Kirjoittaja Aihe: Teippipidennys  (Luettu 313617 kertaa)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Vs: Teippipidennys
« Vastaus #105 : 22.07.08 - klo:20:54 »
^ Valutin ainetta ihan reilusti teippien väliin suoraan pullosta. En edes tiennyt että jollain pumpulipuikolla olisi kuulunut sohia :)
No onpa kummaa että siltikin jäi jämiä. Joskus niitä kyllä tietysti vähän jää, ja vaatii pari pesua syväpuhdistavalla.

Pesukarhu Itse olen kiinnittänyt joitain osioita itselleni, mutta en kyllä koko pidennystä. Mutta luulisin että jos olet saanut sinetitkin itse laitettua, niin miksei teipitkin. Avuksi piikkikampa ja paljon klipsuja!
« Viimeksi muokattu: 22.07.08 - klo:20:57 kirjoittanut Amilo »

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 06.08.08 - klo:18:46 »
Apteekistahan saa Isopropyylialkoholia, millä teipit pitäisi irrota melko helposti. Sitä pieneen suihkepulloon ja suihkuttamaan vain siihen teippiosioon ja hieman vaikutusaikaa. Näin säästyy teippihiukset liialliselta poistoainemäärältä, mikä jo itsessään kuivattaa lisäkehiusta.

Kiitos vinkistä, mä kävin ostamassa isopropyylialkoholia apteekista ja irroitin itseltäni teippituuhennoksen.
Desin pullo maksoi 6€ ja tosiaan hyvin irtosi. Kostutin vanulapun alkoholilla ja painoin hetken sinettikohtaa lapulla. Sinetti liukeni ja pidennys lähti helposti irti. Teipin liimajämät hiuksistä lähti samalla konstilla, lisää viinaa lappuun ja painoin hetken teippikohtaa. Pesin lopuksi syväpuhdistavalla.

Muutama raita mulla on edelleen kiinni, jätin vielä piristykseksi. Sinetin kohta on vaan niin kauaksi kasvanut jo juuresta, että taidan irroittaa tänään nekin.

Tuuhennoksen irroittamiseen meni n.1/3 pulloa, eli riittoisaa tuo kyllä on. Hiusväritahrat lähti muuten myös aika vaivattomasti iholta. Siinä pullon kyljessä kyllä varoiteltiin, ettei saa ihokosketukseen laittaa, mutta pakkohan mun oli kokeilla.
Ja kovasti ne apteekissa mua tenttasi, että mitä mä aion isopropyylialkoholilla tehdä. En mä tiedä voiko tuota juoda, ei kai? Pirtulta se kyllä haisee.

Voisin ostaa itselleni jemmaan teippiä, voisi joskus laittaa itse piritykseksi muutaman raidan, kun kerran se poistaminenkin oli noin iisiä. Uskon että Pesukarhu saat varmasti laitettua itsellesi teipit, se laittaminen on kuitenkin niin helppoa.
« Viimeksi muokattu: 06.08.08 - klo:18:50 kirjoittanut siili »

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 07.08.08 - klo:21:57 »
Apua! En ymmärrä, miten on mahdollista että itselleni kävi nyt näin. Eli laitoin toissapäivänä teippihiukset, ja kaikki sujui ihan jees ja kuivana hiukset tuntuivat normaaleilta ja siltä että ovat tukevasti kiinni. Mutta äsken ensimmäisessä pesussa kaikki kirjaimellisesti valuivat irti. Teipistä ei jäänyt mitään irtohiuksiin eikä omiini, eli ihan kuin koko teippi olisi sulanut lämpimässä vedessä tai valunut viemäriin?? Tämä ei siis ole eka kerta kun teippejä olen laittanut itselle joten en usko että niin pahasti olisin tekniikassa mokannut. Teippi tosin oli erilaista kuin viimeksi ja ilmeisesti ihan surkeaa (tarttumapinta vain toisella puolella). Osaisiko kukaan sanoa, mistä saisi parempaa teippiä tai mitä tein väärin? Omat hiukseni ovat kyllä aika paljon kärsineet viimeaikojen värjäilyistä, mutta olisiko se siitäkään voinut johtua...  :(

EDIT: mittasin viel tota teippin leveyttä, niin 5mm on kyllä todella vähän tarttumapintavaraksi ja vain toiselle puolelle hiusosaa. Mitähän minulle on myyty...  >:(
« Viimeksi muokattu: 07.08.08 - klo:22:11 kirjoittanut pispis »
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

stylist

• Vieras
« Vastaus #108 : 08.08.08 - klo:16:47 »
Mulla tuo Hairiumin teippi ei pysynyt juuri ollenkaan, muut teippipidennykset (en kyl muista mistä) on pysynyt huomattavasti paremmin

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 09.08.08 - klo:16:56 »
Oli juuri Hairiumista tuo teippi.. En suosittele kenellekään. Edelliset teipit pysyneet aina tosi hyvin.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 09.08.08 - klo:19:17 »
^Outoa. Itse teen kaikki pidennykset töissä Hairiumin teipeillä eikä vielä koskaan ole sattunut mitään vastaavaa.
Mitä tarkoitat että tarttumapinta on vain toisella puolella ja miten kiinnitit teipit? Niihinhän kuuluu laittaa aina myös vastakappale ja omaa hiusta sinne väliin (voi olla että olet näin tehnytkin)

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 09.08.08 - klo:23:24 »
^ Jep, juuri niin laitoinkin. En ymmärrä kyllä miten minulle kävi noin. Varmasti asiaan vaikutti myös omien hiusteni kunto. Mutta siis yleensä olen laittanut kaksipuoleisella tarttumapinnalla, eli teipit jäävät kahden hiusosion väliin. Silti harmittaa kun tosiaan oli noin huonolaatuista teippiäkin ettei pysynyt edes itse hiuspidennyksessä.

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #112 : 10.08.08 - klo:14:53 »
Osaisiko täällä joku suositella pääkaupunkiseudulta (ja vähän laajemmaltikin käy) teippipidennysten laittajaa?
Mulla on ollut sinettituuhennokset ja olen tykännyt muuten, mutta katkovat kyllä jo ennestäänkin ohuita hiuksiani..
Tarvittaessa voin itsekin hiuksia tilata, jos tiedän, mistä kannattaa.
« Viimeksi muokattu: 10.08.08 - klo:22:41 kirjoittanut liisa »

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 10.08.08 - klo:19:37 »
^ Jep, juuri niin laitoinkin. En ymmärrä kyllä miten minulle kävi noin. Varmasti asiaan vaikutti myös omien hiusteni kunto. Mutta siis yleensä olen laittanut kaksipuoleisella tarttumapinnalla, eli teipit jäävät kahden hiusosion väliin. Silti harmittaa kun tosiaan oli noin huonolaatuista teippiäkin ettei pysynyt edes itse hiuspidennyksessä.
Kannattaa ottaa yhteyttä Hairiumiin. Kyllä heillä on velvollisuus korvata jotenkin.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 04.09.08 - klo:20:10 »
Syaani, miten menee teippien kanssa nyt? Vieläkö olet tyytyväinen? Olen nimittäin varannut ajan teippituuhennokseen, enkä vieläkään ole varma, haluanko ne. Joka toinen päivä haluan ja joka toinen päivä meinaan soittaa kampaajalle ja perua ajan. Vielä olisi kuukausi aikaa miettiä  :)

Edit. Hmm... kai sitä sitten uskaltaa kokeilla. Tälläisessä kokeilussa on se hyvä puoli, että saahan ne pois, jos ei tykkää. Mitään peruuttamatonta tässä ei tukalle käy. Rahat tietysti menevät hukkaan, mutta mä luulen pääseväni suht edullisesti tästä, koska mun ohueen tukkaan ei noita varmaankaan paljon tarvitse.
« Viimeksi muokattu: 05.09.08 - klo:12:40 kirjoittanut Avena »
1bFi

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 04.09.08 - klo:20:42 »
^ Kävin viikko sitten nostattamassa teippejä, eli tyytyväinen olen ollut. Oli muuten työlästä löytää Helsingistä paikkaa joka tekee saman firman teippejä. Maahantuojakaan ei osannut auttaa kunnolla. Lopulta osuin paikkaan, joka niitä tekee, ja maksoin itseni jälleen kipeäksi pelkästä nostosta.

Täytyy sanoa, että kehuja on tullut oikealta ja vasemmalta. Ei näitä kukaan ole uskonut lisäkkeiksi (tai ei ainakaan ole uskaltanut sanoa).Veikkaisin, että asiassa auttaa melko tavallinen väri ja kohtuullinen pituus.

En mä vaan enää osaisi olla ilman. Nyt nää tuntuu jopa lyhyiltä ja ohuilta - lisääkin sais olla. ;D
1a F ii

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #116 : 03.11.08 - klo:13:53 »
Vihdoinkin löysin kiinnostavan foorumin jossa myös näyttää olevan uudempia viestejä kuin kuukausi sitten viimeksi kirjoitettu. Anteeksi siis jos olen vähän hukassa näin aluksi.
Viikonloppuna näitä ketjuja sitten lueskelin ja minulle heräsi paljon kysymyksiä, mutta en voinut vielä kysyä kun en ollut rekisteröitynyt.
Tässä siis ihan ensimmäisenä tälläinen:

Täytyykö tämä teippipidennys hius olla aina sitä tähän tarkoitettua. Siis, että eikö voisi ostaa hiusnauhaa ja sitä sitten kiinnittää teipillä? Mitä eroa niissä on?
Katselin vain kun se leveä pelkkä hiusnauha olisi niin edullista ja tämä missä teippi paljon kalliimpaa.
Osaisiko joku sanoa mistä saisi halvinta materiaalia teippipidennykseen? Minullakin sitä pitäisi olla niin paljon kun luonnostaan on todella paksut hiukset ja nyt nämä on lyhyet vaikka juuri olivat rinnan alle. Noh minä se sitten tahdoinkin lyhyen tukan ja tässä sitä ollaan...
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #117 : 03.11.08 - klo:18:23 »
Ei käy tavallinen hiusnauha. Tavallisessa hiusnauhassa ei ole sellaista pintaa/kiinnityskohtaa, jossa se teippi pysyisi tiukasti kiinni. Teippihiusnauhassa on sellainen stay upien sisäpuolella olevaa silikonireunusta muistuttava kisko, johon teippi tulee.

Suht halpaa teippihiusnauhaa saa täältä: www.additionallengths.co.uk

Edit. Tässä vielä suora linkki teippihiusnauhaan: http://www.additionallengths.co.uk/Product_Details.asp?ProductID=64

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #118 : 03.11.08 - klo:18:55 »
^Kiitos!
http://www.additionallengths.co.uk/Product_Details.asp?ProductID=64
Tuolla sivulla kun on tuota teippihiusta, niin tarkoittaako tuo, että sellaisen osion leveys on 90cm ja siitä sitten pätkitään halutun kokoinen osa hiuksiin. Jos asia on niin, niin kuinka paljon noita pitäisi ostaa, jotta saisi tuuhean pidennyksen. Oma polkka tukka siis todella paksu, joten myös jatkon pitää olla kun sitä tarvitsee vielä kerrostaa.
Niin ja anteeksi vielä, mutta osaisikohan joku löytää tuolta sivulta ne värimallit miten vaaleana tuota voi saada *punastuu huippu hyvästä kielitaidosta*
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #119 : 03.11.08 - klo:19:01 »
Joo, 90 cm on sen hiusnauhan pituus, itse hiuksen pituus on 18 tuumaa. Jos on tuuheat hiukset ja haluaa pidennysten näyttävän tuuheilta, niin suosittelen kahta pakettia tuota hiusta. Kaverille laitettiin yksi paketti, mutta hänellä olikin ihan normaalin paksuiset hiukset ja lopputulos oli hyvin luonnollinen. Mutta siis jos hakusessa sellainen erityisen muhkea versio, niin varmaan kaksi kannattaa tosiaan tilata.

Tässä vielä värikartta: http://www.additionallengths.co.uk/colourguide.asp . Paha sanoa, kuinka tarkkaan vastaa todellisuutta noin yleisesti, mutta esim. #4 oli huomattavasti vaaleampi luonnossa kuin mitä tuossa kartassa.