Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268035 kertaa)

Poissa Sagu

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #915 : 28.08.12 - klo:14:52 »
^ Hei, kiitos vinkistä, pitääkin kokeilla! :) Mun onkin jo jonkin aikaa ollut tarkoitus etsiä ihoni muuttuneille ominaisuuksille sopiva primeri, mutta en vain ole saanut aikaiseksi.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #916 : 28.08.12 - klo:17:06 »
^ Mulla ei kyllä ole tuo Lumenen pohjustaja erityisesti auttanut, mutta itselläni on kyllä todella, todella rasvoittuva iho. En ole vielä mitään ratkaisua siihen löytänyt, vaikka olen kaikenlaisia primereita ja finishing powdereita kokeillut. Tasoittaa kyllä hyvin huokoset ja kuivat kohdat, niin että meikkivoide levittyy nätisti päälle. Sinänsä ihan toimiva tuote. Voi olla, että toimii paremmin sellaisilla, joilla ei tunge öljyt naamasta ensimmäisen 15 minuutin jälkeen puhdistamisesta... (:#)

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #917 : 28.08.12 - klo:19:53 »
Minulla toimii parhaiten Lorealin Studio Secrets-pohjustaja. Lumenen ja Armanin pohjustajat eivät tee yhtään mitään. Naama kiiltelee jo puolen päivän aikoihin.

Onko kukaan ehtinyt testailemaan Diorin uudistunutta Nude-meikkivoidetta?

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #918 : 29.08.12 - klo:07:28 »
Mullakaan Lumenen matifying primer ei valitettavasti tee paljon muuta kuin hieman häivyttää laajentuneita ihohuokosia, mikä sekin tietysti on jo jotain. :)

Mä luulin löytäneeni itselleni täydellisen meikkivoiteen, nimittäin Loreal Matte Morphosen. Hillitsee hieman kiiltelyä ja koostumus on tosi kiva, pysyy hyvin kasvoilla eikä paakkuunnu huokosiin. Sävy 115 golden ivory on ollut kesäkäyttöön juuri passeli, mutta nyt se on hitto vie alkanut käydä vähän liian tummaksi. Ja vaaleampaa sävyä ei ainakaan Suomen markkinoilla ole. :( Nyt täytyy siis löytää talvikäyttöön jotain muuta. Viimeksi olen kokeillut markettipuolelta Natural Code Skin Perfectoria ja Rimmelin Stay Mattea, jotka olivat kumpikin koostumukseltaan jotenkin liian litkuja, eivätkä tarttuneet ollenkaan nenään, joka on mulla rasvoittuvin kohta ja samalla se, jossa on eniten peitettävää. Täytynee taas lukea tämä ketju läpi ja alkaa järjestelmällisesti testailla kaikkia täällä vinkattuja mattameikkivoiteita...

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #919 : 30.08.12 - klo:20:05 »
Jos tykkäät Matte Morphosesta niin kannattaa testata Armanin Face Fabric (sävy 1). FF on samantyylinen rasvoittuvalle iholle sopiva silikonipommi kuin Matte Morphose. Hinta on muistaakseni jotain neljänkympin paikkeilla. Toinen hyvä vaihtoehto on Armanin Lasting Silk, joka on hieman peittävämpi kuin Face Fabric. Minulla on rasvoittuva iho ja useimmat mattameikkivoiteista (esim. Clarins ja Clinique) tekevät liian matan ja maskimaisen lopputuloksen. Näistä Armanin meikkivoiteista olen tykännyt, koska ne jättävät ihon kuitenkin heleäksi :)

Eldus

• Vieras
« Vastaus #920 : 01.09.12 - klo:11:58 »
^^ Itsellä tarttui kokeiluun eilen citymarketista Loreal Matte Morphosen sävy 110? Tarrassa vielä teksti "Sopii vaalealle iholle" tai jotain muuta vastaavaa, mutta jokatapauksessa, luulisi löytyvän siis jostain muualtakin.

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #921 : 01.09.12 - klo:23:08 »
^^ Itsellä tarttui kokeiluun eilen citymarketista Loreal Matte Morphosen sävy 110? Tarrassa vielä teksti "Sopii vaalealle iholle" tai jotain muuta vastaavaa, mutta jokatapauksessa, luulisi löytyvän siis jostain muualtakin.

Löytyy joo, mutta mun mielestä tuo ei näyttänyt vaaleammalta kuin 115, vaan ainoastaan punaisemmalta. :-\ Täytyy ehkä kuitenkin vielä käydä uudestaan vertailemassa.

MinnieMouse, kiitos vinkistä! Täytyypä lähteä metsästämään tuota Armania!

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #922 : 03.09.12 - klo:19:37 »
Olen tainnut nyt päätyä ostamaan Sensain Fluid Finish Lasting Velvet meikkivoiteen. Tämä tulee Sokoksella tarjoukseenkin. 8) Sensai tekee mielestäni ihostani luonnollisen näkoisen ja ihohuokosetkin häivyttyvät siististi. Täydellistä mattapintaahan tällä ei saa, mutta tämän kokeilurupeamani aikana olen todennut haluavanikin juurikin kuulaan, ei liian öljyisen näköisen, meikkipohjan.

Ja aiemmin tällä sivulla mainittuunkin asiaan eli pohjustajat. Eihän sen levittäminen tosiaan kauan vie, mutta toivoisin aina pelkältä meikkivoiteeltakin jotain tehoa rasvoittuvuuden hillitsemiseen. Olen nyt käyttänyt noita testereiden loppuja vielä pohjustajankin kanssa ja lopputuloksen kestävyys kyllä paranee. Sensaikin pysyy todella nättinä pidempään. Minulla on siis käytössä Lorealin pohjustaja, joka voisi toimia tosin paremminkin.

Niin ja meikkipuuteria en ole koskaan oikein kokenut mielekkääksi.Tykkään käyttää myös huulipunaa poskipunana ja koen puuterisen meikkipohjan siksikin rajoittavana. Syy kai tuokin.  :D

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #923 : 13.11.12 - klo:19:14 »
Olen testaillut pari kuukautta Clarinsin Ever Matte-meikkivoidetta ja voisimpa kirjoitella tästä pikku arvion. Minulla on käytössä sävy 105 nude, joka on suht vaalealle keltapohjaiselle iholleni täydellinen. Mitään rajoja ei näy missään vaiheessa, eikä meikki tummu päivän mittaan. Peittokyky on melkein samaa luokkaa kuin Clarinsin Everlastingissa, hiukan kevyempi. Erillistä punaisuuden peittäjää en ole iholleni tämän lisäksi kaivannut. Tämä ei ole mikään dead matte (termi lainattu MUA:sta :) ), mutta aavistuksen liian matta minun makuuni. Tykkäisin enemmän hohtavammasta lopputuloksesta. Käytän tämän kuitenkin loppuun ja ostan toistekin täydelllisen sävyn ja kestävyyden vuoksi. Tämä kestää jopa spinning-tunnin hikoilut.

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #924 : 15.11.12 - klo:11:52 »
Ever Matte on aivan ihana mitä tulee peittävyyteen, pysyvyyteen ja levittyvyyteen. Iho näyttää freesiltä ja kuulaalta eikä kiiltele häiritsevästi päivän mittaan. Mulla on käytössä sävy 107 beige mikä on juuri sopivan keltapohjainen eli se häivyttää couperosasta johtuvaa punertavuutta. On muuten eka kokeilemani meikkivoide jonka kanssa ei ole välttämätöntä käyttää puuteria edes kesällä, ja silti iho pysyy siistinä ja katseenkestävänä :)

Btw, onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia Armanin paljon hehkutetusta Maestro meikkivoiteesta? Sopiiko paremmin kuiva- tai normaali-ihoiselle kuin helposti kiiltelevälle sekaiholle? Haluaisin nimittäin ostaa Maestron seuraavaksi, Ever Matte alkaa vedellä viimeisiään, mutta sen suht korkea hinta (n. 70 euroa) hiukkasen hillitsee ostohaluja.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #925 : 15.11.12 - klo:13:37 »
Kävin hiplaamassa Armanin Maestroa viikko sitten, se tuntui todella nestemäiseltä ja ohuelta ja toi minulle mieleen MAC Face & Bodyn mutta vielä lirumpana. Kiinnostava tuote muuten kyllä, mutta testipurkit olivat loppu joten en ole testannut sitä iholle ollenkaan.

Ajattelin hakea näytteen siitä vaaleimmasta sävystä 2 joskus myöhemmin kun Stokalla satun käymään eli sen verran se hinnasta huolimatta jäi mietityttämään. Arvelen että se toimisi iholla lähinnä värin tasoittajana vähän sävyttävän päivävoiteen tavoin ja se olisi minulle ihan riittävä peittokyky.
Raitoja käpälään!

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #926 : 15.11.12 - klo:18:20 »
Maestro kiinnostaa sen ohuenohuen koostumuksen vuoksi, inhoan meikkivoiteita jotka eivät asetu iholle kunnolla vaan jättävät tunteen että kasvoilla on jotakin "ylimääräistä". Täytyy hakea näyte seuraavalla Hgin tai Tampereen reissulla, Suomessa Maestroa taitaa saada lähinnä Stockmannilta? Jos voide osoittautuu hintansa ja kaiken hypetyksen arvoiseksi niin taidan räväyttää ja ostaa sen itselleni joululahjaksi :D

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #927 : 20.11.12 - klo:10:29 »
Lancomen Teint Miracle rupesi jatkuvassa käytössä ärsyttämään pikkuvioillaan, joten lähdin metsästämään vielä täydellisempää meikkivoidetta. Nälkä kasvaa syödessä? ;D Löysin kesällä sarjasta itselleni sopivan sävyn, mutta näin syksyn tullessa ja rusketuksen hävitessä vaaleat sävyt eivät sitten istuneetkaan. 01 oli tummuusasteeltaan oikea mutta aivan liian keltainen. 010 oli jo aavistuksen liian vaalea, mutta eniten mua ihmetytti se miten se oli sävyltään jo lähestulkoon harmaa (!) Molempia keskenään sekoittamalla sai aikaan suht hyvän sävyn, mutta ei kiinnostanut ruveta enää ostamaan useampia puteleita kun tuosta puuttui edelleen se jokin. Vaikka en mistään supermatoista meikkivoiteista tykkääkään, niin lopputulos oli Teint Miraclella liian lähmäinen ja tahmea mistä aiheutui se, että luvattu valo ja hohtavuus aiheutuivat loppupäivästä lähinnä ihon kiiltelystä ja pysyvyyskin oli surkea kun meikkivoide istui ihon päällä tahmeana kerroksena. Lisäksi mun mielestä tuo vaihtoi oksidoituessaan väriä *todella* paljon niin, että pullossa ja heti kädelle puristamisen jälkeen se oli yhden väristä, jo hetken kuluttua huomattavasti punertavampaa ja asetuttuaan jotain näiden kahden väliltä. Viileäihoisena ja ennemmin kelta- kuin punapohjaisen ihon omistajana ei naurattanut.

Päädyin sitten ostamaan Kicksistä blogien ja Makeupalleyn hehkutuksen perusteella Diorin Diorskin Nuden ja näin vajaan viikon kokeilun perusteella tämä on oikeastaan kaikkea sitä mitä Teint Miraclen piti olla. Vaaleita sävyjä löytyi huomattavasti enemmän kuin Teint Miraclesta, olisikohan Kicksin myyjä kokeillut meikäläiselle kolmea vai neljää eri sävyä että löydettiin juuri se sopiva vaalea oliivi. En myöskään huomannut, että tämä olisi vaihtanut väriä oikeastaan yhtään päästessään kosketuksiin hapen kanssa. Nude asettuu iholle huomattavasti paremmin kuin Teint Miracle ja pesee pysyvyydessään Teint Miraclen 6-0 ainakin meikäläisen naamassa. Lopputulos on todella luonnollisen näköinen iho ja tätä saa levitettyä joko todella ohuelti tai sitten kerrostettua paksummin. Ja se kauan kaivattu hehku ja valo jota Teint Miracle lupasi mutta ei toimittanut, Nudesta sitä löytyy! Iho näyttää upeasti hehkuvalta mutta ei kiiltele, koska Nuden tekemä lopputulos on ennemminkin kevyesti puuteroidun oloinen eikä yhtään sellainen tahmea minkä Teint Miracle sai aikaan. Mikään superpeittävä meikkivoide tämä ei missään nimessä ole ja olen käyttänyt tämän kanssa pahimmille kirkuvanpunaisille finneille erikseen peitevoidetta, mutta lievästä rosaceasta kärsivänä en kokenut, että punoittaville alueille (leukaperät ja nenä itselläni) olisi tarvinut mitään muuta kuin meikkivoidetta.

Jäätävän pitkä ylistysvirsi, mutta tämä on vaan niin hyvä. Kaupassa kirpaisi 54 euron hinta, tällä hetkellä tuntuu siltä että maksaisin enemmänkin jos pitäisi. Olen kauhea täydellisyydentavoittelija meikkivoiteitten kanssa. ;D

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
« Vastaus #928 : 20.11.12 - klo:11:31 »
^ Minkä sävyn ostit tuosta diorskin nudesta?

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #929 : 20.11.12 - klo:11:47 »
^ 021 eli Linen. Mulla on siis vaaleahko mutta ei mikään kalmankalpea iho jossa on keltasia sävyjä, mutta iho on kuitenkin viileä ja melko "väritön" eli iso osa keltapohjaisista meikkivoiteista on liian kirkkaita mulle.