Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 524513 kertaa)

Meikku

• Vieras
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #165 : 08.12.06 - klo:13:57 »
Oottekos biotiiniä syönyt? Söin parin kuukauden kuurin, muttei siitä apua ainakaan mulle löytynyt.
Mites teillä auttanut?

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 08.12.06 - klo:21:42 »
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=478.0

^Tuolla on paljon keskustelua tuosta biotiinista.

Poissa Kia

• HAIRahtanut
« Vastaus #167 : 09.12.06 - klo:12:02 »
Onko kellään kokemusta lääkkeistä johtuvasta hiustenlähdöstä? Mistä siihen löytää apua?

Googlella oon yrittänyt etsiä vastauksia ja hiusten lähdöstä tekstiä löytyykin, mutta ei lääkkeistä johtuvasta. Hiukset on ohentunu nyt kolmen kuukauden aikana huomattavasti. Ja koko ajan lähtee lisää.. Pelottavaa! Mieluiten kuitenkin pitäis hiukset päässä, mutta tällä vauhdilla ei o toivoakaan, että hiuksia olis enää vuoden vaihteessa  :-\

mä olen huomannut saman olen nyt antibiottikuurilla kolmatta viikkoa,  ja sulkasato on aikamoinen. Pelottavaa tässä on se että tuo lääkekuuri  jatkuu  vielä  ainakin vuoden loppuun
Näillä mennään....

Meikku

• Vieras
« Vastaus #168 : 30.12.06 - klo:12:27 »
Itse huomasin juuri vitamiinin puutteesta johtuvan hiustenlähdön.
Mutta en tiedä mikä niistä on se josta se johtuu. Olin siis matkalla kaksi viikkoa ja ilman vitamiini purkkejani, huomasin että taas se sama tupottain lähtevä hiustenlähtö tuli, niinkuin ennen vitamiinilisien aloittamista.

Syön kalanmaksaöljy tabletteja, monivitamiinia, rautaa ja biotiinia.

hairflowerrr

• Vieras
« Vastaus #169 : 31.12.06 - klo:13:01 »
Mä olen ihmetellyt, miksei mulla lähde hiuksia ollenkaan? :D Tai siis varmasti lähtee, kaikillahan lähtee, mutta lähtevät niin etten huomaa. Mutta kammatessa/harjatessa ei tunnu lähtevän yhtään, ei vaikka värjään ja vaalennan (kaikki sanovat että heillä lähtee varsinkin vaalentaessa paljon hiuksia) jne. Hyvähän tuo tietenkin vain on. Taitavat hiukseni niin tykätä minusta etteivät tahdo päästää irti. ::)

Siru

• Vieras
« Vastaus #170 : 31.12.06 - klo:13:36 »
Mulla oli kesällä lääkärin mukaan talirauhasen tulehdus päässä, niin sen patin kohdalta (läheltä niskaa) lähti sitten kaikki hiukset (0,5cm*0,5cm alueelta), ja nyt äsken löysin tosta edestä yhden pienen kohdan missä ei ole niin paljoa hiuksia, kuin muualla.. Siinä kohdalla on yks haava, jota olen repinyt välillä...Niiin voiko se johtua siitä haavasta, että ne hiukset on lähtenyt siitä kohdalta? Vai näyttääkö se vaan siltä..?

Oma havaintoni on ainakin se, ettei uusia hiuksia kasva sellaiseen kohtaan, missä on joskus ollut haava ja myöhemmin sitten tullut arpikudosta. Siitä opin myös sen, ettei päänahkaa kannata raapia raivokkaasti  ;D

veera

• Vieras
« Vastaus #171 : 31.12.06 - klo:14:58 »
mä täräytin kesällä pääni avoinna olevan ikkunan kulmaan ja päälaelle tuli noin 0.5x0.5 cm kokoinen arpi, minkä kohdalta hiuksetkin tietty lähtivät ihon mukana. nyt en kuitenkaan enää löydä sen paremmin arpea kuin hiuksetonta länttiäkään päänahasta, joten kaipa siihen on kasvanut tukka takaisin. luulisi kyllä ettei sellaiseen kohtaan voisi kasvaa enää hiuksia, kun tosiaankin tuntui että päähän tuli lähes reikä iskun johdosta. mutta koska tuo kohta sijaitsi tuossa suht lähellä otsaa, niin kyllä mä siitä kaljun läntin löytäisin jos sellainen olisi. varsinkin kun mun hiukset kasvaa tiheesti.

Poissa Marge

• HAIRahtanut
« Vastaus #172 : 03.01.07 - klo:20:42 »
Mulla on stressi aiheuttanut nyt tavallista kovempaa hiustenlähtöä  :-\ Tumma tukka on vieläpä helppo huomata vaalealla lakanalla, joten jopas ahdistaa. Toivotaan kuitenkin, että tää olis ihan vaan väliaikaista.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #173 : 03.01.07 - klo:21:22 »
Mulla on stressi aiheuttanut nyt tavallista kovempaa hiustenlähtöä  :-\ Tumma tukka on vieläpä helppo huomata vaalealla lakanalla, joten jopas ahdistaa. Toivotaan kuitenkin, että tää olis ihan vaan väliaikaista.

sinullahan on ero päällä ja aiemminkin asia ahdistanut, eli johtunee stressistä
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #174 : 06.01.07 - klo:22:07 »
Mulla on hiustenlähtökausi käynnissä. Kylppärin lattia on täynnä hiuksia joka päivä. Ilmeisesti stressillä on osuutta asiaan.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
« Vastaus #175 : 07.01.07 - klo:12:53 »
Kirjoittelin tähän ketjuun pari kuukautta sitten, kun minulla oli pahin vaihe hiustenlähdössä. Tuota karvan lähtöä kesti n.4kk ja nyt hiuksia ei enää lähde samaa vauhtia (eikä hiusten mukana lähde sitä valkoista talipalluraa juuresta mukaan).

Hassuinta tässä on se, että moni on sanonut hiusteni näyttävän todella pitkiltä. Ja huomasin itsekin, että hiustenlähdöstä huolimatta hiukset kasvoivat keskimääräistä nopeampaa tahtia. Oletinkin, että tippuminen loppuu jossain vaiheessa (vaikka ehdinkin ostaa jo Cutrinin hiustenlähtöshampoota; ei se kyllä pahaakaan tehnyt).
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

Poissa Jamaica

• HAIRahtanut
« Vastaus #176 : 07.01.07 - klo:15:45 »
Minulla on hiustenlähtö jatkunut jo puolisen vuotta. Hiuksia irtoilee päivän mittaan jatkuvasti harjaamisesta puhumattakaan. Suihkussa hoitoainetta hiuksiin levittäessäni kädet ovat aivan täynnä hiuksia ja lattiakaivo täytyy putsata tosi usein. Hiukset ovat alkaneet näyttää ohuemmilta ainakin alimmista (pisimmistä) latvoista, mutta pääliosa tuntuu ainakin vielä tuuhealta. Välillä käytin Sp:n hiustenlähtö -seerumia mutta tuloksia ei tullut. Tosin ehkä olisin voinut olla tuon aineen kanssa pitkäjänteisempi..

Jonkinlaista stressiä on ollut kesästä asti. Toisaalta työtaakka on kyllä helpottanut, mutta vastuu on kasvanut aivan erilaisiin mittapuihin. Olo ei ole niin väsynyt kuin ennen, mutta pähkäiltävää riittää kyllä raatamisen edestä. Ja vielä semmoinen seikka, että lopetin e-pillerit elokuussa, ja luulempa, että sekin on osaltaan vaikuttanut hiustenlähtöön. Tuntuu vaan niin kamalalta, kun hiuksia lähtee koko ajan vaan enemmän ja enemmän.

Olen huomannut, että päänahka on muutenkin huonommassa kunnossa kuin ennen. Hiusrajoille on alkanut tulla näppyjä ja hiuspohja rasvoittuu nopeammin kuin ennen. Kutinaakin on aika usein. Aika ymmälläni olen tilanteesta! Pitäisi varmaan kokeilla sitä biotiinia.

Ainoa positiivinen seikka on se, että uutta hiusta on tulossa todella paljon. Jakauksen kohta on täynnä parin sentin mittaista hiusta. Tosin tämä uusi hius on aivan erilaista kuin hiuslaatuni normaalisti. Tämä uusi hius on nimittäin todella karheaa ja kiharaista rautalankaa. Kunnon jouhia todellakin.

Poissa dhaniwali

• HAIRahtanut
« Vastaus #177 : 22.02.07 - klo:17:13 »
Laitan vaikka kysymykseni tänne.

Kyselen toisen henkilön puolesta, että mistä voisi saada mahdollisimman aidon näköisiä peruukkeja? Tällä kyseisellä henkilöllä on ollut reipasta hiustenlähtöä jo todella pitkään, monen moista on kokeiltu, mutta apua ei ole löytynyt.

Rontti

• Vieras
« Vastaus #178 : 27.02.07 - klo:22:38 »
Minulla on kamalaa hiustenlähtöä ollut jo pari vuotta. Hiukset on ohentuneet todella huomattavasti  :(

Onko kukaan kokeillut Kerastasen Aminexil-ampulleja? Onko tehokkaita ja auttavatko oikeasti? Näitä ilmeisesti tarvii käyttää pari kuukautta ennen kuin tuloksia syntyy.. Ja osaisiko kukaan sanoa, mistä näitä saisi ostettua?

jean

• Vieras
« Vastaus #179 : 25.03.07 - klo:16:55 »
Vähän kun tukkaa haroo, niin lähtee hirveesti hiuksia :o Sanokaa, etten ole ainut, että johtuu vaan keväästä  :-\

Yhdistin aikaisempaan ketjuun. Armadakin oli ehtinyt jo vinkata. :) Tuikkuli
« Viimeksi muokattu: 25.03.07 - klo:21:19 kirjoittanut Tuikkuli »