Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269504 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #780 : 30.04.11 - klo:18:46 »
rrimma: Joo, tuo taisi olla sen nimi. Voisikin kokeilla just kesää ajatellen.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #781 : 18.05.11 - klo:08:38 »
Tytöt, hjälpa mig, tartten meikkivoidetta enkä tiedä niistä enää mitään! ??? Mun iho on nykyään niin kuiva että meikkipuuteri ei näytä hyvältä ja ei oikein ole sopivaa sävyäkään nyt kun. Olen käytellyt Avonin puuterimeikkivoidetta joka on enemmänkin voidemainen meikkivoide ilman puuteria (eli tällainen) ja siihen päälle laittanut Rimmelin halpiskivipuuteria. Se ei kuitenkaan levity niin hyvin kuin toivoisin, ja varsinkin leukapieliin rullaantuu oudosti niin että pitää isolla huiskulla huitoa ne pikkuset rullaantumishippuset pois ennen puuterointia. Olen testannut nyt Avon Calming Effects elvyttävää meikkivoidetta (tykkäsin) ja Avon Ideal Shade Light SPF15:ta (ei peitä mun mielestä tarpeeksi, muuten ihan jees). Viimeksi kun olen meikkivoidetta käyttänyt (eli ainakin pari vuotta sitten), käytin Rimmelin öljyiselle/sekaiholle sopivaa meikkivoidetta ja sitä ennen Anytimea. Tuo Rimmel ei varmaan oikein sovi enää iholleni kun iho ei ole enää niin rasvainen..

Osaisiko joku suositella mulle marketista jotain edullista meikkivoidetta joka levittyisi nätisti, peittäisi sopivasti (ei liian vähän eikä liikaa pakkelia) ja pysyisi nättinä kasvoilla 12-15h? :D Meikkaan siis aamulla 5.30 ennen kuin lähden töihin, ja pesen meikit illalla klo 21-22 ennen nukkumaan menoa. Tuossa välillä mä yleensä laitan iltapäivällä puuteria jos on tarvis, T-alue kuitenkin tuppaa kiiltelemään. Pohjustan myös luomet meikkipuuterilla / meikkivoiteella+puuterilla, en käytä luomille erikseen mitään pohjustusaineita. Eli pitäisi suoriutua myös luomilla...

Muuten tilaisin tuota Avonin Calming Effectsiä, mutta kun tarvitsisin tuon meikkivoiteen mielellään heti ja olen tekemässä seuraavaa tilausta vasta kesäkuun lopulla.. Postikuluineen pelkästään tuolle tulisi hieman liikaa hintaa. Olen tänään illalla menossa katsomaan josko jotain löytyisi Anttilasta tms, jos ei löydy niin kai mun on sitten tilattava Avonilta.

PS. Maybelline ei ole vaihtoehto!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #782 : 18.05.11 - klo:08:57 »
^ En osaa antaa sinulle suosiusta hyvästä& edullisesta meikkivoiteesta, mutta kiinnitin huomiota tuohon, että ihosi on nykyisin aikaisempaan verrattuna kuiva. Hankitpa minkä meikkivoiteen tahansa, niin kannattaa kokeilla puuterin jättämistä kokonaan pois. Toimisiko tuo aiemmin käyttämäsi Rimmelin rasvaisen / sekaihon voide, jos jätät puuterin pois?

Jos aamulla tuntuu, että iho kiiltelee liikaa ilman puuteria, niin voit painella ihon pinnan kuivaksi kasvopaperilla. Paperia kannattaa käyttää myös päivän mittaan ennen kuin tarttuu puuterirasiaan.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #783 : 18.05.11 - klo:09:03 »
^^Jos iho on kuiva niin suosittleen lämpimästi kosteuttavaa seerumia kosteusvoiteen alle ja pitkiin päiviin meikinpohjustusvoidetta, joka lisää meikkivoiteen kestoa ja saa sen levittymään paremmin. Omat suosikit on Biothermin aquasource serum ja Smashboxin Photofinish pohjustaja. Iherbissä on tietty kaiken maailman seerumeita hyvää hintaan. Meikinpohjustajista en sitten tiedä, mutta ebaysta saa halvalla.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #784 : 18.05.11 - klo:09:25 »
Mä olen joskus kokeillut meikkivoidetta pelkästään, ei toimi. Samoin kuin tuo puuterimeikkivoide ei toimi yksinään eikä nuo meikkivoiteet mitä olen nyt testannut. Puuterin kanssa ovat kyllä toimineet mainiosti. Sehän tässä ärsyttääkin kun aamulla meikkaamiseen on aikaa niin vähän ettei tekisi mieli mitään pohjustajia vielä vetää alle. Olen käyttänyt meikin alle Lumene Hydra Drops päivävoidetta ja nyt sen loputtua Avon Care SPF15 voidetta. Nopeasti imeytyvää (se aika, se aika, ei huvita herätä ennen viittä sen takia että pitäisi odotella kauemmin imeytymistä...) ja kosteuttaa riittävästi. Meikkipuuteria mä mieluiten käyttäisin, mutta nykyään Lumenen mineraalimeikkipuuteri näyttää ekan pari tuntia aika karulta kun on liian kuivaa, ja muilta merkeiltä ei oikein löydy sävyä. Hitto, pitäisköhän mun vaan sitten tilata se Avonin meikkivoide, kun se toimi niin kivasti. Tuntuu että tää on ihan rakettitiedettä arpoa mikä sopisi ja mikä ei. :D

Kun aamuisin joudun hätiköimään kosteutuksen kanssa, niin korvaan sen kyllä aina illalla laittamalla hyaluronihapposeerumia yövoiteen alle. O:) Kosteuttavaa naamiotakin käytän.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #785 : 18.05.11 - klo:09:34 »
^Jos se sävy on jo testattu ja tykkäsit meikkivoiteesta muutenkin, niin se voi olla parempi ostos kuin joku hätiköity anttila-hankinta. Tosin Max factorin Lasting performance voi olla ihan kelpo hankinta jos sävy vaan on oikea. Mulle käy se vaalein punapohjainen sävy, mutta tuskin ostan toiste, kun tuntuu että markettimeikkivoiteet ei vielä pärjää selektiivisille. MF näyttää paremmalta ja kestää pidempään pohjustajan kanssa. Joku joskus sanoi, että samalla tavalla ihokin pitäisi pohjustaa ennen meikkiä kuin luometkin. On myös primereitä kuten Mufen HD primer, joka ei kuivata vaan jopa jää vähän kosteaksi eli toimii varmaan paremmin kuivalla iholla. Mulla auttoi tosi paljon levittyvyysongelmiin Beauty blender eli se levityssieni, joka tosin maksaa ihan kauheasti siihen nähden, että ei oo ikuinen. Mäkin suosittelen puuterin sijasta puuteripapereita tai vielä mieluummin rizloja tai jotain muita öljyä imeviä lappusia. Suurin kiilto häviää, mutta iho jää vielä luonnollisen näköiseksi. Paperikin toimii hätävarana.

Lisäys: Tarkoitin siis että en korjailisi meikkiä puuterilla montaa kertaa päivässä, vaan mieluummin käyttäisin kiillonpoistopaperia. Itsekin kiinnitän meikin puuterilla, mutta toisaalta mulla ei ole rutikuiva iho, joten en osaa sanoa kuinka kuivan ihon täytyy olla, että se ei puuterikkiinitystä kaipaisi tai että pysyykö meikkivoide paikoillaan ilman puuteria. Toisaalta käytän joskus BB creamia meikkivoiteen sijasta eikä se lähde valumaan tai tee pitkänäkään päivänä ihosta huononnäköistä, vaikka en olisi puuteroinut. Itse sen joutuu kokeileman, mikä toimii parhaiten. Max factoria en uskaltais jättää valumaan ilamn pohjustusta ja tai puuteria, se varmaan muutenkin lähtee nenältä pois, vaikka puuteroisikin.
« Viimeksi muokattu: 18.05.11 - klo:13:43 kirjoittanut SH »

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #786 : 18.05.11 - klo:12:49 »
Mä en kyllä ymmärrä tota että kuivaihoisille neuvotaan skippaamaan puuteri meikkivoiteen päältä. Sehän just kiinnittää sen meikin! Mulla menee meikkivoide ihan minne sattuu jo parissa minuutissa ilman irtopuuteria. Irtopuutereitakin on kuivaihoisille sopivia, muistaakseni olen ainakin joskus törmännyt moiseen jollakin selektiivisellä merkillä. Ite olen tykännyt ainakin Cliniquesta. Meikkivoidesuosituksena ehdotan Make Up Foreverin Face&Bodya, jättää mielestäni vähiten ihon kuivat kohdat näkyviin ja pysyy todella kauan hyvänä. Markettimerkkihän tuo ei kyllä ole, hintaa 40-50€. Yksi vaihtoehtohan voisi myös olla koittaa sekoittaa jotain kosteuttavaa seerumia ihan siihen meikkivoiteeseen mukaan?
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #787 : 18.05.11 - klo:13:48 »
^Minulla on pintakuiva sekaiho, mutta en puuteoi ihoa aina meikkivoiteen päältä. Aika usein tulee myös suihkuteltua MAC Fix+:aa puuteroinnin jälkeen, ettei iho näytä niin puuteroidulta. Päivän mittaan taputtelen ylimääräiset kiillot joko rizlaan, vessapaperiin tai käsipaperiin, mikä nyt sattuu näppärästi olemaan käden ulottuvilla. Joskus laitan

Paljon riippuu myös käytettävästä meikkivoiteesta miten helposti se lähtee liikkeelle. MUFE Face & body minunkin on pakko puuteroida, jos haluan pitää meikit paikoillaan. Toisaalta esim MAC Pro Longwear ja Chanelin Matt lumiere pysyy paikallaan ilman puuteriakin.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #788 : 18.05.11 - klo:20:43 »
Mena, entäs kuivan ihon versio Revlonin ColorStaysta? Se on pitkäkestoinen meikkivoide, peittokyky semipeittävästä peittävään (riippuen levitystavasta ja kerroksista) ja mielestäni edullinen netistä hankittuna. ColorStay on myös yleisesti tosi tykätty meikkivoide, joten se voisi sopia myös sulle. :)
So it goes.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #789 : 19.05.11 - klo:17:52 »
Tilasin Hyvinvoinnin Tavaratalosta Benecos -meikkivoiteen sävyssä Nude. Kyseessä on käsittääkseni luomukosmetiikka ja siksi päätin sitä kokeilla. Vaikka voidetta markkinoidaan rasvaiselle iholle ja omani on päinvastainen, kuivakka nelikymppisen iho, tykkään voiteen jäljestä. Sitä joutuu työstämään nopeaan mutta se peittää kivasti ja sävykin passaa. Olen aiemmin käyttänyt mineraaleja, EM Fair, LaurEss Pure Petal esimerkiksi. Olen viileä/punakkasävyinen ja vaikka tuubista otettuna voide näyttää kellertävälle voide sulautuu ihoon yllättävän hyvin. Ripeä kuitenkin kannattaa olla tai muuten se jämähtää kuivempiin kohtiin.
Kosteusvoiteella blandattuna voi olla vielä parempi ja sitä ehdotetaankin kuivaihoisille.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #790 : 19.05.11 - klo:22:30 »
Mä päädyin siihen Avonin Calming Effects Revival meikkivoiteeseen, kun siitä tykkäsin näytteen perusteella. On nuo sävyjen sopimiset tilatessa niin arpomista, tuossa ainakin tiedän että sävy on hyvä. :) Löysin Ebaysta hieman halvemmalla kuin mitä tuo maksaa Suomessa. Ja kun kurkkasin NetAnttilan sivuille niin jestas, eihän enää alle kympillä edes saa mitään meikkivoidetta.  :o Hitto että mä olen ulapalla kaupan meikkien hinnoista, kun tilailen aina netistä kaiken...

MangoMeloni

• Vieras
« Vastaus #791 : 22.05.11 - klo:16:20 »
Olisko joku testannut L'Oréal Parisin Infallible Brush-meikkivoidetta? Haluttais tollasta kokeilla, mutta en viitsi turhaan rahoja kuluttaa jos ei toimikkaan. :)

Poissa Anki

• Yleisvalvoja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #792 : 25.05.11 - klo:08:54 »
Mulla on iho harvinaisen näppyinen ja epätasaisen värinen tällä hetkellä ja päätin ostaa meikkivoiteen pitkään käyttämäni Cliniquen Almost -meikkipuuterin tilalle, koska sen peittävyys on tosi kevyt. Noin muuten ihoni on lähinnä hiukan pintakuiva. Mukaan tarttui Kicksin myyjän suosituksesta Lancomen Teint Miraclen vaalein sävy 010, vaikka hinta oli aika kauhea (muistaakseni 48€).

Olen ihan rakastunut tähän voiteeseen :D. Tekee ihon todella tasaisen ja hyvän näköiseksi, mutta ei näytä tippaakaan pakkelimaiselta. Levittyy ohuesti ja hyvin. Jättää puolimatan, mutta jotenkin hehkuvan pinnan, olen ihan kevyesti laittanut irtopuuteria päälle ja pohja kestää siten hyvin. Myyjän mukaan sisältää jotain valoaheijastavia partikkeleita, mutta ei siis mitään näkyviä hileitä tai kimmellyksiä havaintojeni mukaan. Vaalein sävy on ihan kiitettävän vaalea, ei ehkä menisi tälläiselle valkonaamalle ihan talven kalpeimpina aikoina, mutta nyt on sopiva, kun on edes vähän väriä naamassa.

Välttelin välillä meikkivoiteita, kun tuntui, että ne näyttää aina liian "meikatuilta", mutta tämä vaikuttaa nyt tosi kivalta ja jopa ihan hintansa arvoiselta. Plussaa vielä pumppupullosta.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #793 : 25.05.11 - klo:11:23 »
^Mä olen ajatellut myös hankkia tuon Miraclen seuraavaksi meikkivoiteekseni. Kokeiltiin kaupassa kasvoille ja mulle sopii myös tuo vaalein sävy, se kun ei ihan valkea tosiaan ole. Mä tykkään ohuista ja helposti levittyvistä meikkivoiteista, käytän sitten peitevoidetta erikseen jos tarvis jotain peittää.
Toinen aivan mahtava meikkivoide on Chanelin Vitalumiere Aqua, tuntuu ikäänkuin sulautuvan ihoon hetkessä ja luo kauniin kuulaan ihon pinnan.
« Viimeksi muokattu: 25.05.11 - klo:11:24 kirjoittanut Elluli »
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #794 : 02.06.11 - klo:13:56 »
^^ Mä ostin kanssa tuon Teint Miraclen kokeiluun, tilasin mansikkalasta, kun sain we miss you alen :D Hintaa jäi 23e. Minäkin olen hyvin tyytyväinen tähän meikkivoiteeseen, ei jämähdä ihohuokosiin ja pysyy hyvänä koko päivän, ilman primeriäkin. Tosin sitten, kun haluan olla oikein perfktionisti, niin laitan primerin alle. Mä jäin tosin kaipaamaan hieman hehkuvampaa lopputulosta mutta muutoin kyllä oikein loistava tuote.  <3