Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268887 kertaa)

Poissa naapio

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #855 : 01.11.11 - klo:22:28 »
Mä voin pyytää viikonloppuna näytteen NC vanillasta ja swatchata sen vierekkäin Narsien kanssa niin viisastutaan molemmat  :)
Raitoja käpälään!

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #856 : 02.11.11 - klo:14:45 »
^ Oi, olis mahtavaa jos viitsisit. :)

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #857 : 02.11.11 - klo:17:02 »
Tässä ainoa kuva, jonka löysin itsestäni meikittömänä luonnonvalossa. Jospa joku pystyisi tuon perusteella suosittelemaan jotain kokeilemisen arvoista. :D Tosin en tiedä onko tuossa ihon sävy just se mikä oikeasti on..

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #858 : 02.11.11 - klo:21:46 »
^
Oletko kokeillut Lorkun True Match-sarjaa? Huomasin kauppareissulla, että valikoimiin on vihdoinkin tullut vaihtoehdot myös vaaleimmista (C,N,W). Toisekseen, mun silmään sun iho näyttää niin tasaiselta ja hyvältä, että ehkä meikkivoidetta ei edes tarvitse ja esim. sävyttävä päivävoide ja vähän pigmenttisempi puuteri tai pelkkä puuteri voivat saada sopivaa tulosta aikaan  :) Mun iho on paaaaljon epätasaisempi enkä käytä meikkivoidetta vaan pelkästään peittaria ja puuteria. Sävyttävän voiteen saa helposti tehtyä itse sekoittamalla meikkivoidetta ja kosteusvoidetta, jolloin vähän väärän värinen meikkivoidekin käy koska ei ole niin voimakas.

Meikkivoide voi tehdä kasvot tosi kalvakan näköisiksi, koska ihon sävy ei ole enää täysin sama kuin ilman meikkiä . Itse olen järkeillyt sne sillä, että kun posket on luonnostaan punaiset niin meikkivoiteen kanssa pitää lisätä hieman väriä poskipunalla.

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #859 : 02.11.11 - klo:23:12 »
En ole kokeillut, paitsi joskus kaupassa käsivarrelle, jossa on ainakin näyttänyt kauhean oranssilta.. En tiedä sitten että eikö ne ole ollut niitä vaaleimpia sävyjä, pitää varmaan käydä esim Sokoksella jos antaisivat sieltä testerin!

Sitten vaan jos puuterin haluaa, alkaa taas hirveä etsiminen, että on samassa sävy ja peittokyky ja pysyvyys.. mutta löytyisiköhän meikkipuuteri meikkivoidetta helpommin..? Mulla on Cliniquen meikkipuuteri, ja se kyllä peittää ja tekee nättiä jälkeä, mutta väri on tumma ja musta tuntuu että se aiheutti lisää epäpuhtauksia. En tiedä uskonko sävyttävän voiteen ja kivipuuterin olevan riittävä iholleni, siinä kuitenkin on näppylöitä, ja niistä tulleita punaisia arpia, jotka haluan peittää. Pitäisi siis löytää ainakin hyvänsävyinen peitevoide..
Käytätkö siis peitevoidetta ja puuteria, vai jotain peitetuotetta, sävyttävää ja puuteria? :)

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #860 : 03.11.11 - klo:14:26 »
Apua, ostin Benecoksen (Benecosin?) meikkivoiteen, kun turhauduin mineraalien kanssa säätämiseen ja parin käyttökerran jälkeen se hemmetin voide lakkasi toimimasta. Laitan sekaan kosteusvoidetta, että saan vähän enemmän työstöaikaa, mutta nyt se jämähti huokosiin tosi rumasti ja korostaa jotenkin pintakuivuutta, mitä ei mielestäni ennen meikkivoidetta ollut tuossa määrin. Näyttää oikeasti ihan hirveältä. ;D Onko mitään kikkakolmosta vai heivaanko mäkeen? Auttaakohan meikkivoidesivellin, nyt siis levitin sormin?
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #861 : 03.11.11 - klo:15:13 »
^
Joo peitevoide ja puuteri pelkästään käytössä (MAC Studio Finish NW15 ja Lumenen valopuuteri). Lumenen valopuuterissa on mielestäni sopivasti pigmenttiä sävyn kevyeen tasoittamiseen, vaikka eihän se tietenkään peitä. Ainoa huono puoli on, että se on tosi kuivattavaa, mutta otsalle sopii hyvin ton takia. Mulla on ollut suht lievää aknea teini-iästä saakka, mutta ny se on alkanut talttumaan oikeiden ihonhoitotuotteiden ja kai iänkin myötä. Mikään putipuhtoinen ei ihoni ole ongelmakohdista, mutta kun tietää pahemmastakin niin en halua peittää liikaa kun ei siinä mitään aknea enää ole. En ole myöskään löytänyt sopivaa meikkivoidetta ja ne tuntuvat jokatapauksessa vain tukkivna ihoa, joten senkin takia on meikkivoiteen etsiskely jäänyt vähemmälle.

Oikeanlaisella peitevoiteella pärjää onneksi aika hyvin, jos on pelkästään arpia peitettävänä eikä isompia alueita  :) 

Strix

• Vieras
« Vastaus #862 : 04.11.11 - klo:00:47 »
Nappasin mukaani joukon uudistuneen lumene time freeze meikkivoidenäytteitä. Sävy 3 aurinkokaakao, tuntuu istuvan kuin unelma kasvoilla ja kun tarpeeksi säästeliäästi lätkii naamalle niin tulee todella hyvä lopputulos. Pidän kovasti.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #863 : 05.11.11 - klo:12:44 »

Swatchattuna luonnonvalossa ilman salamaa vasemmalta oikealle:

1) Armani Luminous Silk 2
2) NARS Sheer Glow Gobi
3) NARS Sheer Glow Siberia
4) Lumene NC Vanilla

Heitin tuon Armanin mukaan koska minusta sen väri oli lähinnä Lumenen Vanillaa. Ne ovat molemmat minulle liian pinkkejä ja nyt kun katselen kättäni, on Siberia itse asiassa selvästi enemmän keltainen kuin neutraali. Ja Gobi on vielä keltaisempi. NC Vanilla muuttui iholla vähitellen tummemmaksi ja yhä vain pinkimmäksi. Se alkaa lähes samanlaisena kuin NARSin Siberia, mutta päätyy minulla ihan possupinkiksi.
« Viimeksi muokattu: 05.11.11 - klo:13:01 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #864 : 06.11.11 - klo:19:45 »
^ Kiitos paljon swatcheista! Helpotti mun pohdintoja tosi paljon. Toi Siberia on kyllä tosi vaalean näköinen, mutta en varmastikaan saisi sillä ainakaan pinkkiä naamaa. Ja jos se osoittautuiskin liian vaaleaksi niin sekoittelemalla varmaan kuitenkin saisin sen käytettyä. No, pitää harkita.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #865 : 15.11.11 - klo:13:01 »
Meikkivoiteenani on ollut Maybellinen Dream Satin Liquid, mikä ei vaan toimi ihollani. Alussa käytin ainetta pelkiltään, mutta nykyään sekoitan voiteeseen Humektania, koska voide paakkuuntuikin liian pahasti ihohuokosiin, eikä sulautunutkaan ihoon tarpeeksi. Nyt siis Humektanin kanssa iho näyttää hyvin luonnolliselta, mutta iho kiiltää nopeammin. Meikkivoide ei pysy iholla hyvänä paria tuntia enempää.  En jaksa enkä aina pysty korjailemaankaan meikkipohjaa parin tunnin välein ja yleisesti on ärsyttävää miten iho kiiltää kuin peili.

Maybellinen tilalle ajattelin Rimmelin kehuttua 25h meikkivoidetta, mutta nettiarvostelujen perusteella tuote näyttää joko toimivan tai sitten ei. Olen valmis panostamaan meikkivoiteeseen enemmän, 30 euroa kuitenkin rajana, josko näin saisin toimivamman tuotteen. Pidän kuultavasta luonnollisen näköisestä pohjasta, mutta niin, että iho pysyy himmeänä, ei rasvaisen näköisenä. Plussaa olisi, ettei erikseen tarvitsisi käyttää puuteria. Minkälaisia meikkivoiteita IsaDoralla on? Minua on myös usein kiinnostanut kokeilla Biothermin meikkivoiteita, mutta pitävätkö ne kiiltoa poissa?

Poissa cilla

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #866 : 15.11.11 - klo:21:49 »
Hain näytteen The body shopista siitä suht uudesta ns. mineraalimeikkivoiteesta ja sokokselta hain Teint miracle näytteen, koska se tekee kaikkien tuttujeni ihosta täydellisen. Mulla se ei jotenkin toiminut ollenkaan niin hyvin. Olihan se tietysti ihan ok, mutta hintaansa nähden ei mikään ihmeellinen.
Mutta tuo tbs:n meikkivoide. Se tuntuu ihan täydelliseltä. Tosin sävy, jonka sieltä sain on aivan liian oranssi. En oo vielä uskaltanut hakea sieltä uutta näytettä, koska pelottaa ettei siellä ole oikeaa sävyä. Mutta peittävyyttä on juuri sopivasti ja mun iho näyttää niin elinvoimaiselta eikä niin harmaalta kuin se oikeesti on :D
En tiedä. Toisaalta voisi ehkä kokeilla vielä jotain..... miksi täydellisen meikkivoiteen metsästys on niin vaikeaa..

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #867 : 29.11.11 - klo:16:35 »
Ostin Lorealin True Match meikkivoiteen sävyssä W1 Golden Ivory, kun ajattelin että hankin kerrankin kunnolla keltaisen voiteen. Tämä osottautuikin sitten liian keltaiseksi ja vähän tummaksi, mutta kun vaalennan tätä toisella meikkivoiteella niin lopputulos on oikein sopiva. Sävystä tulee sopivan vaalea mutta silti tarpeeksi keltapohjainen, ja peittävyyskin on hyvä. Kivahan se olisi käyttää vain yhtä meikkivoidetta, mutta kun en ole monista kokeiluista huolimatta löytänyt sopivaa, joten olisi pitänyt aiemmin keksiä meikkivoiteiden sekoittelu.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Strix

• Vieras
« Vastaus #868 : 20.12.11 - klo:22:02 »
Bourjois:n healthy mix on vallan hyvä löytö. Sellainen geelimäinehkö koostumus, levittyi kivasti sormilla. Sävy 53 saattoi sitten kuitenkin olla aavistuksen liian tumma, mutta istuu hyvin keltapohjaisella iholla kun vaan muistaa levittää kaulalle. Erityismaininnan saa kyllä bourjois:n peitevoide joka on ihan briljantti.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #869 : 22.12.11 - klo:22:07 »
Olen tässä pari viikkoa käyttänyt NYX:n HD meikkivoidetta ja vaikuttaa oikein kivalta! Olen levittänyt sitä sormin, sienellä, kabukilla, meikkivoidesiveltimellä ja stippling brushilla ja stippling brushilla tulee ehdottomasti paras tulos. Kevyen näköinen, mutta peittävä. Pysyy tosi hyvin, vähän alkaa kiiltelemään päivän mittaan. Tuntuu kuitenkin kuluvan tosi nopeaan, ehkä 1/3 kulunut ja en ole kuin pari hassua viikkoa käyttänyt. Taitaa tolla stippling brushilla levittäminen kuluttaa enemmän meikkivoidetta, kuin esimerkiksi sormilla.

Ei tämä kuitenkaan voita mineraalimeikkejä. ;) Ehkä nyt lopetan nämä meikkivoiteiden testailut, kun joka kerta totean ettei Bare Mineralsia voita mikään.
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.