Kirjoittaja Aihe: Teippipidennys  (Luettu 313615 kertaa)

Paka-08

• Vieras
Vs: Teippipidennys
« Vastaus #255 : 09.04.10 - klo:15:04 »
No kertokaapa sitten kokemuksia, jos aiotte kokeilla. On kyllä tosi edullista hiusta.

maary

• Vieras
« Vastaus #256 : 16.04.10 - klo:14:29 »
tilasin minihouselta ebaysta tukkaa ja pehko ollu teipeillä noin 2vk :) Ei ole hamppuinen, kuhan harjaa ja hoitsikoita käyttää niin pysyy. Ja teipi tilasin sit Usasta (sitä sinisel pohjal olevaa silikooni? teippii)..
Halvalla sain tukan ja NIIN helppo ite laitaa päähän. Yks paketti (140cm yhteensä levee) riitti mun tukkaan. :>

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #257 : 19.04.10 - klo:20:36 »
http://www.hairtrade.com/product_info.php/cPath/92_21_33/products_id/42

pystyykö tota käyttämään teippipidennyksissä? entä onko muita kokemuksia tuolta hairtradelta tilattujen hiusten laadusta?

Kaverilta sain palan tota hiusnauhaa, kun sillä jäi yli. Teipillä kiinni molempien tukassa ja hyvin pysyy. ;D Vinkkinä että se teippi kannattaa kiinnittää sen nauhan "sauman" alle, ettei jää turhia muhkuroita teipin ja tukan väliin. Se nauha on melko paksua siitä kiinnityskohdasta, joten kovin ohut tai lyhyttukkaiselle en suosittelisi. Ja tuo hairtraden oma teippi on todella SURKEAA. Tai sit se on jotain ihan kertakäyttökamaa. Sillä kuitenkin ensin kokeiltiin laittaa kaksi kertaa tukka päähän, viimeistään suihkussa lähti viimeiset irti. Tällä hetkellä siis simply naturalin teipillä ja pysynyt moiteettomasti. Eli kannattaa ehdottomasti ostaa teippi jostain muualta. Muuten mä kyllä ainakin tykkään tosta tukasta, on sileää ja tukkaa on nauhassa paljon. Ennen tätä ollut päässä hairiumin teippihiusta ja hairtraden on laadultaan parempaa. Tai sitten mulle on osunut hairiumilta jotain maanantainauhoja. :P
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

nickie

• Vieras
« Vastaus #258 : 20.04.10 - klo:23:17 »
Heip, mulla ois pikku ongelma! Laitatin teippipidennykset, mutta nää sulautuu hirveen huonosti omaan hiukseen! Eli siis oman tukan raja näkyy ärsyttävän selkeesti, en voi pitää näitä muuten, kun kunnolla kiharalla tai jollain sykeröponnarilla. Pidennyshius tuntuu myös hirveen ohkaselta, oiskohan tukkaa liian vähän?  Ja pitäisikö leikata kerrostamalla omaa tukkaa vai pidennyshiusta?
Lisäksi mun oma tukka on hiukan tummempi kuin pidennykset joten se vielä korostaa sitä rajaa.. Pitäiskö mun yrittää värjätä pidennyksiä vai mikä ois neuvoksi?  ??? Oma tukka on ehkä 7-8 asteinen vaalea ja pidennys on luultavasti asteen vaaleampaa, märkänä väriero korostuu tosi paljon ja kuivana näkyy kyllä tosi selkeästi.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 21.04.10 - klo:21:56 »
Mulla on nyt teippitekniikalla laitettu jonkun verran lisätukkaa tuuhennokseksi. Mullahan on ihan onnettoman ohut oma tukka. Kovin paljon sitä ei saanut laitettuakaan, kun ei ole millä peittää lisäkkeet, mutta pienikin lisä auttaa jo tässä tukassa. Muutaman päivän totuttelun jälkeen teippilisäkkeet alkoivat tuntua ihan toimivalta ratkaisulta, mutta nyt sitten huomasin yhden palan irronneen puoliksi. Soitan huomenna kampaajalle ja menen korjauttamaan sen. Toivottavasti ne eivät nyt ala sitten enempää irtoilemaan. Raportoin myöhemmin lisää kokemuksia.
1bFi

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 23.04.10 - klo:20:54 »
Mulla on nyt ollut teipit melkein kaksi vuotta. Vanhoja hiuksia on koko ajan vaihdettu uusiin, eli viimeiset vanhat sissit poistettiin käytöstä viime kerralla. Uutta karvaa on otettu käyttöön säännöllisesti, mutta ihan ensimmäisellä kerralla laitettu hius on olllut laadultan ylivertaista, siksi se on säilynyt niin pitkään.

Värieroja voi tasoittaa värjäämällä. Viikko sitten laitetut teipit eivät meinanneet millään sulautua joukkoon - kampaajan valaistus oli kuitenkin erilainen kuin kylmä päivänvalo - joten leikin alumiinifoliolla ja Excell10-värillä, ja homma alkoi taas toimia. Suojasin siis lisäkkeet alumiinifoliolla ja värjäsin oman hiuksen.

Nyt tosin oman hiuskin alkaa kulua, eli kaiken järjen mukaan pisimmät omat hiukset pitäisi olla vyötärömitassa, mutta ne yltävät tuskin bsl:een.  Ainakaan mun hiuslaatu ei kestä teippejä ikuisesti.

Jos tietää, mitä katsoa, mun lisäkkeet löytää kyllä, mutta harjaantumattomaan silmään ne eivät ilmeisesti näy. Kehuja on tullut töissä valtavasti. Työkaverin 5-vuotias tytär oli sanonut kuvasta, että "tuolla tädillä on nätit hiukset". Pidän aika usein hiuksia kiinni ja kiharalla, erilaisilla ponnnareilla ja leteillä, ihan sen takia, että rajaa on vaikeampi erottaa siten, mutta niin tein jo ennen teippejä, joten vaivannäkö ei ole lisääntynyt.

Tajusin viime viikolla, kun huomasin, miten heikot oikeat latvani ovat, että tätä ei voi jatkaa loputtomiin. Muuten edessä on Tuksu-ilmiö. Yritän tässä kehittää jonkinlaisen strategian tuleville vuosille. Vaihtoehto 1: Laihdun 15 kg ja leikkaan siilin, vaihtoehto 2: yritän sitkiä polkkatukalla, vaihtoehto 3. pitää keksiä...

1a F ii

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #261 : 24.04.10 - klo:11:35 »
^Mä en ihan ymmärtänyt tota, että ne hiukset  on latvasta katkeilleet? Siis eikö ne kulu tyvestä just, kun sieltähän se kiinnityskohta ehkä eniten kuluttaa? Miten teipit siis vaikuttavat latvustoon? Sorry jos kyselen tyhmiä, ei vaan tajuu  :D

Mulla itselläni ollut teipit kohta 2 kk. Muutamasta kohdasta menee huolestuttavasti tyvestä takkuun :( ja kyllähän se jännittää, että miltä tukka näyttää sit kun tulee aika nostaa teippejä. Mä en kyllä osaa olla omalla lirutukalla, se on niin hirveä, eli parasta olis että  tukka kestäs pidennykset. Jos ei, niin siirryn jossain vaiheessa esim. tuuhennukseen, ei kuluta ehkä ihan yhtä paljon... Kuitenkin teippien pitäs olla hellävaraisin kiinnityssysteemi.

Kyselinkin jo tuolla Hiustenlähtö hiuspidennyksissä- ketjussa, että onko muilta lähtenyt itse teippinauhoista paljon hiusta?
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #262 : 25.04.10 - klo:11:06 »
^Mä en ihan ymmärtänyt tota, että ne hiukset  on latvasta katkeilleet? Siis eikö ne kulu tyvestä just, kun sieltähän se kiinnityskohta ehkä eniten kuluttaa? Miten teipit siis vaikuttavat latvustoon? Sorry jos kyselen tyhmiä, ei vaan tajuu  :D

En mäkään tajua, mutta niin on selvästi käynyt.  0_0
1a F ii

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #263 : 25.04.10 - klo:14:11 »
^ Itse asiassa mulla kävi klipsipidennysten kanssa samalla lailla. Parin vuoden klipsiputken jälkeen latvasta puuttui puolet tukasta juureen verrattuna. Pakko oli lopulta leikata tukka lyhyeksi. Sinnittelin viime talven omalla tukalla ja nyt ollaan sitten teippikoukussa luultavasti seuraavat pari vuotta...
1bFi

Poissa Jadey

• HAIRahtanut
« Vastaus #264 : 07.05.10 - klo:21:54 »

Mulla itselläni ollut teipit kohta 2 kk. Muutamasta kohdasta menee huolestuttavasti tyvestä takkuun :( ja kyllähän se jännittää, että miltä tukka näyttää sit kun tulee aika nostaa teippejä. Mä en kyllä osaa olla omalla lirutukalla, se on niin hirveä, eli parasta olis että  tukka kestäs pidennykset. Jos ei, niin siirryn jossain vaiheessa esim. tuuhennukseen, ei kuluta ehkä ihan yhtä paljon... Kuitenkin teippien pitäs olla hellävaraisin kiinnityssysteemi.

Kyselinkin jo tuolla Hiustenlähtö hiuspidennyksissä- ketjussa, että onko muilta lähtenyt itse teippinauhoista paljon hiusta?

Määkin nyt kyselen tyhmiä.  ;D Miten tuo pidennys ja tuuhennos käytännössä eroaa toisistaan? Onko siinä muuta eroa, kun että pidennöksessä ne hiukset on vaan pitemmät?  :) Mulla oli ompelupidennys melkeen vuoden, ja nyt haaveilen kovasti taas lisätukasta. Teipputuuhennos ois tällä yhdessä kampaamossa suht edullinen, ja siinä käytetään vielä Simply Naturals hiusta, joka on käsittääkseni ihan laadukastakin. Ompelupidennöksessä mulla oli itse netistä tilattua hiusta, ja sen laadussa oli kyllä toivomisen varaa.
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #265 : 07.05.10 - klo:22:01 »
^Jotta teippipidennys olisi luonnollinen, täytyy teippihiusta olla runsaasti, vähintään 2pkt. Sitä vähemmällä hiusmäärällä osiot jäävät näkyviin liuskoina, tai vähintäänkin oma hiuksen pituus näkyy rajana pidennysosioiden päällä. Tuuhennoksessa käytetään hiusta 1pkt (tai jopa vähemmän), ja lisäke leikataan omien hiusten kanssa samaan mittaan. Eli käytännössä hiukset vain tuuhenevat - pidentyä voi toki jokin tietty kohta (esim. otsahius, jokin osio tms.) tai kerrostettu hius voi saada lisämittaa muutaman sentin.

eewi

• Vieras
« Vastaus #266 : 18.05.10 - klo:12:30 »
Onko joku värjännyt päässä olevaa teippipidennystä? Hieman arveluttaa, jotta meneekö ihan kamalaan takkuun. Kyseessä tummanruskean värjääminen mustaksi.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #267 : 18.05.10 - klo:21:25 »
^on värjätty moneen kertaan. Luulisin  että uskaltaa ihan hyvin tuollaisen pienen värimuutoksen tehdä hyvinkin. Jos haluaa pelata varman päälle, voi käyttää kevytväriä tai hapetteetonta sävytettä.

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #268 : 07.06.10 - klo:19:34 »
Hei, täällä on ihan noviisi, mitä tulee pidennysjuttuihin, joten elkää ampuko :D Tässä on tosi typeriä kysymyksiä.

- Miten pidennykset saadaan laitettua niin, ettei oma tukka erotu selkeästi? Oletetaan, että siis sävy on kutakuinkin sama. Kun mun yhdellä kaverilla on melko lyhyisiin hiuksiin laitetut sinettipidennykset, jotka tehtiin todella halvalla jossain etelässä, ja niistä näkee sinetit ja oman hiukset rajan metrien päähän.

- Jos tukka on paksu (ponnarin paksuus 10 cm, pituus hieman solisluiden alle) niin paljonko sitä hiusta pitäisi hankkia? Ja kannattaako ensikertalaisen edes ostaa tarvikkeita itse vai jättää homma ammattilaisen käsiin? Rahaa ei ole tällä hetkellä mitenkään liikaa nimittäin...

- Jos nyt tilaan itse hiusta, niin miten löydän oikean sävyn? Muistaakseni kampaaja sanoi laittaneensa viimeksi tukkaani sävyä 5.07 (voi olla, että kuvittelen jotain omiani), joten onko tämä sopiva sävy? Ja pituudesta - tavoitteena ois BSL tai pikkuisen pidempi, niin onko 50 cm sopiva pituus?

- Tarvitseeko kampaajan laittaa hiukset paikoilleen? Voisiko hiusasioissa melko osaamaton äitini oppia laittamaan hiukset paikoilleen? Jos menen kampaajalle, niin kuinka paljon se työ maksaa, jos tuon itse tarvikkeet?

Kiitos paljno jo etukäteen! Olen yrittänyt hakea tietoa aiheesta, mutta aika pitkälti neuvotaan jättämään asia kampaajan hoidettavaksi tms.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #269 : 09.06.10 - klo:10:19 »

- Miten pidennykset saadaan laitettua niin, ettei oma tukka erotu selkeästi? Oletetaan, että siis sävy on kutakuinkin sama. Kun mun yhdellä kaverilla on melko lyhyisiin hiuksiin laitetut sinettipidennykset, jotka tehtiin todella halvalla jossain etelässä, ja niistä näkee sinetit ja oman hiukset rajan metrien päähän.

Tässä on kyse siitä osioiden oikeasta asettelusta. Oletko siis nyt hankkimassa teippi- vai sinettipidennystä?
Teippitekniikalla saadaan paremmin lyhyempikin hius sulautumaan. Osioinnissa käytetään tiiliskivitekniikkaa.

- Jos tukka on paksu (ponnarin paksuus 10 cm, pituus hieman solisluiden alle) niin paljonko sitä hiusta pitäisi hankkia? Ja kannattaako ensikertalaisen edes ostaa tarvikkeita itse vai jättää homma ammattilaisen käsiin? Rahaa ei ole tällä hetkellä mitenkään liikaa nimittäin...
 Ja pituudesta - tavoitteena ois BSL tai pikkuisen pidempi, niin onko 50 cm sopiva pituus?

- Tarvitseeko kampaajan laittaa hiukset paikoilleen? Voisiko hiusasioissa melko osaamaton äitini oppia laittamaan hiukset paikoilleen? Jos menen kampaajalle, niin kuinka paljon se työ maksaa, jos tuon itse tarvikkeet?

Kiitos paljno jo etukäteen! Olen yrittänyt hakea tietoa aiheesta, mutta aika pitkälti neuvotaan jättämään asia kampaajan hoidettavaksi tms.
Koko tukan pidennykseen tarvitaan yleensä 2,5 pakettia hiusta. 50 cm pitäisi riittää haluamaasi pituuteen.

Suosittelen tietenkin ammattilaisen tekemää työtä. Osiointi ei ole helppoa, jos ei ole aiemmin tehnyt pidennyksiä. Saattaa myös käydä niin että oma hius joutuu väärään asentoon tai osioon tulee liikaa/liian vähän hiuksia ja oma hius irtoaa. En väitä että olisi mahdotonta oppia näitä kenen tahansa laittamaan, mutta kyllä se useimmiten vähän harjoitusta vaatii ja tietoa edes perus asioista.

Kampaaja veloittaa tuntiveloituksen, joka on eri riippuen kampaajasta. Karkeasti arvioiden n. 30-60 euroa tunti
« Viimeksi muokattu: 09.06.10 - klo:10:23 kirjoittanut Amilo »