kiitos Tanya:)
« Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo:17:08 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #612 : 06.11.09 - klo:15:32 »
^
Lumenen Vitamin C+ heleyttävä meikkivoide on ainaki tosi kevyt eikä kovinkaan peittävä. Sulautui ihoon kivasti mutta omaan makuuni tuntui liian kevyeltä kun tosiaan se on hyvin kosteusvoidemainen.
1cFii

nappu

• Vieras
« Vastaus #613 : 07.11.09 - klo:19:39 »
Onkohan mun iholleni soveltuvaa meikkivoidetta olemassakaan? Ongelmani on se, että lähes kaikki kokeilemani tuotteet tukkivat ihohuokoset ja aiheuttavat tulehtuneita finnejä. Minulla on atooppinen pintakuiva sekaiho, jonka kanssa elämä on aika haasteellista.

Olen nyt puolisen vuotta käyttänyt pelkkiä mineraalimeikkejä, mutta koska ihoni on niin epätasainen ja kuiva, ne eivät näytä hyvältä mulla. Kokeiltu on Everyday Minerals ja Meow Cosmetics, ostin myös Maybellinen (vai Max Factorin, en ikinä erota niitä..) "mineraalimeikkivoiteen" josta sitten taas tuli finnejä. Nyt kun talvea kohti mennään, iho tulee kuivumaan lisää, ja jauhemaiset mineraalimeikit ovat poissa laskuista. Olen kokeillut niitä myös kosteusvoiteeseen sekoitettuna, mutta ei toimi..

Olen elämäni aikana onnistunut löytämään yhden iholleni sopivan meikkivoiteen, ja tietysti sen maahantuonti lopetettiin. Enää en edes muista tuotteen nimeä, joten en voi nettikaupoistakaan etsiä.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #614 : 30.11.09 - klo:23:08 »
Täällä on pienimuotoinen meikkivoiteen haku käynnissä. Sen pitää olla hyvin vaaleaa tämmöiselle kalmattarelle, mielellään mahdollisimman ohutta ja semmoista, että voi käyttää ilman irtopuuteria (kuivattaa aivan älyttömästi mun atooppistaa ihoa). Joo ei ole helpot kriteerit :D Tänään kokeilin Grimasin nestemäistä meikkivoidetta yksinään ja itse asiassa oon ihan yllättynyt, että pysyi koko päivän kasvoilla ja kuivuutta oli vähemmän havaittavissa kuin irtopuuterin kanssa :o Mutta illasta alkoi kuivat kohdat näkyä taas. Kävin Sokoksella pyörimässä ja sain näytteen Natural Coden Vanilla sävystä :) Tosi kiva, kun sai näytteen, josta riittää ainakin kolmeen kertaan testattavaksi. Kokeilin kotona heti ja tämä on ainakin vähän kevyempää kuin Grimas joten vois toimiakin! Huomenna tietää paremmin (jolloin laitan kokemuksia Natural Code-ketjuun). Sävy ei aivan yhtä vaalea ole kuin Grimasin G0, mutta ajattelin, jos tuota laittaa vähäsen, niin ei haittaa, jos on ihan vähän liian tummaa. Ja voinhan mä laittaa pisaran Grimasia joukkoon, niin saan siitä vaaleampaa. Mä en olis oikeasti uskonut, että meikkivoide pysyy hyvänä iholla ilman puuteria! Mun kaveri ja poikaystävä kummatkin sanoi, että mun iho näyttää paremmalta kuin yleensä ja totta se olikin. Kosteusvoiteena mulla oli Grimasin alla Lipolania. Toivon todella, että Natural Coden meikkivoide ois hyvä ja siksi tuo matta koostumuskin vois toimia kuivallakin iholla, kunhan ei vaan tosiaan sitä irtopuuteria pistä turhaan päälle kuivattamaan ihoa vain lisää.

Jooh, tämmöistä pohdintaa tällä kertaa...
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos