Kirjoittaja Aihe: Meikkivoiteet  (Luettu 269313 kertaa)

Poissa Sagu

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoiteet
« Vastaus #990 : 18.04.13 - klo:13:31 »
Mä tykkään tosi paljon tuosta Lumenen CC:stä :) Vaalein sävy on tummuusasteeltaan juuri sopiva ja tarpeeksi keltainen, koostumus on miellyttävä ja peittokykyä on tarpeeksi. Ei silti ole vetinen kuten esimerkiksi Hydra Drops. Paras meikkipohjatuote hetkeen!
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #991 : 25.06.13 - klo:20:07 »
Auttakaa.

Sain etelänlomalta kunnon melasman nenään,molempii poskiin ja otsaan.Onhan tuota ollut aikaisemminkin mutta nyt se ilmeisesti lääkekuurin takia levisi käsiin.Ainiin,ja tummat viikset sain kans  >:D

Tilasin Joe Blascon brown neutralizerin,eipä näkyvää apua ole tuosta.
Sitten kokeilin Stockmannilla myyjän avustuksella Blascon Olive beige 1,joka myyjän mielestä olisi passeli,mutta kyllä ihoni näytti pakkeloiduta ja ihojuonteet ja huokoset oikein korostuivat.Olen siis jo 37-vuotias että ihossa kyllä jo elämää onkin.

Tänään kokeilin sitten Bare Mineralsin meikkivoidetta R230,joka KIckisin myyjän mielestä olisi ok.
Kaipaan apua,kumpi mahtaisi olla hyvä valinta,tai tulisiko joku muu mieleen joka todella peittäisiilman naamari-efektiä??

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #992 : 24.09.13 - klo:17:40 »
Onko kukaan kokeillut YSL:n Touche Eclat meikkivoidetta? Olen kahdenvaiheilla, että ostanko vai en.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #993 : 24.09.13 - klo:20:27 »
Entä onkos kukaan käyttänyt Maqpro-merkkistä meikkivoidetta tai peiteväriä? Ilmeisesti vähän Blascon tapainen vahamainen meikki. Törmäsin tähän merkkiin Wayne Gossin juutuupparitutooriaaleissa ja tilasin lovemakeup.comista pari minipalettia. Sopivaa levitysvälinettä en ole vielä keksinyt, voiteella saa aika peittävääkin jälkeä aikaan.

Jatkan aiheesta. Tilasin Preciousaboutmakeup-nettikaupasta tämän paletin ja olen yrittänyt opetella tekemään sillä koko meikin varjostuksineen ja korostuksineen. Sopivan tuntuista kuivalle iholle, rasvainen iho tarvinnee kunnon puuteroinnin. Vahaa pitää vähän vatkata ennen levitystä. Olen aiemmin ostanut mixeriliuoksen jolla voi paitsi ohentaa näitä vahoja ja pestä ne pois myös tehdä mineraalipohjista nestemäistä, siis sekoittaa mineraalit juoksettamatta. Siitäkin oli juttua Gossin videoissa.
Nuo ovat kai ammattikäyttöön tarkoitettuja mutta eipä mikään estä tavismeikkaajaa kuten minä niillä leikkimästä.

Toimitus oli todella nopeaa, pari päivää.
« Viimeksi muokattu: 26.01.14 - klo:11:17 kirjoittanut babylissa »

Poissa Rosilda

• HAIRahtanut
« Vastaus #994 : 25.09.13 - klo:10:24 »
^^ Minä hankin joku aika sitten tuon Teint Touche Eclat -meikkivoiteen. Suosittelen kyllä, jos ei kaipaa ylettömän peittävää meikkivoidetta, se on todella hyvin ihoon sulautuvaa ja jättää kauniin, luonnollisen pinnan iholle. Minulla vaan on yleensä erityisesti poskissa sen verran punoitusta, ettei tuo oikein kunnolla peitä, mutta muuten kyllä tuntuu toimivan oikein hyvin. Itse tilasin Feeluniquesta sävyn BR10, jota ei myydä Suomessa, ja täytyy kyllä sanoa, että se on aivan täydellinen sävy minulle! En ole varmaan ikinä kokeillut yhtä hyvin ihoni sävyyn sulautuvaa meikkivoidetta. Mielestäni tuossa meikkivoiteesa on myös hyvä tuoksu.  :)

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #995 : 11.01.14 - klo:20:02 »
EL double wear light on uusin meikkivoideostokseni ja tämä on ollut hankinnan arvoinen. Tätä ennen olen käyttänyt Chanel vitalumiere aquaa ja YR pure lightia, joista molemmista olen pitänyt paljon. Noihin verrattuna Double wear light on paksumpaa, muttei kuitenkaan onneksi levity esim. mitenkään maskimaisen tai muutenkaan raskaamman näköiseksi tai tuntuiseksi kasvoille. Lisäksi minulla on erityisesti viime vuonna käynyt tuuri meikkipohjien sävyjen kanssa eli niistä olen helposti löytänyt itselleni sopivan. Näin kävi myös Double wear lightin kanssa!

Hintaahan tällä meikkivoiteella on, mutta onneksi omani ostin kun Sokoksella sai 10 euroa yli 50 euron ostoksesta :)

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #996 : 25.01.14 - klo:22:18 »
Uusi meikkivoide saapui tässä viime viikolla kokeiluun, kun kävin hankkimassa tuon kovasti hehkutetun Shiseidon Sheer and Perfect foundationin. Kaipasin ohutta, mutta peittävää meikkivoidetta. Viimeksi hankkimani Diorin Forever tuntui hieman liian pakkelilta ainakin päiväkäyttöön. Tykkään näiden muutaman päivän perusteella tuosta meikkivoiteesta, vaikka aluksi tuntuikin tosi lirulta tuon Diorin jälkeen. Kerrostaa saa huolettomasti eikä silti jätä pakkeloitua tulosta. Peittää myös melko hyvin tummat silmänaluset, eikä kökköönny rumasti silmien alle. Ainoa miinus on melko kova hinta, enkä tiedä pidemmän päälle, että kuinka riittoisaa on. Mutta olen kyllä näiden kokeilujen perusteella tyytyväinen. 

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #997 : 12.03.14 - klo:21:39 »
Tässä hieman kokemuksiani viimeaikaisista meikkivoiteistani:

Ostin Tukholmasta Laura Mercierin Silk creme meikkivoiteen sävyssä cream ivory ja nyt muutaman päivän käyttökokemusten perusteella tykkään kovasti. Peittää hyvin kaikki finnit (tällä hetkellä iho ihan kamalassa kunnossa) ja pysyy koko päivän. Parasta tässä meikkivoiteessa on se, että se ei tunnu iholla ollenkaan, kuten monet muut meikkivoiteet. Saan peitettyä supertummat silmänalusetkin lisäämällä extrakerroksen meikkivoidetta silmänalusille ja en tarvitse peitevoidetta ollenkaan  <3. Monien meikkivoiteiden kanssa iltaa kohden suuret ihohuokoset oikein korostuu, mutta tämän meikkivoiteen kanssa sitä ongelmaa ei onneksi ole ja häivyttää ihohuokoset todella hyvin.

Multa löytyy myös Estee Lauderin Double wear meikkivoide sävyssä 1N1 Ecru, joka peittää erittäin hyvin ja kestää koko päivän. Tämän kanssa pitää olla tummille silmänalusille vielä erikseen peiteaine. Tämä meikkivoide tuntuu iholla selvästi ja illalla odotankin, että pääsen pesemään sen pois. Tämä on pakko levittää nopeasti iholle alue kerrallaan, koska kuivuu niin nopeasti ja jämähtää iholle. Loistava meikkivoide, jos tarvitsee peittävää ja kestävää meikkivoidetta.

Estee Lauderin Double wear light (sävyt 0.5 ja 1) on myös ihan ok meikkivoide. Ei ihan niin peittävää kuin perus Double wear, mutta tämäkin kestää hyvin koko päivän. Tämäkin meikkivoide tuntuu hieman iholla ja pitää levittää suht nopeasti, jotta saa siistiä jälkeä.

Testasin Shiseidon uuden Sheer and perfect meikkivoiteen (sävy O20), mutta peittotehot ei riitä minun iholle, vaikka kuinka kerrostaisin. Sen enempää käyttökokemuksia ei ole, kun oli pakko pestä tämä pois kasvoilta ja laittaa peittävämpää meikkivoidetta tilalle.

Shiseidon Perfect refining meikkivoiteesta (sävy I00) olisin tykännyt kovasti, mutta muutaman tunnin jälkeen iho kiiltelee ja ihohuokoset korostuvat. Peittävä, mutta ohut meikkivoide ja tälläkin saa tummat silmänaluset piiloon.

Diorin Forever sävyssä 010 ei vaan toimi mulla. Sävy ei ole sopiva ja iho alkaa kiiltelemään muutaman tunnin jälkeen ja pysyvyys ei ole tarpeeksi hyvä muihin meikkivoiteisiini verrattuna. Jos joku on kiinnostunut, niin melkein täysi pullo olisi vailla uutta kotia.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #998 : 13.03.14 - klo:20:02 »
^Mistä olet löytänyt EL:n Double Wear Lightista sävyn 0.5? Itse olen aina silloin tällöin yrittänyt eri kemppareista kurkkia ilman onnea.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #999 : 13.03.14 - klo:20:31 »
^Stockmannilta ostin muistaakseni joulukuussa. Mulle toi 0.5 on himpun liian vaalea ja siksi ostinkin myös tuon 1.0 sävyn (joka liian tumma ;D) ja sekoittelen näistä sopivan sävyn itselleni.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #1000 : 13.03.14 - klo:20:37 »
^Mullekin 1 on ihan hitusen liian tumma, sellainen kuitenkin, että pystyy käyttämään, mutta olisi kiva kokeilla sitä vaaleampaa versiota.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1001 : 24.03.14 - klo:14:47 »
Bluuh. En mä taidakaan päätyä ostamaan tota Chanelin Vitalumiere Aquaa. Sain samplen sävystä 20 Beige, ja jotenkin se näyttää ihan aavistuksen liian oranssilta. Tai siis jotenkin sävy on pielessä, ei häiritsevästi, mutta sen verran etten viitsi laittaa 50 euroa tähän. Ehkä sävy ei ole tarpeeksi keltainen. Sain tummemman sävyn kahdesta vaihtoehdosta toki koska kesä on tulossa, ja mä päivetyn aika selvästi. Mulla melkein pitäisi olla eri sävyt talvelle ja kesälle, minkä koen ärsyttäväksi ja hankalaksi.

Enihuu. Pidin Chanelin jättämästä pinnasta, ei maskimainen, mutta selvästi tasoitti. Kiiltävimmät kohdat saatoin puuteroida, jolloin kokonaisuus pysyi todella hyvänä pitkään. Vitalumiere Aqua tuntuu myös ihanan kevyeltä iholla, posket on pehmeät ja luonnolliset. Nyt ihon taas rauhoituttua peitto on sopiva, mutta tietyssä vaiheessa kuukautta se ei oikein riitä. Toki turhan vähän on parempi kuin turhan paljon.

Sävyssä huomaan että kasvot on aika eri väriset kuin dekolteen alaosa, joka tietenkään ei ole vielä saanut aurinkoa lainkaan, naama kun taas on. Silti ehkä haluan etsiskellä vielä keltaisempaa meikkivoidetta. Kaula mulla on aika tumma, tummempi kuin dekoltee. Ja naama taas on vähän vaaleampi kuin kaula. En nyt ihan tiedä mitä pitäisi tehdä.

Taidan jatkaa vielä meikkipohjan etsintää. Mineraalipuuterien suhteen olen tällä erää luovuttanut, niiden hankiminen on netistä niin hankalaa. En oikein tiedä mitä kokeilisin seuraavaksi. Macin asteikolla olisin varmaan about sävyä NC20. Meikkivoiteista mun muistot on teini-iästä, jolloin meikkivoide teki vaan tosi kiiltävän naaman ja toisaalta tarttui pintakuivuuksiin ja röpelöön. Sen jälkeen olen käyttänyt puuteria, koska ajattelin sen olevan jotenkin armollisempi pintakuivuudelle. Nyt toi Chanel oli kuitenkin aika hyvä, osoitti että meikkivoiteetkin voi sopia.

Mä en nyt tiedä mikä tän sepustuksen pointti oli. ::) Apua.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #1002 : 24.03.14 - klo:17:18 »
Onko kukaan nähnyt myynnissä L'Orealin True Match -meikkivoidetta sävyssä W2?

True match oli pitkään mun luottomeikkivoide, ja ostin sitä taas pitkästä aikaa. En aikaisemminkaan löytänyt sävyä W2, joten päädyin sekoittelemaan muistaakseni sävyjä N1 ja W3. Kolmoset on mulle liian tummia ja ykköset liian vaaleita. Haluaisin nyt selvitä ilman sekoittelua, ja ostin sävyn N2 (tätäkään en ole nähnyt kaikissa kaupoissa). Periaatteessa sävy on ihan ok, ei jätä selviä rajoja jne. mutta ihan täydellinen sävy taittaisi kuitenkin enemmän keltaiseen.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa billabong

• Hiushörhö
« Vastaus #1003 : 25.03.14 - klo:12:36 »
Ajattelinpa pistää parit arvioinnit kun kerrankin on aikaa. Mulla on siis lämminsävyinen hyvin vaalea sekaiho jossa talvisin pintakuivuutta. Käytin muutaman vuoden vain mineraaleja mutta ne ei toimi ton pintakuivuuden kanssa sitten yhtään niin vaihdoin noin vuosi sitten takaisin normaaleihin meikkivoiteisiin.  :)

Daniel Sandler Invisible Radiance Foundation&Concealer:

Pixiwoon meikkitutoriaalien seuraajille mahdollisesti tuttu ja sitä kautta itsekin olen tähän merkkiin tutustunut. Ostin tämän viime keväänä sävyssä Beige olettaen että se sitten sopisi kesällä. Sävyvalinta meni hieman pieleen koska mulla on keltapohjainen (varsinkin kesällä, talvella neutraalimpi) iho ja sävy on punapohjainen kuten myös ilmeisesti ainakin sarjan vaalein sävy Porcelain. Tätä tietoa ei löytynyt vuosi sitten mistään! Mutta meikkivoiteena tämä on kevyt ja todella hohtavan pinnan jättävä, en olisi uskonut että koskaan sanoisin näin mutta jopa liian hohtavan omalle iholle.  Kerrostus on helppoa ilman että pohja näyttäisi paksulta mutta millään tästä ei 100% peittoa saa irti jos sitä kaipaa. Käytän tätä lähinnä tummentamaan muita meikkivoiteita tumman kuultovoiteen tapaan ja toimii muuten siihen hommaan todella hyvin! Purkki on kummallinen lasipurkki josta meikkivoiteen saa ulos kanteen kiinnitetullä spaattelilla. Alun outouden jälkeen tykkään tästä ratkaisusta. Suosittelisin tätä kuivaihoisille.
Meikkivoiteen mukana tulee (kiinni kannessa) peitevoide joka taasen on ihan huippukamaa. Finnien peittoon se ei sovi mutta silmänalusille ja nenänpieliin yms. Sävy matchaa meikkivoiteen kanssa joten tämäkin on punertavaa mutta omille silmänalusille se toimii jopa paremmin kuin kellertävät sävyt.

Ysl Touche Eclat Foundation
:

Tästä käytin yhden samplen (riitti pari viikkoa) ja ehdottomasti hankin seuraavaksi. Sävyvalikoima on loistava ja voide on todella riittoisaa. Peittokyky on kevyehkö mutta kerrostamalla saa taas epätasaisemmat kohdat häivytettyä. Olen itse mieltynyt aika kevyisiin meikkivoiteisiin vaikka ihoni onkin aika epätasainen ja epäpuhtauksia löytyy ihan tarpeeksi, koen että saan paljon paremman pohjan aikaan käyttämällä peittävämpia aineita vaan juuri niihin kohtiin kuin sitä tarvitsen enkä niinkään koko kasvoille. Lopputulos on tässäkin jonkin verran hohtava, mutta hyvin luonnollisella tavalla.

Astalift Light Analyzing Moisture foundation:

Tämä vähän vähemmän tunnettu aika uusi merkki on itseasiassa Fujifilmin kehittämä. Mainospuheessa meikkivoide lupaa näyttää valaistuksessa kuin valaistuksessa hyvältä ja täytyy nyt myontää etten kyllähän se niin tekee mutta omasta mielestäni niin suurinosa muistakin meikkivoiteista jos ne on vaan oikeanlaisessa valaistuksessa levittänyt. Mutta tämä on ehdoton uusi HG ja rakkaus  <3! Ostin sävyssä Sunny Beige joka on vaalein keltapohjainen sävy. Peittokyky on medium - full coverage taas kerrostuksesta riippuen, mutta se miten ohuesti tämän saa levitettyä kasvoille on ihan omaa luokkaansa peittokyvyn ollessa se medium. Aivan äärettömän pieni määrä riittää koko kasvoille ja jos sävy vaan on sopiva näyttää ettei mitään meikkivoidetta olisi koskaan laitettukaan! Ihon pinta ei jää varsinaisesti kovin hohtavaksi mutta ei kyllä mattaiseksikaan. Muualla netissä puhutaan että sävyvalikoima sopii vain ybervaaleille, sillä tumminkin sävy on suht vaalea, mutta omasta mielestäni tuo vaalein ei nyt kuitenkaan mikään valkoinen ole kun se oli keskitalvella ehkä jopa hieman tumma ja tuolloin keskitalvella menen omasta mielestäni siihen yybervaaleiden kategoriaan ihan helposti. Voi olla että tästä on tullut viime syksyn jälkeen enemmän swatcheja, mutta hirveän mielenkiintoisen oloinen sarja kokonaisuudessaan, jään seuraamaan ja suosittelen tutustumista.
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1004 : 28.03.14 - klo:23:02 »
Ostin Vichyn Dermablend -meikkivoiteen blogisuitsutuksen houkuttelemana. Jännitti vähän, sopiiko vaalein sävy, kun olen tosi kalkkilaivan kapteeni, tosin keltapohjainen iholtani. Monet Lumenen vaaleimmat ovat vähän liian tummia, mutta tästä vaalein sävy 15 Opal kyllä sopi oikein hyvin.

Dermablend on kyllä TODELLA peittävää. Vakava pakkelivaroitus, jos erehtyy liikaa laittamaan. Ei sovi myöskään pahasti pintakuivalle iholle ilman pohjustusta. Mun ihossani on nyt melkoisesti pintakuivuutta aknehoitojen takia, joten tänä aamuna sain Dermablendillä melko karmean lopputuloksen aikaiseksi, toki just ennen töihin lähtöä.  ::) Loppupäivästä oli vielä kamalampi toki.

Illalla kokeilin kuitenkin uudestaan niin, että välissä oli Nyxin primer, ja lopputulos oli tällä kertaa aivan eri, todella siisti ja kestävän oloinen. Levitin molempina kertoina Kicksin BB-siveltimellä, joka on mun suosikki. Meikki oli naamassani vain pari tuntia, joten en osaa pysyvyydestä sen kummemmin kommentoida, mutta tykkäsin kyllä lopputuloksesta. Kuitenkin Dermablend on niin peittävä, että voi olla, että tämä jää mulla enemmänkin juhlakäyttöön, kun en koe tällä hetkellä arjessa kaipaavani niin peittävää lopputulosta.