Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 529045 kertaa)

Meikku

• Vieras
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #105 : 10.08.06 - klo:23:34 »
Hei jos joku näkee niitä ilmaispäiviä hiusanalyyseille niin huikkasee tänne päivämäärän? Olisi tarvetta tuonne mennä.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 11.08.06 - klo:20:23 »
Muuten jos on kilpirauhasen vajaatoiminta niin sen saa selville verikokeella? Itselläni otettiin verikoe keväällä maha vaivojen takia, myös muita kokeita ja venhäalleria paljastui. Sanoivat että veriarvo normaali, oisiko siitä heti nähnyt onko kilpirauhasen vajaatoimta kyseessä?

Luulisin, ettei kilpirauhasen vajaatoiminta selviä verestä muuten kuin tekemällä siihen juuri tietyt kokeet. Multa ainakin otetaan aina kaksi arvoa, itse hormooni ja sen joku vastakohta-ainehässäkkä (en ole ihan perillä näistä). Toisaalta mun tauti selvisi vähän kuin vahingossa allergiatestien aikana. Oiskohan ne tehneet sitten varmuudeksi myös kilpirauhaskokeet... Mutta jos sitä epäilee, kannattaa käydä terkkarissa. Sillähän se sitten selviää!

Tuskinpa tekevätkään muita tutkimuksia kuin ne määrätyt , menetelmätkin kun  ovat hieman  tutkimuskohtaisia .

Edit: Tuskailu: Paljonko teillä lähtee hiuksia kammatessa/harjatessa? Tuntuu että se on poikkeuksetonta että ko. session jälkeen on pieni tuppo harjassa tai muualla..
« Viimeksi muokattu: 11.08.06 - klo:23:47 kirjoittanut Dudum »

Meikku

• Vieras
« Vastaus #107 : 13.08.06 - klo:08:57 »
Itselläni lähtee harjatessa n.40-50 hiusta. Ja sitten niitä saa sen jälkeen vielä vedellä 5 hiuksen tuppoina. Aamulla lähtee n. 60 ja niitä vaeltelee päivän mittaan vaatteissa ym

Vulpes

• Vieras
« Vastaus #108 : 13.08.06 - klo:10:53 »
Multa on alkanut tippumaan tukkaa kamalaa vauhtia aikaisempaan verrattuna :( Harjoista saa nyhtää aivan järkyttäviä tuppoja (tosin en kyllä putsaa niitä kovin usein..) ja lattiakaivoon kertyy valtavat määrät hiuksia. Ja kun kulmakarvat ja ripsetkin on hyvin huomattavasti alkaneet harvenemaan.. :( Stressiä on viime aikoina ollut ihan tarpeeksi, ja siihen päälle vielä rankka fyysinen työ jota joutuu tekemään helposti yli 30 asteen lämmössä (arvatkaa vaan kuivuuko tukka siellä!).. päänahka on päivittäin töissä ihan hiestä märkänä, en silti viitsi pestä tukkaa kuin joka toinen päivä kun alkaa likaiselta näyttämään. Tukka on kyllä kiinni melkein koko ajan, usein kotona sitten ennen suihkuun menoa/harjausta avaan tukan joten ne kaikki irtoavat hiukset sitten luultavammin kyllä päätyvät sinne harjaan tai lattiakaivoon. Mutta kyllä tää silti on ohentunut entisestä  :-[ Auttaakohan biotiini tms yhtään stressiperäiseen hiustenlähtöön? Koska stressistä en ainakaan varmaan vähään aikaan vielä pääse eroon.. työpaikasta kyllä, kunhan löytäis jotain mihin siirtyä. Argh, huolestuttaa jos tää vaan jatkuu samaa vauhtia, lopulta ole tukkaa päässä ollenkaan.. tai se mitä on jäljellä on kamalaa hamppua  :-\
« Viimeksi muokattu: 13.08.06 - klo:10:55 kirjoittanut Vulpes »

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #109 : 13.08.06 - klo:11:12 »
En tiedä onko hiustenlähdöstä kyse vai mistä, mutta keväästä saakka tuntuu hiuksia lähteneen enemmän. Aina suihkun jälkeen ihollani on irronneita hiuksia, selässä, jaloissa, käsivarsissa. Ennen en ole huomannut tuollaista. Irronneista hiuksista saa pienen tupon aikaiseksi. Kammattuani märät hiukseni, hiuksia lähti melkoisesti. Nyt sitten täältä luin, että markiä hiuksia ei kannata kammata vaan kuivana. Nyt olen harvakampaisella harjannut kuivat hiukset ja vähemmän on lähtenyt.

Mulla on usein, etten kampaa hiuksia melkein ollenkaan, kuin vasta pesupäivänä ennen suihkua ja suihkun jälkeen. Tupeeraan melkein aina  hiusten alta siinä välissä, että saan lisää paksuutta hiuksiini. Voisiko tuo olla se syy, kun en kampaa joka päivä ja sitten kun kampaan, niin se hiustuppo on vain niitä toisena päivänä irroneita hiuksia. Sitten vain hiustuppo näyttää niin isolta, että tuntuu hiuksien lähtevän päästä?  :-\

Meikku

• Vieras
« Vastaus #110 : 13.08.06 - klo:11:44 »
jossei hiukset tunnu ohentuneen/harventuneen niin en ajattelisi koko asiaa. Vaikka hiuksia lähtisikin.

Poissa Nanna

• Hiushörhö
« Vastaus #111 : 14.08.06 - klo:11:01 »
Itselläni lähtee harjatessa n.40-50 hiusta. Ja sitten niitä saa sen jälkeen vielä vedellä 5 hiuksen tuppoina. Aamulla lähtee n. 60 ja niitä vaeltelee päivän mittaan vaatteissa ym

Esim. tämä kuullostaa jo mielestäni ainakin jonkinasteiselta hiustenlähdöltä. Sillon kun itselläni lähti hiuksia tuo oli aika vakiomäärä (juu, laskeskelin hiukset melkein aina harjaamisen jälkeen...). Sen lisäksi vielä pesussa lähti aina niin, että suihkun ritilään jäi ainakin parikymmentä karvaa.

Nyttemmin kun hiustenlähtö on ruvennut helpottamaan, niin hiuksia lähtee harjatessa ehkä parikymmentä. Suihkuritilään niitä jää enää yksittäisiä. Pesen hiukset aina illalla ja selvittelen niitä ennen nukkumaan käymistä vain sormin. Aamulla sitten harjaan hiukset ja aikaisemmin tukkaa tippui tässä vaiheessa ihan kamalasta (joku 70 hiusta ei ollut mitenkään outoa). Nyt hiustenlähdön huomaa vähentyneen tässäkin kohtaa, pesun jälkeisenä aamunakin harjaan jää varmasti alle 50 hiusta. 

Poissa kirmeli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #112 : 14.08.06 - klo:17:05 »
Multa on alkanut tippumaan tukkaa kamalaa vauhtia aikaisempaan verrattuna :( Harjoista saa nyhtää aivan järkyttäviä tuppoja (tosin en kyllä putsaa niitä kovin usein..) ja lattiakaivoon kertyy valtavat määrät hiuksia. Ja kun kulmakarvat ja ripsetkin on hyvin huomattavasti alkaneet harvenemaan.. :( Stressiä on viime aikoina ollut ihan tarpeeksi, ja siihen päälle vielä rankka fyysinen työ jota joutuu tekemään helposti yli 30 asteen lämmössä (arvatkaa vaan kuivuuko tukka siellä!).. päänahka on päivittäin töissä ihan hiestä märkänä, en silti viitsi pestä tukkaa kuin joka toinen päivä kun alkaa likaiselta näyttämään. Tukka on kyllä kiinni melkein koko ajan, usein kotona sitten ennen suihkuun menoa/harjausta avaan tukan joten ne kaikki irtoavat hiukset sitten luultavammin kyllä päätyvät sinne harjaan tai lattiakaivoon. Mutta kyllä tää silti on ohentunut entisestä  :-[ Auttaakohan biotiini tms yhtään stressiperäiseen hiustenlähtöön? Koska stressistä en ainakaan varmaan vähään aikaan vielä pääse eroon.. työpaikasta kyllä, kunhan löytäis jotain mihin siirtyä. Argh, huolestuttaa jos tää vaan jatkuu samaa vauhtia, lopulta ole tukkaa päässä ollenkaan.. tai se mitä on jäljellä on kamalaa hamppua  :-\

Mua kiinnostais kanssa kovasti mikä auttaa stressiperäiseen hiustenlähtöön ??
Jospa hiustenlähtö johtui/johtuu minullakin siitä,sillä stressiä on ollukkin kovasti viimeisen vuoden aikana.
Ja olen myöskin huomannu kulmakarvojen ja ripsien ohentuneen hiuksien mukana..

Poissa kirmeli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #113 : 21.08.06 - klo:12:32 »

Jospa hiustenlähtö johtui/johtuu minullakin siitä,sillä stressiä on ollukkin kovasti viimeisen vuoden aikana.

osaisiko joku vastata tähän?

Poissa Nanna

• Hiushörhö
« Vastaus #114 : 21.08.06 - klo:14:30 »

osaisiko joku vastata tähän?

No enpä tiedä auttaako siihen yhtään mikään muu kuin se, että yrittää olla stressaamatta. Ja jos on muuten stressiä (työ/ihmissuhde tms. peräistä), joka aiheuttaa esim. hiustenlähtöä, niin pitäisi olla stressaamatta siitä hiustenlähdöstä vielä päälle. Se ei ainakaan auta asiaa...Mutta kokemuksesta tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty!

Keiju

• Vieras
« Vastaus #115 : 25.08.06 - klo:13:19 »
Aloitin sitten  uuden ketjun, kun en tiennyt millä hakusanalla etsiä.

Eli, kirjoitan äitini puolesta. Hänellä on viimeisen vuoden aikana alkaneet ikävät hiusongelmat.
Aina hänen pestyään hiukset ja kammattuaan ne, häneltä lähtee tukoittain hiuksia. Hän ei osaa sanoa katkeavatko hiukset juuresta vaiko latvasta vaiko sekä että. Hän käyttää L'orealin katkeileville hiuksille tarkoitettuja kampaamotuotteita (shampoo, hoitoaine ja naamio) sekä Bonacuren latvasuojaa aina pesun jälkeen. Tuotteista ei ole ollut apua, mitä nyt latvasuojan käyttö on vähän hillinnyt katkeilua ja tukka on muuten kiiltävämpi ja helpompi käsitellä. Apua on ollut myös siitä, että hän ei enää värjää hiuksiaan kestovärillä vaan sävytteellä. Sävyte pysyy hyvin sen 6 viikkoa jonka jälkeen tukka olisi muutenkin värjäämisen tarpeessa. Silti tukkaa lähtee tukoittain. Latvojen siistiminen muutaman kuukauden väleinkään ei hillitse katkeilua. Kampaaja oli tosin sanonut jo viime syksynä, että hänellä on paljon uutta hiusta tulossa. Hänellä oli vuosia lyhyehkö tukka, mutta hän haluaisi kasvattaa sen vähän pidemmäksi, niin että voisi kammata sen pois kasvoilta.
Kaljuja kohtia hänellä ei päässään kuitenkaan ole, joten ilmeisesti ainakin osa tukasta katkeaa latvasta. Hän on 55-vuotias ja ei tietääkseni käytä mitään lääkkeitä  tms. jotka voisivat aiheuttaa hiustenlähtöä.Mitään stressiä ym. hänellä ei myöskään ole ollut.  Hän kärsii tilanteesta kovin.   Hänellä ei koskaan aiemmin ole ollut hiusongelmia.
Mistä tällainen voi johtua ja mikä siihen auttaisi? Auttavatko apteekin kuurit kuten esimerkiksi Priorin?  Olen suositellut hänelle siirtymistä Joicon K-pak-sarjaan. Käytän sitä itse ja olen ollut siihen itse pitkätukkaisena  tyytyväinen, mutta saa nähdä auttaako näin isossa ongelmassa. Kaljuja kohtiahan hänellä ei siis ole, joten mitään kaljulääkkeitä hän ei varmaankaan tarvitsisi. Hänen suvussaan on kaljuja miehiä, mutta   hänen naispuolisilla sukulaisillaan ei ole hiusongelmia, päinvastoin.

Keiju, laitoin viestisi tänne, jossa käsitellään hiustenlähtöä. Toivottavasti löytyisi tästä jotain apua äidilles! Ja kappas, mun edellinen avatar ;) T: ChaosBlack

« Viimeksi muokattu: 25.08.06 - klo:13:24 kirjoittanut ChaosBlack »

Meikku

• Vieras
« Vastaus #116 : 27.08.06 - klo:19:02 »

Esim. tämä kuullostaa jo mielestäni ainakin jonkinasteiselta hiustenlähdöltä. Sillon kun itselläni lähti hiuksia tuo oli aika vakiomäärä (juu, laskeskelin hiukset melkein aina harjaamisen jälkeen...). Sen lisäksi vielä pesussa lähti aina niin, että suihkun ritilään jäi ainakin parikymmentä karvaa.

Nyttemmin kun hiustenlähtö on ruvennut helpottamaan, niin hiuksia lähtee harjatessa ehkä parikymmentä. Suihkuritilään niitä jää enää yksittäisiä. Pesen hiukset aina illalla ja selvittelen niitä ennen nukkumaan käymistä vain sormin. Aamulla sitten harjaan hiukset ja aikaisemmin tukkaa tippui tässä vaiheessa ihan kamalasta (joku 70 hiusta ei ollut mitenkään outoa). Nyt hiustenlähdön huomaa vähentyneen tässäkin kohtaa, pesun jälkeisenä aamunakin harjaan jää varmasti alle 50 hiusta. 

Minulla taitaa kyllä lähteä saman verran tällähetkellä hiuksia niinkuin sinulla. Tai hiukan enemmän (lasken myös aina irroinneitten hiusten määrän)  Paistaako sinulla päänahka hiustenläpi jossain kirkkaissa valoissa? Onko päänahassasi kutinaa tai muuta? itse aijon tehdä talipunkin häädön, täytyy katsoa jos se auttaisi tilanteeseen. Ja sitten kun kärsin vehnäallergiasta niin siitä saattaa myös johtua, kun keliakia potilailla hoitamaton keliakia aiheuttaa hiustenlähtöä.

vgran

• Vieras
« Vastaus #117 : 29.08.06 - klo:07:39 »
Onkohan tuo alternan shampoot(Alterna Life Restore) ja hoitis ihan oikeasti hyviä estämään hiustenlähtöjä? Hinnan puolesta ovat aika kalliita mutta jos se oikeasti toimii niin olisin valmis investoimaan niihin. Kertokaa mielipiteitänne.

Poissa Jamaica

• HAIRahtanut
« Vastaus #118 : 29.08.06 - klo:08:44 »
Näistä ei ole kokemusta, mutta itse olen saanut tuloksia Wella Sp:n hiustenlähtö -seerumista (Energy Serum). Taas on karvanlähtökausi meneillään ja hulluus meinaa iskeä, kun joka paikka on täynnä irtohiuksia. Viikko sitten aloitin käyttämään pitkästä aikaa Energy Serumia, eikä hiuksia enää lähde niin paljon. Yleensä tämän tuotteen käytön yhteydessä olen huomannut, että tyvikasvua tulee tavallista nopeammin! Eli ainakin minun päässä toimii.

Yhdistin hiustenlähtöä käsittelevät ketjut -Ishamael-
« Viimeksi muokattu: 29.08.06 - klo:19:28 kirjoittanut Ishamael »

Meikku

• Vieras
« Vastaus #119 : 05.09.06 - klo:06:42 »
Nostellaas, nyt huomasin, että hiustenlähtö on vain jatkunut ja ponnari ohentunut. Itkettää tälläinen asia.
Pitäisi mennä tarkkarille valittamaan, että hiukset tippuu. Hän vain toteaisi onhan sulla niitä edelleen päässä. Tein talipunkkihäädönkin joka auttoi noin viikon eikä hiuksia silloin lähtenyt kuin muutama. Täytyy käydä ottamassa verikokeet ym. Hiustenlähtö tälläinen runsas on kestänyt nyt noin 6kk.
Onko kellää kokemusta että teineillä kuuluisi tämmöinen teini ikään? Hiukset ns. vaihtuisivat aikuishiukseen? Itse olen 13v ja hiukset tippuu, tai niitä lähtee jokin saman verran kuin nannalla. Syön ihan hyvin, välillä käsissä on ihan pientä, melkein huomaamatonta tärinää. myös biotiini aloitettu kuukausi sitten.