Kirjoittaja Aihe: Teippipidennys  (Luettu 310933 kertaa)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
Vs: Teippipidennys
« Vastaus #165 : 11.03.09 - klo:21:09 »
Mä kävin näyttämässä tukkaani kahdessa paikassa tänään. Ensimmäisessä paikassa sanottiin, että mun pitää antaa hiusten kasvaa vielä parisen kuukautta. No, toisessa liikkeessä sanottiin pidennyksen onnistuvan kuukauden päästä. Heh, aikamoista eroavaisuutta, mutta kyllä mä hiukseni pidennytän kuukauden päästä. :)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #166 : 02.04.09 - klo:12:15 »
Onko kuvia suht' lyhyisiin hiuksiin laitetuista teippipidennyksistä?

Tiedän olevani "vähän hullu", kun mulla laitetaan kahden viikon päästä tämänmittaisiin (http://i39.tinypic.com/2dslpuq.jpg) teipit. Kuva on otettu viikko sitten eli 3 vko aikaa kasvaa tuosta tilanteesta.

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #167 : 02.04.09 - klo:23:09 »
^Kyllä noihin minusta saa ihan hyvin kunhan myös omia hiuksia saa leikata. Vähän ohentelee latvoja ja kerrostaa pidennystä niin tulee ihan luonnollinen. Itse aion myös ottaa tuollaisiin, mutta hieman pidempiin ompelupidennyksen.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #168 : 03.04.09 - klo:08:19 »
Kiva kuulla! Tosiaan tuo takaosa on suht' lyhyttä, mutta kerrostaa sitten enemmän. Mulle tulee siis 45 cm aitohiusta kaksi punttia.

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
  • Mikä on lailallinen ja sanoo mulmul?
« Vastaus #169 : 09.04.09 - klo:16:27 »
Mulle on varattu aika teippipidennykseen 11.5. enkä malta odottaa sinne asti! :) Mun vakkaripaikassa on ilmeisesti jopa melko halpaa tuo pidennysten laitto. Maksan hiuksista saman hinnan kuin nekin niitä tilatessa, eli n. 100e teippeineen ja postikuluineen. Parturit ottavat vain tuntitaksan verran ja niillä se on 40e. Eli pidennysten laitto tulee maksamaan enintään 180e. :) Mulle tulee 45cm kaikista vaaleimmat pidennykset. En nyt yhtään muista merkkiä, joka Hair-alkuinen se oli, ei kuitenkaan Hairium.

Milana

• Vieras
« Vastaus #170 : 10.04.09 - klo:11:18 »
Haluisko joku suositella jotain edullista pakkaa helsingissä jossa tehdään noita teippipidennöksiä?
Ihan pakko saada pitkät hiukset  <3!

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
« Vastaus #171 : 12.04.09 - klo:20:14 »
Nyt sainkin selville, että hiuksiini laitetaan b*long -jatkeet, eli kyseessä onkin ilmeisesti Hairiumin tuote? Täällä ei kauheasti ole hyviä kokemuksia siitä. :(

Lisäksi rupesi nyt askarruttamaan, että minkä näköiset niistä tulee. Omat hiukseni on reilusti olkapään yli ja korviin asti aivan vaaleat, mutta siitä alaspäin hieman kellertävät vanhan ruskean värin ansiosta. Minulle tilattiin yksi semmoinen 95cm leveä ja 45cm pitkä hiuskaistale ja väri oli vaalein (60). Riittääköhän tämä nyt sitten pidennykseen? Ja soveltuukohan tuo väri minun hiuksiini, kun kuitenkin latvat on vielä keltaiset.

Vakipaikassa vain yksi kampaaja tekee noita pidennyksiä ja viimeksi hänellä oli siinä toinen asiakas ja kauhea kiire joten äkkiä vaan katsoi että mikä väri voisi olla hyvä ja ilmoitti hinnan ja että tilaa mulle sen. En ehtinyt edes kertoa paljoa omia mietteitäni. Toivottavasti tämä nyt tajusi, että haluan nimenomaan pidennyksen enkä mitään tuuhennosta. Pelottavaa.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 13.04.09 - klo:12:00 »
^Värin kanssa tuskin tulee ongelmaa, koska se oma kellertävyys katoaa sinne pidennyshiuksen vaaleuden sekaan.
Riippuu hiustesi paksuudesta, saako tuolla yhdellä nauhalla pidennyksen. Periaatteessa pidennykseen tarvitaan kaksi nauhaa. Suht ohuisiin hiuksiin saa kyllä ihan kivannäköisen tuloksen jo yhdelläkin.
Ehkä kannattaisi käydä vielä kampaamossa varmistamassa asia.
Ja edelleen itselläni on ainoastaan hyvää sanottavaa b'long hiuksista.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #173 : 13.04.09 - klo:12:34 »
^Onko täsyin mahdoton ajatus että kokematon tyyppi saisi kotona laitettua teippipidennyksen toiselle?
« Viimeksi muokattu: 13.04.09 - klo:12:40 kirjoittanut princess »
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
« Vastaus #174 : 13.04.09 - klo:14:54 »
^^ Mulla on melko paksut hiukset, varsinkin nyt kun latvat ovat tasapituiset. Silloin kun minulla oli pidemmät hiukset, ne oli melko kerrostetut ja latvat näytti ohuilta. Tai oikeastaan mulla ei ole kauhean paksut hiukset, mutta koska ne on hieman luonnonkiharat niin vaikka ne suoristaisi, ne jää niin ilmaviksi, että näyttää paksulta.

Voisi tietysti käydä vielä siellä parturissa näyttämässä hiuksia, ihan varmuuden vuoksi. Tosin se nainen on kuulemma laittanut tosi paljon noita teippipidennyksiä ja tietää kyllä mitä tekee. Ja ne puhuivatkin siellä, että jätetään nyt hiukset tasapituisiksi, niin että niitä saa sitten hyvin kerrostettua kun laitetaan pidennykset, joten ehkä se sillä menee. :) Tuo väri lähinnä mietitytti paljon.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 13.04.09 - klo:22:24 »
^ Hiuksesi tosiaan ovat jo sen verran pitkät, että niihin tosiaan voisi vain ikäänkuin lisätä se alimman kerroksen. Silloin hiuksia ei kiinnitetä kovin ylös eli tuuheutta ei tule niin paljon, mutta ilmeisesti oletkin hakemassa lähinnä pituutta.

princess, ei se nyt mitenkään mahdotonta ole. Kunhan ensin vähän selvittää kiinnitystapaa ja osiointia.

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
« Vastaus #176 : 13.04.09 - klo:23:40 »
^ Kiitoksia paljon tiedoista. Rupesin jo kauheasti panikoimaan kun luin juttuja netistä. :)

Vielä semmoista kysyisin, että miten kannattaisi valmistautua teippipidennykseen? Täytyykö minun pestä hiukset syväpuhdistavalla ennen laittoa? Ja millaisia tuotteita olisi hyvä olla valmiina pidennysten hoitoon? Tiedän, että parturi yrittää kuitenkin kaupitella jotain.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #177 : 14.04.09 - klo:09:43 »
^ Kiitoksia paljon tiedoista. Rupesin jo kauheasti panikoimaan kun luin juttuja netistä. :)

Vielä semmoista kysyisin, että miten kannattaisi valmistautua teippipidennykseen? Täytyykö minun pestä hiukset syväpuhdistavalla ennen laittoa? Ja millaisia tuotteita olisi hyvä olla valmiina pidennysten hoitoon? Tiedän, että parturi yrittää kuitenkin kaupitella jotain.
Tarkat ohjeet voi tietysti kysyä kampaamosta. Riippuen haluavatko pestä hiuksesi paikanpäällä. Itse olen antanut ohjeeksi pestä normaaliin tapaan, pois huuhdeltavan hoitoaineen voi laittaa latvoihin. Mutta ei mitään muita aineita. Ja hoitoainetta ei saa laittaa tyveen asti. Tottakai voi pestä myös syväpuhdistavalla, sitten ei pitäisi ainakaan olla mitään kiinnitystä haittaavaa siellä hiuksissa.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #178 : 14.04.09 - klo:13:17 »
Enää kolme päivää jäljellä ja sitten saan teippipidennykset. :) Lähettelen kuvia lopputuloksesta.

anna1

• Vieras
« Vastaus #179 : 15.04.09 - klo:00:30 »
Kuten täälläkin on varmasti jo moneen kertaan todettu, kampaamon hinnoista voi päätellä jo aika paljon. Jos olet laitattamassa pidennyksiä reilusti halvemmalla kuin esim. kaupungin yleinen pidennysten hintataso on, kannattaa varautua jo siihen että pidennyksestä tuskin tulee kovin pitkäikäinen ja/tai hyvin laitettu muutenkaan  ;)

Alkuun (ennen hiusten tilaamista tms.) yleensä myös konsultoidaan asiakkaan kanssa aika tarkasti hänen toiveensa ja halunsa pidennysten laadusta, pituudesta, väristä jne. Samalla tietty mietitään, mallataan ja ehdotellaan asiakkaalle myös muita vaihtoehtoja jos tilanne on esim. sellainen että asiakas näkee sielunsa silmin jonkun aivan utopistisen tukan ja sitä ei ole mahdollista toteuttaa. Näin minimoidaan se (paljon pelätty) tilanne että asiakas maksaa itsensä kipeäksi unelmoidessaan aivan fantastisesta tukasta, ja sitten lähteekin kampaamosta itku kurkussa kun lopputulos ei ollutkaan ihan sitä mitä kuviteltiin.

Kun asiansa tunteva kampaaja on perehtynyt asiakkaan toiveisiin, varmistanut että ne on mahdollista toteuttaa jne. hän tilaa asiakkaalle hiukset, JA antaa myös ohjeet siitä minkälaisin hiuksin asiakkaan pidennyspäivänä tulisi saapua kampaamoon. Toiset haluavat pestä asiakkaan hiukset paikan päällä, toiset toivovat että asiakas pesee ne itse esim. edellisenä päivänä. Ja kyllä se pesu on hyvä tehdä syväpuhdistavalla shampoolla, näin minimoidaan esim. rasvan, muotoilutuotteiden, hoitoainejäämien ym. määrä hiuksissa, joka aina heikentää teipin pysyvyyttä. Hiukset eivät myöskään saa olla YHTÄÄN märät kun pidennystä aletaan laittamaan, tämäkin on yksi syy miksi osa kampaajista kehoittaa asiakasta pesemään hiuksensa etukäteen. Säästyy asiakkaan rahoja sekä kampaajan aikaa.

Tuotteita pidennyshiuksille taitaa markkinoilla olla aika paljonkin nykyään, itse olen kokeillut vain Davinesin Lovea. Omasta mielestäni ihan ok tuotteita, shampoo saisi olla hieman pesevämpi, ja hoitoaine hieman nopeammin vaikuttava. Noiden kanssa kuitenkin tulen toimeen, joten käytän loppuun ja kun tulee aika ostaa uusia, kokeilen jotain muuta tuotemerkkiä. Monet valittavat että pidennyshiusten hoitaminen tulee niin kalliiksi, ne kampaamoiden tuotteethan tunnetusti maksavat vähän enemmän kun se peruspantenemarketinhyllyltä, mutta itse koen sen niin että ne hiukset voi kuitenkin käyttää monta kertaa jos niistä pitää huolta, ja onhan ne paremman näköisetkin hyvin hoidettuina. Ja kyllähän ne hiuksetkin aika monta rahaa maksaa, joten miksi pilaamaan niitä huonoilla tuotteilla.

Itse en antaisi kokemattoman kaverin alkaa päähäni pidennyksiä väsäämään. Teippien kanssa on aika tärkeää kuitenkin esim. omien hiusten oikea asento teippejä kiinnitettäessä. Jos osiot jää ylijännitykseen, lähtee omaa tukkaa aika iloisesti irti (ja ai että sitä tuskaa ennenkun omat hiukset kasvavat sen verran että tyvi alkaa löystymään yhtään >:( ). Moni ei-kampaaja ihminen ei ymmärrä siitä asiasta yhtikäs yhtään mitään, ja aika monelle kampaajallekin saa olla muistuttelemassa asiasta vähän väliä, kun tahtoo ne osiot nousta väkisinkin ylöspäin jatkuvasti.
Saati sitten jos teipit kiinnitetään vaikka liian lähelle tyveä. AU! :#  Tai jos teipit taas päinvastaisesti jätetään liian kauas tyvestä, ja oma hius alkaa jo muutaman viikon kuluttua rastoittumaan tyvestä, plus että pidennyksiä on sitten nostettava aika ahkeraan, ellei halua niiden roikkuvan parin kuukauden päästä puolessa välissä omaa hiusta...

B-longin hiukset kannattaa tarkistaa ennen päähänlaittoa. Nyt alkuvuonna oli taas joku viallinen erä tms. ja mullakin kävi päässä sellaset pidennykset josta irtosi karvaa enemmän ku talviturkkiaan tiputtavasta karhusta. Edellisissä hairiumin hiuksissa sen sijaan ei ollu mitään vikaa, ja ne onkin seuraavana päähän taas tulossa :)