Onkohan mun iholleni soveltuvaa meikkivoidetta olemassakaan? Ongelmani on se, että lähes kaikki kokeilemani tuotteet tukkivat ihohuokoset ja aiheuttavat tulehtuneita finnejä. Minulla on atooppinen pintakuiva sekaiho, jonka kanssa elämä on aika haasteellista.
Olen nyt puolisen vuotta käyttänyt pelkkiä mineraalimeikkejä, mutta koska ihoni on niin epätasainen ja kuiva, ne eivät näytä hyvältä mulla. Kokeiltu on Everyday Minerals ja Meow Cosmetics, ostin myös Maybellinen (vai Max Factorin, en ikinä erota niitä..) "mineraalimeikkivoiteen" josta sitten taas tuli finnejä. Nyt kun talvea kohti mennään, iho tulee kuivumaan lisää, ja jauhemaiset mineraalimeikit ovat poissa laskuista. Olen kokeillut niitä myös kosteusvoiteeseen sekoitettuna, mutta ei toimi..
Olen elämäni aikana onnistunut löytämään yhden iholleni sopivan meikkivoiteen, ja tietysti sen maahantuonti lopetettiin. Enää en edes muista tuotteen nimeä, joten en voi nettikaupoistakaan etsiä.
Ymmärrän sun ongelman eri hyvin koskapa mun iho tukkeutuu myös äärimmäisen helposti ja mulla oli pitkään yks Almayn meikkivoide, joka oli ainoa iholle sopiva josta ei naama alkanut kukkia. Nyt kun olen ymmärtänyt ettei tuotteissa saa olla yhtään mitään öljyjä yms. aineita olen löytänyt useammankin sopivan

Esim. max factorin colour adapt sopii eikä sisällä mineraaliöljyjä, sitten ihan Lumenen NC:lla on meikkivoiteita, jotka eivät ole kovin kalliita eivätkä myöskään sis. mineraaliöljyjä ja eivät ole minun ihoani tukkineet. Kalliimmista merkeistä esim. Clarinsin Truly Matte sopii, mutta jos iho on hyvin kuiva ei välttämättä levity kovin hyvin. Kannattaa ainakin tuo Nc katsaista ja pyytää näyte. Kannattaa muutenkin lueskella tuetteiden incejä.
Lisäksi mulla esim ihoa tukkii myös puuterin talkki, joten sitäkin voi miettiä mahdollisena tukkijana. Nää on siis vaan mitkä mua on auttaneet eikä tietty välttämättä sua auta, mutta toivottavasti ees hiukan