Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268455 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoide hakusessa
« Vastaus #645 : 23.02.10 - klo:19:08 »
Ostinkin salaatin ja kinkun ostomatkalla meikkivoiteen  ::) Citarissa oli Lasting performance tarjouksessa alle 13 euroa. Sävy 100 tuntui juuri sopivalta kasvoille testattuna. Haulla katselin kokemuksia ko. meikkivoiteesta ja törmäsin useaan otteeseen kommenttiin meikkivoiteen punaisuudesta. Onko sävy 100 punapohjainen vai viitataanko punaisuudella vanhaan 001 sävyyn? Meikkivoidehan on kai vuosia jo ollut markkinoilla..? Mun mielestä toi omani on kellertävä. Mutun mukaan Clarinsia parempi sävy. Silti kiinnostaa se Clarins vielä.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #646 : 23.02.10 - klo:19:15 »
^Mä oon käyttänyt Lasting Performancesta muutaman pullon sävyä Fair100 ja näin jälkikäteen ajateltuna se teki musta pikkupossun näköisen, eli naama oli huomattavasti vaaleanpunaisempi kuin normaalisti (olen MAC NC15, eli keltapohjainen).

Ainakin omien kokemusten mukaan tuo vaalein sävy oli selkeästi kylmä, enemmän pinkki/punapohjainen kuin keltapohjainen ja sen takia sain ainakin mun nassun näyttämään vähän hassulta (ei se silti ilmeisesti mua estänyt sitä käyttämästä). Viimeisimmän tuubin olen ostanut 2007 lopussa tai 2008 alussa. Pitäisikin kokeilla tosta 101 Ivory Beigeä, kuhan ei vaan oo liian tumma..

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #647 : 23.02.10 - klo:19:20 »
^^ mullakin sävy 100 ja se on vaaleanpunertavaa, jäi käyttämättä :/
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #648 : 23.02.10 - klo:19:24 »
Oi ja voi, mä oon kyllä toisaalta punapohjainen, mutta ei mulle silti sovi possunaama. Onko kenellekään punapohjaiselle ollut hyvä? Onhan se toisaalta hienoa, että aina ei tarvi ostaa keltapohjaista, mutta ei pinkkikään hyvä. Musta tuntuu, että ainakin Suomessa jo ihan tarjonnankin takia kaikki käyttää keltapohjaisia, mutta voin toki olla ihan väärässäkin.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #649 : 23.02.10 - klo:19:39 »
^Siis ei se mun mielestä mitenkään vaaleanpunaista huutanut, mulla se vaan kasvoilla sai aika oudon efektin aikaan, mutta olettaisin, että sopisi kyllä oikeasti punapohjaiselle ihan hyvin :)

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #650 : 25.02.10 - klo:23:40 »
^Nyt on yksi testikerta takana. Lasting my ass, sanotaan että kestää, mutta 8 tuntia  :o onko se muka paljon... mulla liukui nenältä pois varmaan juuri sen 8 tunnin rajan jälkeen viimeistään. Sävy oli kyllä sopiva luonnonvalossa, mutta ainakaan ekalla kerralla ei levittynytkään kovin kauniisti. Mulla on kyllä samaa ongelmaa muidenkin meikkivoiteiden levittyvyyden tai lähinnä meikkivoiteen ja irtopuuterin kera pohjustuksesta huolimatta. Clarins kuitenkin parempilaatuinen näiden kertakokeilujen perusteella. HeidiB:lle se Clarins Everlasting ivory 103 vois olla hyvä sävy.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #651 : 25.02.10 - klo:23:53 »
^Tota Clarinsia vois kyllä testata :)

Poissa Annelina

• HAIRahtanut
    • Designin'Eyes
« Vastaus #652 : 27.02.10 - klo:14:14 »
Testasin Clarinsin uuden Everlasting Foundationin sävyssä 105 nude. Sävy oli aivan loistava neutraali vaalea, ja riittoisuus erittäin hyvä. Sormilla liukui iholle kuin unelma ja peitti punoitukset hyvin. Olin jo varma, että löysin uuden suosikin, mutta meikki oli sit kuitenkin liian kuiva pintakuivalle iholleni. Päivän mittaan iho alkoi näyttää aika kuivakalta. Tosi harmi, hintakin ois ollu sopiva 40 €.
Kosmetiikkapurkautumista osoitteessa http://designineyes.blogspot.fi

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #653 : 05.03.10 - klo:20:36 »
^ Minä testailin myös saman sävyn. Todella peittävä koostumus ja levittämisen kanssa sai olla tosi tarkkana ettei laittanut liikaa. Pieni tippa peitti täydellisesti punoituksen, kuten Annelina mainitsikin. Koostumuksesta tuli vähän mieleen Revlonin Colorstay. Pysyvyydeltään ihan loistavaa tavaraa: laitoin meikin aamulla klo 6 ja se näytti vielä illallakin siistiltä vaikka en laittanut puuteria. Mulla on suht rasvoittuva iho eikä mikään meikki tahdo pysyä siistinä koko päivää. Ainut mutta on se, että mineraalimeikkien jälkeen tavalliset meikkivoiteet tuntuu ja näyttää vaan niin... meikatulta ja lopputulos oli mun makuun vähän liian matta.

Toinen kokeilemani uutuus: Lancomen Teint Idole Silky Mat. Huomattavasti kevyempää ja valonhohtoisempaa tavaraa kuin edellinen. Nätti ja luonnollinen lopputulos. Pysyvyydestä en osaa sanoa, kun en testannut koko päivää. Tein meikin aamulla ja se valitettavasti tummui niin nopeasti, että jouduin pesemään pois. Vaalein sävy 010 muuttui aivan liian oranssiksi ja peilistä katseli oompa loompa :)

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #654 : 07.03.10 - klo:00:19 »
Täällä yksi sopivan meikkivoiteen metsästäjä!

Mulla on akneiho, joka ennen kiilteli koko ajan, mutta nyt voiteiden ansiosta ei enää juuri ollenkaan, vaan on tosi pintakuiva. Iho punoittaa myös herkästi ja puuteria siihen on melkein mahdoton lisäillä, koska kaikki puuterit vain kerääntyy kuiviin kohtiin ja tekee siis ihosta vieläkin hirveämmän näköisen. Paitsi nyt olisi tarkoitus ostaa cliniquen puuteri, joka taitaa olla yksi ainoita joita pystyn nyt käyttämään.

Oon testannut matte moussea, natural codea, jotain maybellinen pure liquid mineralia ja monia muita markettivoiteita. Mikään ei ole erityisen hyvin toiminut, tosin useita noista kokeilin silloin, kun naama vielä kiilteli kovasti ja nuo oli huonoja siihen. Mutta ei ole tähänkään ihoon nuo sopineet. Eivät peitä mitään eivätkä pysy kauaa.

Nyt on käytössä joe blasco, sävy special light olive 1, joka on ilmeisesti alabasterin kanssa vaaleimmat sävyt, ja alabaster olisi minulle ihan liian punainen. Mutta tämäkään ei taida olla ihan oikea sävy, naama näyttää eri sävyiseltä kaulan kanssa, vaikkei rajoja tulekaan. Ja jotenkin on liian tumma, liian oranssi tai punainen tai jotain. Peittää kyllä ihan hyvin, parhaiten mitä mikään meikkivoide minulla ikinä, mutta ei tule kovin luonnollinen ja raikas lopputulos todellakaan. Ehkä kesällä ruskettuneen ihon kanssa voisi olla parempi.

Nyt ajattelinkin, että voisin ostaa jonkun muun meikkivoiteen lopputalveksi ja kevääksi ennen kuin kerkeän ruskettua, jolloin varmaan voisi tuota blascoakin käyttää paremmin ja ihokaan ei ole niin kuiva kesällä. Mutta mikä meikkivoide tämmöiselle iholle ??? ??? Onkohan olemassa mitään tosi peittävää meikkivoidetta, jolla saa luonnollisennäköisen lopputuloksen, edes oikeansävyisen...? Yksi mitä olen miettinyt, on että ostaisin joe blascon red neutralizen (tms :p) ja sitten jonkun halvan kevyen meikkivoiteen, mutta epäilen toimisiko sekään..
« Viimeksi muokattu: 07.03.10 - klo:12:36 kirjoittanut mittt »

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #655 : 07.03.10 - klo:19:43 »
Aika vaikealta kuulostaa, mutta lähtisin itse kokeilemaan jotain voidemaista tai kosteuttavampaa nestemäistä meikkivoidetta. Ootko kokeillu värillisiä päivävoiteita? Jotkut peittää tosi kivastikin ja näpyt voi peittää jollain peiteaineella, mutta musta tärkeempää olis et väri sopii ihoon ja ettei kuibat kohdat korostu  ::)
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #656 : 08.03.10 - klo:09:27 »
Toinen mitä voi kokeilla on peittävän meikkivoiteen (Joe Blacot ja muut kakkusysteemit) levittämistapojen kokeileminen. Eli märällä sienellä, kuivalla sienellä jne jos oikean levitystavan löytyminen auttaisi ongelmaan. En kyllä koskaan ole peittävään meikkivoiteeseen törmännyt, mikä ei olis tehny tosi tunkkaista tulosta mistä tasan tarkkaan näkee, että meikkiä on laitettu.  :-\

Kannattaa kokeilla tuota kevyemmän meikkivoiteen yhdistämistä tarpeeksi peittävään peiteaineeseen.Mulle toi on ainakin toimivin keino, mutta peitettävää ei ole ihan koko naamassa joten tasoittaminen ja näppyjen peitto riittää.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #657 : 08.03.10 - klo:15:14 »
^^^
Mulla oli aikalailla sama tilanne pari vuotta sitten. Cliniquen Supermoisture Makeup on toiminut mulla tosi hyvin! Levittyy pintakuiviin kohtiin tosi nätisti. Kosteuttaa kivasti, muttei kuitenkaan tunnu tukkivan. Puuteria pitää lisäillä kyllä pitkin päivää.

Talvisin, jos iho sattuu olemaan superkuiva, laitan alle vielä Lumenen Crystal Radiance (tms)-pohjustajaa - tuntuu kosteuttavan ja auttaa meikkivoidetta levittymään pintakuivuudesta huolimatta.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #658 : 08.03.10 - klo:15:37 »
^^^^Oma ehdotukseni kuivan ihon meikkivoiteeksi olisi MACin uusi Mineralize SPF 15 foundation. Voide on tarkoitettu lähinnä  kuivalle iholle. Jos vaan liikut MAC standin suunnalla, niin kannattaa käydä katsastamassa värit. Oma ihoni ei ole mitenkään kuiva, mutta kuoriutuu juuri tällä hetkellä tosi rumasti. Olen nyt pari kertaa käyttänyt tätä uutta MACin voidetta, ja olen todella ilahtunut siitä, miten iho näyttää kuulaalta, eikä kuivia kohtia huomaa peiliin katsoessa juuri lainkaan (sormissa ne kuivat kohdat tuntuu kyllä).

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #659 : 09.03.10 - klo:23:20 »
Kiitos neuvoista! :)

Peitevoiteita en ole kokeillut, voisi olla ihan kokeilemisen arvoisia varmaan näin talvella!
 Mutta varmaan olisi tuo joku peiteaine hyvä olla, minkäköhän lainen olisi hyvä, onko niitä paljon erilaisia? Toimiiko joe blascon se red neutralizer (en vieläkään ole jaksanut katsoa miten se kirjoitetaan oikein....) peitevoiteena hyvin vai peittääkö vaan punaisuutta?

Meikin pohjustusvoidettakin voisi kokeilla, jos vaikka auttaisi pintakuivaan ihoon kun yrittää tuota levitellä. Ja kostealla sienellä olen tosiaan nyt levitellyt tuota blascoa, aluksi kuivalla sienellä ei meinannut onnistua ollenkaan, näin levittyy huomattavasti nätimmin, tosin en siis tykkää lopputuloksesta kuitenkaan. :s

Kävin heti tuota cliniquen supermoisturea kokeilemassa, tosin käteen vaan, joten eipä siitä paljon voi sanoa. Mutta tuo voiteen kimaltelu kiinnitti heti huomion.. En tiedä miltä näyttää kimalteleva meikkivoide huonolla iholla..? Onkohan tuosta mahdollista saada kotiin testeriä, olisi kiva!

Ja MACia täytyy käydä jossain testaamassa, mutta mitä nyt lueskelin, taitaa sekin kimallella?