En ymmärrä, mulle ei vaan ole oikeansävyistä meikkivoidetta, onko niiden tarkoitus oikeasti olla täydellisen sopivan värisiä, onko se mahdollista??

Olenko vaan liian tarkka?
Natural coden vanilla tekee mut liian kalpeaksi tai jotenkin vääränsävyiseksi eikä peitä tarpeeksi. Kaikkien mahdollisten markettimeikkisarjojen ja superkalliiden meikkisarjojenkin vaalemmat sävyt on aina liian oransseja (kaikkia en tietenkään ole kokeillut, mutten usko löytäväni oikeaa niistä lopuistakaan). Esim. nyt sain näytteen MAC:in vaaleimmasta keltapohjaisesta sävystä, studio fix -voiteesta, tekee ihanan matan pinnan jne mutta ihan oranssi on tääkin. Sama juttu Giorgio Armanin vaaleimman voiteen kanssa, en tiedä voiteen nimeä mutta sellaista hassuntuntuista tahnaa joka oli vähän hammastahnatuubia muistuttavassa putkilossa.
Mineraalimeikkitilauksiin ja kokeiluihin ei riitä innostus eikä varat, en osaa yhtään etsiä sävyjä sieltäkään kun en tajua minkälainen mulle sen sävyn pitäisi olla. Ja kuitenkin tarvitsen hyvää peittävyyttäkin ja mieluusti mattaa lopputulosta.
Nyt siis olen käyttänyt Body Shopin kosteuttavaa, sen sävy on lähimpänä tähän asti muttei oikea ja voiteen koostumus on ällöttävän limainen, joutuu laittamaan hirmuisen kerroksen irtopuuteria päälle ettei tunnu yhtään tahmealta.
RockQueen ehdotti viimeksi Make Up Foreverin Face&Body voidetta. Soittelin Tampereen jälleenmyyjille, mutta toisella ei ole kuulemma kahta vaaleinta sävyä ollenkaan (eli ei varmasti lähelläkään mun sävyjä) ja toisen kanssa täytyisi sopia erikseen aika milloin mennä kokeilemaan, enkä kuitenkaan arkisin hirveän hyviin aikoihin Tampereelle ikinä satu. Helsingissä vieraillessani kävin sitten kyselemässä Villivaniljasta (tms en muista nimeä varmaksi) meikkivoidetta ja jotain HD-pohjan sävyä se laittoi vähän leukapieleen ja sanoi että hienosti uppoaa, mutta siinä oli tosi keltainen valo, sellainen missä kaikki näyttää hyvältä..

Ja katsoin luonnonvalossa niin eipä se ihan kovin nätisti mun ihonsävyyn uponnut, ja sen kuitenkin valkkasi kaikista voiteista mulle sopivimmaksi. Testeriä en saanut. Niin en sitten tiedä, jaksanko nähdä vaivaa enää mennäkseni Tampereella testailemaan.
Onko vielä jotain, mitä kannattaa kokeilla

Make up store, onko sillä yhtään sen vaaleampia kuin muillakaan?
Niin ja se vielä, etten osaa kuvailla ihoni väriä kovin hyvin, kun se ei ole oikein minkään värinen...

Joku kosmetologi sanoi, että se on "semmonen kaunis vaalee hunajamaidon sävy", omasta mielestä lähinnä valkoinen, ehkä ihan vähän kellertävä..