Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268447 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #900 : 09.07.12 - klo:01:43 »
^ainiin tuohan se nimi oli ;D

Itselläni meikkivoide on taas täydellinen. Iho on kuulas, kaunis ja nukkemainen ilman että näkyy meikkiä. Ja kestää! Koko hikisen päivän ja naamanpyyhinnän jälkeen se oli vielä viideltä aamulla freesi. Love it <3

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #901 : 09.07.12 - klo:01:50 »
^Hyvä, että se toimii sinulla. Oikeastaan, voide tuntuu toimivan kaikkien muiden iholla, paitsi minulla.  ::)

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #902 : 09.07.12 - klo:12:14 »
Mä olen nyt aivan ihastunut Lumenen Hydra Dropsiin! <3 Sävy 1, Inkiväärikerma, on juuri sopiva, keltainen ja tarpeeksi vaalea (ei tosiaan mitään kalkkilaivaosastoa kuitenkaan, noissa sävynumeroissa ei kamalasti ole järkeä). Levittyy tosi kauniisti, ei kökköönny kuiviin kohtiin, tasoittaa ihonväriä ja peittää punoituksia yllättävän hyvin. Olin jotenkin kuvitellut, että ei peittäisi nimeksikään, mutta sellainen kiva, kevyt, kuulas peitto tästä tulee. :-* T-alue pitää puuteroida, rasvanokka kun olen, mutta sitten pysyy tosi nätisti koko päivän. Tykkään! :l
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #903 : 10.07.12 - klo:14:18 »
^Hyvä, että se toimii sinulla. Oikeastaan, voide tuntuu toimivan kaikkien muiden iholla, paitsi minulla.  ::)

VLA ei kyllä ole rasvaisuuden kurissa pitäjänä mitenkään erikoinen. Kylmemmällä säällä pohja pysyy puuteroituna kiillottomana 4-5 tuntia ja ilman puuteria just ja just tunnin. Kesällä laitan alle yleensä aina mattaisen tuloksen jättän pohjustajan, pidentää kummasti kestoa, mutta ei se silti tietenkään koko päivää pysty kiiltoja pitämään kurissa. Mulle tuo tosin on ihan hyväksyttävä aika eikä haittaa vaikka joutuu kerran-pari päivän aikana korjailemaan.

Jos haluaa oikeasti pitkäkestoisen kannattaa ehdottomasti katsastaa Perfection Lumière. Se on kolmesta kokeilemastani Chanelin pohjasta pitkäkestoisin.

Oliko sulla muuten VLA:sta B20 vai B10? B20 oli pitkään Suomen markkinoilla vaalein beige sävy, mutta jossain vaiheessa B10:n tuli myyntiin.
« Viimeksi muokattu: 10.07.12 - klo:14:20 kirjoittanut HeidiB »

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #904 : 10.07.12 - klo:23:21 »
^ Tarkistin putelin pohjasta ja B10 tämä näyttäisi olevan. Viime kesänä sain näytteen B20:sta ja se oli jo silloin auttamattomasti liian tumma. Nyt erehdyin ostamaan koko pullon B10:a ilman, että olisin pyytänyt ensin näytteen. Tämä B10 on lähempää katsottuna liian tumma, mutta vähän kauempaa (metrin päästä peilailtuna) katseltuna lopputulos näyttää luonnollisemmalta. Vaaleampaan meikkivoiteeseen sekoitettuna sävystä saa sopivamman, mutta koostumus  ja peittävyys on eri kuin pelkällä VLA:lla.

Entisenä rasvanassuna (nykyisin siis ennemminkin kesäisin rasvaisuuteen taipuva sekaiho ja talvella kosteusköyhä sekaiho) olen vihdoin oppinut siihen, että meikkipohjan ei tarvitse olla täysin matta ja siksi olisi parempi, jos meikkipohjaa tarvitsisi puuteroida ollenkaan. Toisaalta tuo puuterointikaan ei tunnu juuri auttavan voiteen kestävyyteen. Harmi, että tämä ilmeisesti toimisi paremmin minun talvi-iholla, mutta siloin tuo B10 on auttamattomasti liian tumma.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #905 : 11.07.12 - klo:13:40 »
Chanelin meikkivoiteista ei kyllä ihan kalpeimmalle sopivaa sävyä löydy. Niin se taitaa olla aika monella muullakin selektiivisellä Mulle menee talvellakin vaaleimmat ihan ok ja talvella jopa liian vaaleita, mutta mä en olekaan ihan sitä pahinta kalkkilaivan kapteenii osastoa, vaikka vaalea olenkin ja lähes aina saan ostaa sen vaaleimman tarjolla olevan sävyn.

Mun iho on myös viimeinsen vuoden aika rauhoittunut, eikä ole missään nimessä niin rasvainen kuin ennen. Tuo sun kuvaus ihosta sopinee aika hyvin muhunkin. Siltikin puureroin aina vähintään t-alueen ja jätän muun nassun ilman puuteeria kun se ei sitä aina kaipaa.
« Viimeksi muokattu: 15.07.12 - klo:18:20 kirjoittanut HeidiB »

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #906 : 15.07.12 - klo:15:45 »
Osaiskohan joku suositella mulle meikkivoidetta, jota voisin käydä testailemassa jossakin kaupassa? Mulle on niin monta kertaa myyjä valinnut summanmutikassa jonkun mulle sopimattoman tai täysin vääränvärisen meikkivoiteen, kun en ole osannut heittää yhtään nimeä ilmoille mitä haluaisin kokeilla.

Viime aikoina ollut käytössä L'orealin True Match, josta löytyi mulle lähes täydellinen sävy  D4 W4 (natural dore golden natural, tai mikälie). Tykkäsin muutenkin True Matchin melko ohuesta ja hyvin nestemäisestä koostumuksesta (ja näistä ihanista pienistä kultahipuista mitä tässä on!), mutta kiinnitin alusta asti huomiota siihen, että tämä pukkaa mulle ihan järjettömän määrän finnejä ja tukkeutuneita ihohuokosia.  :( Harmittaa ihan älyttömästi, olisin ollut niin valmis tykkäämään tästä.

Mulla on melko hyväkuntoinen perusiho joka ei ole oikeastaan kuiva eikä rasvainenkaan. Epäpuhtauksista en kärsi, mun ongelma on lähinnä ihon epätasanen väri ja varsinkin punoitus. Kaipaisin siis jotain melko ohutta meikkivoidetta joka tasottaisi kuitenkin ihon väriä hyvin. En välttämättä halua edes mitään mattapintaisuutta meikkivoiteelta, tykkään enemmänkin sellaisesta hohtavasta ja kuulaasta ihosta.

Isoin ongelma mulla on aina oikean värin löytäminen, varsinkin kesällä. Rusketun tosi helposti ja ihon sävy on... jotenkin kummallinen, aavistuksen kellertävä mutta toisaalta jopa vähän vihertävä/harmahtava (!). Suurin osa meikkivoiteista on mulle aivan liian punaisia/oransseja ja iso osa keltapohjaisista liian keltaisia. Jotenkin tuntuu siltä että mun ihon sävy on oikeestaan sävytön, koska kaikki tarpeeks tummat meikkivoiteet tuntuu taittavan aina väärään sävyyn  ;D

Hinnalla ei ole niin väliä, voisin olla tyytyväinen markettimerkkiin tai ostaa jotain kalliimpaakin, sama se.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #907 : 15.07.12 - klo:18:20 »
^Tarkoitatko nyt uutta Lumi Magiqueta? True Match on nimittäin todella mattaista, lähes "full coverage" ja koostumukseltaan melkeinpä voidemaista.

Jos tykkäät Lumi Magiquesta suosittelisin (taas jälleen) tuota Chanelin VLA:ta. Se on koostumukseltaan aika samantyyppostä, mutta ei jätä ihan yhtä hohtavaa pintaa kuin LM. Käy pyytämässä Stockalta tai Sokokselta näyte, jotta voi testat kotona rauhassa miltä vaikuttaa.

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #908 : 16.07.12 - klo:09:02 »
^True Match meikällä ainakin tässä putelissa lukee ja koostumus on todella nestemäistä. Mä en ainakaan saa tällä minkäännäköistä mattapintaa aikaan, mutta toisaalta laitan meikkivoidetta aina vain yhden ja hyvin ohuen kerroksen.

Katselin netistä tuon Chanelin VLA:n arvosteluja ja sävyt näytti hyviltä, mutta toisaalta hirvittää vähän se, että monilla tuntui olevan siitä samanlaisia kokemuksia kuin mulla tuosta True Matchista - normaalisti hyväkuntoiseen ihoon pukkaa valkopäätä ja ihonalaista finniä kuin sieniä sateella. Jotain vähän halvempaa voisin riskillä kokeilla, mutta tuohon hintaan en kyllä haluaisi ostaa potentiaalisesti huonoa meikkivoidetta.  :(

Pari kaveria on nyt kehunut Lancomen Teint Miraclea, kenelläkään mielipidettä puolesta tai vastaan?

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #909 : 16.07.12 - klo:13:26 »
^Onko ostettu Suomesta vai ulkomailta?  Ainakin jenkkilässä tuo mikä meillä kulkee Lumi Magique nimellä on True Match Lumi Healthy Luminous Makeup. En meinaan usko, että me puhutaan nyt samasta True Matchistä ;)

Meillä myynnissä oleva True Match näyttää kutakuinkin tältä, Lumi Magique tältä ja jenkkilän True Match Lumi tältä.

Mun mielestä aina jos on ostamassa kalliimpaa selektiivistä meikkivoidetta kannattaa käydä pyytämässä näyte ennen ostopäätöstä. Silloin välttyy sen suuremmilta hutiostoksilta kun pystyy testaamaan ajan kanssa kotona miten oma iho reagoi uuteen meikkivoiteeseen. Mä en ainakaan ostaisi ihan sokkona mitään selepuolen meikkivoidetta, sen verran arvokkaita ne kun on. Mulle VLA ei ole aiheuttanut tukkeumia, mutta jokaisen iho on toki erilainen ja aina ei voi etukäteen tietää miten se reagoi johonkin tiettyyn tuotteeseen. Useimmiten se selviää vaan testaamalla.

Mulla ei ole kokemusta Tein Miraclesta, mutta Tyttö ilman helmikorvakorua -blogin Sonia on kehunut sitä monesti.

Markettipuolella Maybellinen Fit Me voisi olla testaamisen arvoinen, monet ovat siitä tykänneet. (Mun suosikkeihin se ei tosin kuulu.) Se jättää kauniin kuulaan pinnan ja on koostumukseltaan ohutta ja juoksevaa.
« Viimeksi muokattu: 16.07.12 - klo:13:55 kirjoittanut HeidiB »

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #910 : 16.07.12 - klo:15:20 »
Onko muilla tullut tuosta Chanelin VLA:sta näppyjä? Käytin sitä pari päivää ja iho pukkaa finniä ja valkopäätä ihan kamalasti, mahtaako johtua siitä ???

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #911 : 16.07.12 - klo:16:46 »
^^Osa noista sun linkeistä ei toiminut, mutta kutakuinkin tämän näköisessä putelissa mun True Match on, ja ihan Suomesta ostettua. Mietin, että voisko jopa meikinpohjustusvoide jota käytän tehdä tuosta tavallaan "hohtavamman" näköisen. Oli miten oli, lentää meikäläisellä kyllä roskakoriin tai lähtee kiertoon jollekin kavereista.

Kävin tänään kaupassa testailemassa eri meikkivoiteita ja mukaan tarttui nyt tosiaan tuo Teint Miracle, josta löytyi mulle just eikä melkein sopiva sävy. :) Keltapohjainen, muttei kuitenkaan liian keltainen niinkuin isossa osassa muita merkkejä. Käytiin myyjän kanssa ihan ulkona asti auringonvalossa (tai no, eipä tuolla pahemmin juuri nyt aurinko paista  ;D) ihmettelemässä, että ei muuten jätä minkäänmoisia rajoja. Koostumus tuntui myös meikäläiselle täydelliseltä, iho näyttää ihan meikittömältä läheltäkin tiiraillessa!

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #912 : 25.08.12 - klo:13:52 »
Pieni turhauma ja haluaisin jo todella löytää itselleni sopivan meikkivoiteen. Kesän ajan olen käynyt läpi eri meikkivoiteista saamiani näytteitä ja eri tuotteita on todellakin tullut testattua.

En meinaa enää jaksaa käyttää joka päivä varastoissani olevaa Bare Facedin mineraalipohjaa, joka ei ollenkaan kiinnity ihooni ja päästää ihon kiiltämään hetkessä. En odota meikkivoiteen tekevän ihostani täydellistä, mutta toivon sen hillitsevän ihon kiiltelyä pidempään kuin aiemmat meikkivoiteeni. Moni kokeilemani meikkivoide tuntuu kuitenkin päästävän kiiltelyn läpi aika helposti, vaikka mattapintaa luvataankin. En käytä pohjustustuotteita päivittäin ja toivon pelkältä meikkivoiteeltakin jonkinlaista pysyvyyttä.

Tähän saakka kokeilemistani Kanedon Sensai Fluid Finish Lasting Velvet spf 15 -meikkivoide on tuntunut heti ensimmäsestä testauksesta parhaimmalta, mutta toisaalta toivoisin hieman parempaa mattaista pysyvyyttä. Kanebon voidehan on oikeastaan vain puolimatta. Sävy 203  Kanebossa näyttää myös sopivan ihooni hyvin ja voiteen kerrostaminenkaan ei tee ihosta liian meikatun näköistä.

Kanebon ohella Diorin Diorskin Forever meikkivoiteessa löytyikin ihooni todella hyvin istuva sävy, melkeinpä täydellinen. Harmittelenkin mielessäni kun Dior ei kuitenkaan pitänyt ihon kiiltelyä kurissa oikein mitenkään, koska meikkivoiteen sävy oli oikeasti todella hyvä.

Oikean meikkivoiteen sävyn löytämisestä onkin tullut aiempaakin hankalempaa näiden testailujen myötä. Kaulani iho on paljon neutraalimpi kuin kasvojeni kirjava iho ja meikkivoiteissa tuntuu harvoin olevan tarpeeksi neutraaleja sävyjä.  ???

Nyt ihollani vuorostaan oleva Clarinsin Evermatte meikkivoiteen sävyt vaikuttivat kaupassa lupaavilta, mutta kotona "keltaisinkin" pohja ei tunnu jotenkin istuvan. Testaan vielä nuo persikkaisemmat sävyt iholle, mutta ei tunnu tämänkään kanssa onnistuvan. Muuten pohja vaikuttaa kiinnittyvän ihoon hyvin ja pitää iholla luonnollisen kiillon.

Kanebo onkin jäänyt nyt ihan ostamisen arvoisena mieleen. Tekisi mieli kyllä vielä kokeilla edes jompi kumpi meikkivoiteista Clarinsin Everlasting (kuulemma paremmat sävyt) tai nestemäinen Estee Lauderin Double Wear. En vain enää ehkä kehtaa mennä noihin kahteen kosmetiikkaliikkeeseen meikkivoidekyselyjeni kanssa, koska alan jo epäillä heidän mahdollisesti tunnistavan minut näytteiden pyytäjänä.  :-\  ;D
« Viimeksi muokattu: 25.08.12 - klo:13:55 kirjoittanut purppura »

Poissa Jekku

• HAIRahtanut
« Vastaus #913 : 25.08.12 - klo:13:57 »
Ootko ajatellut meikkipuuteria? Mulla on kausia kun iho rasvoittuu tosi nopeaan eikä silloin mikään voidemainen tuote yksinkertaisesti voi pitää ihoa mattana pitkään.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #914 : 28.08.12 - klo:14:37 »
Mun rasvoittuvalle iholleni on toiminut oikein hyvin Lumenen Matifying Primer -pohjustaja. Oikeastaan kaikkien testaamieni meikkivoiteiden kanssa iho alkaa kiillellä jo parissa tunnissa, mutta tuon primerin kanssa saatan pärjätä melkein koko päivän puuteroimatta naamaani välillä.

Eihän tuosta toki apua ole, jos ei halua erillistä pohjustajaa käyttää, mutta mua itseäni ei ainakaan haittaa se ylimääräinen puoli minuuttia, mitä tuon levittämiseen menee. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397