Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268453 kertaa)

Poissa Sunrise

• Haiven
  • *
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #795 : 04.06.11 - klo:13:09 »
^ Jos hehkua olisit enemmän kaivannut, niin Lancome - Photogenic Lumessencessa sitä on tuota Teint Miraclea enemmän  :) Mä olen käyttänyt molempia ja vaaka kallistuu kyllä hieman enemmän tuon Photogenicin puoleen. Toki Teint Miraclekin on ihan ok.
Bad Hair Day -Every Day

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #796 : 05.06.11 - klo:19:20 »
^ Kiitos vinkistä! Täytyykin tsekata tuo seuraavaksi ;)

Poissa Supermess

• HAIRahtanut
  • 1b Fi
« Vastaus #797 : 15.06.11 - klo:19:54 »
Huomasin tuossa pitkästä aikaa ACW:n sivuilla aikaa tappaessani, että ovat lisänneet entistä runsaammin NARSin tuotteita valikoimiinsa  :3 Tilasin itselleni meikkivoiteen varakappaleeksi kun kerran halvalla sai (31.99 USD eli noin 22 euroa, ilmeisesti testeristä kyse).

Ai niin, ja piti käyttää Kicksin kantistarjous hyväksensä ja ostaa myös tuon yllämainitun Lancomen Teint Miraclen sävyssä 01 Beige Albatre, ja yhden päivän ajan kokeiltuani täytyy valitettavasti sanoa, että ei tainnut meistä tulla ylimpiä ystävyksiä, ainakaan näin kesäaikaan  :-\ Melko kevyt peitto, kasvot tuntuu kiiltävän hieman liikaa (alle kokeilin juuri hankkimaani Clarinsin Instant Smooth -primeriä, joka pääsi myös ensimmäiselle testikierrokselle) ja sävykin noin puoli astetta liian tumma.
« Viimeksi muokattu: 15.06.11 - klo:20:03 kirjoittanut Supermess »
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #798 : 31.07.11 - klo:14:51 »
Olen siirtynyt takaisin meikkivoiteisiin mineraaleista. Ehkä BareFaced Beautyn pohja ei vain ollut itselleni oikea, mutta jollain tapaa mineraalit jätti ihon aika raskaankin näköiseksi ja pohja tuntui päivän aikaan jopa pyörivän iholla, ihon rasvoittuessa havaitsin tällaisia juttuja. En siis viitsi lähteä sampleja tilaamaan tai muutenkaan uudelleen summamutikassa tilaamaan pohjia,joten meikkivoiteet siis. Huomasin myös kun käytin meikkipohjana ajoittain MUS CoverAllMix -peiteainetta, niin iho näytti ikäänkuin kevyemmältä.

Meikkivoiteeksi valitsin Maybellinen Liquid Mousse meikkivoiteen, sävyssä Nude. Sävy on ehkä asteen liian keltainen, mutta onneksi valitsin sentään tämän sävyn. BFB -mineraalien kautta huomasin tarvitsevani selvästi keltapohjaisen sävyn, koska aluksi väärän näköinen sävy osoittautuikin melko tumman sävynsä myötä kuitenkin todella sopivaksi. Olen testannut tätä ilman pohjustajaa ja pohjustajan kanssa (Lorealin Primer) ja mielestäni toimiin paremmin pohjustajan kanssa; iho näyttää rasvoittuneenakin siistimmältä. Meikkivoide on myös mukavan kosteaa ja levittyy hyvin, levitän siveltimellä. Minulla kuitenkin voide jää herkästi poskien ihohuokosiin, mutta kertooko sekin vain väärästä sävystä?

Kokonaisuudessaan ihan käytettävä meikkivoide, iho tuntuu kevyeltä. Ei kuitenkaan peitä tarpeeksi. Mineraalien kanssa totuin varmasti, että iho näytti helpommin tasaisemmalta. Aluksi mietin NaturalCoden meikkivoidettakin, mutta voiteen levityksen myötä käteni näytti kovin kuivalta, joten Maybellinen vei siksi voiton. Hintakaan ei enää tässä vaiheessa eronnut kuin parilla eurolla. Varsinainen silikonipommi yhdistettynä pohjustajan kanssa, täytyy seurata ihon kuntoa, mutta yleisesti en ole koskaan huomannut erityisesti meikkipohjan aiheuttavan ihoni tukkoisuutta.  :)
« Viimeksi muokattu: 31.07.11 - klo:14:53 kirjoittanut purppura »

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #799 : 31.07.11 - klo:19:38 »
Minulla kuitenkin voide jää herkästi poskien ihohuokosiin, mutta kertooko sekin vain väärästä sävystä?

Kyllä tuo enemmän kertoo meikkivoiteen koostumuksesta kuin väärästä sävystä. Oli sävy mikä tahansa huokosia korostava meikkivoide korostaa huokosia. Pohjustajan pitäisi tosin minimoida tätä sillä useimpien pohjustajien on tarkoitus juuri häivyttää laajentuneita huokosia.

Viimeisin testaamani meikkivoide on Paula's Choicen Barely there sheer matte tint joka ei toiminut sekaihollani lainkaan. Vaikka nimessä on sama matte ei se ollut mattaa nähnytkään :( Tämä varmaan sopii parhaiten normaalille/kuivalle iholle joka ei pahemmin rasvoitu.
« Viimeksi muokattu: 31.07.11 - klo:19:51 kirjoittanut HeidiB »

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #800 : 31.07.11 - klo:19:48 »
^ Aa, okei. Mulla on tainnut lähes aina meikkivoiteet jämähtää poskipäiden ihohuokosiin enemmän tai vähemmän, niinkään nenän huokosiin voiteet ei ole samalla tavalla jääneet. Siksi olenkin miettinyt josko täydellisen sävyinen meikkivoide ei sitten ehkä näkyisi noista huokosista ja mulla on vain väärän sävyinen meikkivoide.  :D

Voisinkin ehkä kokeilla levittää vähän enemmän pohjustajaa etenkin poskipäiden kohtaan. Itsellä onneksi päivän aikainen ihon rasvoittuminen jollain tapaa häivyttää tällaisetkin virheet, mutta ilman olisi tietenkin parempi. Joskus siitä rasvoittumisestakin on jossain asiassa hyötyä.  ::)

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #801 : 31.07.11 - klo:19:58 »
^ Aa, okei. Mulla on tainnut lähes aina meikkivoiteet jämähtää poskipäiden ihohuokosiin enemmän tai vähemmän, niinkään nenän huokosiin voiteet ei ole samalla tavalla jääneet. Siksi olenkin miettinyt josko täydellisen sävyinen meikkivoide ei sitten ehkä näkyisi noista huokosista ja mulla on vain väärän sävyinen meikkivoide.  :D

Voisinkin ehkä kokeilla levittää vähän enemmän pohjustajaa etenkin poskipäiden kohtaan. Itsellä onneksi päivän aikainen ihon rasvoittuminen jollain tapaa häivyttää tällaisetkin virheet, mutta ilman olisi tietenkin parempi. Joskus siitä rasvoittumisestakin on jossain asiassa hyötyä.  ::)

Laajentunut ihohuokosethan on kuin kuoppa ihossa johon meikkivoide uppoaa. Täyttämällä tuon kuopan ihon pinta tasoittuu ja huokoset eivät erotu yhtä paljon. Voisiko olla, että kun iho rasvoittuu rasva kerääntyy noihin huokosiin ja samalla häivyttää niitä? Joku kosmetologi/maskeeraaja/ihonhoidon ammattilainen varmaan osaa kertoa :)

Poissa poni

• Haiven
  • *
« Vastaus #802 : 01.08.11 - klo:11:22 »
Kesän aikana olen löytänyt itselleni parhaan meikkivoiteen koskaan: Chanelin Vitalumiere Aquan. Ajattelin ensin, että se ei voi toimia mitenkään rasvoittuvalla ja jonkin verran peittoakin kaipaavalla ihollani, mutta päinvastoin, se on paras meikkivoide ikinä!

Koostumus on niin kevyttä, että ihon päivän mittaan rasvoittuessa se ei muutu rasvaiseksi tahnaksi vaan enemmän oikean, terveen ihon näköiseksi. Ohuudestaan ja luonnollisuudestaan huolimatta se pysyy hämmästyttävän hyvin ja peittää peruspunoitukset, kaikille näkyvimmille näppylöille joudun kyllä peiteainetta käyttämään. Mutta se ei haittaa, niin tekisin joka tapauksessa.

Parasta on kuitenkin se, että iho näyttää niin luonnolliselta ja vaan terveeltä ja paremmalta. Tästä ei voi enää olla paluuta paksumpiin pakkeleihin. Kokeilin joku päivä aikaisemmin käyttämääni Macin Pro Longwearia, josta todella tykkäsin vielä keväällä ja se tuntui ihan laastilta naamassa.

Hinta on tietenkin tosi suolainen, mutta koska meikkivoide on mun tärkein meikkituote, siihen raatsin satsata. Love Vitalumiere Aqua!!   

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #803 : 01.08.11 - klo:11:39 »
^Kiva kuulla tuosta kokemuksia, olen nimittäin monta kertaa hipelöinyt ja testaillut tuota kaupassa, mutta jättänyt ostamatta. Sävyt tuossa mietityttää, vaalein BR10 tuntui mulle liian punaiselta ja B20 taas aavistuksen liian tummalta, nyt kesällä varmasti menisi, mutta talvella tuskin. Ainakaan Jumbon Stockalla ja Emotionissa ei ollut B10 sävyä lainkaan. Onko joku nähnyt B10 sävyä pääkaupunkiseudulla jossain vai eikö tuota tuoda Suomeen lainkaan?

edit: ainakaan Stockalla ja Sokoksella ei ole B10:ä, ei siis ilm. kuulu Suomen markkinoille  :(

Laitoin tänään aamulla pitkästä aikaa nestemäistämeikkivoidetta, yritän käyttää Cliniquen Anti-blemish solutionsia loppuun. Olin ihan unohtanut kuinka paljon tykkään tuosta meikkivoiteesta. Se on sopivan ohutta, mutta peittää tarpeeksi, se helppo levittää niin sormilla, siveltimellä kuin sienellä ja pysyy hyvin. Ongelmana on vain taas yllätysyllätys sävy. Kesällä vaalein sävy Alabaster on sopiva, mutta talvella se on liian tumma :( Miksi oi miksi pitää taas olla näin..
« Viimeksi muokattu: 01.08.11 - klo:18:48 kirjoittanut HeidiB »

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #804 : 01.08.11 - klo:19:40 »
^ Suomi ei taida olla Chanel meikkien päämarkkina-aluetta. Sen lisäksi, ettei vaaleimmatkaan sävyt ole mitenkään vaaleita, niin Suomen rajoittunut sävyvalikoimakin on  ::). Harmi, sillä Chanelin meikkivoiteet on ilmeisen hyviä. Itselläni on ollut Matt Lumiere, jonka vaalein sävy menettelee näin loppukesästä. En vaan tykkää enää tykkää meikkivoiteista, jotka "asettuu" iholle. Toivottavasti Pro Lumieren korvaaja rantautuu myös tänne ja siitä löytyy hyviä sävyjä myös vaalealle, keltapohjaiselle iholle.

laurelin

• Vieras
« Vastaus #805 : 01.08.11 - klo:20:45 »
Mullakin on ollut käytössä Matt Lumiere 05 käytössä ja kesäkuussa kun yritin ostaa ustaa uutta Tampereen Stockmannilta niin Chanel konsulentti kertoi että 05 on poistunut valikoimista. Sokokselta löysin vielä purkin ale-pöydästä ja myyjät kertoivat että heiltäkin poistuu tuo sävy valikoimista. Harmi, koska sävy on täydellinen ja pidin koostumuksestakin  :-\ .

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #806 : 01.08.11 - klo:20:55 »
Mullakin on ollut käytössä Matt Lumiere 05 käytössä ja kesäkuussa kun yritin ostaa ustaa uutta Tampereen Stockmannilta niin Chanel konsulentti kertoi että 05 on poistunut valikoimista. Sokokselta löysin vielä purkin ale-pöydästä ja myyjät kertoivat että heiltäkin poistuu tuo sävy valikoimista. Harmi, koska sävy on täydellinen ja pidin koostumuksestakin  :-\ .

Voi kökköjen kökkö! En mä tähän oikein keksi mitä muuta nyt sanoisi :(

edit: Ei muuten ole 05:sta edes Chanelin britti kotisivuilla enää. Voiskohan tää kertoa mahdollisesta meikkivoiteiden uudistamisesta. Liikkeellä on ollut arvailuja, että Chaneli siirtyisi kaikissa meikkivoiteissaan samantyyppiseen numerointiin kuin Vitalumieressa. Toivon vaan, että siinä tapauksessa saadaa suomeen myös keltapohjaisesta vaaleimmat sävyt..
« Viimeksi muokattu: 01.08.11 - klo:21:03 kirjoittanut HeidiB »

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #807 : 28.08.11 - klo:22:10 »
Löysin lehdestä näytteen Lancomen Teint Miracle meikkivoiteesta ja jälki oli ihanaa! Ajattelin vaihtaa nyt syksyllä kosteuttavampaan meikkivoiteeseen, tällä hetkellä käytössä Bare Mineralsit, jotka valitettavasti ovat ärsyttävän sottaiset ja hitaat levittää, sekä myös pistelevät välillä. 4. kerta kai sen jo sanoo, mineraalit eivät vain ole mun juttu. Omistan siis atopiaan taipuvaisen, erittäin pintakuivan ihon, joka on aika herkkäkin vielä. Luuletteko että Teint Miracle voisi olla sopivan kevyt, heleyttävä ja ei ainakaan kuivattava? Kaveriksi meikkivoiteelle ajattelin vielä YSL:n semi loose powderia, joka on ilmesesti varsin pidetty, ei niin mattainen irtopuuteri. Kokemuksia siis kenelläkään kuiva ihoisella Teint Miraclesta?
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #808 : 28.08.11 - klo:23:18 »
Muakin kiinnostaisi tuo Teint Miracle! Ja etenkin se, että onko siitä sopivaa sävyä...
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #809 : 29.08.11 - klo:00:19 »
Kokemuksia siis kenelläkään kuiva ihoisella Teint Miraclesta?
En ole itse kuivaihoinen, mutta töissä olen meikannut kuivaihoisia asiakkaita juurikin Teint Miraclella. TM levittyy tasaisesti (olettaen tietysti, että alla sopivat tuotteet jne), ei  "jumiudu" kuiville alueilla eikä korosta pintakuivuutta. Tuo on sellainen easy-mode meikkivoide, toimii hyvin monilla ihoilla. :)
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)