Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 514839 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Hiustenlähtöshampoot + hoitonesteet
« Vastaus #135 : 29.10.06 - klo:17:18 »
yleisesti runsas rasvaa lisää monella rasvan tunkua ulospäinkin. Ne vihreät ja vitamiinit olisivat tärkeitä, monella naama-akneakin helpottaa ne runsaat kasvit ja hedelmät.

kokeilisin ennemmin miedosti peseviä shampoita, koska ne eivät ainakaan tuo sitä efektiä että rasvaa tunkisi aina vaan lisää ihon suojaksi
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #136 : 29.10.06 - klo:17:51 »
yleisesti runsas rasvaa lisää monella rasvan tunkua ulospäinkin. Ne vihreät ja vitamiinit olisivat tärkeitä, monella naama-akneakin helpottaa ne runsaat kasvit ja hedelmät.

Ihan totta. Kyllä mullakin alkaa iho puskemaan rasvaa kolminkertaisesti jos vedän joka päivä jotain rasvaista.  ::)

edit. Terveellinen ruokavalio ja runsas veden juonti näkyy aineenvaihdunnassa positiivisesti.
« Viimeksi muokattu: 29.10.06 - klo:17:54 kirjoittanut Elisa »

mäyräkoira

• Vieras
« Vastaus #137 : 29.10.06 - klo:19:19 »
Kiitos vaan kommenteista.Olen sitä kans välillä aatellutkin että ne vahvat rasvoittuvien hiusten shampoot ei ehkä olekaan parhaita mahdollisia.Oon kärsiny myös pahasta naaman aknesta samoihin aikoihin kun hiuspohja alkoi oireilla.Naamaan sain antibioottikuurin jolla se talttui,mutta hiuspohjan rasvoittuminen vaan ei asettunut.Eihän sitä rasvaiseen kasvojenkaan ihoon suositella kovin kuivattavia ja kovia tuotteita,alkaa vaan pukata lisää töhnää.Sama kai se pätee päänahkaan.Sanokaa nyt ihmiset mitä shampoota alkaisin käyttää jokapäiväisessä pesussa,joka on mieto.Hoitoaineista en oo ikinä tykänny,mut jotain kai täytyis laittaa...ehkä joku jätettävä.Elukoiden biotiinia aion ruveta ottamaan ja sinkkiä.Ja yrittää vahtia tarkemmin että syön hedelmiä+kasviksia ja juon vettä.

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #138 : 29.10.06 - klo:19:30 »
Sanokaa nyt ihmiset mitä shampoota alkaisin käyttää jokapäiväisessä pesussa,joka on mieto.

Miten olisi esimerkiksi Joicon Biojopa Treatment Shampoo (vanhalta nimeltään): se on erityisesti päänahan hoitoon tarkoitettu. On myös silikoniton, mikä kuulostaisi erityisen tärkeältä ominaisuudelta sinun tukallesi (sitä en tiedä onko noissa aikaisemmin käyttämissäsi ollut silareita).  :)

Uusissa Joicoissa se on nimellä Daily Treatment Shampoo ja pullo on tämän näköinen:

Benefits:

• Specifically designed to help control scalp challenges and disorders, this shampoo contains UV protectants to condition and protect against daily environmental stress.
  • A unique blend of biotin, jojoba oil and inositol slough and remove dry skin and promote circulation that could be caused by dandruff and psoriasis as well as balancing the oily buildup associated with seborrhea.
  • Scalp is left healthy, free of dry skin or oily buildup.

« Viimeksi muokattu: 29.10.06 - klo:19:34 kirjoittanut Elisa »

mäyräkoira

• Vieras
« Vastaus #139 : 29.10.06 - klo:19:48 »
Olen noita Joicoja tutkaillutkin Hairstoren nettikaupassa.Voishan sitä koklata,ilmeisesti on aika hyvä sarja.Viime aikoina olen vältellyt silikoneja sisältäviä aineita ja opetellut lukemaan incejä.Miksköhän sorruin noihin muka hiustenlähtöä ehkäiseviin shampoisiinkin?Kai oli taas niin tehokasta mainontaa.Se Revivogen on amerikkalainen sarja,jonka on kehittäny ihotautilääkäri...(mistä sen nyt tietää onko lääkäri vai ei....)sarjaa markkinoidaan sillä että hiustenlähdön uusin ja tehokkain sana on anti-DHT,eli hiustenlähdön tärkein syy on dihydrotestosteronin määrä päänahassa.Ja että jopa 95% hiuskadosta on DHT:n aiheuttamaa.DHTon miessukuhormonin sivutuote.Naisillakin sitä hormonia on,mutta vähemmän kuin miehillä.Shampoo ja hoitoaineet käyvät muka miehille sekä naisille,mut mulle ne aiheutti niin limaset hiukset et yök!!Liekö ukkojen hiuslaatu sitten erilainen kun naisten,kun aineet on noin hoitavia.Mulla on kyl hormonaalisia vaivoja,sen takia kai aattelin,et noi vois sopia,mut P:n marjat....taas rahat hukkaan.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #140 : 29.10.06 - klo:20:19 »
Biojoba on ihan hyvä vaihtoehto, itselläni sekin kyllä pesee liikaa, ja tykkään enemmän Lanza urban elements siitä päänahkashampoosta.. remedyköös oli nimi

vai hormonaalisia ongelmia? se lienee aika iso juttu aknenkin synnyssä, varsinkin ihon rasvoittumisessa. Ihoahan se on hiuspohjakin :) miehillähän iho rasvoittuu enemmän ja on myös paksumpi kuin keskimäärin naisilla, joten jos on siihen suuntaan hormonit kallistuneet niin voi olla vaikutusta.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #141 : 30.10.06 - klo:11:57 »
^L'anzan remedy on tosiaan hyvvee. Pidän siitä ehkä enemmän kuin Biojobasta.
Ei Biojobakaan kyllä huonoa ole. En kyllä tiedä ovatko uudistaneet koostumusta pullojen vaihdon myötä. Miulla on käytössä sitä "vanhaa".

Luultavasti seuraava kampaamoshampoo, minkä ostan on juurikin tuo remedy.

hansuli

• Vieras
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #142 : 12.11.06 - klo:15:37 »
Hei, synnytin esikoiseni heinäkuun alussa ja siitä alkaen hiuksia on lähtenyt valtoimenaan.  Osaako kukana kertoa, koska hiustenlähtö vähenee normaaliksi? Hiukseni eivät ole järin paksut, tätä menoa olen kalju kesään mennessä.

Yhdistin ketjut -Ish-
« Viimeksi muokattu: 12.11.06 - klo:21:34 kirjoittanut Ishamael »

dripple

• Vieras
« Vastaus #143 : 12.11.06 - klo:16:59 »
Jos hiuksia lähtee sairaalloisen paljon, kannattaa otattaa veriarvot (etenkin hemoglobiini ja kilpirauhasarvot). Jos arvot ovat normaalit niin sitten vaan hiusvitamiinikuuria. Eli biotiinia, priorinia, multivitaa, piimaxia... jotain näistä tai vaikka kaikkia. Ja monipuolista ruokavaliota ja kalsiumia unohtamatta.

Onko olo muuten ihan ok? Siitä saisi viitettä että onko elimistössä kaikki kunnossa ja onko tuo hiustenlähtö vaan hormonaalista. Esim. kilpirauhasen vajaatoiminnan/liikatoiminnan laukaisee usein elimistön stressi eli raskaus ja synnytys...

Poissa Puhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #144 : 12.11.06 - klo:20:41 »
Kyllä se siitä vähenee, eikös tuo tapahdu oikestaan kaikille synnyttäneille naisille. Muistelisin että raskausaikana vastaavasti hiuksia ei lähde niin paljon kuin taas ihan normaalisti. Mulla kesti parisen kuukautta se ihan selvä hiuskato, mutta silti en huomannut että tukkani olisi varsinaisesti ohentunut/harventunut. Imetyskin saattaa vaikuttaa tuohon, eli kun omat hormoonit aikanaan palaa normaaliksi niin pitäisi hiustenkin lähdön vähentyä.

En ole ikinä kuullut että synnytys olisi kenestäkään kaljua tehnyt :)

dripple

• Vieras
« Vastaus #145 : 12.11.06 - klo:20:56 »
En ole ikinä kuullut että synnytys olisi kenestäkään kaljua tehnyt :)

No mulla on tällainen tapaus tuttavapiirissä... vika oli juuri kilpirauhasessa. Nainen laihtui ja pisti kaiken imetyksen piikkiin. Söi kuin hevonen mutta pysyi hoikkana kuin tikku. Tukka alkoi harventua ja lopulta päällä oli melkein kaljua kunnes sai diagnoosiksi kilpirauhasen liikatoiminnan jonka raskaus ja synnytys oli laukaissut. Että jos se hiustenlähtö todellakin on sairaalloista ja on muitakin oireita, kannattaa mennä lääkäriin ajoissa.

Mutta varmaan kysyjä huomaisi jos olisi tuollaista vikaa... luulenpa niin.
« Viimeksi muokattu: 12.11.06 - klo:20:59 kirjoittanut dripple »

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #146 : 13.11.06 - klo:11:44 »
vika oli juuri kilpirauhasessa

Ollaan äidin kanssa näitä mietitty ja tultu siihen tulokseen että kilpirauhanen vaikuttaa tukkaan aika paljon. Äidilläni oli viitisen vuotta sitten hiustenlähtöä ja kaksihaaraisia oli ollut monta kymmentä vuotta. Lopulta todettiin kilpirauhasen liikatoiminta ja struuma ja leikkauksen ja lääkityksen jälkeen tukka on parantunut huomattavasti, karvanlähtö loppui eikä kaksihaaraisista ole tietoakaan.

Itsellä oli parhaimmillaan kahdeksanhaaraisia hiuksia ennen kun lääkityksen määrää nostettiin ja minulla siis vajaatoimintaa.

Eli jos selvää hiustenlähtöä niin kilpirauhasarvot kannattaisi oman mielenrauhan takia testauttaa
« Viimeksi muokattu: 13.11.06 - klo:11:54 kirjoittanut irso »
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 13.11.06 - klo:17:30 »
^OT, mutta Voiko ihmisellä olla samaan aikaan sekä struumaa että liikatoimintaa? Luulin että struuma johtuu nimenomaan hoitamattomasta vajaatoiminnasta  ???

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #148 : 13.11.06 - klo:17:46 »
^OT, mutta Voiko ihmisellä olla samaan aikaan sekä struumaa että liikatoimintaa? Luulin että struuma johtuu nimenomaan hoitamattomasta vajaatoiminnasta  ???

noin se mulle sanoi, netistä löysin tämsen
Kilpirauhasen näkyvin sairaus on sen suurentuma, struuma. Siinä kilpirauhanen voi olla yleisesti suurentunut tai kyhmyinen. Jodin puute on tavallisin struuman syy, mutta kilpirauhasen suurentuma voi johtua myös eräistä kasveista ja joistakin muista elinympäristöstä elimistöön tulevista aineista. Kilpirauhasessa voi esiintyä lisäksi monista muista syistä aiheutuvia sairauksia ja kasvaimia.
ja mikäli mää olen oikein käsittäny niin voi olla molempien vajaa- ja liikatoiminnan kanssa. Joku korjatkoon jos tietää paremmin
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

dripple

• Vieras
« Vastaus #149 : 14.11.06 - klo:10:30 »
Jep voi olla sekä struuma että liikatoiminta.

Suomessa ne viitearvorajatkin on mitä sattuu ja terveyskeskuslääkärien kanssa kilpirauhasvaivoista ei kannata edes keskustella, itse ainakin olen huomannut että tiedän enemmän kuin moni heistä. Ei mullakaan ole mitään virallista vajaatoimintaa mutta ns. "lastentabuilla" vedin kilpirauhasarvot sinne keskikohdille missä ne suurimmalla osalla ihmisistä on, ja jo on alkanut elämä luistaa paremmin. Ei herää enää zombiena ja tukkakin kasvaa. Itse asiassa paras "hiusvitamiini" ollut tuo tyroksiini. Mulla on kaveripiirissä monia jotka kärsii lievästä vajaatoiminnasta eli tavis arvauskeskuslääkäri ei olisi lääkitystä antanut vaan asiantunteva endokrinologi. Kilpirauhasvaivat on ihan suomalaisten kansantauti... jos suvussa on sitä tai mitä tahansa muuta autoimmuunisairautta (mm. reuma, keliakia, 1-tyypin diabetes) niin kannattaa huomioida että siihen on itselläkin suurempi riski sairastua.

By the way... olen kolmea ihmistä kehoittanut menemään kokeisiin koska tukka vaikutti siltä... ja kahdella heistä todettiin vajaatoiminta. Kolmannella oli vaan hemoglobiinit alhaalla.