Kirjoittaja Aihe: Teippipidennys  (Luettu 313619 kertaa)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
Vs: Teippipidennys
« Vastaus #210 : 30.08.09 - klo:00:53 »
Laitan tän kysymyksen tähän koska hiustenpidennys on mulle niin ennen kokematon juttu ja nyt oon sellasta aatellu.

Onks hiusten "pidennykset" mitä täällä on ollu, siis todellakin "liian lyhyen" tukan pidennyksiä, esim polkka tai jotain, vai onks kyseessä se et jo ennestään pitkän tukan sekaan laitetaan lisää pitkiä suortuvia jollon hiuksista tulee tuuheammat ja silleen kerroksittain?

Jos nyt omaan bsl-tukkaani laitan pidennyksiä niin miten ihmeessä nää bsl-latvat saa piiloon niin että hiukset näyttää kauttaaltaan pitkiltä, kuten aidot omani oli vielä kesäkuussa  :'(

Ettei tuu sellasta KARMEETA tukkaa jollasen näin joskus 90-luvulla jossa järkyttävän selkeesti näky ne kohdat joihin oma tukka päätty ja sitte erikseen pitkät hiukset siellä seassa ja alla, jos ymmärrätte mitä tarkotan  :o

Ja paljoks fyrgendaalia täytyy varata että saa makeen lopputuloksen?

Onks pidennettyjen hiusten kanssa vaikee elää? Itse eläisin niiden kanssa ehkä vuoden päivät ja sitte heittäisin ne pidennysosiot h-vettiin.... Ei millään pahalla....  :-*

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #211 : 15.09.09 - klo:12:17 »
Kuinka paljon olette yleensä pulittaneet teippipidennyksien teosta ihan tollein kampaajalla ilman mitään spesiaaleja kaverialennuksia tai muita? Mua kovasti kiinnostaisi kokeilla, mutta mulla ei ole mitään näppärää kaveria tai muutakaan reittiä mistä saisin pidennykset jotenkin halvemmalla, eli ihan ajattelin kampaajalle niistä maksaa. Jonkunlainen hintakatto mulla on mielessä kyllä. Mutta noin yleisesti mua kiinnostaa, että paljonko kampaajat yleensä noista palveluista veloittavat. Hinnastothan ovat näissä jutuissa vähän lähinnä suuntaa antavia, eikä niistä oikein voi päätellä... Muutenkin hinnastot ovat _erittäin_ sekavia pidennysten kanssa. Jossain saa sellaisen käsityksen, että teipit olisivat suhteellisen edulliset sinetteihin verrattuna ja toisaalta päinvastaisen ??? Kuinka monta tuntia noiden laitto yleensä kestää? Monessa paikassa on tuntiveloitu+materiaali toi hinnoittelu, enkä osaa arpoa montako tuntia mokoma kestää.

Voi tosin olla, että haen vaan suosiolla purkin biotiiniä ja lopetan pidennyshaihattelun ;D
« Viimeksi muokattu: 15.09.09 - klo:16:22 kirjoittanut lynx »

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 15.09.09 - klo:22:56 »
Kuinka paljon olette yleensä pulittaneet teippipidennyksien teosta ihan tollein kampaajalla ilman mitään spesiaaleja kaverialennuksia tai muita?

Puolentoista puntin laitto maksoi oman tukan värjäyksen kanssa hieman alle 400 euroa.Vähän aikaa sitten mulle lisättiin puntti uutta hiusta. Se ja vanhan tukan irroitus ja osien uudelleenkiinnitys maksoivat 191 euroa. Hius maksaa selkeästi eniten, mutta työn hinnassa on valtavasti eroja. Kannattaa kysellä eri paikoista. Tosin teippien laittajia ei ole läheskään yhtä paljon kuin sinettien.

Mä en itse tai edes näppärän kaverin avustaman lähtisi teippejä laittamaan. Ammattilainen osaa sijoitella teipit sopivasti pään muodon ja kampausten mukaan, ja ammattilaisen laittamat teipit pysyvät pari kuukautta nätisti. Mulle on muutaman kerran teipit laittanut aloittelija, ja huonohan siitä tuli niin ulkonäön kuin pysyvyyden kannalta.

Nopein laittaja on saanut vanhat teipit pois ja uudet tilalle noin 75 minuutissa - täähän tosiaan riippuu laitettavan tukan määrästä. Nykyisen kampaajan luona menee tunteja, välillä jopa neljä, mutta olen valmis kyllä istumaan, kunhan työn jälki on hyvä ja hinta sopiva.

Teippien loistopuoli on tietysti siinä, että samaa hiusta voi käyttää aina uudelleen. Mulla on edelleen päässä tukkaa, joka laitettiin reilusti yli vuosi sitten, ja sitä voi varmaan pitää vielä vuoden lisää.
« Viimeksi muokattu: 17.09.09 - klo:15:38 kirjoittanut Syaani »
1a F ii

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #213 : 16.09.09 - klo:10:50 »
Kiitos kovasti kattavasta vastauksesta! Mulle tuli ihan yllärinä toi hiusten hinta tosiaan. Se tosiaan on ihan kohtalaisen kova, kun ilmeisesti mulle menee 2 punttia.

Vähän olen hintoja kysellyt, ja tosiana jotain 60 euron hintaeroja noissa arvioissa. Aika paljon kyllä. Pitää kysellä lisää, kun en jotenkin nyt pääse tästä ajatuksesta millään eroon :D

Edit: no tän hetken tiedusteluilla halvimman ja kalliimman välillä on 190 euron hintaero ::) Eli kyselkää paljon.... NAPS on näköjään näillä tiedoin täällä yllättävänkin edukas paikka tuollaiseen työhön.
« Viimeksi muokattu: 16.09.09 - klo:13:37 kirjoittanut lynx »

Poissa Mordred

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #214 : 16.09.09 - klo:19:12 »
Mulla on päässä osapidennyksenä yksi puntti teipeillä. Hiuksen hinta oli 90 e/nauha ja laitto (+leikkaus) siihen päälle 40 euroa. Aikaa meni reilu tunti.

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 23.09.09 - klo:12:41 »
Lynxin pidennyksen innoittamana oon selaillut täällä koko aamun hiustenpidennys-sivustoja ;D. Ainut mikä mietityttää on se, että saako noita teippipidennysnauhoja laineikkaalla hiuksella? Mulla on oma tukka nimittäin kaukana tuollaisesta lasimaisen sileästä, ja vähän tuntuu ettei sellaista lisäkettä saisi millään ilveellä sulautettua omaan tukkaan. Sinetteinä tuollaista laineikasta tukkaa löytyisi, mutta sinetit ei taas muuten kiinnosta.
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #216 : 23.09.09 - klo:17:23 »
Hipsu, kyllä sitä tietääkseni saa. Mulla on kevyesti taipuvaa, vaikka oma tukka on ihan suora. Se sulautuu kampaajan mukaan paremmin omaa tukkaan, eikä sitä kyllä laineikkaaksi voi sanoa. Oletan, että teippitukkaa saa myös selvemmillä laineilla.
1a F ii

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #217 : 24.09.09 - klo:00:22 »
Kannattaa joo kysellä vähän taipuvaa ainakin tuossa tapauksessa. Mulla on suoraa, ja se on kyllä tositosi suoraa. Tosin huikealla parin päivän kokemuksella voin kertoa, että toi pidennyshius kyllä jotenkin sitten muotoilulla tai letillä pitämisellä myöskin kihartuu tosi helposti. Ja se kihara myös pysyy omaan tukkaan verrattuna tosi hyvin. Mun mielestä tukka on oikein kiva kun on nukkunut löyhä letti päässä. Semmoinen huolettoman laineikas.

Mä voisin jotain yleistä lötistä tästä pidennöksestä, jos jotain kiinnostaa. Eli mulla on 2 punttia Hairiumin hiusnauhaa. Tukkaa on kahta väriä. Toinen on se ihan vaalein, ja toinen sellainen tuhkan sävyinen vaaleanruskea. Tosi huonosti noissa muuten sopivia kylmiä sävyjä, mitä laittaa vaalean joukkoon. Sellaisia toffeen tapaisia sävyjä oli enemmänkin. Itseasiassa tämä kylminkin vivahtaa sieltä täältä vähän kinuskimaiseksi, mutta ihmekös toi, jos tämä on jostain mustasta vaalennettu. Hintaa tuli tasan 300 euroa, mikä oli itseasiassa tosi halpa. Paikka oli NAPS, ja luulempa että heillä on ketjuliikkeenä aika samat hinnat kaikkialla. Useimmissa paikoissa hinta asettui 400:n kieppeille, ja yhdessä paikassa nettisivujen mukaan olisi maksanut  600 euroa, enkä käynyt edes kysymässä heiltä...

Mulla on melko paksu tukka, eikä noita teippejä tarvinnut laittaa kovin ylös joten ne pysyvät tosi hyvin piilossa. Ei tarvitse oikeastaan missään välissä pelätä, että ne teipit paistavat, koska oma tukka peittää ne tosi hyvin. Mä kaavailin sellaista kainalomittaista, mutta itseasiassa tämä on leikattu sellaiseen v-malliin takaa että pisimmät osuvat vyötärölle saakka mikä on aika hurja mitta monen vuoden polkkatukkaisuuden jälkeen. Mutta kampaaja oli sitä mieltä, että jätetään kunnolla pitkäksi että on sitten varaa trimmailla kun hiuksia on tarkoitus käyttää uudestaan. Teipit tuntuvat ihan jämerille toistaiseksi, mutta päänahkaa hitusen aristelee tässä alussa. Peseminen oli jonkunmoinen projekti, ja muutenkin hellin hiuksistoani kuin jotain pyhäinjäännöstä. John Friedan frizz ease ällösilarilähmäre tuntuu tosiaan hyvälle! Kuivashampoo on myös sillä tapaa kätevä, että mun hiuksisto rasvoittuu hiton äkkiä otsalta. Niin tupsuttelen siihen kuivashampoota ensiavuksi, koska turhia pesuja koitan vältellä. Aluksi oli vähän hätä, kun tuntui toi latva takkuuntuvan tosi helposti. Mutta sit muistin, että ihan yhtä solmussa mun omakin tukka oli silloin kun se oli pitkä ;D Ellei jopa pahemminkin...
« Viimeksi muokattu: 24.09.09 - klo:00:40 kirjoittanut lynx »

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 25.09.09 - klo:16:15 »
^lynx, minkäpituinen sun oma tukka oli ennen pidennyksen laittamista?

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #219 : 25.09.09 - klo:16:20 »
Ylsi pari senttiä solisluiden alle.

Marika_

• Vieras
« Vastaus #220 : 19.10.09 - klo:00:38 »
Tilasin vähän aikaa sitten Hairiumista kaikkein vaaleinta b*longin teippihiusta 60:cm. Huomasin heti että teippi ei kiinnittynyt hyvin siihen hiukseen. Meinasi lähteä heti irti jo ennen hiukseen laittamista. Sain kuitenkin ne kiinni. Vähän aikaa olivat hyvät. Sitten huomasin että ne löystyivät eivätkä pysyneet hyvin kiinni. Sitten alkoi pörröttyminen. Eli hiukset menevät kamalaan takkuun vaikka kuinka hoitaisi.

Minulla on kolmen vuoden ajalta kokemusta eri merkkisistä teippihiuksista eli luulisin että tiedän noista jo jotain eikä vika taida olla tietämättömyydessäni. Kysynkin teiltä nyt että onko mitään mahdollisuuksia saada tuosta korvausta Hairiumilta? Onko jollain kokemusta?

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 19.10.09 - klo:00:40 »
^Kaverille olen kanssa laittanut kyseisen lafkan vaaleaa hiusta ja se oli kyllä niin huonoa. Omassa päässä ollut taas tummaa hiusta joka ollut huomattavasti parempi laatuista.

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #222 : 20.10.09 - klo:18:16 »
^^Oletko kokeillut sulattaa suoristusraudalla teippiä? Meillä tuli juuri koulutuksessa, että kun sen teipin on laittanut hiuksiin pitäisi miniraudalla sulattaa vielä se teippi kiinni niin pysyvyys on paljon parempi. Tuo ohje varmaan vaihtelee ihan sen mukaan minkä merkkisiä hiuksia käyttää, mutta kuulostaa ainakin ihan järkevältä.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #223 : 03.11.09 - klo:09:02 »
Minulta lähti lääkekuurin seurauksena tukkaa urakalla - ja teippipidennykset, tai tässä tapauksessa ehkä pikemminkin tuuhennukset ovat alkaneet kummasti houkuttelemaan.

Saisikohan noilla Hairiumin raitaseteillä semmoista kevyttä voluumia, siellä on kolme pakettia kahden hinnalla tarjouksessa: http://hairium.com/webshop/product_catalog.php?c=46&page=1

Mietin 2 x tuo 3 viiden sentin osiota. Tuntuuko missään?

Täyttä päätä en edes oikein voi ottaa, kun niskassa on jonkun verran psoriasisihottumaa - ja sen päälle en halua minkäänlaisia hiussysteemejä. Mutta pään sivuille ja takaraivolle voisi ihan hyvin muutaman osion liimailla ja lyhentää muun hiuston pituuteen.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

maary

• Vieras
« Vastaus #224 : 03.11.09 - klo:22:05 »
mistä kannattaa tilata teippitukkaa? saako hairtradelta.
tilaan mieluummin ulkomailta ku on halvempaa (joten turha ehdottaa suomalaisia sivustoja).