Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269332 kertaa)

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #930 : 20.11.12 - klo:13:31 »
Täytyy hakea näyte seuraavalla Hgin tai Tampereen reissulla, Suomessa Maestroa taitaa saada lähinnä Stockmannilta?

Tampereelta ei saa, taitaa Hgin keskustan Stocka olla ainoa jälleenmyyjä Suomessa.

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #931 : 20.11.12 - klo:20:08 »
^ Armani tulee Treen Sokokselle muistaakseni 28. pvä.
Veni, vidi, Visa.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #932 : 28.11.12 - klo:15:19 »
Olen nyt saanut testattua Armanin Maestroa parina päivänä. Sen levittyvyys on aivan unelma, tekee kauniin himmeän pinnan ja väri 2 on tällaiselle kellervälle kalpeanaamalle täydellinen. Meikkivoide ei keräänny minulla juonteisiin myöskään, mutta korostaa kyllä armottomasti kaikkia kuivia kohtia ihossa vaikka kokeilin sekä silikonisella primerilla että ilman. Harmi juttu, suurimman osan vuotta kun mulla on pintakuivuutta niin ei tarvitse tätä ostaa.

Paksumman meikkivoiteen sekaan voi sekoittaa valovoidetta, aurinkorasvaa, primeriä tms ohentavaa, mikä auttaa kuivuuden peittämisessä mutta tämä menisi siitä ihan olemattomaksi kun on jo muutenkin niin ohutta ja juoksevaa. Normaali-ihoisena ostaisin tämän kyllä heti, niin hyvä väri ja levittyvyys tässä oli.
Raitoja käpälään!

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #933 : 31.12.12 - klo:16:49 »
^ Armani tulee Treen Sokokselle muistaakseni 28. pvä.

No niinpäs tulikin!

Mulla on nyt käytössä Lorkun True Match N1:n ja Lumene Hydra Dropsin 1 Inkiväärikerman sekoitus. True Match on yksinään liian maskimainen, ja korostaa kuivia kohtia, mutta Hydra Drops taas on mun makuun liian "tahmeaa". Sekoittelen näitä 50/50 suhteessa kämmenselälle, ja siitä sormin kasvoille. Lopputulos on yllättävän kiva! Peittää näppyjä ja arpia, muttei ole liian meikatun näköinen.

Olen ennenkin harrastanut näitä omia sekoituksia, ja tajusinkin juuri ettei mulla ole ikinä ollut meikkivoidetta, johon olisin 100% tyytyväinen.

Poissa elinamainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #934 : 01.01.13 - klo:21:45 »
Osaisikohan joku suositella jotain kevyttä kuultavaa (tai valoa hohtavaa?), mutta hieman peittävää meikkivoidetta? Ok näitähän löytyy, mutta vielä pitäisi olla _todella_ vaalea ja neutraali/vähän keltapohjainen? Pysyvyyskin saisi olla hyvä. Ei hintarajoituksia :)
Käytettävissä on myös MACin Strobe liquidia jos joku tietää hyvän kombon. Toiveissa kuitenkin olisi, ettei tarvitsisi sekoitella.

En tiedä miksi ihmeessä en löydä sopivaa, aina on jokin pielessä. Jos löydän hyvän koostumuksen, väri on huono. Ehkä olen liian vaativa   :D
1cFii

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #935 : 02.01.13 - klo:22:30 »
Osaisikohan joku suositella jotain kevyttä kuultavaa (tai valoa hohtavaa?), mutta hieman peittävää meikkivoidetta? Ok näitähän löytyy, mutta vielä pitäisi olla _todella_ vaalea ja neutraali/vähän keltapohjainen? Pysyvyyskin saisi olla hyvä. Ei hintarajoituksia :)
Käytettävissä on myös MACin Strobe liquidia jos joku tietää hyvän kombon. Toiveissa kuitenkin olisi, ettei tarvitsisi sekoitella.

En tiedä miksi ihmeessä en löydä sopivaa, aina on jokin pielessä. Jos löydän hyvän koostumuksen, väri on huono. Ehkä olen liian vaativa   :D

Komppaan edelleen tuon Diorin Nuden puolesta. Tuo peittää nimenomaan melko kevyesti ja lopputulos on todella luonnollisen ja nätisti valoa hehkuvan näköinen. Sävyjen vaaleudesta en osaa sanoa, mutta ainakin meikäläisen vaalealle oliivi-iholle löytyi just passeli ja melko neutraali keltapohjainen sävy. Marssi jollekin hyvälle kosmetiikkaosastolle (itse tykkäilen Kicksistä, kaupungista riippumatta kaikissa toistaiseksi vierailemissani on ollu todella mukavia ja auttavaisia myyjiä!) ja pyydä myyjältä apua sävyn valinnassa  :)

Puolisentoista kuukautta takana Nuden kanssa ja mä olen edelleen aivan lääpälläni  :l Tää on varmaan eka kerta ikinä kun en ole heti uuden meikkivoiteen ostettuani jo ettimässä seuraavaa ja parempaa.

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #936 : 02.01.13 - klo:23:34 »
Mäkin suosittelen kevyen ja kuultavan meikkivoiteen etsijälle Diorin Nudea :) Koostumus on kevyt ja melko nestemäinen. Levittyvyys on erinomainen ja voide sulautuu ihoon täydellisesti. Peittävyys on mielestäni itseasiassa jopa melko hyvä ja peitevoidetta tarvitsen tuon jäljiltä  lähinnä silmänalusille. Sävynä mulla on vaalein 010, joka on hyvin vaalea ja enemmän keltaiseen kuin punaiseen taittuva.

Vaikka tämä on kevyen tuntuinen ja luonnollisen näköinen, niin tämä kuivuu iholle tosi kestäväksi. Tämän huomaa jo siitäkin, kun laittaa meikkivoidetta kämmenselälle, eikä käytä kaikkea, niin kuivuneen meikkivoiteen peseminen kädestä on työn takana. Irtopuuteroin kevyelti levityksen jälkeen. Tämä on ehdottomasti paras meikkivoide mitä oon ikinä kokeillut. Tai no, lähtökohta on se, etten tätä ennen ole löytänyt vaatimuksiini sopivaa meikkivoidetta kertaakaan aikaisemmin.

Kysyin muuten mieheltä uuden vuoden aattona meikattuani, että miltä mun Dior-naama näyttää (Nude-meikkivoide ja saman merkin irtopuuteri) ja kuulemma näytti niin luonnolliselta, ettei olisi meikkiä lainkaan! Ja iho oli kuitenkin lähes täydellisen virheettömäksi ja tasaväriseksi meikattu :)

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #937 : 03.01.13 - klo:04:31 »
Myös Maybellinen Fit Me voisi sopia denttarin tarpeisiin. :) Itse olen tykännyt siitä kovasti: jättää heleän/valoisan lopputuloksen mutta tasoittaa ja peittää pikkuvirheet hyvin, vaalein sävy on oman värisilmäni mukaan melko neutraali ja mielestäni pysyy hyvin. En tiedä onko vaalein sävy sinulle tarpeeksi vaalea, mutta ainakin itselleni se on ollut juuri sopiva vaikka useissa meikkivoiteissa vaaleinkin sävy on liian tumma. Nämä ovat toisinaan Citymarketissa vielä tarjouksessa, vaikka normihinnallakaa (muistaakseni 12,90) menetys ei ole suuri jos meikkivoide ei sovikaan. Suosittelen kokeilemaan, etsin pitkään meikkivoidetta suunnilleen samoilla kriteereillä ja Fit Metä onkin jo kolmas pullo menossa. :ts

Tosin ehkä itse tämän perusteella kokeilen myös tuota Nudea, se on jo kiinnostanut pitkään. Olen vaan niin tottunut tähän edulliseen vaihtoehtoon, niin Diorin hinta huimaa jopa tämän ex-Diorfanaatikon päätä. :D
So it goes.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #938 : 03.01.13 - klo:23:40 »
Mille ihotyypille tuota Diorin Nudea suositellaan? Voisikohan toimia pintakuivalla sekaiholla, joka alkaa t-alueelta kiiltelemään päivän mittaan? Onko hajusteeton?

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #939 : 04.01.13 - klo:12:11 »
Mille ihotyypille tuota Diorin Nudea suositellaan? Voisikohan toimia pintakuivalla sekaiholla, joka alkaa t-alueelta kiiltelemään päivän mittaan? Onko hajusteeton?

En tiedä suosituksista, mutta ainakin tuo väittää olevansa "hydrating" eli kosteuttava. Toisaalta mun mielestä tuo ei rupea kiiltelemään päivän aikana edes T-alueella juuri ollenkaan. Mulla on itselläni T-alueelta lievästi rasvoittuva iho jossa on talvisin välillä pieniä kuivia alueita. Mielestäni Nude korostaa kuivia alueita hieman vähemmän kuin aikaisemmin käyttämäni nestemäiset meikkivoiteet ja olen kiinnittänyt huomiota siihen, että mielestäni tuo pintakuivuus on jopa hieman vähentynyt kun siirryin käyttämään Nudea. Pysyy ainakin meikäläisellä todella hyvin myös t-alueella. Suosittelen jotain hyvää primeriä alle (itsellä NARSin pro prime multi-protect primer), tekee lopputuloksesta vielä tasaisemman ja helpomman levittää. Lätkin tuon itse naamaan meikkivoidesiveltimellä, sormilla vähän vaikeampaa saada yhtä tasaista lopputulosta koska Nude kuivuu melko nopeasti iholla.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #940 : 04.01.13 - klo:16:58 »

Mua kävi kiinnostamaan tuo Nude niin paljon että ostin sen tänään Sokokselta. Myyjä testasi tuota kasvoilleni ja vaalein 010 sävy vaikutti sopivalta. Minulla on pintakuiva sekaiho, joten voin kertoa kokemuksia ensi viikolla kunhan olen ehtinyt muutaman päivän käyttää tuota.

Levitykseen myyjä suositteli meikkivoidesivellintä ja totesi myös että meikkivoide on sen verran pysyvä koostumukseltaan ettei sen kanssa tarvitse välttämättä puuteria paitsi jos esim T- alue vaatii puuteria kiillon poistoon.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #941 : 11.01.13 - klo:09:31 »
Mä olen jo useamman vuoden käyttänyt vain Lumenen natural coden meikkivoidetta. Tykkään kun jättää ihon luonnollisen näköiseksi, on ihan ok. peittäväkin ja vaalein sävy on juuri oikea mulle.

Pitkästä aikaa nyt kokeilin jotain muuta. Maybellinen dream matte mousse oli alennuksessa ja muistan käytelleeni sitä silloin kun tuli markkinoille eikä mieleen tullut mitään huonoja kokemuksia, niin ostin tämän vaaleimmassa sävyssä.

Aluksi olin kyllä yllättynyt, kuinka peittävää tämä on.  :D Mä olin jo niin tottunut siihen tiettyyn lopputulokseen, mikä tulee tuolla natural coden meikkivoiteella.
Mä olen niiin positiivisesti yllättynyt tästä meikkivoiteesta, jättää ihon tosi samettisen mattaiseksi, ei tarvitse puuteria päälle lainkaan, pysyy hyvin. Vaikka tämä onkin melko peittävä siihen verrattuna mihin olen tottunut, niin lopputulos näyttää kuitenkin hyvältä, luonnolliselta. Sävy näytti aluksi aavistuksen liian tummalta, mutta mun mielestä tämä sulautuu hyvin ihonväriin ja näyttää luonnolliselta.

Ainut miinus tulee hieman epähygieenisestä purkista, mutta mä en kyllä jätä kosmetiikkaa vanhentumaan/pyörimään nurkkiin vaan käyttelen aina loppuun, niin eiköhän tuo pysy kohtuu puhtaana ihan loppuun asti.  :)

Yleensä tuntuu että sopivia kosmetiikkatuotteita on jotenkin todella hankala löytää. Nyt tämä mousse jää natural coden meikkivoiteen rinnalle kyllä vakikäyttöön. Molemmat tuntuu olevan vielä hyvin saatavilla olevia tuotteita ja hyvällä hinta/laatu suhteella. Kerrankin kannatti kokeilla vähän vaihtelua vaikka vanhassa ei siis mitään vikaa ollutkaan.  :D

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #942 : 11.01.13 - klo:20:24 »
Olen käyttänyt Diorin Nudea nyt kolmesti ja pidän siitä kyllä kovasti. Mulla on siis pintakuivuuteen taipuvainen sekaiho. Pitää t-alueen kiillon todella hyvin poissa koko päivän ilman mitään lisäpuuterointeja, kiilto on todella vähäistä vielä päivän lopussakin. Pysyy todella hyvin kasvoilla muutenkin, laitan aamulla t-alueelle vähän puuteria mutta pitää kokeilla vielä ilman puuterointiakin joku päivä. Joudun niistämään todella usein päivän aikana ja meikkivoiteet kuluvat pakostakin nenästä pois päivän mittaan enemmän tai vähemmän, mutta Nude pysyy sangen hyvin jopa niistämisestä huolimatta. Se ei myöskään keräänny ihohuokosiin päivän aikana. Levittyvyyskin on ollut kuitenkin hyvä vaikka pintakuivuutta onkin näin talvella jonkin verran.  Mun mielestä tuo on aika peittävä meikkivoide ja iho jää yllättävänkin mataksi tuon kanssa.

Tosi tyytyväinen olen ollut ainakin näin ensimmäisten kokemusten perusteella.  :)

Mulla on käytössä myös Maybellinen Fit Me. Nudeen verrattuna Fit Me on minusta hieman kevyempi, kuultavampi ja pysyvyydeltään huonompi. Kuluu t-alueelta selvästi enemmän pois päivän aikana kuin Nude ja sotkeentuu muutenkin iholla päivän mittaan jonkin verran ja kerääntyy ihohuokosiin. Helppo levittää ja jos jaksaa puuteroida jossain vaiheessa päivää uusiksi niin pysyy selvästi paremmin kuin jos on tällainen laiska meikkaaja joka ei lisää päivän aikana puuteria. :) Hintaansa nähden sangen hyvä meikkivoide.

Sekä Diorin Nude että Maybellinen Fit Me saavat multa plussaa kätevistä pumppupulloistaan.
« Viimeksi muokattu: 11.01.13 - klo:20:26 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #943 : 17.01.13 - klo:13:25 »
Minäkin testasin Diorin Nuden - ja ei ole kyllä turhaan hehkutettu, aika mainio tuote - minusta se muistuttaa melko paljonkin Narsin Sheer Glow:ta, sekä koostumukseltaan että viimeistelyltään/peitoltaan. Pinta on sellainen matahko, mutta ei eloton. Kumpikaan ei kuitenkaan ole pintakuivalle iholle paras - joskaan ei myös huonoin vaihtoehto. Pohjatyötä saa tehdä paljon (kunnolla kosteutusta ja huolellista kuorintaa) sekä levityksen kanssa pitää olla varovainen, jos ei halua voiteen kasautuvan kuiviin kohtiin. Jos ihon hilseily ei ole ongelma, niin kumpikin näistä meikkivoiteista on aivan mahtavaa tavaraa ja tekee tosi kauniin ihon - sekä kestävät mainiosti. Tuoksua on, mutta minusta se ei ole häiritsevä (ajan kuluessa kyllä monet kasvotuotteiden tuoksut alkavat ärsyttämään). Nars on tuoksuton.

Viimein olen testaillut myös Macin Face & Bodyn ja luulenpa, että MUFE:n Face & Body vaihtuu tähän. Nämä ovat ominaisuuksiltaan myös hyvin samantyyliset - vaikka MUFE näyttää vähän geelimäiseltä, muuttuu se ravistaessa ja levittäessä ohuen nestemäiseksi. Kummatkin ovat iholla tosi huomaamattomia ja kestäviä. Molempia voi kerrostaa. Macille tulee plussat tuoksuttomuudesta (olen aivan kypsä MUFEn tuoksuun, en enää halua sitä nenäni läheissyyteen) ja kevyemmästä ja näppärästä pakkauksesta (MUFEn lasinen pumppupullokin on ok, mutta pumpusta tarkka annostelu on vaikeampaa, ja pumppuun kuivuu kökkäreitä).

Toinen käyttöön jäävä ihomeikki talveksi on Dr Jartin BB hopeisessa pakkauksessa. Se on peittävämpi, tuntuu iholla hoitavalta ja suojaavalta - ja on mahdollista levittää pintakuivallekin iholle siististi, kuhan vaan taputtelee huolella ja kärsivällisesti.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa elinamainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #944 : 17.01.13 - klo:19:06 »
Kiitos paljon vinkeistä!
Pyysin sokokselta näytteen Diorin Nudesta ja se on aivan ihana! Lähentelee täydellisyyttä, mutta vielä en uskalla moista julistaa ennen kuin olen testannut tarpeeksi :D Sävykin on nappiin, 010 sulautuu ihoon loistavasti. Olen myös yllättynyt kuinka hyvin se pysyi vaikka hikoilinkin pyöräillessäni. Aioin ehdottomasti hankkia tämän parempaan kokeiluun.
Kaverini lähtee kuukauden päästä ulkomaille, joten laitanpa pienen tilauksen lentokentältä. Saa hieman halvemmalla, sillä onhan tuo aika tyyris. :)
1cFii