Mulla on nyt ollut teipit melkein kaksi vuotta. Vanhoja hiuksia on koko ajan vaihdettu uusiin, eli viimeiset vanhat sissit poistettiin käytöstä viime kerralla. Uutta karvaa on otettu käyttöön säännöllisesti, mutta ihan ensimmäisellä kerralla laitettu hius on olllut laadultan ylivertaista, siksi se on säilynyt niin pitkään.
Värieroja voi tasoittaa värjäämällä. Viikko sitten laitetut teipit eivät meinanneet millään sulautua joukkoon - kampaajan valaistus oli kuitenkin erilainen kuin kylmä päivänvalo - joten leikin alumiinifoliolla ja Excell10-värillä, ja homma alkoi taas toimia. Suojasin siis lisäkkeet alumiinifoliolla ja värjäsin oman hiuksen.
Nyt tosin oman hiuskin alkaa kulua, eli kaiken järjen mukaan pisimmät omat hiukset pitäisi olla vyötärömitassa, mutta ne yltävät tuskin bsl:een. Ainakaan mun hiuslaatu ei kestä teippejä ikuisesti.
Jos tietää, mitä katsoa, mun lisäkkeet löytää kyllä, mutta harjaantumattomaan silmään ne eivät ilmeisesti näy. Kehuja on tullut töissä valtavasti. Työkaverin 5-vuotias tytär oli sanonut kuvasta, että "tuolla tädillä on nätit hiukset". Pidän aika usein hiuksia kiinni ja kiharalla, erilaisilla ponnnareilla ja leteillä, ihan sen takia, että rajaa on vaikeampi erottaa siten, mutta niin tein jo ennen teippejä, joten vaivannäkö ei ole lisääntynyt.
Tajusin viime viikolla, kun huomasin, miten heikot oikeat latvani ovat, että tätä ei voi jatkaa loputtomiin. Muuten edessä on Tuksu-ilmiö. Yritän tässä kehittää jonkinlaisen strategian tuleville vuosille. Vaihtoehto 1: Laihdun 15 kg ja leikkaan siilin, vaihtoehto 2: yritän sitkiä polkkatukalla, vaihtoehto 3. pitää keksiä...