Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269303 kertaa)

Poissa Sagu

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoide hakusessa
« Vastaus #615 : 30.11.09 - klo:23:15 »
^ Mulla on tuota Natural Coden meikkivoidetta (sävy Fudge), ja toimii kyllä hyvin mun kuivuuteen taipuvaisella iholla. Levittyy helposti eikä mene päivän aikanakaan pahan näköiseksi. Olen käyttänyt irtopuuterilla ja ilman, kummallakin tavalla pysyy siistin näköisenä. :) Nykyään en tuota enää pahemmin käytä, kun kaipaan vähän enemmän peittoa meikkivoiteelta, olen siirtynyt lähes kokonaan mineraaleihin pohjan teossa, mutta käyttämistäni nestemäisistä meikkivoiteista tuo on ollut yksi positiivisimpia kokemuksia. Ihanan kevyt koostumus, on toiminut mulla jopa talvella jolloin ihoni on kuivimmillaan, ja se on hyvin se!
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #616 : 01.12.09 - klo:21:16 »
Onkohan mun iholleni soveltuvaa meikkivoidetta olemassakaan? Ongelmani on se, että lähes kaikki kokeilemani tuotteet tukkivat ihohuokoset ja aiheuttavat tulehtuneita finnejä. Minulla on atooppinen pintakuiva sekaiho, jonka kanssa elämä on aika haasteellista.

Olen nyt puolisen vuotta käyttänyt pelkkiä mineraalimeikkejä, mutta koska ihoni on niin epätasainen ja kuiva, ne eivät näytä hyvältä mulla. Kokeiltu on Everyday Minerals ja Meow Cosmetics, ostin myös Maybellinen (vai Max Factorin, en ikinä erota niitä..) "mineraalimeikkivoiteen" josta sitten taas tuli finnejä. Nyt kun talvea kohti mennään, iho tulee kuivumaan lisää, ja jauhemaiset mineraalimeikit ovat poissa laskuista. Olen kokeillut niitä myös kosteusvoiteeseen sekoitettuna, mutta ei toimi..

Olen elämäni aikana onnistunut löytämään yhden iholleni sopivan meikkivoiteen, ja tietysti sen maahantuonti lopetettiin. Enää en edes muista tuotteen nimeä, joten en voi nettikaupoistakaan etsiä.

Ymmärrän sun ongelman eri hyvin koskapa mun iho tukkeutuu myös äärimmäisen helposti ja mulla oli pitkään yks Almayn meikkivoide, joka oli ainoa iholle sopiva josta ei naama alkanut kukkia. Nyt kun olen ymmärtänyt ettei tuotteissa saa olla yhtään mitään öljyjä yms. aineita olen löytänyt useammankin sopivan  :D
Esim. max factorin colour adapt sopii eikä sisällä mineraaliöljyjä, sitten ihan Lumenen NC:lla on meikkivoiteita, jotka eivät ole kovin kalliita eivätkä myöskään sis. mineraaliöljyjä ja eivät ole minun ihoani tukkineet. Kalliimmista merkeistä esim. Clarinsin Truly Matte sopii, mutta jos iho on hyvin kuiva ei välttämättä levity kovin hyvin. Kannattaa ainakin tuo Nc katsaista ja pyytää näyte. Kannattaa muutenkin lueskella tuetteiden incejä.
 Lisäksi mulla esim ihoa tukkii myös puuterin talkki, joten sitäkin voi miettiä mahdollisena tukkijana. Nää on siis vaan mitkä mua on auttaneet eikä tietty välttämättä sua auta, mutta toivottavasti ees hiukan  :D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #617 : 01.12.09 - klo:22:24 »
Piti tulla kehumaan tuota Parure Aquan meikkivoidetta. Ei aiheuta näppyjä ja sopii hyvin tämmöselle talvikuivalle iholle. :ts Sulautuu täydellisesti ihoon eikä yhtään korosta ihon kuivuutta ja saa ihon hehkumaan. Tätä en kyllä vaihda. Täydellinen meikkivoide siis löytynyt. :-* Purkki on myös todella kätevä ja hygieeninen. Plussaa myös purtilon ulkonäöstä, hieman luksusta elämään! :)
1cFii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #618 : 01.12.09 - klo:22:28 »
^Pysyykö iho kiillottomana? Tai pysyykö se hyvin vai alkaako liejuuntumaan päivän aikana? Mietin tuota itsekin. Nyt mulla on Helena Rubinsteinin Color Clone ja se on kyllä ihan huippua! Mieli tekee kyllä kokeilla tuota Parure Aquaa. Onko keltapohjaiset sävyt kuinka kellertäviä?

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #619 : 02.12.09 - klo:12:25 »
Mulla ei toi kyllä juurikaan kiillä. Kiinnittelen aamuisin aina irtopuuterilla ja on pysynyt meikki koko päivän hyvänä. Jos on rasvainen iho niin sitten voi kyllä kiiltää... Mulla on se 02 -sävy ja sekin on aika tumma. Eli jos on todella vaalea iho niin sitten ei varmasti oikeaa sävyä löydy. Itseäkin hieman hirvittää kun kesän ruskettuneisuus alkaa pikkuhiljaa häviämään niin toivottavasti toi ei oo mulle liian tumma sit joskus helmikuussa... Sulautuu kyllä niin hyvin ihoon, että saa kyllä varmaan häivytettyä hyvin. Sokoksella ainakin on muuten tosi vähän sävyjä myynnissä. Kun tilasin ton Mansikkalasta niin siellä huomattavasti enemmän sävyjä tarjolla. Niitähän ei vaan sit pääse testaamaan etukäteen jos niitä ei Suomesta saa... :-\
1cFii

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #620 : 03.12.09 - klo:19:00 »
Yhdyn Parure Aquan ylistyskuoroon <3.

Pysyy iholla hyvänä koko päivän (ei liejuunu) ja 02 sävy on loistava iholleni. Kuten Tanya sanoi, niin mukautuu ihon sävyyn erinomaisesti. Minulla on rasvoittuva iho ja joudun lisäämään puuteria päivän aikana, mutta niin käy kaikkien muidenkin meikkivoiteiden kanssa. Aikaisemmin olen käyttänyt mm.  Diorin Foreveriä ja Clarinsin Truly mattea ja tämä on selkeästi parempi. Niin ja peittokyky on myös loistava, enää en tarvitse edes peiteainetta lisäksi, vaan yksi kerros tätä riittää.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #621 : 03.12.09 - klo:20:41 »
^Oijoi kuulostaa hyvältä. Tuota täytyy ostaa seuraavaksi, ellei tuoksu?

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #622 : 03.12.09 - klo:20:53 »
Chloe: Voisitko vielä hieman verrata Parure Aquaa Diorin Foreveriin. Nimenomaan peitto ja pysyvyys verrattuna Diorin kiinnostaa :)

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #623 : 04.12.09 - klo:14:29 »
^Oijoi kuulostaa hyvältä. Tuota täytyy ostaa seuraavaksi, ellei tuoksu?

Tuossa on joku tosi mieto tuoksu, joka on omaan nenään ainakin miellyttävä. Mutta se on tosiaan hyvin mieto, ettei sitä tuoksuta enää omaan nenään kun sitä on laittanut kasvoille. Mun mielestä toi tuoksuu paremmalta kuin mitkään tähän mennessä kokeilemani meikkivoiteet...
1cFii

Poissa wendy

• Hiushörhö
« Vastaus #624 : 06.12.09 - klo:20:19 »
Täälläkin tykkäillään tosi paljon Guerlainin parure aquasta. Jättää ihanan heleän ja raikkaan pinnan. Olen saanut paljon kehuja ihostani, kun mulla on ollut tätä meikkivoidetta. Mulla kestää monia tunteja hyvänä iholla ja tuntuu todella miellyttävältä kasvoilla. Minulla on normaali, hiukan pintakuiva iho. Tämä on ehdoton meikkivoidesuosikkini tällähetkellä!  :-*

edit. Totta, vaalein sävy ei ole kovin vaalea joten vaaleimmille ei sopivaa sävyä löydy ainakaan suomen markkinoilta, mikä on tosi sääli:(
« Viimeksi muokattu: 06.12.09 - klo:22:58 kirjoittanut wendy »
Maailma on niinkun peili niin se heijastaa
Takasin sun oma asenteesi aina vastaan
Niinkun huutaa, niin se metsä vastaa
Hyvä hyvää ja paha pahaa vastaan

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #625 : 06.12.09 - klo:22:48 »
^Tuo on kyllä tosi ihanantuntuinen meikkivoide, harmi että siinä ei ole mulle tarpeeksi vaaleaa sävyä.  :(
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #626 : 06.12.09 - klo:22:55 »
^
Kannattaa tsekata Mansikkalan sävyt, sieltä löytyy Beige Pale ja Ambre Pale. Ainakin viimeksi kun kävin katsomassa, 02 on Suomessa ilmeisesti vaalein beige ja tuolta löytyy myös 01. :)
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #627 : 06.12.09 - klo:23:04 »
^Onko, jee! Viimeksi kun katoin Mansikkalasta siellä ei ollut 01 sävyä. Kiitos Kameleontti! :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #628 : 06.12.09 - klo:23:10 »
^^Olikos sulla sitä itsellä? Onko se keltainen? Sopiskohan mulle? Mä en tiä kannattaako mun enää ostella nestemäisiä meikkivoiteita, mutta tota ja Max Factorin second skiniä tekis mieli kokeilla. Koskaan ei tunnu löytyvän oikeaa sävyä  :-\

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #629 : 07.12.09 - klo:00:10 »
^
Itselläni on Ambre Pale joka kyllä on pohjaltaan persikkaisen keltainen, ei ihan nappivalinta mutta toisaalta en juurikaan käyttele meikkivoiteita... Beige Pale on beige eli eikös se sitten neutraali/ keltapohjainen ole? Sitten taisi olla ihan punapohjaisellekin iholle oma nimensä ja vaaleusasteensa.  :)
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.