Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269338 kertaa)

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #840 : 12.10.11 - klo:18:52 »
Mä taidan olla rakastunut  :l Chanelin uusi Perfection Lumière on ainakin nyt ekan käytön jälkeen vienyt mun sydämen. Se on juuri sopivasti Mat Lumièren ja Vitalumière Aquan välissä ja tosiaan pysyy hyvänä pitkään.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #841 : 12.10.11 - klo:22:26 »
^Eihän tuo kuitenkaan tarkoita sitä, että korvaisi mm. tuon Mat Lumieren? Onko tuossa Perfection Lumieressa vastaavanlaiset sävyt kuin Mat Lumieressa (mitenkähän tuon heittomerkin saikaan oikein päin tuonne een päälle, en halua alentua kopioimiseen ::)), täytynee hakea näyte Perfectionista :).
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #842 : 13.10.11 - klo:00:54 »
Perfection Lumière tuli korvaamaan Pro Lumièren ja siinä on samanlainen sävyjaottelu kuin Vitalumière Aquassa. Mat Lumière on edelleen myynnissä, mutta sävyvalikoima on aika kökkö, etenkin kun vaalein 05 Faïnce ei kuulu enää meillä valikoimaan (ilmeisesti ei myydä Euroopassa lainkaan), 20 Clair - Cameo on ainakin mulle liian tumma.

Mulla ainakin (Macissä) on molemmat heittomerkit samassa nappulassa ja shiftillä saan vaihdettua ;)

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #843 : 19.10.11 - klo:23:22 »
Löysin täydellisen meikkivoiteen kosmetologin avustuksella; Lancomen Teint Idole Silky Matt.
Peittää juuri sopivasti, jättää todella kuulaan ja luonnolisen hehkun kasvoille. Tätä käytän jatkossakin  :-*
Pysyy myös koko päivän iholla, eikä kasvotkaan ala kiiltää. Ei tarvitse käyttää edes puuteria :)

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #844 : 20.10.11 - klo:01:29 »
Voi hohhoijaa, pihinä olen sitkeästi käytellyt Maybellinen Affitonea loppuun, mutta se taitaa kyllä olla yksi surkeimmista meikkivoiteista, joita olen koskaan kokeillut. Liru koostumus, eikä peittokykykään riitä tälle nassulle. Vaikka kuinka puuteroisi, niin häviää maagisesti juuri niiltä eniten peittoa kaipaavilta alueilta jo parissa tunnissa.

Osaisiko kukaan juures vinkata jotain edullista mutta peittävää meikkivoidetta? Couperosa on pahentunut ja aika harvasta marketti-meikkivoiteesta on peittämään.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #845 : 20.10.11 - klo:09:21 »
^Lorkun True Match peittää tosi hyvin ja ainakin mulla puureroituna pysyvyys oli ihan hyvä. Jättää mattapinnan, mutta jää hiukan tahmaiseksi joten se on pakko puuteroida. Jos pystyy netistä tilaamaan Revlonin Colorstay on vielä parempi vaihtoehto. Molemmat on koostumukseltaan paksuja ja etenkin Lorkku jättää vähän maskimaisen fiiliksen, mutta eloahan saa kasvoihin takaisin poskipunalla ja korostustuotteella ;)

Poissa kiki

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #846 : 20.10.11 - klo:10:33 »
Voi hohhoijaa, pihinä olen sitkeästi käytellyt Maybellinen Affitonea loppuun, mutta se taitaa kyllä olla yksi surkeimmista meikkivoiteista, joita olen koskaan kokeillut. Liru koostumus, eikä peittokykykään riitä tälle nassulle. Vaikka kuinka puuteroisi, niin häviää maagisesti juuri niiltä eniten peittoa kaipaavilta alueilta jo parissa tunnissa.

Osaisiko kukaan juures vinkata jotain edullista mutta peittävää meikkivoidetta? Couperosa on pahentunut ja aika harvasta marketti-meikkivoiteesta on peittämään.

Itselläni on myös couperosa ja aina saa tuskailla meikkivoiteiden kanssa, koska peittoa ei löydy riittävästi. Erillistä peiteainettakin on turhauttava käyttää, kun sitä pitäisi kuitenkin laittaa melkein koko kasvoille. Joku aika sitten etsiskelin uutta halvempaa meikkivoidetta (ennen käytössä oli Clarinsin Everlasting foundation), ja törmäsin Rimmelin 25 hour foundationiin. Täytyy kyllä sanoa, että löysin kerrankin meikkivoiteen, jossa hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan.  :ts Sävyt vaan taitavat olla melko punapohjaisia.  :-\ Tänään kokeilin hieman vaalentaa omaani Lumenen Natural Coden meikkivoiteella, ja hyvin näyttää toimivan. Mutta jos vaan oikea sävy tästä löytyy, niin suosittelen lämpimästi. :)

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #847 : 20.10.11 - klo:21:50 »
Mä olen tykännyt kovasti Lorkun True Matchista! Peittokyky on hyvä, ja meikkivoide levittyy kauniisti flat top -siveltimellä. Pysyvyydessä ei valittamista, kesti tänäänkin 13 h siistinä mun sekaiholla. Sävyistä ISO plussa, W1 eli vaalein keltapohjainen on just eikä melkein. En ole koskaan aiemmin törmännyt markettimeikkivoiteissa tarpeeksi keltapohjaiseen vaaleaan sävyyn. :) Kuten HeidiB sanoi, niin vaatii kyllä puuteroinnin (mä olen käyttänyt Aliman finishing powderia, sävy Keiko, tulee ihanan kuulas pinta).
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #848 : 20.10.11 - klo:23:12 »
Olen kyllä usein katsellut tuota Lorealin True Matchia, mutta sen saamat negatiiviset arvostelut Glossyssa vähän pelottavat.  :D HeidiB:n kasvoilla kyllä näytti oikein hyvältä.

^^ Tuosta Rimmelin meikkivoiteesta en ole kuullutkaan, täytyypä samalla katsastaa sekin.  :)
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #849 : 21.10.11 - klo:09:38 »
^ Täyttä peittävyyttä meikkivoiteeltaan vaativat rasvanaama täällä komppaa edellisiä suosittelijoita: Revlon Colorstay, for oily and combination skin on ylivoimainen suosikkini. Tämän edullisuus tosin vähän kärsii, jos joutuu ulkomailta tilailemaan. Talvisin ihoani vaivaa pintakuivuus ainakin pahimpina pakkaskausina, ja silloin saatan käyttään Colorstayn kuivan ihon versiota, joka ei paljoa häviä pysyvyydessä. Todellinen harmi kyllä, että näitä ei enää Suomesta saa - itse hamstraan harvoilta ulkomaanreissuiltani aina useamman pullon.

Rimmelin 25 h meikkivoide on kakkosvaihtoehtoni. Käytin paljon kesällä, mutta valitettavasti tämän vaalein sävy on inasen liian tumma talvikalvakalle naamalleni. Jonkin verran huonompi pysyvyys kuin Colorstaylla, mutta ihan kelpo ainetta on mielestäni.

True Matchia olen joskus kokeillut, ja muutamaan kokeiluun se jäikin - "liejuuntui" tosi pahasti naamassani puuteroinnista huolimatta. Kokeilusta tosin on vuosia, vuosia aikaa, joten en tiedä, onko tämän koostumusta uudistettu sittemmin, kun pakkaus ainakin on muuttunut.

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #850 : 28.10.11 - klo:16:00 »
En ymmärrä, mulle ei vaan ole oikeansävyistä meikkivoidetta, onko niiden tarkoitus oikeasti olla täydellisen sopivan värisiä, onko se mahdollista?? :D Olenko vaan liian tarkka?

Natural coden vanilla tekee mut liian kalpeaksi tai jotenkin vääränsävyiseksi eikä peitä tarpeeksi. Kaikkien mahdollisten markettimeikkisarjojen ja superkalliiden meikkisarjojenkin vaalemmat sävyt on aina liian oransseja (kaikkia en tietenkään ole kokeillut, mutten usko löytäväni oikeaa niistä lopuistakaan). Esim. nyt sain näytteen MAC:in vaaleimmasta keltapohjaisesta sävystä, studio fix -voiteesta, tekee ihanan matan pinnan jne mutta ihan oranssi on tääkin. Sama juttu Giorgio Armanin vaaleimman voiteen kanssa, en tiedä voiteen nimeä mutta sellaista hassuntuntuista tahnaa joka oli vähän hammastahnatuubia muistuttavassa putkilossa.

Mineraalimeikkitilauksiin ja kokeiluihin ei riitä innostus eikä varat, en osaa yhtään etsiä sävyjä sieltäkään kun en tajua minkälainen mulle sen sävyn pitäisi olla. Ja kuitenkin tarvitsen hyvää peittävyyttäkin ja mieluusti mattaa lopputulosta.

Nyt siis olen käyttänyt Body Shopin kosteuttavaa, sen sävy on lähimpänä tähän asti muttei oikea ja voiteen koostumus on ällöttävän limainen, joutuu laittamaan hirmuisen kerroksen irtopuuteria päälle ettei tunnu yhtään tahmealta.

RockQueen ehdotti viimeksi Make Up Foreverin Face&Body voidetta. Soittelin Tampereen jälleenmyyjille, mutta toisella ei ole kuulemma kahta vaaleinta sävyä ollenkaan (eli ei varmasti lähelläkään mun sävyjä) ja toisen kanssa täytyisi sopia erikseen aika milloin mennä kokeilemaan, enkä kuitenkaan arkisin hirveän hyviin aikoihin Tampereelle ikinä satu. Helsingissä vieraillessani kävin sitten kyselemässä Villivaniljasta (tms en muista nimeä varmaksi) meikkivoidetta ja jotain HD-pohjan sävyä se laittoi vähän leukapieleen ja sanoi että hienosti uppoaa, mutta siinä oli tosi keltainen valo, sellainen missä kaikki näyttää hyvältä.. :P Ja katsoin luonnonvalossa niin eipä se ihan kovin nätisti mun ihonsävyyn uponnut, ja sen kuitenkin valkkasi kaikista voiteista mulle sopivimmaksi. Testeriä en saanut. Niin en sitten tiedä, jaksanko nähdä vaivaa enää mennäkseni Tampereella testailemaan.

Onko vielä jotain, mitä kannattaa kokeilla ??? Make up store, onko sillä yhtään sen vaaleampia kuin muillakaan?

Niin ja se vielä, etten osaa kuvailla ihoni väriä kovin hyvin, kun se ei ole oikein minkään värinen... :D Joku kosmetologi sanoi, että se on "semmonen kaunis vaalee hunajamaidon sävy", omasta mielestä lähinnä valkoinen, ehkä ihan vähän kellertävä..
« Viimeksi muokattu: 28.10.11 - klo:16:02 kirjoittanut mittt »

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #851 : 28.10.11 - klo:16:39 »
^
No, enpä minäkään ole oikeaa sävyä vielä löytänyt vaikka vuosikaupalla olen metsästänyt  :-[ Ja kun oikea sävykään ei tietenkään riitä vaan koostumuksenkin pitäisi olla hyvä eikä tukkia ihoa  :P Oletko kokeillut sävyjen sekoittamista? Sävyjä voisi kokeilla vaikka näytteitä skeoittamalla.  Itse pyydän aina näytteen, sillä muuten olisin noin tuhannen vääränlaisen meikkivoiteen omistaja  ::) Harmiksi on pakko sanoa, etteivät myyjät yleensä osaa suositella oikeaa sävyä eikä kaupan valoihin kannata luottaa. Meikkivoide voi myös alkaa tummumaan iholla puolessa tunnissa, joten näyte on ainoa keino testata tuote.

Jos löytyy jokin kuva ihon sävystä niin joku osaa varmaan vinkata sopivia tuotteita  :) Body Shopille on tullut myös uusia meikkivoiteita, jotka kannattaa tsekata, jos sieltä löytyisi hyvä sävy - sävyjä löytyi muistaakseni sekä puna- että keltapohjaisia.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #852 : 31.10.11 - klo:13:42 »
Osaisko joku sanoa onko Narsin Sheer Matten sävy Siberia kuinka lähellä Natural Coden Vanillaa? Tai onko Gobi paljon tummempi/erisävyinen? Oon pohtinut että jompikumpi noista voisi sopia mulle. Toi NC Vanilla on ehkä paras meikkivoidesävy mihin oon tähän mennessä törmännyt (ei ole liian tumma eikä tee mun naamasta ihan pinkkiä), mutta muuten en niin kauhean innostunut tosta tuotteesta ole. Kiinnostaisi kokeilla Narsia, mutta en ehkä ihan sokkona viitsisi tilata.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #853 : 31.10.11 - klo:20:00 »
Mulla on Narsin Sheere Glow meikkivoiteet väreissä Siberia ja Gobi, swatchasin ne vierekkäin täällä:

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1914.msg801041#msg801041

Siberia on neutraali ja todella vaalea, Gobi taas selvästi keltaisempi. Mont Blank on samaa tummuusastetta kuin Gobi, mutta pinkimpi. Täällä on swatchit eri väreistä jos haluat verrata NARS:in sävyjä ja tummuutta keskenään:

http://karlasugar.net/2009/10/nars-sheer-glow-foundation/
Raitoja käpälään!

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #854 : 01.11.11 - klo:21:06 »
^ Joo, oon kyllä tsekannut nuo (ja kaikki muutkin mahdolliset swatchit yms. jotka Google löysi). Olisi vaan kiva tietää miten samansävyinen toi Siberia on just Vanillaan verrattuna. Mua epäilyttää että se saattais olla jopa liian vaalea... Vanillakin näyttää levitysvaiheessa vähän turhan vaalealta, mutta tasoittuu kyllä just sopivaksi iholla.

Ehkä ärsyttävintä ikinä tää meikkivoiteiden kans säätäminen.  :P