Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269496 kertaa)

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #720 : 12.06.10 - klo:11:07 »
Ensimmäiset kokeilut Bourjois mineral matte mousse foundationista takana. Sävy (83 sable fondu) näyttää purkissa liian tummalta mutta kasvoille sulautuu ihan yllättävän sopivaksi. Jos tämä meikkipohja käytössä pysyy niin talveksi kyllä pitää vaihtaa astetta vaaleampaan sävyyn.

INCIltään on tosin hyvin silikoninen joten pitää tarkkailla mitä iho tuosta tykkää. Muuten tämä tuote on ollut kiva yllätys! Pakkauksessa mukana tulevalla siveltimellä saan todella helposti meikkivoiteen levitettyä vaikka se onkin niin pikkuinen. Mitään muuta sivellintä ei ole edes tullut kokeiltua. Kiitos silikonien, kasvot jäävät tosiaan hyvin samettisiksi. Pysyvyyskin on yllättänyt, koska edes Clarins everlasting foundation ei pysy niin nättinä mun T-alueella kuin tämä Bourjois! Siis kyllähän t-alue edelleen rasvoittuu, mutta meikkipohja pysyy suhteellisen freesin näköisenä eikä liejuunnu mun kasvoilla yhtä herkästi kun muut meikkipohjat.

Poissa Liisi

• HAIRahtanut
« Vastaus #721 : 12.06.10 - klo:14:15 »
Olen tykästynyt Maybellinen Super Stay -meikkivoiteeseen. Näyttää iholla tosi hyvältä, ja iho näyttää tasaisemmalta kuin mineraalimeikkivoiteita käytettäessä. Ainut ongelma on sen huolellinen puhdistaminen, sillä ainakin käsien pesu meikkivoiteen levityksen jälkeen on melko työlästä tavallisella saippualla. Mulla onneksi onkin kasvojen pesuun Lumenen puhdistusöljyä, jonka toivon puhdistavan ihon riittävän tehokkaasti.
2c M i

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #722 : 12.06.10 - klo:22:54 »
Keskipeittävä/peittävä markettimeikkivoide olisi hakusessa, tärkeimpänä kriteerinä tarpeeksi vaalea keltapohjainen sävy. MF:n Lasting Performancen toisiksi vaalein sävy 101 Ivory Beige on tummuutensa puolesta just hyvä, mutta jonkin verran liian punainen (paskan möivät Emotionissa!). Olenko ihan toivottomalla missiolla? MACia ja Make Up Storea voisin harkita myös, mutta edelliseltä omistan jo yhden meikkivoiteen (Select sävyssä NC25, menee vain kun olen ruskeimmillani) ja jälkimmäisen meikkipohjatuotteet eivät ole oikein vakuuttaneet noin näppituntumalta.
« Viimeksi muokattu: 12.06.10 - klo:22:57 kirjoittanut Sagu »
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #723 : 13.06.10 - klo:00:05 »
^MAC Studio Fix Fluid sävyssä NC15, vaalea ja keltapohjainen, peittävä ja jättää mattapinnan. MaxFactoring Lasting Performancessa vaaleimmat sävyt on kaikki aika puna/pinkkipohjaisia. Muuten mulla ei olekaan pahemmin markettimeikkivoiteista enää kokemusta.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #724 : 14.06.10 - klo:17:36 »
HeidiB: Tekeekö Cliniquen uusi meikkivoide miten mattaista jälkeä? En peittävyys: osaatko verrata esim. Clarinsin Everlastingiin tai Diorskin Foreveriin? Kiitos jo etukäteen :)

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #725 : 14.06.10 - klo:18:03 »
^Cliniquen Anti-Blemish jättää täysin mattapinnan, joka kestaa jopa munkin rasvanassussa monta tuntia hyvänä. Clarinsin Everlastingia en ole koskaan testannut, mutta Dioriin verrattuna peittokyky on minusta parempi.

Tässä vielä juttua tuosta Cliniquesta blogista:
http://blackkohl.blogspot.com/2010/06/perfect-nude-ja-anti-blemish-solution.html
http://blackkohl.blogspot.com/2010/06/heidib-ja-taydellisen-meikkivoiteen.html

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #726 : 29.06.10 - klo:20:47 »
^ Kiitti vinkistä. Kävimpä sitten kotiuttamassa tuon Cliniquen meikkivoiteen. Ihan sokkona ostin, en pyytänyt edes näytettä ensin. Ensivaikutelma on todella lupaava. Mulla on kyllä sen verran pahasti rasvoittuva iho, että meikkivoide pääsee huomenna oikein tositoimiin. Jos tämä osoittautuu nappiostoksi niin alan olla melkoinen Clinique-fani :D (Cliniquen huulikiillot, tuoksut, huulipunat ja luomivärit on lemppareita).

Simppu

• Vieras
« Vastaus #727 : 01.07.10 - klo:13:29 »
Minä etsin erittäin kevyttä meikkivoidetta, joka sopisi herkälle iholle. Lumenen Hydra Drops oli riittävän ohutta, mutta sitä ei myydä enää missään. En ole innostunut ohentamaan voidetta itse, sillä tällöin lopputulos on usein jostakin syystä kummallisesti iholla rullaava.

Eli siis ohut, ja ei-niin peittävä voide olisi hakusessa. Kuivalla ja pintaryppyisellä iholla olen huomannut tämän kaikkein toimivimmaksi vaihtoehdoksi - mitä peittävämpi, sen karmeampi lopputulos. Näin hinnasta riippumatta.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #728 : 02.07.10 - klo:10:33 »
^
Lumenen Vitamin C-meikkivoide ei kyllä peitä paljoakaan, samoin myös Natural Coden meikkivoide. Omasta mielestäni parhaiten levittyvät Suomen kaupoista löytyvät meikkivoiteet on Clarinsilla. Meikkivoiteet levittyvät älyttömän hyvin eivätkä eism. käden selälle kokeiltaessa jää ihon uurteisiin.  :ts Clarinsin meikkivoiteet levittyvät tosi hyvin myös kuivaihoiselle, vaikka kyseesä olisikin öljytön meikkivoide. Itsellä on nyt käytössä Color Tint, joka on kevyesti peittävä ja olisin tuota suositellutkin mutta valmistus on ilmeisesti lopetettu.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #729 : 03.08.10 - klo:23:35 »
Mua kiinnostaa Make Up For Everin High Definition meikkivoide. Onko oikeesti niin hyvää kuin kuulee kehuttavan? Onko korkean hintansa arvoinen? Löytyykö paljon sävyjä?

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #730 : 27.08.10 - klo:18:32 »
Viimein pääsen kirjottamaan kokemuksia siitä Diorin Extreme Fit-meikkivoiteesta!

Olen käyttänyt nyt pullosta yli puolet, eli aika paljon. Alussa meikkivoide tuntui hapettuvan ja muuttuvan punertavaksi iholla, mutta huomasin että hapettuminen ja nopea meikkivoiteen hupeneminen johtui siitä että käytin sitä ihan liian rankalla kädellä. Extreme Fit kuivuu iholla aika nopsaan (ilmeisesti sisältää paljon alkoholia, tuoksusta tunnistaa) joten käytin sitä liikaa yrittäessäni tehdä koko kasvot kerralla yhden osan sijaan. Parhaimmaksi tavaksi hiljattain löysin sen, että teen kasvot osissa (otsa, nenä, leuka, posket) niin että laitan siveltimellä pienen määrän meikkivoidetta alueelle, kostutan siveltimen ja alan levittämään. Näin meikkivoide on pysynyt oikean värisenä koko päivän. Se ei ole myöskään kuivattanut ihoa, vaikka aluksi epäröinkin käyttöä alkoholisen tuoksun vuoksi. Koostumus on melko ohutta, mutta tasoittaa ihon kauniisti ja tulos on luonnollinen - ei liian matta tai hohtava. Jos ihossa on paljon peitettävää, en suosittele tätä juurikin siksi että silloin meikkivoidetta täytyy käyttää enemmän ja se hapettuu.

Ihoni on tällä hetkellä punakka, eikä Extreme Fit ole onnistunut peittämään punoitusta täydellisesti. Punaisten alueiden rajat olenkin peittänyt erikseen peiteaineella, jolloin ihoalueiden sävyero on tasoittunut eikä peiteainetta ole tarvinnut Extreme Fitin lisäksi itse punaisille alueille. Suosittelisinkin tätä, jos iho ei ole kamalan huonossa kunnossa ja haluaa kestävän meikkivoiteen.

Swatchsasin paperille vielä omistamani meikkivoiteet, jotta sävyä saisi hahmotettua.

Noista Extreme Fit on siis minun silmään neutraalein, ColorStayn jälkeen. Pahoittelut huonosta kuvasta, mutta kaipa siitä hieman sävyeroa hahmottaa. :)
So it goes.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #731 : 27.08.10 - klo:22:22 »
^ Onko tuo siis sama kuin Diorskin Forever?

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #732 : 27.08.10 - klo:22:39 »
^ Ainakin se on Aasian versio Foreverista, mutta en tiedä onko se täysin samaa tavaraa. Valitettavasti siitä on niin pitkä aika kun viimeksi käytin Foreveria, etten enää muista sitä hyvin. Extreme Fitissä myös inci oli Kiinaksi, joten siitäkään ei oikein ottanut selvää. :P
So it goes.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #733 : 10.09.10 - klo:18:12 »
Osaisiko joku verrata Make Up For Everin High Definition meikkivoidetta, Guerlainin Parure Aquaa ja Helena Rubinsteinin Color Clonea keskenään? Etenkin pysyvyys, levittyvyys, peittävyys kiinnostavat. Helena Rubinsteinin Color Clone taitaa olla hajusteeton, mutta onko MUFE ja Guerlain myös?

Mulla on pintakuivuuteen taipuvainen sekaiho, ja tällä hetkellä käytössä HR:n Color Clone. Se on muuten hyvä meikkivoide, mutta sävy ehkä hiukan liian kellertävä ja vaalea.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #734 : 11.09.10 - klo:23:37 »
^MUFEsta en osaa sanoa mitään mutta Parure Aquaa ja Color Clonea osaan verrata. Parure Aqua on peittävämpi puolipeittävästä peittävään, Color Clone on korkeintaan puolipeittävä. Pysyvyydessä ei taida olla juuri eroa, molemmat pysyvät hyvin, samaten levittyvyys on hyvä. Parure Aqua tuskin on hajusteeton, inciä mulla ei kyllä ole mutta on siinä sellainen hento tuoksu. Jos iho on esim. talvella kovasti taipuvainen pintakuivuuteen Parure Aqua on loistava meikkivoide täyteläisyytensä takia eikä silti ole rasvaisen tuntuinen tai kiiltele. (Mulla on kanssa pintakuivuuteen taipuvainen sekaiho.)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii