Kirjoittaja Aihe: Teippipidennys  (Luettu 310937 kertaa)

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
Vs: Teippipidennys
« Vastaus #270 : 09.06.10 - klo:15:34 »
^ Kiitos! Teippipidennystä olin ajatellut, koska olen saanut kuvan, että sinetit vaurioittavat omaa tukkaa ihan kiitettävästi. Mulla on siis solisluihin ylettyvät hiukset, pituus vähän päälle 40 cm pisimmillään.

No, kaipa sitä täytyy kampaajalle tallustella, koska äitini ei suostu laittamaan pidennyksiä. "Kyllähän hiukset kasvaa!"  :# Miten se muten käytännössä toimii? Menenkö vaan kampaajalle ja sanon, että haluaisin teippipidennykset? Ja sitten tämä hankkii kaikki välineet? En viitsisi ihan keltanokkana mennä tilaamaan itse, hyvällä turilla tilaan väärää sävyä tai väärän pituisia hiuksia.

Ja sitten vielä vähän käytännön asioita. Olen varsinkin kesäisin mökillä himosaunoja, vaikka toki nyt kesätöiden takia mökillä tulee vietettyä aikaa muutenkin. Voiko teippipidennysten kanssa käydä saunassa? Pesen hiukset nykyään joka toinen päivä, kolmen päivän pesuväli tekee jo vähän tiukkaa, mutta kuivashampoon avulla se ei ole toki mahdotonta. Mutta jollain pidennyksiä myyvällä sivulla sanottiin, että hiukset saisi pestä vain kerran viikossa ja miedolla shampoolla :o Ei kai?

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #271 : 09.06.10 - klo:16:12 »
^Whaat, kerran viikossa  ??? Mulla on ollu teipit nyt yli 3 kk. Saunonut oon, uinutkin uimahallissa, uimalakki päähän vaan :) Saunaan laitan useimmiten tehiksen muhimaan (teippejä varoen) ja sit pyyhkeen päähän. Joskus jos oon vasta edellisenä pvänä pessyt tukan (pesuväli mulla 3 pv), niin saatan sit laittaa kuiviin hiuksiin pyyhkeen päälle ja miedompiin löylyihin.
Mä harrastan myös hikiliikuntaa (juoksu, crosstrainer) säännöllisesti, enkä aina pese tukkaa liikunnan jälkeen koska muuten joutuisin sitä pesemään ihan jatkuvasti.
Muuten oon kyl ollu supertyytyväinen teippeihin  :-* Miinuksina poiston jälkeiset takut ja teippiklimpit, mut muuten tää on niin ihana systeemi. Mulla oli siis teippejä ennen clip-onit, joita käytin 1,5 vuotta... Clipsutukkani oli tosi paljon huonompilaatuista, vaikka pesin sitä harvemmin ja käytin enemmän silottavia tuotteita! Tää nykyinen, additionallenghtsistä (http://www.additionallengths.co.uk/Product_Details.asp?ProductID=64) hankittu tukka on kummiskin pysynyt takuttomana jne. Joskin hoidan sitä siis hellästi ja tarkkaan :) Mulla on kummiskin värinä tuo 613, joten en ois koskaan uskonut että niin käsitelty tukka ois noinki helppohoitosta.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #272 : 09.06.10 - klo:21:02 »

No, kaipa sitä täytyy kampaajalle tallustella, koska äitini ei suostu laittamaan pidennyksiä. "Kyllähän hiukset kasvaa!"  :# Miten se muten käytännössä toimii? Menenkö vaan kampaajalle ja sanon, että haluoilaisin teippipidennykset? Ja sitten tämä hankkii kaikki välineet?

Juurikin näin! Kampaajilla on yleensä värikartta käytössä, mistä katsotaan sopivat väri/värit.

Saunomisesta Princess kertoikin jo kaiken oleellisen. Pesu silloin kun on tarpeellista. Jos hiukset ovat rasvoittuvat  niin liika tali saattaa irrottaa teippejä. Pesu kahden tai kolmen päivän välein on ihanteellista. Mutta välillä voi tarpeen mukaan pestä useamminkin.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 11.06.10 - klo:22:43 »
Mä pesen melkein joka aamu, eikä mitään ongelmia ole ollut. Hyvin ovat pysyneet, ensimmäinen nosto on ensi viikolla. Lisäkkeet ovat myös pysyneet hyväkuntoisina, tosin kaksi kuukauttahan ne vasta ovat olleetkin. Niin kuin princesskin tuossa edellä sanoi, niin mullakin klipsilisäkkeet hyvästä hoidosta huolimatta menivät jostain syystä aika nopeasti huonokuntoisiksi. Katsotaan, mikä näiden iäksi loppujen lopuksi tulee.
1bFi

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #274 : 11.06.10 - klo:23:32 »
^joo olen myös tavannut joka päivä peseviä ja hyvin on pysyneet, joku yksittäinen osio on saattanut irrota :)

Huoltoväli on muutenkin sen verran lyhyt, verraten sinettipisennykseen, että tuolla usein pesemisellä ei saa mitään erityistä vahinkoa aikaan.

Teippihiukset ovat olleet yleensä melko pitkä ikäisiä, vuodenkin saattavat mennä. Toki jos jaksaa hoitaakin niitä hyvin.

Helmi

• Vieras
« Vastaus #275 : 15.06.10 - klo:19:40 »
Hei!
Mulla tuore teippipidennys ja muutama sinettiraita. Oma tukka on lyhyt ja permanentattu. Kampaaja varotti, että suoristusrautaa saa käyttää pesun ja kuivauksen jälkeen että saan kiharat piiloon ja hiukset yhteneväiseksi jatkon kanssa. Nyt olen muutaman kerran pessyt...en ole tyytyväinen. Hiusraja oman ja jatkeen kanssa näkyy selvästi, oma on selkeästi tuuheampi ja suoristusraudan jälkeen omien hiusten latva hamppuinen. Todella selvä ja huomattava ero. Toisella puolen kasvoja on enemmän hiuksia kuin toisella, oman tukan pituus näkyy selvästi. Pesun jälkeen menee toista tuntia laittaessani hiuksia jotenkin siedettävään kuntoon enkä senkään jälkeen ole tyytyväinen.

Muutama kyssäri teille kokeneille; Laitatteko hiukset yleensä illalla vai aamulla? Itse en ehdi aamuisin laittaa, meen niin aikaisin töihin.
Voiko hiukset jättää hiukan kosteiksi ja laittaa letille yöksi, että olisivat laineilla aamulla? Ohjeistus oli ettei märällä päällä saa mennä nukkumaan.
Saako märkiä hiuksia harjata vai vain föönillä ensin kuivata ennen harjaamista?
Oletteko käyttäneet kuivashampoota ja miten se on toiminut?

Harmittaa kovasti jos joudun luopumaan näistä joista oon haaveillu yli 25vuotta.

Kiitos jos joku ystävällinen antaisi joitain vinkkejä!

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #276 : 15.06.10 - klo:22:43 »
Mulla on kerran menneet osat sen verran huonosti, että oman tukan raja on näkynyt, ja seitsemän kahdeksan viikon jälkeen teippikohta taas alkaa näkyä. Jotta tukka ei näyttäisi feikiltä, mä kiharran hiukset lähes aina jollain tapaa. Pystyn nukkumaan papiljotit päässä, joten se on helpoin ja nopein tekniikka. Pesen hiukset illalla ja annan kuivua. Sitten sopivat muotoilutuotteet alle ja tukka rullalle. Aamulla varovainen avaus ja hiusten selvitys.

Jonkinmoinen paplareiden asettelutaito on tarpeen, jotta teippikohdat eivät jää rasituksen alle. Tosin mun kampaaja on niin hyvä, ettei sen laittamat teipit irtoa, vaikka miten kiskoisi ja rääkkäisi.
1a F ii

Poissa Illusia

• Tukkaguru
  • Tukka kasvaa...
« Vastaus #277 : 17.06.10 - klo:08:21 »
Mulle laitetaan maanantaina jälleen kerran teipit. Tällä kertaa tilasin tukan kampaajan kautta, on simply naturalin hiusta jota tää kyseinen kampaaja itekin käyttää. Aiemmin oon tilannu sekä ulkomailta että suomesta mutta niissä on menny ne latvat lopulta niin kauheen näköisiksi että toivon tän nyt kestävän paremmin kun on huomattavasti kalliimpaa hiusta.

Oma tukka on niin lyhyt ja kerrostettu että mulle laitetaan vaan yksi nauha eli tonne niskaan ja toiselle puolelle päätä tulee pituutta ja muualta jätetään lyhyeksi. Silleen ollu aiemminkin ja näyttää ihan hyvältä. Mulla myös aiemmin jäi oman tukan raja tosi selkeesti näkyviin kun on luonnonkihara mutta nyt kun alkuvuodesta suoristin niin toivon ettei jää niin pahasti. Onneksi nyt kesällä voi pitää kaikkia kivoja huiveja joten jos aamulla ei ehdi kauheesti suoristelemaan niin ei muuta kun huivi päähän.

minttuu

• Vieras
« Vastaus #278 : 17.06.10 - klo:14:28 »
vaalennusprojekti viimein lopussa. huomenna pitäisi pidennykset saada päähän :) oma väri ei ole ihan tasainen koko päässä. vaalea se nyt on ja kun auki pitää ero ei ole dramaattinen juuren ja latvan välillä. kuitenkin hieman tummenee alas mennessä (päältä lähes valkoinen, alhaalta matta beigevaalea?!) mutta niin mietin että miten hiukset "sulautuu" noihin pidennyksien sekaan?? hiukset olkapäille itsellä..

Helmi

• Vieras
« Vastaus #279 : 20.06.10 - klo:11:35 »
Kävin uudelleen kampaajalla. Vaihdettiin muutamien teippien paikkaa, laitettiin lisää sinettejä ja nyt hiuksia tuntuu ja näyttää olevan tasaisesti jokapuolella. Katsoin tarkasti kampaajan työskentelyä ja nyt osaan paremmin laittaa pesun jälkeen hiukseni ja käyttää suoristusrautaa niin, että omat hiukset sulautuvat jatkeen kanssa niin ettei selvää rajaa juurikaan näy. Eli harjoitus tekee mestarin... Tosin se on aikaa vievää puuhaa.

Ostin kampaajalta kuivashampoota aamuihin joissa ei ole aikaa pestä ja laittaa hiuksia ja oikein hyvin toimii.

Onko kellään vinkkejä latvoihin jotka pesun jälkeen hieman hamppuuntuu vaikka käytän hoitoainetta ja hoitosuihketta?

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #280 : 21.06.10 - klo:12:49 »
 ^ mä tungen omiin pidennyksiini latvoihin silaripitoista liukuvoidetta  ;D
tuleepa tuokin hutiostos hyötykäyttöön  ;D

Poissa Illusia

• Tukkaguru
  • Tukka kasvaa...
« Vastaus #281 : 21.06.10 - klo:13:03 »
^Joo toi on varmaan yhtä hyvää kun joku latvasuoja.

Onko kukaan tilannut teippihiuksia täältä
http://www.rapunzelofsweden.fi/

Poissa Jadey

• HAIRahtanut
« Vastaus #282 : 22.06.10 - klo:23:32 »
Kävin uudelleen kampaajalla. Vaihdettiin muutamien teippien paikkaa, laitettiin lisää sinettejä ja nyt hiuksia tuntuu ja näyttää olevan tasaisesti jokapuolella. Katsoin tarkasti kampaajan työskentelyä ja nyt osaan paremmin laittaa pesun jälkeen hiukseni ja käyttää suoristusrautaa niin, että omat hiukset sulautuvat jatkeen kanssa niin ettei selvää rajaa juurikaan näy. Eli harjoitus tekee mestarin... Tosin se on aikaa vievää puuhaa.

Ostin kampaajalta kuivashampoota aamuihin joissa ei ole aikaa pestä ja laittaa hiuksia ja oikein hyvin toimii.

Onko kellään vinkkejä latvoihin jotka pesun jälkeen hieman hamppuuntuu vaikka käytän hoitoainetta ja hoitosuihketta?

Sain teippipidennykset viikko sitten ja sama ongelma todettu, että latvat meinaa hamppuuntua. Mulla on toiminut hyvin kuitenkin Tigin Girl Toys seerumi, joka on kyllä melkoista silikoniamömmöä.  :)
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa

Poissa butteri

• Haiven
  • *
« Vastaus #283 : 23.06.10 - klo:23:50 »
Mä oon tässä koittanut ensimmäistä kertaa elämässä laittaa pidennyksiä, ja nyt on jo kaksi kertaa nuo teipit irtoilleet! ;/

Ensimmäisellä kerralla syy oli kyllä puhtaasti Hairtraden paska teippi. Ei pysynyt ollenkaan, kaverini joka on teippipidennyksiä ennenkin laittanut, huomasi heti että teippi ei tarttunut melkein ollenkaan. Kevyellä nykäisyllä lähti irti vaivalla laitetut pidennykset, ja jo samana iltana nypin kaikki teipit vekeen päästä kun ne nyppimällä irtosivat.

Parin päivän päästä koitettiin uudelleen, tällä kertaa erittäin jämäkällä teipillä. 3 päivää pidennykset ehtikin mun päässä olla, mutta tänään värjäsin latvoja tummemmaksi elumenilla (väriainetta ei mennyt kyllä yhtään teippeihin, siitä olen 110%varma) ja kun pesin hiukset shampoolla, teipit alkoivat tuntua jo hieman höljiltä... lisäksi menin laittamaan hoitoainetta juuriinkin, kun en tiennyt ettei edes sitä saa käyttää. Ja suihkun jälkeen hiuksia harjatessa pidennyksiä alkoi irtoilla. 3 on jäljellä mun päässä nyt. Huomenna laitetaan sitten kolmannen kerran, jos se kolmas kerta toden sanoisi... ;/ enää en kyllä erehdy laittamaan hoitoainetta tyveen!

Mitä shampoita ja hiusaineita noin yleensä uskaltaa teippipidennysten kanssa käyttää..? Voiko käyttää voidemaista lämpösuojaa...? merkitkin olis kivoja :) !
« Viimeksi muokattu: 26.06.10 - klo:17:22 kirjoittanut Chaos »
Luonnonkiharoiden kasvattelua

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #284 : 24.06.10 - klo:12:01 »
Mä olen voinut käyttää ihan mitä vain - ammattitaitoinen laittaja ja hyvä teippi. Ensimmäistä pesua kannattaa kyllä odottaa enemmän kuin vuorokauden, värjäykseen en lähtisi muutaman päivän jälkeen laitosta.
1a F ii