Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269328 kertaa)

Poissa cocos

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #810 : 29.08.11 - klo:22:31 »
hei, osaisiko joku suositella kuivalle iholle sopivaa hajusteetonta meikkivoidetta?
1c F ii

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #811 : 29.08.11 - klo:23:05 »
^Clinique Supermoisture Makeup? :) Itselläni ei ole kokemusta, mutta tuo ainakin on hajusteeton ja juuri kuivalle iholle tarkoitettu.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #812 : 14.09.11 - klo:15:16 »
Nyt alkoi operaatio kauniimpi minä. Tai no, ainakin etsin itselleni täydellisen meikin tarvikkeet :D.
Tänään ostin Cliniquen tummille silmänalusille tarkoitetun peiteaineen, vaikuttaa ihanalta. Nyt kaveriksi pitäisi saada oikeanlainen meikkivoide. Mitäpä suosittelette?

Iho on muuten ihan hyvässä kunnossa pienistä epäpuhtauksista huolimatta, mutta sävyeroja löytyy. Toisella poskella on esimerkiksi kaksi mystistä tummempaa kohtaa, en ole varma onko nuo jäännöksiä teini-iän finnien repimisestä vai mitä. Lisäksi välillä löytyy jotain punertavampia kohtia ihosta. Tyypiltään iho on aikalailla sekaiho, joskus on paljon pintakuivuutta, joskus t-alue alkaa kiiltämään päivän mittaan.

Osaisiko joku suositella esim. jotain merkkiä? Entä puuteri? Tällä hetkellä olen käyttänyt vaihtelevasti eri meikkivoiteita, The Body Shopin Moisture Foundationia ja Flawless Skiniä sekä Maybellinen Affinitonea. Puuterina joko Maybellinen DreamMat Powderia tai Lumenen irtopuuteria. Jostain syystä tuo Lumenen irtopuuteri vaan on niin kevyttä, että iho alkaa kiiltämään tosi nopeasti, ja tuo Maybellinen taas jotenkin kerää tuota meikkivoidetta siihen puuterivipaan ja nyt sitä on itse puuterissakin... Olen jotenkin ihan hukassa näiden meikkivoiteiden ja puutereiden kanssa, vaikka olen käyttänytkin niitä aina. Koskaan ei vaan ole löytynyt täydellistä yhdistelmää. Ja hintaa saisi olla ehkä maksimissaan 30 euroa, mielellään tietenkin vähemmän.

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #813 : 14.09.11 - klo:19:06 »
Taas meni yks meikkivoide melkein suoraan roskiin.  :(
Mulla on oikeasti meikkipohjien kans niin iso ongelma, että korpee. Mun naama on tavallaan eriparia mun muun kropan kanssa, okei tässä ei vielä mitään ihmeellistä. Naamassa on paljon punaisuutta (lähinnä poskilla), mutta en löydä mistään mätsäävää meikkivoidetta. Haluaisin soinnuttaa punertavammat kasvoni (tai no lähinnä posket) muuhun kroppaan.

Suomessa myydään kuitenin liian punaisia meikkivoiteita. Olen kokeillut Rimmelin, Maybellinen paria ja Lorealia, muutaman sarjan keltaisinta meikkivoidetta. Ne silti päivänvalossa näyttävät vaaleanpunaisilta ihollani, pullossa eivät? En tiedä osaanko selittää. Mulla on kai joku vaalea oliivi-iho(?), eli kylmän keltainen, jossa on ihan perusruskeaa.

Joskus jos löydän naaman ihoon sopivan voiteen, se näyttää vaaleanpunaiselta naamiolta, kun katsoo kokonaisuutta. Pitäisikö tyytyä tähän, vai onko ok mätsätä naamaa enemmän muun kropan väriseksi?

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #814 : 14.09.11 - klo:19:52 »
^
Entä mineraalimekit? Oman ihon sävyasteikossa oleva keltaiseen taittava puuteri voisi tepsiä. Mulla ei ole kokemuksia esim. Cliniquen Redness Solutionista, mutta sitä on ainakin suht helppo käydä kokeilemassa paikan päällä eikä tarvitse odotella näytteitä. Mun iholla punaisuutta ei voi kunnolla meikkivoiteilla peittää, sillä punoitus paistaa aina läpi eikä tulos ole koskaan luonnollinen (eli meikkivoide näkyy). Mineraalimekeillä olen saanut parhaimman tuloksen, mutta jostain syystä ne sitten aiheuttaa tukkeumia ja muita ongelmia   ::)

Goss make-up artistilta löytyy myös video eripari-ihon mätsäämiseen (punainen naama, keltapohjainen iho).

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #815 : 14.09.11 - klo:20:20 »
Clinique menee oman budjetin yli. :P Mulla ei ihan noi paha ero ole.

Kaukaa katottuna kuitenkin näyttää punasemmalta iholta. Ajattelin, olisiko Grimasilla hyviä meikkivoiteita ja vähän eri väriskaalaa?

Editoin tähän jotenkin suuntaa-antavan kuvan, otettu kuitenkin vessan valossa, ei luonnon..

Nykyään pitää kyllä sutia mahdollista meikkivoidetta käteen, kaulaan ja iholla ja mennä ulos luonnonvaloon tsekkailemaan. :D
« Viimeksi muokattu: 14.09.11 - klo:20:32 kirjoittanut Lauramainen »

Poissa Anki

• Yleisvalvoja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #816 : 14.09.11 - klo:21:12 »
^ Mulla on ihan sama juttu, että kasvojen iho on jotenkin punertavampi kuin missään muualla kropassa ja vielä punoittaa helposti syystä kuin toisestakin. Perusväriltään mun iho on vaalea keltaiseen taittava ja kai lähinnä neutraali/lämmin. Mä olen todennut ehdottomasti paremmaksi, että valitsen keltaiseen taittavan meikkivoiteen eli toisin sanoen häivytän sitä kasvojen erilaista väriä. Punertavammat (eli tavallaan enemmän kasvojen väriset) meikkivoiteet tekee kauhean naamion, koska ne vaan korostaa sitä värieroa mikä on esim. kasvojen ja kaulan välillä. Sen sijaan oikean sävyinen kellertävä meikkivoide saa kasvot näyttämään hyvinkin samanväriseltä kuin muu iho. Joskus, kun kasvojen iho on oikein rauhallisessa ja hyvässä kunnossa, niin näkee että se ihon perusväri on kyllä kasvoissakin oikeastaan se kellertävä. Jostain syystä se nyt vaan tosi helposti näyttää vähän punertavalta.

Eli mun mielestä ja mun silmään ainakin omilla kasvoilla ehdottomasti paras ratkaisu on mätsätä kasvojen ihoa siihen muuhun ihon väriin :).

Markettimerkeillä on mielestäni tosi huonosti keltaiseen taittavia meikkivoiteita, tuntuu että niiden sävyt on kaikki liian lämpimän vaaleanpunertavia. Selektiivisiltä löytyy paremmin ja mineraalimeikeiltä tosiaan varmasti myös. Bodyshopilla on muistaakseni joitain suht keltaisia sävyjä kanssa. Jos Suomen selektiivisten hinnat on liikaa, niin löytyisikö niitä tarpeeksi edullisesti nettikaupoista?  Kävisit vaan ensin kaupoissa etsimässä sopivan sävyn/voiteen testerien ja näytteiden avulla. Mulla ei kyllä valitettavasti ole käsitystä minkä verran halvemmalla meikkivoiteita netistä voisi saada eli säästäisikö siinä tarpeeksi.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #817 : 15.09.11 - klo:12:45 »
Mulla on sama homma, naama on eri sävyä kuin kaula ja kautta aikojen on ollut ongelmana että naama vetää punaiseksi meikkivoiteen kanssa, kun yleensä se tarpeeksi vaalea sävy on joku ivory joka punertaa liikaa. Nykyään käytän Avonin meikkivoiteita, vaaleinta keltaiseen taittavaa sävyä (Nude) ja ei vedä enää punaiseksi naama. Ainakin nuo Calming Effect Skin Revival ja uutuus Mattifying Foundation on mulle just hyvän sävyisiä ja molemmat ohuita meikkivoiteita joilla saan luonnollisen lopputuloksen. :) Suosittelen tutustumaan, jos et kaipaa kovin paksua meikkivoidetta.

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #818 : 15.09.11 - klo:12:53 »
Mena: avonia vois harkita, tsekkaan vielä ton grimasin ja pari muuta. :P Joo, en kaipaa kovin peittävää, mielestäni mulla nyt ei mitenkään niin huono iho ole, eli olen kevyiden meikkivoiteiden ystävä!

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #819 : 15.09.11 - klo:14:59 »
Mä mielelläni mätsään meikkivoiteen mieluummin kaulan kuin kasvojen ihoon, silloin kokonaisuus näyttää paremmalta. Jos punaisuus on kasvoilla häiritsevää kannattaa kokeilla punaisuuden neutraloijaa, mulla siinä hommassa toimii parhaiten vihreät neutraloijat. Ei nekään ihmeitä tee, mutta hiukan tasoittaa ihoa.

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #820 : 15.09.11 - klo:18:34 »
Mulla on vihreetä neutralijoijaa ja auttaahan se vähän. :) Mulla alkaa toi käden värinen iho kuitenkin jo heti kaulasta, eli tulee naamiovaikutelma. Siks haluaisin vähän mätsätä kroppaanikin.. Usein käytän myös avonaisia paitoja, niin olis kiva jos ei olis kahta väriä ihossa. :P

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #821 : 15.09.11 - klo:22:06 »
^Mutta siis jos sulla on käsi ja kaula aika samanväriset niin silloinhan se on ihan sama mätsäätkö käteen (kroppaan) vai kaulaan :) Miten siitä siis tulee naamiovaikutelma jos mätsäät kaulaan? (Multa nyt varmaan meni jotain ohi..)

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #822 : 16.09.11 - klo:11:55 »
Näköjään luin väärin.. hups. Luin, että mätsäät mielummin kaulan JA kasvojen ihoon.  ;D

Nyt pitäisi varmaan vielä käydä testailemassa näitä värejä ja ottaa oma peili mukaan, kun on luonnonvaloa. Hoksasin, että kaikki nää mulle epäkelvot on ostettu keinovalossa, jollon kaikki näyttää keltaisemmalta. Illalla vaikka kun levitän tota punertavaa, se sulautuu täydellisesti mun kädellekkin.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #823 : 16.09.11 - klo:18:56 »
^
Jos on kaupassa niin kannattaa ehdottomasti myös pyytää näytteitä niin tietää miten oikeasti sopii iholle ja ettei muutu tunnissa väärän väriseksi.

Kuvan perusteella en olisi kyllä itse sanonut että on kasvot ihan eri paria - keskiosissa hieman pinkimpi sävy vaan  :) Lorkulta ainakin löytyy värikoodattuja sävyjä True Match-sarjassa, joten ehkä sieltä voisi löytyä joku sopiva W tai N-sävy.  ???

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #824 : 16.09.11 - klo:19:08 »
Noista näytteistä tuli mieleen, että nykyään tuntuvat antavan todella niukasti esim. meikkivoidetta näytettä pyydettäessä. Hyvä kun kahdeksi kerraksi riittää. Siinä toki ehtii huomata meikkivoiteen koostumuksen ja muuttuuko väri iholla jne., mutta esim. jos meikkivoide tukkii ihoa, huomaa sen ainakin itsellä vasta noin viikon käytön jälkeen eli pitää pyytää näytteitä monesta eri paikasta jos sitä haluaa testata ennen lopullista ostoa.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey