Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 514864 kertaa)

zadu

• Vieras
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #150 : 15.11.06 - klo:18:05 »
Onko kellään kokemusta lääkkeistä johtuvasta hiustenlähdöstä? Mistä siihen löytää apua?

Googlella oon yrittänyt etsiä vastauksia ja hiusten lähdöstä tekstiä löytyykin, mutta ei lääkkeistä johtuvasta. Hiukset on ohentunu nyt kolmen kuukauden aikana huomattavasti. Ja koko ajan lähtee lisää.. Pelottavaa! Mieluiten kuitenkin pitäis hiukset päässä, mutta tällä vauhdilla ei o toivoakaan, että hiuksia olis enää vuoden vaihteessa  :-\

Trouper

• Vieras
« Vastaus #151 : 16.11.06 - klo:13:52 »
Mulla taitaa myös olla nyt sulkasato. Eipä oo tosin muut karvat harventuneet paitsi hiukset. Aikaisempaa kokemusta hiustenlähdöstä on jostain murrosiästä, jolloin ehkä neljäsosta hiuksista lähti. Varmaankin johtui hormonaalisista muutoksista tai sitten siitä että olin kovin laiha enkä syönyt. Nyt epäilen hiustenlähdön syyksi stressiä ja normaalia karvanlähtöä - mitään muutoksia elämässäni ja kropassani ei ole tapahtunut. Samat e-pillerit jo vuosia ja sama ruokavalio vähän terveellisempänä versiona vaan.
Ärsyttää kun hiuksia pestessä tuntuu että niitä lähtee valtavan paljon kerrallaan, sama aamulla kun yön jälkeen harjaan/haron hiuksia. Tyyny ja kylppärin lattia ovat täynnä hiuksiani.
Harmittaa ja vähän huolestuttaakin, mutta uskon kuitenkin että tä on ohimenevää ja ensi keväänä saan nauttia sädekehän tavalla harottavista uusista haivenista... :)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #152 : 16.11.06 - klo:20:40 »
En ole ikinä kuullut että synnytys olisi kenestäkään kaljua tehnyt :)

No mulla on tällainen tapaus tuttavapiirissä..vika oli juuri kilpirauhasessa.

hiustenlähtö synnytyksen jälkeen alkaa usein parista viikosta pariin kuukauteen tapahtuman jälkeen ja johtuu USEIMMITEN sinkin puutteesta. Juuri tässä aiheesta kirjoittelinkin tuohon biotiiniketjuun kun tuntuu sinne rönsyävän, eli erinäisten sairauksien lääkitykset että itse sairaudet aiheuttavat hiusten lähtemistä, saati lääkekuurit. Avainsanoina se jo mainittu kilpirauhanen sekä liika-että vajaatoimintaisena, nivelreuma, verenpainetauti, beetasalpaajat, diabetes (syövän hoidot), antibiootit, e-pillerit ja kaikki muu ylimääräinen. Ja ravinteiden puute (20 hivenainetta etc)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

zadu

• Vieras
« Vastaus #153 : 16.11.06 - klo:20:54 »
lääkkeet, esim. antibiootit, e-pillerit, diabetes ja verenpainetautilääkkeet saattavat aiheuttaa hiustenlähtöä joka on kuitenkin useimmiten kuurin jälkeen vain hetkellistä. Se ilmaantuu yleensä 3-6kk lääkkeen käytön aloittamisesta.

Eli täsmää hyvin noihin lääkkeisiin kun oon nyt 3kk niitä käyttänyt ja nyt just alottelen neljättä kuukautta. Sitten tulee ainakin kuukauden tauko, minkä jälkeen lääkkeet saatetaan tuplata. "Hieman" pelottaa, että tuplaantuuko sitten hiustenlähtökin?  ??? Jos näistä ylipäätään on mitään jäljellä enää vuoden vaihteessa..

Tarkotus oli ottaa hiustenpidennys tammikuussa, mutta taitaa jäädä ottamatta tän hiustenlähdön takia. Joku tuuhennus tms vois olla oikeempi vaihtoehto, ettei tarvis leikata hiuksia ihan lyhyiksi. Mietityttää vaan sekin, että jos tää hiustenlähtö vaan jatkuu ja jatkuu niin eihän näissä mitkään lisäkkeetkään pysy  :(

Vastasin tänne, ettei ala toi biotiiniketju rönsyilemään liikaa  ;)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #154 : 17.11.06 - klo:00:07 »
jaa-a, ei sitä oikein voi ennustaa miten lähtö etenee lääkityksen jatkuessa ja annoksen kasvaessa, ei se välttämättä lisäänny. Pidennystä en suosittele painon vuoksi, jos hius on hauras se voi sen vaikutuksesta katketa

zadu

• Vieras
« Vastaus #155 : 18.11.06 - klo:10:10 »
Onks se tuuhennus vai mikä nyt onkaan yhtä paha kuin pidennys?  ;D Siis jotain sellasta ajan takaa, että hiukset olis saman mittaset, mitä tälläkin hetkellä mut näyttäis paksummilta.

Mitenhän muuten saunominen vaikuttaa hiustenlähtöön vai vaikuttaako mitenkään? Kannattaako nyt vältellä sitä?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #156 : 18.11.06 - klo:13:31 »
Onks se tuuhennus vai mikä nyt onkaan yhtä paha kuin pidennys?  ;D Siis jotain sellasta ajan takaa, että hiukset olis saman mittaset, mitä tälläkin hetkellä mut näyttäis paksummilta.

Mitenhän muuten saunominen vaikuttaa hiustenlähtöön vai vaikuttaako mitenkään? Kannattaako nyt vältellä sitä?

tietty tuuhennos painaa vähemmän yleisesti ottaen koko hiusmassaa, mutta rasittaa niitä osioita joissa roikkuu. Saunominen voi vaikuttaa puhdistavasti päänahkaan, kuten koko ihoon muutenkin mutta ei siitä ole haittaa (jollei oikein savusta päätään). Ja muutenkin hiusten takia kannattaisi pitää se kostea pyyhe päässä löylyssä

zadu

• Vieras
« Vastaus #157 : 20.11.06 - klo:13:28 »
Oon nyt muutamana iltana hieronu päänahkaan sellasta Sim:n hoitonestettä, jos sillä olis jonkuulainen vaikutus. Hieromisessa oon käyttäny sellasta ilmesesti pesuun käytettävää pyöreetä "harjaa". Eli sellanen muovinen pyöree läpyskä, missä on harvakseltaan "piikkejä"  ;) En tiedä, että mikskä sitä kutsutaan..

Ton hieronnan jälkeen hiuksia lähtee aika hurja määrä ni tekeeköhän se kuitenkaan ihan hyvää? Järki sanoo, että tekee kun verenkierto vilkastuu ja samalla se hoitoneste imeytyy paremmin, mut sen jälkeinen sulkasato laittaa miettimään.

Ja saunoessa on aina kostea pyyhe päässä. Vähän odotinkin, että muistat Ice sen sanoa  ;D

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #158 : 20.11.06 - klo:13:34 »
Oon nyt muutamana iltana hieronu päänahkaan sellasta Sim:n hoitonestettä, jos sillä olis jonkuulainen vaikutus. Hieromisessa oon käyttäny sellasta ilmesesti pesuun käytettävää pyöreetä "harjaa". Eli sellanen muovinen pyöree läpyskä, missä on harvakseltaan "piikkejä"  ;) En tiedä, että mikskä sitä kutsutaan..

Ton hieronnan jälkeen hiuksia lähtee aika hurja määrä ni tekeeköhän se kuitenkaan ihan hyvää? Järki sanoo, että tekee kun verenkierto vilkastuu ja samalla se hoitoneste imeytyy paremmin, mut sen jälkeinen sulkasato laittaa miettimään.

Jos nyt et mitenkään kovakouraisesti niitä hiuksiasi hiero sillä harjalla, niin että ne hiukset katkeilisivat päästä, niin tuo hiusten lähtö on ihan tervettä:

Silloin ne irtoavat hiukset ovat varmasti sellaisia, joiden "aika" on muutenkin jo lähellä ja ne vain odottavat sitä viimeistä pikku nykäystä, joka irroittaa ne. Eli nopeutat niiden jo irtoamaisillaan olevien hiusten irtoamista, mutta et mitenkään lisää hiustenlähtöä, joten turha pelätä, että tuo kasvuvaiheessa olevia hiuksia pudottaisi päästäsi.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #159 : 20.11.06 - klo:22:31 »
sitä harjaa kutsutaan mm. hilseharjaksi. Itse hieron välillä kahdella sellaisella symmetrisesti kummaltakin puolelta samaan aikaan, toimii :)

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 29.11.06 - klo:23:42 »
Eräs kampaaja kirjoitti yhdellä foorumilla hiustenlähdöstä näin: Hiustenlähtöön on monia syitä. Normaalisti hiuksia lähtee päivässä 30-100 ja tuo on helppo testata niin, että kampaa hiuksiaan omilla sormillaan ja katsoo, miten monta hiusta sormiin jää. Jos hiuksia lähtee tuolla tavalla enemmän kuin kolme, on lähdön syy syytä tutkia.

Mä en ole tuollaista kolmen hiuksen teoriaa kuullutkaan, mitäs täällä kampaajat ja muut tietäväiset ovat mieltä?
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 29.11.06 - klo:23:46 »
^Tuo kerralla lähtevien hiusten määrä vaihtelee varmaan tuosta, vaikkei mitään ongelmaa olisikaan. Jos on kovin pitkät tai kiharat tai takkuiset hiukset, niin irtoilevat hiukset ei putoa itsestään niin helposti. Samoin tietysti se vaikuttaa, onko hiukset harjannut ja/tai pessyt lähiaikoina, noissa operaatioissa mulla ainakin lähtee paljon sellaisia "putoamaisillaan olevia" hiuksia.

Mutta kai nuo jutut kukin itsekin tajuaa, ja varmaan tuo onkin sellainen suuntaa antava ohje.  :)
Oma väri takaisin.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #162 : 30.11.06 - klo:00:04 »
no tuota, minä saan kevyesti sipaisemalla ainakin 20 hiusta käsiini. Eli, otteiden vahvuus ja viimekerta kampaan katsoen lienevät aika ratkaisevat :)

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #163 : 30.11.06 - klo:02:16 »
Niin, mä vaan ihmettelin tuota. Kyl mun mielestä toi kolme karvaa kerralla on aika vähän. Tässähän ois pitänyt jo aikaa sitten mennä tutkimuksiin, jos noin ajattelee...  ;D  Kuitenkin sanotaan, että hiuksia lähtee normaalisti päivässä satoja.

Lainaus
  Mutta kai nuo jutut kukin itsekin tajuaa, ja varmaan tuo onkin sellainen suuntaa antava ohje.

Juu, en mä meinannutkaan tuota kirjaimellisesti ottaa. Kunhan ihmettelin, että parturi-kampaaja sanoo noin (foorumilla, jossa kampaajan sanaa uskotaan. No, ehkä just siks. ::) ). Minäkin olen yrittänyt tietoja jakaa, mutta kun en ole kampaaja...  ;)
« Viimeksi muokattu: 30.11.06 - klo:02:19 kirjoittanut Ulpu »
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #164 : 30.11.06 - klo:03:38 »
Hmm.. jos päivässä lähtee 30-100 hiusta ja aamulla kun on herännyt laittaa heti hiukset vain pikaisesti letille tai nutturalle niitä ollenkaan harjaamatta, sitten iltasella aukaisee tukan ja tekee tuon käsillä haromisjutun. Niin onhan se nyt päivänselvää että niitä hiuksia lähtee _hieman_ enemmän kuin se kolme  :D

Vai onx must tulos calju??!!1111  ::) ;D