Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268870 kertaa)

Poissa Angie

• HAIRahtanut
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #735 : 14.09.10 - klo:18:37 »
Osaisiko joku verrata Guerlainin Parure Aquan 1- ja 2-tummuusasteita esimerkiksi Lily Lolon tai Meowin mineraalipohjien tummuusasteisiin? Tarvitsisin mineraalien rinnalle talveksi nestemäisen meikkivoiteen ja Parure Aqua kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta.

Tummuusasteen lisäksi pähkäilen sävyvalinnan (Beige vai Ambre) kanssa, joten jos joku osaa kertoa niiden eroista niin olisin kiitollinen. Mansikkalan sävykartoista kun ei saa minkäänlaista käsitystä todellisista sävyistä.

Edit. Kiitos alas! Taidan siis päätyä ykkössävyyn, kun Warm Peach on minulle aika lailla sopiva ja In the buff liian tumma.
« Viimeksi muokattu: 16.09.10 - klo:17:06 kirjoittanut Angelina »
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #736 : 15.09.10 - klo:10:55 »
Lainaus
Osaisiko joku verrata Guerlainin Parure Aquan 1- ja 2-tummuusasteita esimerkiksi Lily Lolon tai Meowin mineraalipohjien tummuusasteisiin?

Mulla on ollut tuota Beige Clair (02) -sävyssä ja sanoisin että menee Lololta In The Buff -sävyn kanssa aika samoihin, Meowilta Frisky-sävyastetta. Selvästi tummempi kuin esim. Lolon Warm Peach. Mä en ostanut uutta Parure Aquaa siitä syystä että vaikka sävyn pitäisi olla aika neutraali kun nimi on Beige, niin tuote kyllä näytti mun iholla oranssihtavalta  ::)

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #737 : 05.10.10 - klo:18:41 »
Onko kukaan tilannut mansikkalasta Guerlainin Parure Aqua-meikkivoiteen sävyä 01 beige pale? Onkohan kyseessä puna- vai keltapohjainen sävy?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #738 : 07.10.10 - klo:16:04 »
Milloinkohan tämä nainen oppii, että jättää mineraali- ja meikkipuuterit hyllyyn ja käyttää sitä hyväksi havaitsemaansa meikkivoidetta? Ei mun iho kestä puutereita (irtopuuteria toki ja sitäkin maltillisesti laitettuna, joskus harvoin kivipuuteria korjaukseen), kuivuu ja kiristää niin pirusti, että joutuu levittelee semmoisten jälkee koko naamalle Bepanthenin punaraitaista tai Apobasen punasta (Oily Creme tms)...

Eli mun lemppari ja tarpeeksi vaalea mulle on Grimas Foundation, G0 <3 Yks mitä voisin pitkästä aikaa testata myös on se L'Orealin Infallible, jos siinä on vielä se tosi vaalea sävy. Mikä sen sävyn nimi onkaan, 15 Porcelain? Onhan nuo molemmat ihan tosi kuivattavia kans, mut sekotankin kosteusvoidetta joukkoon, niin hyvä tulee! Kesäisin mulle sit riittääkin ihan peitevoide ja irtopuuteri. Näillä mennään ja piste.

Edit. Kiinnostaa myös se Max Factorin uutuus Experience meikkivoide, siinä näytti olevan tarpeeksi vaalea sävy, ehkä. Pitää käydä uudestaan kokeilemassa joku päivä.
« Viimeksi muokattu: 07.10.10 - klo:16:19 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #739 : 07.10.10 - klo:16:24 »
Taisin löytää viimeinkin meikkivoiteen, joka on tarpeeksi vaalea itselleni (tai ainakin tosi lähellä) sekä keltapohjainen ja jättää mattaisen pinnan.
Sisleyn Transmat on ollut testissä ja sävy 0 on oikeasti tosi vaalea. Pitää vielä ennen ostoa tsekata samaisen merkin toinen, kosteuttavampi meikkivoide, jos siinäkin olisi näin vaalea sävy niin olisi tosi jees. :D
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #740 : 07.10.10 - klo:16:55 »
^^
Ellen oo ihan väärässä, niin MF Lasting Performanceenkin on ilmestynyt vaaleampi sävy. Voi olla tietenkin ihan täysin kuvittelua, mutta tätä meikkivoidetta käyttelin lähemmäs 10 vuotta sitten kunnes sopiva sävy lopetettiin. Nyt katselin huvikseni uudestaan tuota ja vaalein sävy näytti taas hyvin sopivan ihonsävyyn. Meikkivoide vaan vaikuttaa kovin paksulta, mutta voisihan tuon ottaa joskus uudestaan kokeiluun. Se uudempi meikkipohja vaikutti muuten kivalta, mutta tuntui jumahtavan kädenselälle kokeillessa ihon uurteisiin - tuollaiset yleensä levittyvät ainakin oman ihon kuiviin kohtiin huonosti.  :(

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #741 : 07.10.10 - klo:17:11 »
Osaisiko joku sanoa onko couperosa-iholle omia meikkivoiteita? Merkkejä? Hintoja?
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #742 : 07.10.10 - klo:18:18 »
Osaisiko joku sanoa onko couperosa-iholle omia meikkivoiteita? Merkkejä? Hintoja?

Mun tietääkseni ei erityisiä couperosaihon meikkivoiteita ole, mutta kannattaa investoida punaisuuden neutralisoijaan, jota laittaa meikkivoiteen alle. Esim Cliniquelta löytyy Redness Solutions Daily Protective Base SPF 15, joka on vaaleanvihreää ja haiskahtaa lievästi tilliltä :D (ainakin mun nenään). Tasoittaa ihonväriä ja vihreä taittaa punoitusta pois. On ohutta ja imeytyy helposti, sopinut ainakin mun sekaiholle. Hinnasta en valitettavasti tiedä, sillä itse olen testannut vain minikokoa.

Löysin Cliniquelta myös punaisuutta neutraloiva puuteri, siitä mulla ei ole kokemusta lainkaan.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #743 : 07.10.10 - klo:21:12 »
^^ Myös keltapohjaiset meikkivoiteet neutraloi couperosaa jonkin verran. Minulla on couperosaa poskissa ja käytän vain meikkivoidetta ja tarvittaessa keltapohjaista peiteainetta. Ei tuo yhdistelmä tietenkään kunaisuutta kokonaan piilota, mutta tämä riittää minulle.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #744 : 08.10.10 - klo:00:16 »
^Kuten Nyks sanoi myös keltaisella pystyy neutraloimaan punaisuutta, mutta oman kokemuksen perusteella vihreä onnistuu hommassa paremmin. Itselläni ei ole couperossa vaan punaisuutta finnien arvista, sekä keratoris pilariksesta.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #745 : 09.10.10 - klo:15:04 »
^ Tota Cliniquen pohjustusvoidetta oon juuri alkanut käyttää ja se tuoksuu ihan just tillille  ;D Tuntuu hassulta laittaa tillin hajuista voidetta iholle. Tuota puuteria voisin kokeilla myös, kiitti vinkistä!
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #746 : 10.10.10 - klo:23:05 »
Viimeisimpiä kokeiluja...
Ihoni on tällä hetkellä tasainen eikä epäpuhtausia tai rasvaisuutta juurikaan esiinny. Ainoat ongelmat ovat poskien ja leuan voimakas punoitus sekä ihon kuivuminen päivän aikana.

Maybelline Dream Creamy Foundation (04 Light Porcelain)
+ Hyvä sävy, ei liian keltainen/oranssi
+ Levittyy helposti niin sienen, skunkin kuin perinteisenkin meikkivoidesiveltimen kanssa (suosikkini on viimeinen, sillä tuotetta on helpoin annostella sen kanssa)
+ Kerrostettavissa ilman kakkuuntumista, jopa uudelleen päivän aikana
+ Jättää kuulaan ja tasaisen ihon
+ Propsit kätevästä kakkumaisesta muodosta - ilman kakkuuntumista kasvoilla! Helppo kuljettaa ja säännöstellä käytön määrää.
+ Ei kuivata
+/- Ei erityisen peittävä (toimii kasvojeni punoitukseen vihreän peittarin kanssa)
- En usko soveltuvan epätasaiselle iholle
- Ei erityisen pitkäkestoinen kasvoilla
- Jos ei käytä pakkauksen sientä, oma lokero pakkauksessa sille on turha ja tilaa vievä
- Pakkauksessa aika vähän tavaraa, tosin se kontrolloi tuotteen mahdollista epähygieenisyyttä
- Hinta saisi olla hieman alhaisempi, kun ColorStaytakin saa alle kympillä... Tosin ei tämä kalliskaan ole.

Revlon ColorStay Makeup with SoftFlex SPF 15 Normal/Dry Skin (110 Ivory)
+ Hyvä sävy
+ Peittää hyvin, jopa kasvojeni punoituksen kiitettävästi
+ Kestää, kestää ja kestää. :-*
+ Halpa
+ Ei kuivata, iho jää todella pehmeän tuntuiseksi
+ Tulos on tasainen ja luonnollinen, juuri sopivan matta ja kuulas yhtä aikaa! :D
+/- Toimii (minulla) parhaiten kostean sienen kanssa tuputellen
- Levittämisen jälkeen iho jää hieman nahkeaksi, joten puuteri saattaa kakkuuntua meikkivoiteen päällä. Olenkin käyttänyt meikkivoiteen ja puuterin välissä kiillonpoistopapereita.
- Superhuono pumputon pakkaus, joka tosin nykyään taitaa olla historiaa? Tavaraa tulee aina liikaa.
- Huono saatavuus, omani joudun tilaamaan eBaysta jossa on pitkät toimitusajat...

Käytänkin molempia oikein mielelläni, pitkälle päivälle valitsen ColorStayn mutta Maybellinen käyttömukavuuden takia tartun siihen normaaleina päivinä. Voisin suositella kuivaihoille kumpaakin. :)
So it goes.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #747 : 12.10.10 - klo:13:59 »
Mulla on uusi meikkivoide-ihastus  <3 Lumenen Ultra Smooth, hoitava meikkivoide spf 20, sävyssä 2 hunajamaito

Aivan täydellinen meikkivoide mun normaalille/kuivalle, kolmekymppiselle iholle. Tätä käyttäessä tuntuu kuin laittais jotain hoitovoidetta iholle. Levittyy kuin unelma, ei jätä yhtään rajoja tai kökköönny vaan näyttää sulautuvan/imeytyvän ihoon täysin. Ihan kuin ei olis laittanut meikkivoidetta lainkaan, ihon väri on vain tasaisen heleä. Tuntuu myös peittävän riittävästi, sillä peitettävää ei tämän jälkeen juuri löydy.
Suosittelen lämpimästi kuiva-tai normaali-ihoisille, toimii  :l

Oon käyttänyt nyt päivittäin pian kuukauden, oli jo pakko ostaa uus puteli odottamaan käyttöä  ;) Riittoisuudesta en osaa vielä sanoa, 30ml puteli ei ole edes puolillaan vielä tässä vaiheessa...
« Viimeksi muokattu: 12.10.10 - klo:14:01 kirjoittanut Elluli »
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #748 : 12.10.10 - klo:17:02 »
^Kestääkö/pysyykö hyvin iholla? Onko hajusteita? Osaisiko joku verrata Helena Rubinsteinin Color Cloneen tai Guerlainin Parure Aquaan?

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #749 : 12.10.10 - klo:17:49 »
^Kestääkö/pysyykö hyvin iholla? Onko hajusteita?

Mulla pysyy iho koko päivän tasaisena eikä tämä meikkivoide ala kerrostumaan/tummumaan tai erottumaan iholta päivän aikana. Aivan täydellinen ollut mun iholle, nyt saa kyllä Lumene kymmenen pistettä!  :D Olen myös pitänyt sarjan irtopuuterista, aivan mahtava tuote sekin.
Tuoksu on hyvin mieto, ihan miellyttävä mun mielestä.  Piti ihan tuoksuttaa kun ei ole jäänyt mieleen mitään erityistä tuoksua tätä käyttäessäni.

Mulla siis melko kuiva iho, varsinkin näin talviaikaan. Käytän tätä Ultra Smoothia aamuisin ja päälle kevyt puuterointi joko Lumenen irtopuuterilla tai puristepuuterilla. Toimii! Iho pysyy tasaisena ja kuulakkaana. Nenä ja leuka alkaa pikkuisen kiiltää päivän aikana, sen saan pois painelemalla puuteripaperilla.
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset