Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269333 kertaa)

LP_Alice

• Vieras
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #885 : 26.02.12 - klo:17:37 »
Hmm, ajattelin nyt vielä muotoilla kysymykseni toisin, eli onko olemassa ylipäätänsä mitään muita meikkivoiteita kuin mineraalit, jotka eivät sisällä silikonia? :D Yritin googlailla öljypohjaisista meikkivoiteista, mutta kaikki kiinnostavat olivat jo lopetettuja tuotteita. :-\

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #886 : 26.02.12 - klo:18:18 »
On niitä joitain, ainakin tämä Laura Mercierin voide mainitaan usein silikonittomana: http://www.lauramercier.com/store/shop/Foundations_Oil-Free-Foundation_prod210050

eikä siinä minunkaan mielestäni näytä silikonia olevan. Tosin tuo on myös öljytön pohja.

The Balm:in Time Balmia olen itse kuikuillut kiinnostuneena, siitä vaikuttavat ihmiset tykkäävän - ja INCI vaikuttaa silikonittomalta: http://www.cosdna.com/eng/cosmetic_0c6d57531.html

Balmin nettikauppa toimittaa Suomeenkin, olen sieltä kerran tilannutkin hyvällä menestyksellä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #887 : 26.02.12 - klo:18:24 »
^Iso kiitos ja kumarrus! :ts Tuota Time Balmia on ainakin kokeiltava, jos kerran toimitus suomeenkin onnistuu! Laitan vaikka kokemuksia tulemaan sitten, kun niitä löytyy. :)

Poissa Supermess

• HAIRahtanut
  • 1b Fi
« Vastaus #888 : 26.02.12 - klo:22:23 »
^ Entäs ekosertifioidut vaihtoehdot? Luomukosmetiikan parista luulisi löytyvän silikonittomia meikkivoiteita, esim. Lavera, Hauschka, Korres... Ja myös tämän Bourjois'n Bio Detox Organic -voiteen pitäisi olla silikoniton (ja siltä se kyllä tuntuikin kun testasin eBaysta huutamaani putelia - levittyy ihan eri tavalla kuin silikoniset voiteet).

Tuon Bourjois'n meikkivoiteen löysin Lisa Eldridgen YouTubevideoista, esim: http://www.lisaeldridge.com/video/17555/organic-natural-make-up-look/ ja http://www.lisaeldridge.com/video/16022/fresh-pink-lips/
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #889 : 26.02.12 - klo:22:59 »
Oooh! Löytyisiköhän tuollaisia luomukosmetiikan meikkovoiteita kenties ihan jostain ruohonjuuresta? Pitää käydä tsekkaamassa! En edes tullut ajatelleeksi luomukosmetiikkaa, kiitos kun muistutit niistä! :D Mä tykkään myös Lisa Eldridgen videoista, niitä mihin nyt on tullut törmättyä, eli olen melkein liiankin vakuuttunut näin nopeasti. :-*

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #890 : 06.03.12 - klo:10:00 »
Miltä merkiltä löytyisi sopuhintainen ja erittäin vaalea meikkivoide? Isadoran peitekynä (20 Ivory on hyvin ihoni sävyinen ja ensimmäinen oikean sävyinen löytämäni peitekynä). Olen miettinyt että voisin peittää näitä paranevia finnejä paremmin meikkivoiteella kuin peitekynällä, peitekynä nimittäin jättää näkyviin ruven reunat ja näin se ei oikein auta vaikka sävy olisikin oikea vaan ihossa on rosoisia läikkiä. Saan siis finnit rikki tavalla jos toisella (joskus unissaan raapiessa) ja voisin onnistua niiden peittämisessä paremmin meikkivoiteen kanssa joka tekisi pienen kerroksen ihon pintaan jolloin ne rosoiset reunat eivät näkyisi niin hyvin. Koko kasvoille en laittaisi sillä minulla on pisamia...
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #891 : 14.03.12 - klo:21:30 »
Mäkin kyselisin vaalean meikkivoiteen perään. :)

Osaisiko joku vinkata rasvaiselle iholle sopivaa meikkivoidetta, joka muistuttaisi koostumukseltaan Max Factorin Lasting Performance tai Lumenen Double Stay Mineral Matt -meikkivoiteita, mutta josta löytyisi myös todella vaalea sävy. Nuo edellä mainitut on mun lempparimeikkivoiteita, mutta joudun sekoittelemaan niihin vaaleampaa meikkivoidetta, jotta saan iholleni sopivan sävyn. Tuo sekoittelu käy kuitenkin välillä hermoille, joten etsinnässä olisi nyt toimiva ja valmiiksi oikean värinen meikkivoide.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #892 : 15.03.12 - klo:18:13 »
^^
^
Mun iholle Lorkun True Match on ainakin ollut ihan passeli. Tuo on sellainen jokanaisen meikivoide, sillä käy kuivalle iholle sopivan pohjustajan kanssa ja pysyy rasvoittuvallakin iholla, mutta ei pidä kiiltoa koko päivää. Ei kuiteenkaan liejuunnu ja pysyy paikallaan koko päivän. Plussaa myös siitä, ettei tummu kuten Max Factorin Lasting Performance.  Itse käytän True Matchista NC1-sävyä, joka sopii viileäpohjaiselle, vaalealle  iholle oikein hyvin. Peittää myös aika hyvin finnejä ja finniarpia - joskus ei päälle tarvitse laittaa peiteainetta olenkaan.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #893 : 15.03.12 - klo:18:43 »
^Mun mielestä True Matchissä ei ole NC sävyjä, on N:t, C:t ja W:t kylläkin :)

Jos ei halua levittää meikkivoidetta koko kasvoille en suosittelisi True Matchia, ellei sitten blendaa sitä kosteusvoiteeseen. True Match jättää todella mattaisen pinnan ja on kohtalaisen peittävää, sen blendaaminen niin, että se sulautuu nätisti ympärillä olevaan meikkaamattomaan ihoon voi olla aika hankalaa. (Ja tämä on sitten vain mun mielipide.)

Voin myös kokemuksesta sanoa, että jos sulla on kasvoissa paranevia finnejä joissa on sitä ah, niin ihanaa kuivaa arpea/rupea/tms kyllä se meikkivoidekin ihan samalla tavalla korostaa sitä kuivuutta ja röpelöisyyttä kuin peiteainekin.

Jenjelle suosittelisin Illamasquaa ja esim. Skin Basea, jos vaan on mahdollista tilata ulkomailta. Koostumukseltaan se ei taida ihan vastata noita sun antamia esimerkkejä, mutta todella vaaleita sävyjäkin löytyy. Skin Base on koostumukseltaan ehkä vähän paksuhkoa, mutta se on helppo levittää ja ei missään nimessä tunnu kasvoilla mitenkään jankilta. Minusta se on koostumukseltaan miellyttävämpi kuin True Match.
« Viimeksi muokattu: 15.03.12 - klo:18:45 kirjoittanut HeidiB »

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #894 : 15.03.12 - klo:21:03 »
Kiitokset vinkeistä Lalla ja HeidiB. :)

Tuo Illamasqua vaikuttaisi ihan kokeilemisen arvoiselta. Mitenköhän muuten en ole tullut tuota Lorkun True Matchia kokeilleeksi. Mä olen sitä kyllä joskus kaupassa hipelöinyt, mutta eipä ole jostain syystä tarttunut mukaan. Itse asiassa vuosia sitten mun lempparini oli joku L'Orealin mattameikkivoide (jonka nimeä en nyt mitenkään muista), josta kuitenkin ensin lopetettiin mun käyttämäni vaalein sävy ja lopulta koko tuote hävisi valikoimista. Sen jälkeen en tuntunut löytävän kyseiseltä merkiltä mitään omassa naamassani toimivaa, joten heidän meikkivoiteensa on jääneet sittemmin mulla aika unohduksiin. Täytyypä ehkä paikata tilannetta. :)

1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #895 : 10.06.12 - klo:14:13 »
Kuinka vanhoja meikkivoiteita teillä on vielä käytössä?
Tajusin, että mulla on yksi pumppupullossa oleva meikkivoide, minkä ostin vissiin 2 vuotta sitten ja silloin se on avattukin.
Voikohan tuossa ihan luottaa omaan nenäänsä, jos ei haise härskille niin uskaltaapi viellä käyttää?
Öljytön voide kyseessä, eli eihän se oikeastaan voi härskiintyä edes.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #896 : 22.06.12 - klo:12:55 »
Olen aiemminkin avautunut ihoni rasvoittuvuudesta tänne, mutta jos taas pyytäisin neuvoja.  8)

Nykyinen Maybelline alkaa olla lopuillaan (kiitos siitä!) ja voisin oikeasti jo harkita uuden meikkivoideen ostoa. Vielä kun vanhaa meikkivoidetta on jäljellä olen kuitenkin aloittanut uuden meikkivoiteen kokeilut ja tarkoituksena on kiertää ajoittain kyselemässä suosituksia ja testereitä eri vaihtoehdoista.

Nyt kokeilussa on ollut Cliniquen Super Balanced Make Up -meikkivoide, joka pysyvyydellään voittaa Maybellinen. Kasvot tuntuvat kevyiltä ja iho tasoittuu sopivasti pienelläkin määrää ainetta. En koe kuitenkaan tätä niin täydelliseksi tuotteeksi minulle, että maksaisin tuotteesta normaalin hinnan. Joko valittu sävy on aavistuksen liian vaalea tai sitten meikkivoide vain muuten vaan kasaantuu hieman huokosiin. En osaa myöskään sanoa antaako meikkivoide kosteutusta kuiville kohdille ja tasapainotusta rasvoittuville alueille, kuten mainoslauseessa luvataan (tosin tuollaista ihmetekoa en osaa toivoakaan, joten tämä ei ole kovin suuri miinuksen tekijä).

Toinen kokeilussa ollut meikkivoide on ollut Make Up Storen Matt Foundation, joka ei yhden kerran perusteella sopinut kasvoilleni mitenkään. Käytän testerin luultavasti kosteusvoiteeseen sekoitettuna loppuun. Ihoni ei ollut parhaimmillaan tuolla kertaa, mutta meikkivoide jumittui ikävästi paikoilleen ja levitys oli vaikeaa osissa kasvoja. Pintakuivuus vaikutti myös näkyvän selkeästi. Valittu sävy oli myös aavistuksen liian tumma ja se myös tuntui muuttuvan enemmän oranssiksi päivän mittaa kun iho rasvoittui enemmän.

Kysyisinkin siis mitä meikkivoidetta täällä kokemuksienne perusteella suosittelisitte seuraavaksi testaamaan?

Jollain tunnetasolla ( ::) ) minua kiinnostaisi testata Lancomen tuotteita. Olen valmis maksamaan toimivammasta tuotteesta enemmän, mutta tietty raja minulla kuitenkin on siitä, minkä olen valmis maksamaan. Olen valmis testaamaan eri hintaisia tuotteita ihan senkin takia, että voisin huomata mahdolliset erot selkeämmin. Katson sitten lopullisesti minkälaiseen järjestelyyn päädyn meikkivoiteen ostossani.

Ihoni on siis rasvoittuva ja pintakuiva. Toivon meikkivoiteen antavan kuulaan, mutta himmeän pinnan. Keskiverto peittävyys riittää, kunhan ihonväri tasoittuu.
« Viimeksi muokattu: 22.06.12 - klo:12:57 kirjoittanut purppura »

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #897 : 05.07.12 - klo:21:09 »
Uusin kokeilu meikkivoidesaralla: LA colors liquid makeup. On tosi ohut ja hyvin kevyesti peittävä. Melkeinpä enemmän sävyttävä päivävoide kuin meikkivoide. Talvella en varmasti olisi tyytyväinen koska tuskin peittäisi esim. ihon punoitusta, mutta kesäihoni on onneksi helpompi. Levittyy vaivattomasti: ensin 1-1,5 pumppausta kämmenelle, länttään kädet yhteen ja levitän meikkivoiteen kasvoille kuin kasvovoiteen. Sitten tasoitan nenän- ja silmänympärykset vielä tarkemmin sormella.
Hyvää tässä on myös hinta: n. 2,5 dollaria!! Siis postikulujenkin kanssa tosi halpa! Ei pidä erityisen hyvin T-alueeni rasvoittuvuutta kurissa, mutta eipä pidä moni muukaan meikkivoide.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #898 : 05.07.12 - klo:21:23 »
Ostin tänään Chanelin Aqua Lumiere-meikkivoiteen kokeiluun. Vaikuttaa lupaavalta, käyttökokemuksia seuraavan hikisen päivän jälkeen ;D

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #899 : 09.07.12 - klo:00:31 »
Chanelin Vitalumiere Aqua on ollut minun käytössä täydellinen floppi. Ostin tuon touko-kesäkuussa ja kotona vaalein keltapohjainen sävy osoittautui liian tummaksi. Ihoni on ulkona vietettyjen päivien ansiosta (ja huolellisesta aurinkovoiteen käytöstä huolimatta) nyt päivettynyt sen verran, että uskaltauduin ottamaan voiteen käyttöön. Voide on edelleen aavistuksen liian tumma ja/tai se hapettuu iholla jonkin verran.

Valitettavasti väärä väri ei ole voiteen ainoa ongelma. Meikkipohja ei kestä hyvänä edes puolta päivää. Minulla on näin kesällä rasvoittuva sekaiho ja käytän meikkivoiteen alla Kanebon Allie UV Moisture Gel-aurinkovoidetta. Puuterointi ei tunnu vaikuttavan yhtään pohjan kestoon. Olen muutaman kerran kokeillut meikkivoidetta ilman aurinkovoidetta joko ihan puhtaille kasvoile tai kosteusvoiteen päälle eikä pohjan kesto ole yhtään sen parempi kuin aurinkovoiteen kanssa. Myöskään hapettumiseen tuolla aurinkovoiteen pois jättämisellä ei tunnu olevan mitään vaikutusta.

Olisin niin haunnut pitää tästä voiteesta, mutta en vaan voi.  :(