Kirjoittaja Aihe: Teippipidennys  (Luettu 310928 kertaa)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Vs: Teippipidennys
« Vastaus #180 : 15.04.09 - klo:21:34 »
Kuten täälläkin on varmasti jo moneen kertaan todettu, kampaamon hinnoista voi päätellä jo aika paljon. Jos olet laitattamassa pidennyksiä reilusti halvemmalla kuin esim. kaupungin yleinen pidennysten hintataso on, kannattaa varautua jo siihen että pidennyksestä tuskin tulee kovin pitkäikäinen ja/tai hyvin laitettu muutenkaan  ;)

Totta varmaan tämäkin. Riippuu myös siitä kuinka kampaaja hinnoittelee työnsä ja ottaako hiuksista voittoa. Nämä vaikuttavat myös suuresti hintaan ja sillä taas ei ole välttämättä mitään tekemistä kampaajan ammattitaidon kanssa.

anna1

• Vieras
« Vastaus #181 : 15.04.09 - klo:22:36 »
Kuten täälläkin on varmasti jo moneen kertaan todettu, kampaamon hinnoista voi päätellä jo aika paljon. Jos olet laitattamassa pidennyksiä reilusti halvemmalla kuin esim. kaupungin yleinen pidennysten hintataso on, kannattaa varautua jo siihen että pidennyksestä tuskin tulee kovin pitkäikäinen ja/tai hyvin laitettu muutenkaan  ;)

Totta varmaan tämäkin. Riippuu myös siitä kuinka kampaaja hinnoittelee työnsä ja ottaako hiuksista voittoa. Nämä vaikuttavat myös suuresti hintaan ja sillä taas ei ole välttämättä mitään tekemistä kampaajan ammattitaidon kanssa.

No tästä asiasta saa jokainen olla mitä mieltä haluaa, mulle nyt vaan laatu/hinta on olleet aina suhteessa toisiinsa. Omakohtaiset kokemukset on että halvalla ei saa hyvää, jokainen itseään ja työtään arvostava kampaaja uskaltaa hinnoitellakin itsensä sen mukaan.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #182 : 15.04.09 - klo:22:49 »

Itse en antaisi kokemattoman kaverin alkaa päähäni pidennyksiä väsäämään. Teippien kanssa on aika tärkeää kuitenkin esim. omien hiusten oikea asento teippejä kiinnitettäessä. Jos osiot jää ylijännitykseen, lähtee omaa tukkaa aika iloisesti irti (ja ai että sitä tuskaa ennenkun omat hiukset kasvavat sen verran että tyvi alkaa löystymään yhtään >:( ).

Voiko tavallinen pulliainen sitten itse huomata, jos teipit on asetettu väärin? Varmaan liian tiukalla olevan huomaa, mutta miten jos oma hius on ollut väärässä asennossa laittaessa?
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 16.04.09 - klo:21:18 »
^Yleensähän siinä käy niin, että jos se teippi on väärässä asennossa (tai hius) omat hiukset irtoavat juurineen. Ei sitä oikein muusta voi huomata, paitsi tietysti jo osio siellä kovasti "pömpöttää"

No tästä asiasta saa jokainen olla mitä mieltä haluaa, mulle nyt vaan laatu/hinta on olleet aina suhteessa toisiinsa. Omakohtaiset kokemukset on että halvalla ei saa hyvää, jokainen itseään ja työtään arvostava kampaaja uskaltaa hinnoitellakin itsensä sen mukaan.

Pakko vielä kampaajana vääntää tästä asiasta  ;)
Tarkoitin lähinnä sitä että kyllä joissakin kampaamoissa otetaan ihan järjetöntä ylihintaa pidennyksistä.
Itse hinnoittelen teippipidennyksen siten, että materiaalikulut postikuluineen + 45 euroa tunti. Näin hinta tulee asiakkaalle kohtuulliseksi ja saan työlleni kuitenkin kunnollisen katteen.
Mutta sehän on tietenkin jokaisen kampaajan oma mielipide ja asia jos haluaa ottaa tuplahinnan materiaaleista.

« Viimeksi muokattu: 16.05.09 - klo:18:17 kirjoittanut Hunajapupu »

anna1

• Vieras
« Vastaus #184 : 16.04.09 - klo:23:25 »

Pakko vielä kampaajana vääntää tästä asiasta  ;)
Tarkoitin lähinnä sitä että kyllä joissakin kampaamoissa otetaan ihan järjetöntä ylihintaa pidennyksistä.
Itse hinnoittelen teippipidennyksen siten, että materiaalikulut postikuluineen + 45 euroa tunti. Näin hinta tulee asiakkaalle kohtuulliseksi ja saan työlleni kuitenkin kunnollisen katteen.
Mutta sehän on tietenkin jokaisen kampaajan oma mielipide ja asia jos haluaa ottaa tuplahinnan materiaaleista.

Väännetään vaan, mutta jos nyt vaikka kertaan sen mun ensimmäisen mielipiteen tähän asiaan, kun tuntuu että pointti on hukkunu, tai menny sulta ohi.
Eli; missään välissä en ole väittänyt että keneltäkään kampaajalta olisi ok ottaa esim. tuplahinta materiaaleista, totesin ja varoitin että JOS kampaamon hinnat on HUOMATTAVASTI kaupungin muiden kampaamojen hintatasoa alempana, niin jossain on jotain mätää. Jossain kampaamoissa varmasti otetaankin joo ylihintaa, mutta on sitten tosiaan myös niitä ääripäitä jossa pidennyksien teko on opeteltu kerran tekemällä kaverille tms. ja siitä ei oikeasti tiedetä mitään.
Jos kaupungin yleinen hintataso on vaikkapa sellainen että n.250e saat teippipidennykset koko päähän, ja sitten löydätkin kampaamon joka laittaa sulle ne teipit n.150e päähän, niin onhan se nyt sanomattakin selvää että joko ne hiukset on jotain roskiksesta ongittua, ja/tai sitten laittajalla ei ole hajuakaan mitä hän on tekemässä. Se lätkii ne teipit sinne päähän tunnissa, tekemättä sen kummempia valmisteluja, saati loppuleikkauksia, kotihoito-ohjeita jne. ja molemmat on tyytyväisiä(ehkä?), kunnes sitten viimeistään kotona asiakkaalle paljastuukin se karu totuus. Tälläisestä tilanteesta oli nyt siis kyse, ei todellisessa elämässä, vaan kärjistetysti. Näitäkin kun kuulee valitettavan usein, että "se oli niin halpa paikka ja kyllä se vaikutti ihan asiansa osaavalta ja ja ja".. sitten aika usein vielä näitä valitellaan täällä netissä, toisissa kampaamoissa, usein kavereille jne. harvempi kuitenkaan uskaltaa ottaa ja mennä vaatimaan rahojaan edes takaisin.

Ja kun tämä koko keskustelu nyt lähti siitä että joku oli menossa otattamaan pidennyksiä johonkin kampaamoon, joka näitä pidennyksiä teki hänen mielestään edullisesti, eikä hän ollut saanut sieltä minkäänlaisia ensihoito-ohjeita mukaan, hiusten värit ym. oli hätäseen katsottu ohimennen jne. NIIN muistuttelin vaan että aina kannattaa miettiä ehkä toisenkin kerran jos varsinkin ilmassa on ollut niiden halpojen hintojen lisäksi muutakin vähän huithapeli-meininkiä.

Säkin, Amilo, varmaan kampaajana ymmärrät että onhan se veemäistä jos naapurin ilmestyy joku ihkauus salonki misä on puolet halvempaa kun sun penkissä. Ja kuukauden päästä, viuuh, kas kummaa sinne lähti puolet asiakkaista.  Tavalla tai toisellahan siinä veroja tms. muita maksuja kierretään, koska kyllä varmaan jokainen alan yrittäjä tietää että ihan pilkkahinnoilla niitä liikkeitä ei nykyään pidetä enää pystyssä.
Mä en ainakaan henk.koht. kannata tälläisiä kampaamoja, ne jotka ei asioista tiedä tai jos ei vaan kiinnosta, käyvät varmaan ihan mielellään siinä puolet halvemmassa paikassa, vaikkakin esim. leikkauksen jälki ois vähän huonompaa mitä edellisessä puljussa tms.

Nimim. Toinenkin kampaaja ;)
« Viimeksi muokattu: 16.05.09 - klo:18:19 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #185 : 17.04.09 - klo:10:57 »
Tuleeko Hairiumiin yleensä kuinka pian lisää hiusta myyntiin? Vaalein sävy 613 on näköjään loppuunmyyty.:/ Ainoastaan käsinsidottuna (?) löytyy, mutta käsittääkseni käsinsidottu on huonompaa?
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Annaperkele

• Vieras
« Vastaus #186 : 12.05.09 - klo:14:48 »
Onko kokemusta sellaisesta merkistä kuin HairContrast?

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #187 : 12.05.09 - klo:21:47 »
Tuleeko Hairiumiin yleensä kuinka pian lisää hiusta myyntiin? Vaalein sävy 613 on näköjään loppuunmyyty.:/ Ainoastaan käsinsidottuna (?) löytyy, mutta käsittääkseni käsinsidottu on huonompaa?
Tulee yleensä aika pian. Parin viikon sisään jo saattaa saada. Vaaleat sävyt ovat usei loppu hetkellisesti.
Käsinsidottu on sikäli huononpaa, että teippi pysyy siinä mielestäni huonommin. Muutenhan se on luonnollisemman näköistä.

anna1
Kyllä mä luulen että mä tajusin sen pointin heti alkuunsa. Ajattelin vain hiukan puolustaa myös sitä jokaisen hinnoittelu oikeutta, eikä tekstini ollut mitenkään erityisesti hyökkäys sinun mielipidettäsi vastaan.
En tietenkään kannata kampaajana alihintaan tekeviä ja veroja kiertäviä kampaajia. Uskon siihen että asiakas osaa valita sen laadun ennemmin kuin hinnan, usein kantapään kautta opittuna tosin.
Mutta en myöskään kannata sellaisia ylihinnoiteltuja kampaamoja, joissa on kyllä hienot puitteet ja hienot hinnat, mutta taso ei silti välttämättä mitenkään kummoinen. Tarkoitin siis että ei aina se kallein paikkakaan välttämättä ole paras.

Mutta luulen että mä tajusin sun pointin ja sä mun  ;)

Annaperkele

• Vieras
« Vastaus #188 : 14.05.09 - klo:21:01 »
Huomenna pidennykset päähän! Pitänee ottaa ennen ja jälkeen kuvat.

Muoks. nyt on päässä 50cm pidennykset: http://www.ikuisuus.com/teipit/
« Viimeksi muokattu: 15.05.09 - klo:17:50 kirjoittanut Anna-t »

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #189 : 06.06.09 - klo:22:13 »
Hieman päivitystä teippitukkatilanteeseen. Vaihdoin kampaajaa tän vuoden puolella, ja täytyy sanoa, että olen löytänyt todellisen aarteen. Olen käynyt nostattamassa teippejä kolme kertaa, ja yksikään uuden kampaajan laittamista osioista ei ole pudonnut. Hän on äärimmäisen huolellinen ja asiantunteva. Aikaa tukan fikasuksessa menee huomattavasti aiempaa enemmän, mutta hinta on enemmän kuin kohtullinen ja kampaaja mielettömän hauskaa juttuseuraa.

Ihanaa, kun ei tarvitse huolehtia enää tukan pysymisestä. <3

1a F ii

Annaperkele

• Vieras
« Vastaus #190 : 12.06.09 - klo:15:18 »
Sain Aussie 3 Minute Miracle lahjaksi, tietääkö kukaan saako/uskaltaako tätä käyttää pidennyksiin? Touksuu/Haisee kyllä vähän oudolle. Aika pistävälle. En tiedä sitten miltä tuoksuu hiuksissa

P83

• Vieras
« Vastaus #191 : 22.06.09 - klo:11:47 »
Mitä tehdään teippipidennysten huollossa? Mulla on nyt n. kuukauden ajan ollu teippipidennykset ja pari osioo lähteny irti, joiden teippi ei oo enää niin tarttuvaa...Ja parin osion teipit vähän repsottaa.

Miten näihin lisäkkeisiin ne teipit sitten uusitaan? Kun nää poistattaa (hoitoaineella, poistonesteellä, ruokaöljyllä), niin liukuuko se teippillinen hiusosio sitten vain omista hiuksista pois? Miten ne teipit sitten niihin osoihin vaihdetaan?

Oon tässä lueskellu näistä teipeistä että mikä olis hyvää, mutta kertokaa et mikä merkki on teijän mielestä pysyvintä??
Saako sitä teippiä jostain ostettua erikseen?

Ekan viikon jälkeen laitosta huomasin et nää hiukset meni vähän karheex ja ei ollu enää niin sileän tuntuiset. Tosi paljon oon näitä hoitanu, aina pestessä lotraan lisäkkeet hoitoaineella ja kerran kuussa laitan niihin kosteuttavan hiusnaamion...Mut silti tuntuu ettei näistä enää saa sellasta saman sileetä kun sillon alkuun oli  :-\
Mikä hiusmerkki olis semmosta joka ei nyt ihan parin pesun jälkeen menis karheex?

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #192 : 22.06.09 - klo:15:07 »
Huollossa kaikki lisäkkeet otetaan irti hiuksista poistonesteellä (lähtee aika nätisti vain liukumalla pois) ja hiuslisäkkeistä teipit lähtee myös poistonesteellä. Hiuslisäkkeisiin laitetaan tilalle uusi teippi ja lisäkkeet laitetaan hiuksiin takaisin samalla tavalla kuin aiemminkin. :)

Ainakin Placesta ja Hairiumista saa tilattua teippiä erikseen.

Voi olla, että lisähiukset ovat laadultaan vain karheammat eikä niitä välttämättä mikää hoitoaine saa sileämmäksi. Mutta kannattaa jotain siloittavaa silikoniainetta ostaa ja laittaa sitä niihin lisäkkeisiin.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

P83

• Vieras
« Vastaus #193 : 23.06.09 - klo:08:18 »
Huollossa kaikki lisäkkeet otetaan irti hiuksista poistonesteellä (lähtee aika nätisti vain liukumalla pois) ja hiuslisäkkeistä teipit lähtee myös poistonesteellä. Hiuslisäkkeisiin laitetaan tilalle uusi teippi ja lisäkkeet laitetaan hiuksiin takaisin samalla tavalla kuin aiemminkin. :)

Ainakin Placesta ja Hairiumista saa tilattua teippiä erikseen.

Voi olla, että lisähiukset ovat laadultaan vain karheammat eikä niitä välttämättä mikää hoitoaine saa sileämmäksi. Mutta kannattaa jotain siloittavaa silikoniainetta ostaa ja laittaa sitä niihin lisäkkeisiin.

Mistä ostettu teippi olis mahdollisimman ohutta, mutta silti tosi pysyvää? Tyhmä kysymys: Jos tosiaan ne teipitki irtoo siinä samalla niistä lisäkehiuksista, niin miten ne teipit saa sitten niihin vaihdettua? Vai onko se hiusosio jossain nauhassa, joka sitä koko osioo kannattelee? Mä kävin kampaajalla nää laittamassa, eikä oo hajuukaan minkä näköset ne on ollu  :)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #194 : 23.06.09 - klo:10:57 »
Ne hiukset on kiinni sellaisessa silikonimaisessa ohuessa nauhassa (tulee mieleen rintsikoiden läpinäkyvät vaihto-olkaimet) ja se teippi kiinnitetään siihen.