Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 268020 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #960 : 25.01.13 - klo:09:15 »
Muuten kyllä, mutta peitettävää aluetta on kuitenkin jonkin verran. Voisi tuubi peittaria hujahtaa vähän turhan nopsaan.

Entäs sitten vahapohjaiset? Olen aikanaan käyttänyt ihan menestyksekkäästi Joe Blascoa, siinä on kuivaihoiselle se hyvä puoli, että voide on taputeltava paikalleen - ja vahapohjainen voide ehkäisee tehokkaasti lisäkuivumista. Myös värivalikoima on Blascolla hyvä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Milly

• HAIRahtanut
« Vastaus #961 : 25.01.13 - klo:09:25 »
Muuten kyllä, mutta peitettävää aluetta on kuitenkin jonkin verran. Voisi tuubi peittaria hujahtaa vähän turhan nopsaan.

Entäs sitten vahapohjaiset? Olen aikanaan käyttänyt ihan menestyksekkäästi Joe Blascoa, siinä on kuivaihoiselle se hyvä puoli, että voide on taputeltava paikalleen - ja vahapohjainen voide ehkäisee tehokkaasti lisäkuivumista. Myös värivalikoima on Blascolla hyvä.

Kiitos vinkistä, täytyypä käydä Sokoksella katsastamassa  :)
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #962 : 25.01.13 - klo:10:25 »
ÅBlascolla on aika rajoitetusti vaaleita värejä, mutta esim. anoppi vannoo Blascon nimiin couperosansa peitossa ja hänen iholleen sieltä on sopiva väri löytynytkin kun ei ole ihan samaa haamusarjaa kuin minä.

Lisäys
Hallelujah, etsintä on päättynyt. Armani Luminous Silk 2 <3
« Viimeksi muokattu: 27.01.13 - klo:14:17 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #963 : 29.01.13 - klo:22:51 »
Mä olen myös nyt testannut Diorin Nudea sävyssä 020 ja tykkään kyllä. Heti aamulla työkaveri kysyi mitä erilaista meikkiä mulla on kasvoilla, kun kasvot näyttää todella hyvälle  :o. Kävin tänään hakemassa myös 010 sävystä näytteen, koska en ole aivan varma onko 020 sävy himpun liian tumma. Pari viikkoa, niin pääsen laivalta ostamaan kokonaisen putelin tätä  <3.

Löysin vielä paremman meikkivoiteen kuin tämä Diorin Nude. Lancomen Teint miracle on täydellinen  <3. Myyjä suositteli sävyä 02, mutta se oli himpun liian punertava ja tumma luonnonvalossa, joten päädyin sävyyn 010. Tekee kasvot ihanan valoisiksi ja raikkaiksi ja kestää hyvin koko päivän. Ja mikä parasta tämä saa tummat silmänaluseni yllättävän hyvin peittoon ja mikään muu meikkivoide ei ole siinä onnistunut. Tarvitsen toki peiteainetta silmänalusille myös tämän kanssa, mutta pienikin määrä riittää toisin kuin muiden meikkivoiteiden kanssa. Tää on ehdottomasti paras meikkivoide mulle ja Diorin nude tuntuu ihan liian raskaalta ja maskimaiselta tämän jälkeen.

Poissa hedgehog

• Haiven
  • *
« Vastaus #964 : 01.02.13 - klo:06:52 »
Ostin pari päivää sitten epäilemättäni huonoimman meikkituotteen jota olen ikinä kokeillut. The Body Shopin Extra virgin minerals- meikkipuuterin. Tuote on voidemainen, ihanan tuntuinen kädelle levitettäessä ja myyjä ylisti tätä paremmin kestäväksi kuin tavallinen meikkivoide ja kuivalle iholleni loistavasti sopivaksi. Levittäminen on vaikeaa ja tuote on ihan mössönä jo siinä vaiheessa kun olen lähdössä ovesta ulos. Tämä on niin voidemainen, ettei pysy naamassa ollenkaan vaikka laittaisi kilon irtopuuteria päälle, ja siinä vaiheessä meikki on jo alkanut irrota naamasta. Naamaan ei saisi koskea ollenkaan, tämä lähtee heti irti. Harmittaa että tuli tällaista paskaa ostettua, maksoi kuitenkin melkein 30e, ettei ollut edes ihan halvimmmasta päästä. En kyllä enää ikinä kajoa body shopin meikkeihin. Enkä todellakaan suosittele tätä kenellekään.

Poissa Milly

• HAIRahtanut
« Vastaus #965 : 01.02.13 - klo:20:50 »
Päädyin tosiaan tilaamaan Yvesiltä useamman meikkivoiteen kun olivat alennettuina. Kaksi on saapunut, toinen on.. noh, onneton.
Yvesin Tasoittava meikkivoide sen sijaan on HG matskua kuivalle iholleni  :l Peittää hienosti jättäen ihon luonnollisen näköiseksi. Rehellisyyden nimissä, en olisi ikinä uskonut löytäväni Yvesiltä laatua, mutta tuo sitä on.

Varmaankin myös laitan ensi viikolla tilaukseen Laura Mercierin silk cremen. Onko kenellään kokemuksia?

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #966 : 01.02.13 - klo:21:14 »
^ Mä myös aika yllättäen tykästyin Yves Rocherin meikkivoiteeseen. Tämä Tahraamaton meikkivoide pysyi oikeasti hyvänä pitkin päivää ja levittyi nätisti. Harmi kyllä tuo "erittäin vaalea beige" eli se muka vaalea sävy oli sellainen ruskea. ::)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Milly

• HAIRahtanut
« Vastaus #967 : 01.02.13 - klo:21:29 »
^ Mä myös aika yllättäen tykästyin Yves Rocherin meikkivoiteeseen. Tämä Tahraamaton meikkivoide pysyi oikeasti hyvänä pitkin päivää ja levittyi nätisti. Harmi kyllä tuo "erittäin vaalea beige" eli se muka vaalea sävy oli sellainen ruskea. ::)

Tuota en laittanut tilaukseen, mutta tuossa tasoittavassa vaalea beige ainakin on vaalea. Täyteläistävä meikkiseerumi on vaaleimmassakin sävyssä aavistuksen liian tumma, enkä ensimmäisen kokeilun jälkeen siitä välittänyt. Eli noissa sävyissä on eroa vaikka samalla nimellä eri meikkivoiteiden välillä kulkevatkin. Täytyy vielä kokeilla eri levitysmetodia tuon seerumimeikkivoiteen kanssa. Pure Light - Light & Luminous Foundation - Second Skin Effect on vielä matkalla.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #968 : 01.02.13 - klo:21:43 »
^ Juu no mulla onkin niin vaalea iho, että nuo muka vaaleat sävyt tosi monelta merkiltä näyttävät mun ihollani ihan ruskeilta. Harmi sinänsä, kun tuokin meikkivoide olisi muilta ominaisuuksiltaan ollut tosi nappi.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Milly

• HAIRahtanut
« Vastaus #969 : 01.02.13 - klo:21:54 »
^ http://variolavera.com/en/2012/12/09/yves-rocher-comfort-cream-foundation-review/ täällä on muuten tuosta tasoittavasta meikkivoiteesta erittäin nappiin osuva arvostelu

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #970 : 04.03.13 - klo:23:58 »
Kävin tänään hakemassa Stockmannilta näytteitä muutamasta meikkivoiteesta. Alkuperäinen suunnitelma oli saada Armanin Lasting Silk voiteesta näyte sävyssä 2, koska 4 on läheltä katsottuna vähän oranssi ja ehkä liian tumma. Myös näyte Luminous Silkistä olisi kelvannut. Myyjä tarjosi minulle tummempaa sävyä Lasting Silkistä, minkä me molemmat todettiin olevan ihan liian tumma. Vaaleinta sävyä minulle ei edes näytetty.

Sain näytteet myös YSL:n Teint Resist (sävy 4, todennäköisesti ihan liian tumma), Lancomen Teint Idole Ultra (sävy 005) ja Diorskin Nudeta (010). Lisäksi olisin pyytänyt näytteen Shiseidon Perfect Refining-meikkivoiteesta, mutta standilla ei ollut myyjää. Pari seuraavaa päivää kuluukin mukavasti näitä näytteitä testaillessa. Kämmenselälle swatchattuna en ole kovinkaan toiveikas. :(

Poissa Maus

• Haiven
  • *
« Vastaus #971 : 05.03.13 - klo:09:50 »
Kävin pari viikkoa sitten hakemassa Sokokselta näytteitä Shiseidon Perfect Refining Foundationista sävyssä I 00 ja Lancomen Teint Idole Ultrasta sävyssä 005. Olen jo vuosia metsästänyt "sitä oikeaa" meikkivoidetta, joka olisi sekä koostumuksensa että värin puolesta minulle sopiva. Nyt se on ehkä löytynyt, nimittäin tuosta Shiseidosta, jonka olen hankkinut jo täysikokoisena.

Viime vuosien hutiostoksina mainittakoon mm. Diorskinin Forever sävy 010, joka oli koostumukseltaan aika hyvä mutta sai ihon sävyn näyttämään tosi omituiselta. Chanelin Vitalumiere Aqua sävy 10 beige olisi ehkä ollut väriltään sinne päin, mutta koostumus ei ollut miellyttävä. Lancomen Teint Idole Ultraa sävy 005 en onneksi ehtinyt hankkia täysikokoisena, koska vaikka se oli tummuusasteeltaan riittävän vaalea, se sai kasvot näyttämään jotenkin kuolleilta.

Tuota Lancomea ja Shiseidoa kun vertaa kädellä niin Shiseido näyttää siinä huomattavasti tummemmalta, mutta kasvoille levitettynä se ei kuitenkaan näytä juurikaan  tummemmalta. Ja koostumus on myös minun mieleen riittävän peittävää. Shiseido merkkinä on minulle aika uusi tuttavuus, mutta orastava rakkaussuhde on syntymässä  <3

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #972 : 05.03.13 - klo:17:13 »
Mulla oli aikoinaan käytössä Lorkun Infallible sävyssä 015 porcelain ja True Matchin N1. True Matchin viskasin pois muka liian tummana mut luulenpa vaan että sävy oli väärä (harmaa naamassa). Vasta muutama päivä sitten tulin tajunneeksi että vaaleita sävyjä on myös W1 joka on kellertävä. Onkohan koostumusta muutettu kun vanha True Match oli muistaakseni paljon voidemaisempaa/paksumpaa. Vuosien varrella on tullut jos jonkinlaista paakkellsia laitettua naamaan mut oikeastaan vasta nyt olen huomannut että mun iho on ihan selkeästi kellertävän kalpea koska tummemmat kohdat ovat keltaiset.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #973 : 06.03.13 - klo:19:39 »
Kävin tänään hakemassa Stockmannilta näytteitä muutamasta meikkivoiteesta. Alkuperäinen suunnitelma oli saada Armanin Lasting Silk voiteesta näyte sävyssä 2, koska 4 on läheltä katsottuna vähän oranssi ja ehkä liian tumma. Myös näyte Luminous Silkistä olisi kelvannut. Myyjä tarjosi minulle tummempaa sävyä Lasting Silkistä, minkä me molemmat todettiin olevan ihan liian tumma. Vaaleinta sävyä minulle ei edes näytetty.

Sain näytteet myös YSL:n Teint Resist (sävy 4, todennäköisesti ihan liian tumma), Lancomen Teint Idole Ultra (sävy 005) ja Diorskin Nudeta (010). Lisäksi olisin pyytänyt näytteen Shiseidon Perfect Refining-meikkivoiteesta, mutta standilla ei ollut myyjää. Pari seuraavaa päivää kuluukin mukavasti näitä näytteitä testaillessa. Kämmenselälle swatchattuna en ole kovinkaan toiveikas. :(

Ei tainnut näistä vaihtoehdoista mikään osua kohdalleen. Ihoni on ollut tällä viikolla poikkeuksellisen täynnä erilaista tapahtumaa (näppyä, punoitusta ja muuta värivirhettä), joten meikkivoiteet pääsivät todelliseen testiin.

YSL:n teint resist oli todella tumma. Läheltä katsottuna kasvot näytti lähinnä likaiselta ja kauempaa katsottunakin lasvot oli selvästi kaulaa tummemmat. Punoittavat kohdat ja muut ihon epätasaisuudet näkyi voiteen läpi likaisenvärisinä laikkuina. Muuten koostumus oli miellyttävä.

Lancome Teint Idole Ultra oli suurin pettymys. Tämä tummui iholla todella paljon eikä tämä levittynyt ollenkaan tasaisesti, vaikka olinkin omasta mielestäni huolellinen. Peittävyys oli aika ok, mutta lopputulos oli liian maskimainen makuuni.

Diorskin Nude taisteli Armanin Lasting Silkin kanssa ykköspaikasta, mutta sen peittotehot oli tässä tilanteessa riittämättömät. Tätä pitää testata joskus silloin, kun iho on tasaisemman sävyinen.

Armanin Lasting Silk levittyy kuin unelma ja lopputulos on kaunis. Peittotehot on ok, mutta sävy 4 tuntuu edelleen väärältä.

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #974 : 06.03.13 - klo:21:18 »
HG-meikkivoiteen etsintäurakka alkaa olla päätöksessä. Käytin pitkään übersilikonista Max Factorin Colour Adaptia, mutta kyllästyin etsimään oikeaa sävyä pitkin eBaytä, kun sen tuonti Suomeen lopetettiin.

Aloitin Misshan Perfect Coverilla, joka peitti erinomaisesti, pysyi hyvin, mutta oli hieman liian harmaa. Lisäksi sen levittäminen on mielestäni työlästä.

Vaihdoin Clarinsin Ever Matteen, joka jätti kauniin pinnan ja oli sopivan sävyistä, mutta kului melko helposti, rasvoittuvaa t-aluetta sai olla koko ajan korjailemassa.

Viime viikolla päätin törsätä ja ostin Lancomen Teint Visionnairen vaaleimmassa sävyssään. Vaikka se sulautui kasvoihin hienosti kaupassa kokeiltaessa, kotona armottomassa kylppärin valossa se oli liian tumma ja kellertävä. Se saattaa kuitenkin toimia kesällä, kun rusketun hieman.

Ehdottomasti parhaaksi meikkivoiteeksi on osoittautunut Lioelen Triple the solution (kiitos Sagulle blogipostauksesta). Sävy on juuri oikea, ihon virheet peittyvät, mutta pinta on kuulas ja kestävyys hyvä. Lisäksi se on todella edullinen, ainakin Lancomeen verrattuna. Pitänee kokeilla vielä voiteen kevyempää versiota Beyond the Solutionia.

1a F ii