Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 528565 kertaa)

Poissa Nanna

• Hiushörhö
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #120 : 05.09.06 - klo:14:15 »
Itse olen 13v ja hiukset tippuu, tai niitä lähtee jokin saman verran kuin nannalla.

No mut siis jos susta tuntuu, et niitä lähtee esim. suunnilleen saman verran kun mitä kuvasin tuossa aikaisemmassa viestissäni, niin eihän se ole outoa...Alle sadan jää tuolla tahdilla päivässä ja sen verran niitä saakin tippua normaalin rajoissa. Tietty jos ponnari ohenee ja ohenee, niin jotainhan on pielessä! Sillon niitä varmaan lähtee sitten huomaamatta enemmän tms.

Lääkäriin vaan (vaikka itse olenkin kokenut sen aika turhaksi..). Kaikki lääkärit eivät kuitenkaan suhtaudu yhtä vähätellen asiaan, joten kannattaa edes yrittää! Ja ennen kaikkea: stressaaminen tuosta asiasta vain pahentaa tilannetta.

Poissa sipe

• Tukkaguru
  • Hooray, it's Happy Bunny
« Vastaus #121 : 05.09.06 - klo:15:56 »
Mä olen sanonut tämän varmaan kymmeniä kertoja ennemminkin, mutta kertaus on opintojen äiti. ;)

Useimmiten hiustenlähdöstä ei kannata huolestua lainkaan. On ihan normaalia, että hiuksia lähtee päivässä jopa 150 hiustenlähtöaikana, samoin sulkasatohan voi jatkua jopa puolikin vuotta, mutta on silti ihan normaalia. Väittäisin, että 95-prosenttisesti luonto hoitaa homman, tosin moni ehkä luulee saavansa avun esim. luontaistuotteista, sillä kyllä se hiustenlähtö aina ennemmin tai myöhemmin loppuu, ja joskus se loppuminen osuu itsestään just sopivasti siihen saumaan, kun asiaan haetaan apua... :-\

Sanoisin Meikulle ja muille huolestuneille, että kannattaa tarkistuttaa päänahka vaikka äidillä/siskolla/kaverilla. Jos päässä ei ole kaljuja länttejä, niin tuskin on syytä huoleen. Ja jos päänahasta näyttää lisäksi kasvavan uusia hiuksia, niin sitten ei tosiaankaan kannata tehdä muuta kuin odottaa. Kyllä se sulkasato aikanaan loppuu. :)
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.

Meikku

• Vieras
« Vastaus #122 : 06.09.06 - klo:11:26 »
Mä olen sanonut tämän varmaan kymmeniä kertoja ennemminkin, mutta kertaus on opintojen äiti. ;)

Useimmiten hiustenlähdöstä ei kannata huolestua lainkaan. On ihan normaalia, että hiuksia lähtee päivässä jopa 150 hiustenlähtöaikana, samoin sulkasatohan voi jatkua jopa puolikin vuotta, mutta on silti ihan normaalia. Väittäisin, että 95-prosenttisesti luonto hoitaa homman, tosin moni ehkä luulee saavansa avun esim. luontaistuotteista, sillä kyllä se hiustenlähtö aina ennemmin tai myöhemmin loppuu, ja joskus se loppuminen osuu itsestään just sopivasti siihen saumaan, kun asiaan haetaan apua... :-\

Sanoisin Meikulle ja muille huolestuneille, että kannattaa tarkistuttaa päänahka vaikka äidillä/siskolla/kaverilla. Jos päässä ei ole kaljuja länttejä, niin tuskin on syytä huoleen. Ja jos päänahasta näyttää lisäksi kasvavan uusia hiuksia, niin sitten ei tosiaankaan kannata tehdä muuta kuin odottaa. Kyllä se sulkasato aikanaan loppuu. :)

Niin taidat puhua asiaa, mutta jos on muitakin oireita kuin hiustenlähtö. Esim rasvainen hilse kutina punoitus ym niin tulehdus kandee hoitaa pois ja katsoa ettei ole seborreaa, kilpirauhas häiriöitä ym.

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #123 : 06.09.06 - klo:17:31 »

Aamen! Jokainen sana olisi voinut olla mun näppikseltä, kiitos kun säästit vaivalta  :D

Suurinosa hiustenlähdöistä on tosiaankin ihan normaalia, ja kuuluu vain hiustenkasvun vaiheisiin.
Murrosiässä tulee helposti usein hieman massiivisempiakin sulkasatoja hormonitoiminaan heilahtelujen takia, hormonithan ovat tunnetusti useimmiten naisten hiustenlähdön taustalla.

Sinällään ärsyttävää että tämän luonnollisen hiustenlähdön ovat huomanneet myös monet puoskarit ja luojaties minkä kaupittelijat, joita jo aiemmin joskus manasin.
Ihan normaalia ja itsestäänkorjautuvaa tilaa yritetään "lääkitä" kaikenmaailman puristeilla, litkuilla ja tutkimuksilla joilla saadaan näpsäkästi rahat asiakkaalta ja vastapalvelukseksi osataan sanoa muutama hienolta kuulostava termi ja eksoottiselta näyttävä pilleripurkki.  :-\
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa Rosey

• Hiushörhö
« Vastaus #124 : 25.09.06 - klo:19:19 »
No juu, nyt on karvanlähtökausi. Luultavasti ihan normaali ja saattaahan koulupaineet ja yo-kirjoitusten stressi sitä vähän lisätä. Kuitenkaan en pelkää kaljuuntumista  :D Vähän vaan vitsuttaa, että karvoja on joka paikassa!! Lavuaarit täynnä ja varsinkin märkä irtohius liimautuu niiin tiukasti kaikkeen!

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #125 : 25.09.06 - klo:23:39 »
Mullakin näyttäisi olevan nyt karvanvaihtokausi meneillään. Tätä ennen ei tukkaa lähtenyt lähes ollenkaan(kork. muutama hius päivässä) melkein puoleen vuoteen.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 08.10.06 - klo:15:13 »
Mulla oli kesän lopulla tosi kova hiustenlähtökausi, mutta nyt se on loppunut ja uutta hiusta pukkaa toden teolla. Välillä on epäsiisti olo, kun päästä sojottaa parin sentin hiuspätkää eikä niitä saa taltutettua mitenkään. Varsinkin etuhiusten kohdalla on huomattava määrä uutta kasvua
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
« Vastaus #127 : 08.10.06 - klo:21:18 »
Minulla on nähtävästi myös jonkunlainen sulkasato meneillään. Tätä on nyt jatkunut pari kuukautta. Kaljuja länttejä ei ole ja nähtävästi myös uusia hiuksia kasvaa, koska päälaella näkyy sellaista 3-5cm karvaa.. Viimeksi kävin tällaisen samanlaisen tilan läpi vuosi sitten. Hiuksen ovat muuten oikein hyvässä kunnossa. Hiuspohja rasvoittuu nopeasti (niin kuin muutenkin) ja hilseilee hieman (mikä myös on minulle normaalia). Hiukset lähtevät siis ihan kokonaan eivätkä katkeamalla, koska hiuksessa on sellainen valkoinen pieni pallura mukana siellä päässä. En ole vielä halunnut laskea, kuinka monta hiusta minulta päivittäin lähtee. :(

Hormonitason heittelyllä on varmasti oma osuutensa asiaan. Olen viimeisen vuoden aikana vaihtanut ehkäisyä 4 kertaa. Ja kesällä pidin pari kuukauden tauon. Nyt hiustenlähtö alkoi todenteolla, kun aloitin viimeisimmät pillerit.

Viimeksi tätä taisi kestää 3-5kk, joten eipä tässä auta kuin odottaa ja pitää hiuspohjasta huolta. Ponnarin ympärys on ehkä pienentynyt 1/5 tai 1/6. Eli hiuksia on ihan selvästi vähemmän. Varsinkin kun minulla on ohut hiuslaatu muutenkin.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

apric0s

• Vieras
Vs: Pälvikalju
« Vastaus #128 : 21.10.06 - klo:19:05 »
Moi!

tiedän yhden tyypin, jolla on tuo alopecia universalis, että kaikki ihokarvat on lähtenyt ripsiä ja kulmia myöten, eikä ole hiukset kasvanut takaisin.. ja sitten tiedän yhden toisen (alle 20-vuotias), jolla on ollut pälvikaljua, mutta nyt on hiukset kasvanut takaisin.

apric0s

• Vieras
« Vastaus #129 : 21.10.06 - klo:19:17 »
Mullakin lähtee nyt ihan hirveesti hiuksia.. Olin yks päivä tosi epätoivoinen ja laskin ne hiukset mitkä mulla tippui vaan suihkun aikana, ja niitä hiuksia oli n. 150... Siis pelkästään suihkussa lähti noin paljon hiuksia  :-[ Mutta mitäs luulette, että voiko se johtua siitä, että minulle tehtiin kuukausi sitten permanentti ja nyt kun ne on niin kiharalla, niin ne lähteneet hiukset ei pääse irtoamaan, vaan on jäänyt niihin kiharoihin kiinni, ja sit ne kaikki päivän mittaan irronneet hiukset on lähtenyt kaikki yhtäaikaa sit suihkussa...? Mitäs luulette? Pitäisikö huolestua?

apric0s

• Vieras
« Vastaus #130 : 22.10.06 - klo:00:31 »
Mulla oli kesällä lääkärin mukaan talirauhasen tulehdus päässä, niin sen patin kohdalta (läheltä niskaa) lähti sitten kaikki hiukset (0,5cm*0,5cm alueelta), ja nyt äsken löysin tosta edestä yhden pienen kohdan missä ei ole niin paljoa hiuksia, kuin muualla.. Siinä kohdalla on yks haava, jota olen repinyt välillä...Niiin voiko se johtua siitä haavasta, että ne hiukset on lähtenyt siitä kohdalta? Vai näyttääkö se vaan siltä..?

dripple

• Vieras
« Vastaus #131 : 22.10.06 - klo:13:49 »
Mun kaverilla lähti aina syksyisin paljon hiuksia ja hän sanoi että se on jokavuotinen karvanlähtöaika.. uutta hiusta kasvoi kuitenkin tyvestä jatkuvasti. Valoa vasten kun katsoi niin pientä uutta hiusta törrötti koko matkalta ja hän joutui käyttämään muotoilutuotteita niitä törröttäviä karvoja siloittaakseen. Sitten kaveri alkoi popsia tyroksiinia (kilpirauhashormooni) vaikka mitään varsinaista vajaatoimintaa hänellä ei ollut (arvot viiterajoissa mutta tosiaan ihan rajoilla...). Nyt sen tukka ei ole enää yhtään sellainen, menee raja jonka yläpuolella tukka kasvaa tuuheana ja kiiltävänä, ilman mitään tököttäviä hiuksia.

mäyräkoira

• Vieras
Hiustenlähtöshampoot + hoitonesteet
« Vastaus #132 : 29.10.06 - klo:13:03 »
HEI!
Ajattelin minäkin kysyä neuvoja hiusongelmiini.Olen jonkin aikaa seurannut näitä keskusteluja ja mielestäni tämä on hyvä palsta.Mutta asiaan...kysyisin mitä mieltä olette shampoista ja hoitoaineista joita käytetään hiustenlähtöön.Ja varsinkin näistä uudemmista tuotteista kuten esim.Revivogen ja Nisim-tuoteet.Onko kukaan käyttänyt??Mulla on molempien sarjojen shampoot ja Revivogenin hoitoneste.Ongelmana on ollut yli 10 vuotta vaivannut hiuspohjan akne johon liittyy enenevässä määrin hiustenlähtöä.Joo,kaikki mahdolliset temput on kokeiltu rasvoittumisen ja hiuskadon kuriinsaamiseksi,Hiusakatemiat ja Roaccutan-kuurit (joka auttoikin alkuun,mutta kuurin loputtua vaivat palasivat ennalleen.)Hiusakatemiaan paloi niin hirveä määrä rahaa että en kehtaa kertoa paljon.Tuntui että se putiikki oli pelkkä rahastuslaitos.Elikä oon yrittäny nyt näillä paljon kehutuilla hiustenlähtötuotteilla,joita suositellaan myös naisille,hoitamaan päätäni,mutta tuntuu että ne rasvoittaa vaan entisestään.Niissä on vaikuttavina aineina rasvahappoja.GLA,ALA,linoleenihappo,oleiinihappo,atselaiinihappo+vitamiineja.Lisäksi oon syöny kala-ja mustaherukansiemenöljyä puristeina.Liekö nämä vaan lisänny talin eritystä?Vastatkaa please.Näitä mainitsemiani hiustuotteita saa kait toistaiseksi nettikaupoista,josta mäkin ne tilasin,eli jos nimet vaikuttaa oudoilta niin ei ihme,ne ei ole myynnissä kampaamoissa tai luontaistuotekaupoissa,en oo ainakaan nähnyt....
« Viimeksi muokattu: 29.10.06 - klo:16:45 kirjoittanut Tuikkuli »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: "hiustenlähtöshampoot+hoitonesteet"
« Vastaus #133 : 29.10.06 - klo:13:14 »
onhan niitä kaikenlaisia valmisteita mutten kyllä ole koskaan minkään oikeasti ihmeitä tehneen. Kortisoni on muutamaa tuttua tapausta auttanut, josta keskustelua http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=478.450

Hyvin mahdollista että öljyt ovat rasvoittumista lisänneet, toisaalta hyvin mahdollista että niillä on haettu talin koostumuksen paranemista jolloin ylituotanto loppuisi, ilmeisesti ei ole kumminkaan toiminut. Biotiinia, sinkkiä ja kortisonia voisit kokeilla, ei oikein muutakaan mieleen tule :)

mitä muuten syöt?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

mäyräkoira

• Vieras
Vs: "hiustenlähtöshampoot+hoitonesteet"
« Vastaus #134 : 29.10.06 - klo:14:33 »
Biotiinia ja sinkkiä aionkin ryhtyä popsimaan.Varsinkin biotiinista olen täälläkin lueskellut että se on monen hiusten kasvua edistänyt.Tiedä sitten,kun on kyseessä tällainen todellinen ongelmapää....kyllä sitä ruokavalioonkin kai pitäs kiinnittää huomiota.Mulla on ainakin 10kg ylipainoa ja olo alkaa olla jokseenkin tukala.Mulla on lisäks verenpainetauti,jonka takia pitäis todella hoitaa itseään eikä päästää lihomaan.OOn yrittäny taas kerran ruveta lisäämään vihannesten ja hedelmien syöntiä,vähentää sokeria ja valkoisia jauhoja sekä rasvoja.Mies on hirviseurassa joten meillä syödään paljon hirvenlihaa,sen pitäisi ainakin olla rasvatonta ja terveellistä.Pahin kiusaukseni on suklaa,kyllä kait silläkin voi olla seurausta hiusten rasvoittumiseen jos sitä ahmii päivittäin...jos on vielä jotain nimenomaan rasvaisten hiusten tuotteita tiedossa niin otan neuvoja vastaan!System4,BioPlussa ja BioSystem on käyty läpi.Hetkellinen apu....Oisko esim. Joicolla tai L´anzalla joku hyvä  shampoo päivittäiseen käyttöön joka ei ole liian voimakas??Kiitos.