Kuten täälläkin on varmasti jo moneen kertaan todettu, kampaamon hinnoista voi päätellä jo aika paljon. Jos olet laitattamassa pidennyksiä reilusti halvemmalla kuin esim. kaupungin yleinen pidennysten hintataso on, kannattaa varautua jo siihen että pidennyksestä tuskin tulee kovin pitkäikäinen ja/tai hyvin laitettu muutenkaan

Alkuun (ennen hiusten tilaamista tms.) yleensä myös konsultoidaan asiakkaan kanssa aika tarkasti hänen toiveensa ja halunsa pidennysten laadusta, pituudesta, väristä jne. Samalla tietty mietitään, mallataan ja ehdotellaan asiakkaalle myös muita vaihtoehtoja jos tilanne on esim. sellainen että asiakas näkee sielunsa silmin jonkun aivan utopistisen tukan ja sitä ei ole mahdollista toteuttaa. Näin minimoidaan se (paljon pelätty) tilanne että asiakas maksaa itsensä kipeäksi unelmoidessaan aivan fantastisesta tukasta, ja sitten lähteekin kampaamosta itku kurkussa kun lopputulos ei ollutkaan ihan sitä mitä kuviteltiin.
Kun asiansa tunteva kampaaja on perehtynyt asiakkaan toiveisiin, varmistanut että ne on mahdollista toteuttaa jne. hän tilaa asiakkaalle hiukset, JA antaa myös ohjeet siitä minkälaisin hiuksin asiakkaan pidennyspäivänä tulisi saapua kampaamoon. Toiset haluavat pestä asiakkaan hiukset paikan päällä, toiset toivovat että asiakas pesee ne itse esim. edellisenä päivänä. Ja kyllä se pesu on hyvä tehdä syväpuhdistavalla shampoolla, näin minimoidaan esim. rasvan, muotoilutuotteiden, hoitoainejäämien ym. määrä hiuksissa, joka aina heikentää teipin pysyvyyttä. Hiukset eivät myöskään saa olla YHTÄÄN märät kun pidennystä aletaan laittamaan, tämäkin on yksi syy miksi osa kampaajista kehoittaa asiakasta pesemään hiuksensa etukäteen. Säästyy asiakkaan rahoja sekä kampaajan aikaa.
Tuotteita pidennyshiuksille taitaa markkinoilla olla aika paljonkin nykyään, itse olen kokeillut vain Davinesin Lovea. Omasta mielestäni ihan ok tuotteita, shampoo saisi olla hieman pesevämpi, ja hoitoaine hieman nopeammin vaikuttava. Noiden kanssa kuitenkin tulen toimeen, joten käytän loppuun ja kun tulee aika ostaa uusia, kokeilen jotain muuta tuotemerkkiä. Monet valittavat että pidennyshiusten hoitaminen tulee niin kalliiksi, ne kampaamoiden tuotteethan tunnetusti maksavat vähän enemmän kun se peruspantenemarketinhyllyltä, mutta itse koen sen niin että ne hiukset voi kuitenkin käyttää monta kertaa jos niistä pitää huolta, ja onhan ne paremman näköisetkin hyvin hoidettuina. Ja kyllähän ne hiuksetkin aika monta rahaa maksaa, joten miksi pilaamaan niitä huonoilla tuotteilla.
Itse en antaisi kokemattoman kaverin alkaa päähäni pidennyksiä väsäämään. Teippien kanssa on aika tärkeää kuitenkin esim. omien hiusten oikea asento teippejä kiinnitettäessä. Jos osiot jää ylijännitykseen, lähtee omaa tukkaa aika iloisesti irti (ja ai että sitä tuskaa ennenkun omat hiukset kasvavat sen verran että tyvi alkaa löystymään yhtään

). Moni ei-kampaaja ihminen ei ymmärrä siitä asiasta yhtikäs yhtään mitään, ja aika monelle kampaajallekin saa olla muistuttelemassa asiasta vähän väliä, kun tahtoo ne osiot nousta väkisinkin ylöspäin jatkuvasti.
Saati sitten jos teipit kiinnitetään vaikka liian lähelle tyveä. AU!

Tai jos teipit taas päinvastaisesti jätetään liian kauas tyvestä, ja oma hius alkaa jo muutaman viikon kuluttua rastoittumaan tyvestä, plus että pidennyksiä on sitten nostettava aika ahkeraan, ellei halua niiden roikkuvan parin kuukauden päästä puolessa välissä omaa hiusta...
B-longin hiukset kannattaa tarkistaa ennen päähänlaittoa. Nyt alkuvuonna oli taas joku viallinen erä tms. ja mullakin kävi päässä sellaset pidennykset josta irtosi karvaa enemmän ku talviturkkiaan tiputtavasta karhusta. Edellisissä hairiumin hiuksissa sen sijaan ei ollu mitään vikaa, ja ne onkin seuraavana päähän taas tulossa