Kirjoittaja Aihe: Teippipidennys  (Luettu 313610 kertaa)

anna1

• Vieras
Vs: Teippipidennys
« Vastaus #135 : 27.12.08 - klo:12:14 »
Mulla on ollu nyt viikon verran teipit päässä ja oon kyllä ollu todella tyytyväinen.
Omassa tukassa on vielä kasvattamista, ja raja näkyy jonkinverran, mutta ite halusin ettei ruveta hirveesti leikkelemään, omaa eikä tekotukkaa, ja saa kuitenkin kohtuuvaivalla sen näköseks että kehtaa ihmisten ilmoille.
Yllättyny oon siitä kuinka helposti oon tottunu näihin (meni huomattavasti kivuttomammin ja helpommin eka viikko kuin sinettin kaa..), suihkussa käyminen ei tuota suunnatonta tuskaa, vaikkakin päässä on lähemmäs kolme punttia hiusta, ja muutenkin pysyy hyvin ojennuksessa. En oo mikään maailman ahkerin hiustenhoitaja/-harjaaja, näitäkin muistan ehkä just ja just kerran päivässä harjata, mutta ei oo ainakaan vielä mitään näkyviä vaurioita ollut. Kiitos tosin kuuluu myös hyville tuotteille, en taida enää shampoota ja hoitsikkaa vaihtaakaan :D.
Yhtään teippiä ei oo vielä irronnu, ja täytyy myöntää etten ihan täysin ymmärrä miten ne voi keltään heti samantien lähteäkään irti jos on kunnolla laitettu ym, sen verran tukevasti tuntuu tällä hetkellä nuo omat ainakin olevan kiinni.

Poissa isla

• Haiven
  • *
« Vastaus #136 : 29.12.08 - klo:15:25 »
Hei. Tuolla aikaisemmin oli kyselty, että kuinka pieniä pätkiä teippinauhasta voi tehdä, mutta vastausta en siihen löytänyt. Itsekin haaveilisin vaihtoehdosta sinettiraidoille. Onko teipeistä siis mahdollista tehdä vastaavan kokoisia osioita?
Obesity is just bathroom lacking a full-body mirror

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #137 : 29.12.08 - klo:21:09 »
^Kyllähän siitä on mahdollista tehdä niin pieniä pätkiä, kun vain onnistuu saamaan. Ei sille periaatteessa mitään rajoitusta ole.
Ei nyt tokikaan niin ohkaista osiota kuin sinetistä. Noin sentin levyinen osio on mielestäni aika realistinen. Raitoja saa hyvinkin tehdyksi.  Koska teippi osio tulee oman hiuksen molemmin puolin on raita heti näkyvämpi kuin sineteillä. Lisäksi teippi on litteä, eli pienen osion voi kiinnittää yllättävän ylöskin.

anna1

• Vieras
« Vastaus #138 : 30.12.08 - klo:13:17 »
Saahan siitä joo tehtyä niin kapeita osioita kun haluaa, mutta eri asia sitten on miten ne saa kestämään kiinni.. Kyllä jo joku sentin pätkäkin on aika hiinä ja hiinä että kestääkö se viikkoa kauemmin siellä päässä. Toki toisilla voi kestää kuukausiakin, toisilla sitten ei. Mutta eräässä alan liikkeessä ainakin suositellaan että osioiden pitäs olla vähintään jotain pari senttiä leveitä.

Poissa isla

• Haiven
  • *
« Vastaus #139 : 30.12.08 - klo:15:02 »
En aivan millimetreissä mitattavia osioita haaveilekaan, mutta jos noin sentin kokoisia saisi, niin ei tarvitsisi ideasta ihan täysin luopua.:D En ihan tyhmiä viitsi lähteä liikkeestä kyselemään, nauravat vielä ulos.   ::)
Obesity is just bathroom lacking a full-body mirror

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 31.12.08 - klo:16:03 »
Syaani: Oletko käyttänyt hoitoainetta eri tavoin nyt viimeisellä kerralla kun teipit irtoilivat? Ainakin sen olen huomannut, että pidemmät teipit eivät kestä hiuksissa hyvin jos hoitoainetta valuu myös teippiliuskoihin. Näin kävi ja jokaisen teippihuollon jälkeen 2 - 3 teippiliuskaa irtosi ennen seur. huoltoa. Kun sitten ohjeita noudatettiin eli hoitoainetta ei päästetty liuskoihin, pysyivät teipit hyvin kiinni huoltovälin.

Mikään ei muuttunut hoitorutiinissa, eli vika oli joko teipissä tai laittajassa. Edellisen noston jälkeen teipit pysyivät todella jämäkästi kiinni. Teipit irtosivat täysin samalla tavalla eli aukesivat muutaman sentin tai millin vasemmalta puolelta, roikkuivat hetken puoliksi kiinni ja uudelleenkiinnitysyrityksistäni huolimatta irtosivat lopulta kokonaan.

Hoitoainetta, latvasuojia ja öljyjä käytän ainoastaan latvoissa, eli en päästä niitä lähellekään päänahkaa tai teippejä.
1a F ii

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #141 : 31.12.08 - klo:22:29 »
Kysymys:
mulla on teipit tiukasti kiinni PAITSI että yksi osio röpsöttää reunasta ja välistä saan melkein sormen sinne väliin :(
Millä saisin tota ite kiinnitettyä vai onko se mahdotonta?
Hoitoaineen kanssa olen ollut varovainen, eli olen laittanut sitä vaan pituuksiin varoen hysteerisesti teippejä ja tuo röpsöttävä osio on ylhäällä eli hoitoaineestakaan ei voi johtua.
Mulla on huoltoaika tammikuun lopussa ja aattelin, etten millään jaksais mennä tuota yhtä osiota laittamaan kun muuten se pysyy ihan hyvin. pelkään vain että jos se aukeaa kunnolla.

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 01.01.09 - klo:13:05 »
Jos se aukeaa kunnolla, sehän vaan lähtee sieltä irti. Jos sulla kaikki muuta osiot on tiukasti kiinni, tuskin yhden puuttumista huomaa mitenkään haittavaavana? Pidät sen vaan tallessa ja otat huoltoon mukaan. Itse sä et sitä repsotusta mitenkään saa korjattua pikapikaa, kyllä se hiusnauhaosio täytyy irroittaa kokonaan ja laittaa uusilla teipeillä takaisin kiinni. Apteekista saa isopropyylialkoholia (desin pullo n.6€) jolla saat lopullisesti itse irroitettua osion liimoineen, mikäli se alkaa repsottaa niin rumasti ettei auta kuin irroittaa kokonaan.

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #143 : 02.01.09 - klo:11:47 »
^ joo vielä se ei kunnolla repsota.

kiitos nopeasta vastauksesta  :)

Larah

• Vieras
« Vastaus #144 : 02.01.09 - klo:16:20 »
Itse laitoin teippipidennys tyylillä raidat tässä viikko sitten! Hairiumista olen hommannut kaikki tarvikkeet. Kahdella eri värillä tein raitoja. Aloittelija olen näissä hommissa mutta tykkään kyllä kovasti näistä. Osa raidoista on pysynyt paremmin, varmaankin johtuu kun ensimmäiset raidat oli vielä vähän harjoittelua ;D mutta hyviä vinkkejä tältä keskustelu palstalta on löytynyt! kiitos vaan teille kaikille.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #145 : 03.01.09 - klo:19:27 »
Saahan siitä joo tehtyä niin kapeita osioita kun haluaa, mutta eri asia sitten on miten ne saa kestämään kiinni.. Kyllä jo joku sentin pätkäkin on aika hiinä ja hiinä että kestääkö se viikkoa kauemmin siellä päässä. Toki toisilla voi kestää kuukausiakin, toisilla sitten ei. Mutta eräässä alan liikkeessä ainakin suositellaan että osioiden pitäs olla vähintään jotain pari senttiä leveitä.
En aivan millimetreissä mitattavia osioita haaveilekaan, mutta jos noin sentin kokoisia saisi, niin ei tarvitsisi ideasta ihan täysin luopua.:D En ihan tyhmiä viitsi lähteä liikkeestä kyselemään, nauravat vielä ulos.   ::)
En näkisi sentin kokoisen osio kiinnittämistä tai kiinni pysymistä mitenkään hankalana. Teippihän tulisi kiinniittää nauhaan ennen sen pätkimistä osioihin. Itse olen ainakin asiakkailleni laittanut sellaisia pienempiäkin osioita ja ihan yhtä hyvin ne ovat pysyneet.
Mitään miniosioita tosin ei ole järkevää laittaa.

ZaparoZanna

• Vieras
« Vastaus #146 : 04.01.09 - klo:23:25 »
Täh, teippipidennöksiinkö ei tosiaan käy normaali hiusnauha? Kuvittelin surffailtuani viikon ajan ulkomaisilla pidennyssivuilla, että siihen vai ostetaan lisäksi teippi. Itse asiassa silmiini ei ole edes osunut mikään silikoninen versio. Mikähän se mahtaa olla englanniksi...?

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 04.01.09 - klo:23:36 »
^ Ei käy, koska siinä normaalissa nauhassa ei ole sitä pohjaa mihin se kiinnitetään. Teippihisnauhassa hiukset ovat kiinni sellaisessa ohuessa muovipohjassa ja se on paljon ohuempaa kuin tavallinen hiusnauha.

Hiustyöläinen

• Vieras
« Vastaus #148 : 08.01.09 - klo:23:45 »
Jos teipit alkavat repsottamaan kulmistaan ennen huoltoa, voi niiden kiinnittämistä yrittää kevyesti suoristusrautaa käyttämällä.

anna1

• Vieras
« Vastaus #149 : 20.01.09 - klo:02:31 »
Mulla on b*longia, tosin eihän niillä mitään muuta eroa ole, kun tota b*longia ei vissiin nykyisin myydä kun ammattilaisille.
Eli star locks on vaan kuluttajaversio b*longista :)
Mulle laitettiin osaks tommosta kaksväristä nauhaa, mikä tuli hairiumille ihan kuukausi sitten vastan, ja tosta huomaa, että se takkuuntuu vähän herkemmin kun tuo yksvärinen. Voi olla että "tuotekehittely" vielä kesken kun on tosiaan ensimmäisiä kaksvärisiä mitä sinne tuli, täytyy kattoo ostanko uuden nauhan sit kun käyn näitä korjauttaa/värjäyttää tyven.
Pari osiota revin päälliosasta viime viikolla irti, kun alko repsottaa jo vähän reunoista, ja töröttivät rumasti, varsinkin jos oli yhtään likanen tukka. Mutta asia korjaantu huomattavasti niiden parin osion irrottamisella, mulla sattu kyllä väritkin niin nappiin kun vaan osua voi :D Kukaan ei oo tajunnu että ei oo omaa tukkaa ennenku oon sanonu. Ykskin kaveri ketä näin nyt pitkästä aikaa (nähtiin viimeeks melkein vuos sitten), alko heti hehkuttaa että vähän sulla on kasvanu tukka  ;D