Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268021 kertaa)

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #765 : 27.11.10 - klo:21:12 »
^^
Mulla on käytössä just samat meikkivoiteet.  :D

Maybellinestä tykkään; ivory on hyvä sävy ja jälki on suht luonnollista. Vähän parempaa kestävyyttä toivoisin.

Diorin Foreveriä käytän aina kun on piitkä päivä tulossa tms. Sen kestämiseen voi luottaa. Tästä vaan tulee välillä vähän turhankin peittävä - vähän maskimainen. Ei jätä yhtä eloisaa ja raikasta lopputulosta kuin Maybelline. Mutta oikein kiva - tarvitsen myös tällaista superkestävää. Pintakuivien kohtien kanssa on välillä vähän hankalaa.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #766 : 27.11.10 - klo:22:59 »
^ Mä olen käyttänyt Extreme Fitiä, joka on ilmeisesti Foreverin versio Aasian markkinoille. Kuulaamman ja kuivalle iholle sopivan lopputuloksen olen saanut töpöttämällä meikkivoidetta kostutetulla sienellä. :) Näin vaan vinkkinä, jos et ole kokeillut!
So it goes.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #767 : 28.11.10 - klo:21:15 »
^
En ole kokeillut, kiitos vinkistä. :)
Tähän asti olen käyttänyt Lumenen Crystal Radiancea pohjustajana.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #768 : 12.12.10 - klo:18:11 »
Hassua, että täällä on kehuttu Maybellinen pure mineral liquid-meikkivoidetta, kun mun mielestä se on yksi huonoimmista meikkivoiteista mitä olen kokeillut. Kerääntyy huokosiin ja ei minkäänlaista peittokykyä sekä naama alkaa kiiltelemään tosi nopeasti. Nyt olen talvella keventänyt Clarinsin meikkivoidetta ihan vain Humektanilla ja toimii hyvin:).

Strix

• Vieras
« Vastaus #769 : 02.03.11 - klo:18:15 »
Olen yllättynyt kuinka paljon pidän Maybellinen 24h superstay meikkivoiteesta. Tämä on toinen purkki jota käytän.
Valtavana miinuksena se että sormin levitettynä saa usein levitettyä huonosti ja herkästi liikaa lisäämällä saa todella nopeasti kakkuisen näköiseksi. Mutta sigman duo fibre harjalla tämä levittyy kuin unelma ja näyttää todella hyvältä pitkin päivää. En tarvitse erikseen peitevoidetta, voiteen peittokyky on itsessään hyvä ja saan pienellä lisämäärällä peitettyä näppyjä ja tummat silmänaluset. Lisäksi pidän siitä että tässä on spf19. Monitoimituote ja pysyy hyvin mattana etten usein edes tarvitse puuteria.

Olen monesti miettinyt meikkivoiteiden aurinkosuojakertoimia. Purkeissa harvemmin lukee kuinka paljon ainetta pitää käyttää että suoja toteutuu kun kaikissa aurinkovoidepurkeissa se yleensä lukee. Tietääkö joku paremmin. Olisihan se ihanaa jos ei meikkivoiteen lisäksi tarvitse muita suojia, mutta miten muut oikein tämän sumplii?

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #770 : 02.03.11 - klo:21:42 »
^ Ihan saman verran pitää käyttää kuin aurinkosuojatuotteitakin, jotta saa ilmoitetun suojan. SPF mittaus tapahtuu samalla tavalla riippumatta siitä onko kyseessä aurinkosuojatuote, päivävoide vai esim. meikkivoide. Suojan määrä mitataan käyttäen tuotetta tasaisesti levitettynä 2 mg/cm2. Kasvojen alueella tuo tarkoittaa käytännössä noin 1/3 tai 1/4 teelusikallista kasvojen koosta riippuen. Jos käyttää vähemmän niin suoja on myös alhaisempi, joten meikkivoidetta käytettäessä SPF saattaa jäädä alhaisemmaksi ainakin paikallisesti, koska harva käyttää meikkivoidetta kauttaaltaan kasvoilla joka puolella yhtä paljon.

Strix

• Vieras
« Vastaus #771 : 02.03.11 - klo:23:15 »
^Kiitos selvennöksestä. Nuoilla opeilla olen tähän asti toiminut, niin tiedän toimia jatkossakin  :)

Orange

• Vieras
« Vastaus #772 : 03.03.11 - klo:09:17 »
Olen nyt muutaman päivän käyttänyt Parure Aquaa sekoitettuna Aqualan L:n kanssa. Paruren vaalein sävy on liian tumma ja tunkkainen talvi-iholle, mutta kosteusvoiteeseen sekoitettuna sävy on passeli eikä näytä kasvoilla liian maskimaiselta. Yksinään Parure on liiankin peittävä minun makuuni.
Iho on hehkuva ja tuntuu mielettömän pehmeältä!  :)

Poissa Supermess

• HAIRahtanut
  • 1b Fi
« Vastaus #773 : 25.03.11 - klo:12:46 »
Mulla olisi kysymys Parure Aquan ja Parure Extremen sävyistä - sain juuri nettituttavalta käytetyn putelin Extremeä, sävyssä 32 Ambre Clair. Sen sävy on omalle iholleni hieman liian tumma ja punertavanbeige, mutta sulautuu ihan hyvin kasvoille. Olen parin päivän kokeilun jälkeen aivan ihastunut tähän - peittää tarpeeksi, mutta jättää silti luonnollisen ja "valoisan" pinnan  :l Diorin Forever taisi löytää haastajan!

Mutta siis. Aloin jo katsastelemaan verkkokauppoja uuden purnukan ostamista varten, ja mietin noita sävyjä: kumpi mahtaa olla selkeän kellertävämpi, Ambre Pale vai Beige Pale? Ja meneekö nuo jo liiankin vaaleiksi, jos tähän asti täydellinen sävy on ollut Diorin 021?
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."

Poissa cilla

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #774 : 25.03.11 - klo:13:26 »
Kolmas purkki Maybellinen mineraalimeikkivoidetta menossa. Oikeastaan ainoa miinuspuoli on pysyvyys. Lähtee päivän mittaan pois.
Kiinnostaisi nyt kokeilla sitä lorealin uutta infalliblea, jossa on se sivellinpää. Jos kokemuksia jollain on, kuulisin mielelläni.

Poissa Paris

• Haiven
  • *
« Vastaus #775 : 09.04.11 - klo:18:39 »
Kiinnostaisi nyt kokeilla sitä lorealin uutta infalliblea, jossa on se sivellinpää. Jos kokemuksia jollain on, kuulisin mielelläni.
No, sivellinpää oli musta siinä parasta  ;) Jotenkin toi Infalliblen levittämäinen on tuskaa, toi harja systeemi ehkä vähän helpotti. Meikkivoide on vaan makuun jotenkin paksua ja sitä on hankala saada nätisti naamaan, joten yritin laittaa mahdollisimman ohuesti mutta silloin peittokyky ei riitä ja kerrostaminen ei oikein onnistunu multa. En tiedä eikö se sitten sopinu mun ihotyypille vai oliko väri väärä, mutta taitaa jäädä käyttämättä. Tuntuu nimittäin inhottavalta kun koko päivän ajattelee vaan että iho näyttää ihan kaameelta meikkivoiteen takia.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #776 : 27.04.11 - klo:21:07 »
Oletteko tykänneet Chanelin jostain vesipohjaisesta meikkivoiteesta? Pysyykö hyvin?

Poissa Maireanne

• Haiven
  • *
« Vastaus #777 : 29.04.11 - klo:09:50 »
Mulla olisi haussa häämeikkiin sopiva meikkivoide. Ihoni rasvoittuu T-alueelta tosi helposti, mutta on samalla myös pintakuiva. En haluais mitään pakkelinaamaa, mutta aika peittävä meikkivoiteen silti pitäis olla ja kestävä. Tietysti laitan erikseen primerin ja peitevoiteen. Huomasin, että aikalailla parhaan sävyinen meikkivoide on Lorealin True Match W1, mutta sen koostumus ei jostain syystä mun naamassa toimi. Vaalea, keltapohjainen sävy on siis hakusessa.

Poissa rrimma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #778 : 29.04.11 - klo:15:03 »
pinkpepper: Tarkoitatko esim. Vitalumière Aquaa? Olettaisin sen olevan ainakin nimen perusteella vesipohjainen :3 On ihanaa, tykkään <3 Antaa kuultavan ja hieman peittävän pohjan, tekee todella luonnollisen mutta kauniisti tasoitetun ihon. Itselläni on normaali iho joka ei sinänsä peiteainetta tarvitse muualla kuin silmänalusissa (johon käytän peiteainetta erikseen) joten omalle iholleni Vitalumière Aqua on soveltunut täydellisesti :ts Yleensä sipaisen hieman irtopuuteria siveltimellä t-alueelle, muuten jätän puuteroimatta, tykkään eniten siitä niin. Molemmissa tapauksissa pysyy hyvin :) Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan jos ei kaipaa meikkivoiteelta niinkää peittoa vaan luonnollisen näköistä tulosta. Itse käytän tätä lähinnä arkimeikissä, juhlameikin teen mieluummin peittävämmillä meikkivoiteilla mutta tämä on oma henkilökohtainen mieltymykseni, voisin kuvitella esim. kesällä johonkin juhliin käyttäväni Vitalumière Aquaa sen kevyemmän koostumuksen takia mutta esim. talvella se ei saattaisi olla yhtä sopiva :)

Maireanne: Oletko kokeillut MAC:n meikkivoiteita?

Poissa Maireanne

• Haiven
  • *
« Vastaus #779 : 29.04.11 - klo:15:22 »
^ En ole päässyt MACin meikkivoiteita kokeilemaan. Studio Fix Fluid kiinnostaisi kovasti, mutta täältä, missä asun, on liian pitkä matka lähteä hankkimaan  :-\