Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 514092 kertaa)

Poissa Selena

• HAIRahtanut
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #180 : 28.03.07 - klo:12:18 »
Laitan vaikka kysymykseni tänne.

Kyselen toisen henkilön puolesta, että mistä voisi saada mahdollisimman aidon näköisiä peruukkeja? Tällä kyseisellä henkilöllä on ollut reipasta hiustenlähtöä jo todella pitkään, monen moista on kokeiltu, mutta apua ei ole löytynyt.

Dhaniwali
, Turussa on sellainen liike kuin Peruukkiliike Hyvärinen (Eerikink. 9 b). Kävin siellä joskus kaverini kanssa ostamassa hänelle vanhojentansseihin jotain kampausjuttuja, eli tästä on jo pitkä aika, mutta muistan, kun katsottiin, että onpas aidonnäköisiä peruukkeja. Tietääkseni siis sieltä ainakin saa ihan "oikeaan" käyttöön peruukkeja, jos esim. sairauden takia menettää hiukset. Tämä siis, jos vierailu Turussa onnistuu!

Mitä tulee hiustenlähtöön, niin jeanille ainakin sen verran, että jos ruokavalio on kunnossa eikä elämässä ole hirmuisesti stressiä, on kyse luultavasti ihan kausittaisesta hiustenlähdöstä. Itselläkin lähtee tällä hetkellä varmaan lähemmäs 100 hiusta päivässä (en tosin kyllä ole laskenut :D), toisinaan sitten taas huomattavasti vähemmän.
Make it a great day

jean

• Vieras
« Vastaus #181 : 28.03.07 - klo:16:51 »
Tänks, pitää vahdata jos tää sitten joskus loppuu (jos on vain kausittaista, toivottavasti).  ???  Vielä ei ole mielestäni ponnari ohentunut.  :)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #182 : 30.03.07 - klo:12:37 »
Musta tuntuu et mun hiukset harvenee hiusrajasta. Lähinnä otsan keskeltä.. En oo huomannut että hiuksia lähtis mitenkään paljon, tuntuu vaan että nahka on alkanut kiiltään tosta kohtaan enemmän, eikä niitä pikkuhaituvia ole siinä enää niin paljoa. Oon pitkään miettinyt, et vois olla vika hormoneissa. Mitään hoitoa en tähän ole saanut, tai edes hakenut (vielä) paitsi syön piimax tabuja. pelottaa vaan et otsa on kohta kilsan pituinen  :-\
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Nipsu

• Hiushörhö
« Vastaus #183 : 30.03.07 - klo:15:47 »
Minä taas olen huomannut, että hiukset ovat harventuneet oikean puolisen korvan läheltä. Kun vetää hiukset taakse ponnarille näkyy inhottavasti päänahkaa, ennen hiukset peittivät sen hyvin.  :-\ Kun hiusrajakin otsassa on vielä korkea, niin tuntuu, ettei kasvojen ympärillä enää ole kohta yhtään hiuksia.

Muutenkin tuntuu, että e-pillereiden aloittamisen jälkeen tukkaa on alkanut tippua päästä hurjaa vauhtia.

Poissa Piitu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #184 : 30.03.07 - klo:17:07 »
^Mulla sellanen alue, jossa on vähemmän hiuksia kuin muualla, on toisella ohimolla. Sellainen se on ollut niin kauan kuin muistan. Kaiken lisäksi siinä kohdassa ne harvat hiukset ovat muutenkin ohuempia kuin muualla..outo juttu ???
Yleisesti ottaen musta tuntuu, että multa lähtee ihan varmasti enemmän hiuksia kuin kenelläkään muulla. Jos sata hiusta on normaali hiustenlähtömäärä, niin mulla niitä lähtee varmaan 500! Tukka ei kuitenkaan ohene silmissä, mutta kun kattelee jtn yläaste-aikaisia valokuvia, niin ei oo puhettakaan että voisin kasvattaa niinkään pitkää tukkaa, kun nykyään on sellanen hiirenhäntä.. Oon syöny nyt reilu puoli vuotta biotiinia, mutta hiuksiin en oo huomannu sen vaikuttavan mitenkään, ainoastaan kynnet on ollu sen myötä paremmassa kunnossa. Pitäis varmaan pitää taukoa, alottaa sitten uus biotiini-kuuri ja kattoa mitä tapahtuu.
1bMii

jean

• Vieras
« Vastaus #185 : 23.04.07 - klo:18:09 »
Mä tässä jatkan synkkää yksinpuheluani. Huomasin käsissäni nimettömien sisäsyrjissä vesikelloja ja se iho on mennyt sellaseksi kuivaksi ja kiiltäväksi, eli ilmeisesti kemiallinen palovamma kun ne värjäysaineet on tullut hanskoista läpi. Yritin tutkailla päänahkaani, mutten näe tarpeeksi hyvin sinne, että ilmeisesti päänahka on lievästi kärtsännyt ja  sen takia sitten tukkaa alkanut tippumaan. Ihan niinku se olis nyt vähän taittunut tuo hiustenlähtö. Hyvä, tarjoustalossa oli nimittäin tarjouksessa jotain rial vaalennusvoidetta kolme kympillä!  ;D ;D ::) ;)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #186 : 23.04.07 - klo:21:15 »
^ kuulostaa karmealta!   ???
Apteekin Humektan perusvoide käy päänahan rasvailuun, ja itse voisinkin rauhoitella päänahkaa sillä. Kannattaa kokeilla.. Se levittyy helpommin pikkuisen kosteaan pohjaan.
Koska teit ton käsittelyn? Onko päänahka arka?
Ihmeessä jotain hoitoa jos päänahka on palanut ja hiukset irtoilevat!
Käytitkö tuotetta ohjeiden mukaan? Jos se myrkky tulee hanskojenkin läpi tollee, niin eikö siitä pitäis valittaa  ihan vaikka muiden ostajien takia?!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #187 : 24.04.07 - klo:08:58 »
...  Hyvä, tarjoustalossa oli nimittäin tarjouksessa jotain rial vaalennusvoidetta kolme kympillä!

Rial on klassikkotuote ;D jauhe+voide+lisää vain vesi. Ei vaalenna paljoa eikä varsinkaan poista värjättyä mutta haalistaa hyvin eikä hajota tukkaa yhtä reippaasti kuin kunnon valkaisu. Ja ne käyttöohjeet ;D ;D

Älä nyt kuitenkaan hajota päänahkaasi turhaan, pidä pitkä värjäystauko ja hauduttele apteekin vesiliukoisella perusvoiteella. Myös siniraita-bepanhten voisi tehdä eetvarttia.
this too shall pass.

Poissa viceversa

• Tukkaguru
« Vastaus #188 : 24.04.07 - klo:09:32 »
Kyselen toisen henkilön puolesta, että mistä voisi saada mahdollisimman aidon näköisiä peruukkeja? Tällä kyseisellä henkilöllä on ollut reipasta hiustenlähtöä jo todella pitkään, monen moista on kokeiltu, mutta apua ei ole löytynyt.

Helsingissä on vähän Mikonkadun ja Aleksin kulmasta eteenpäin Aleksilla (samalla puolella kuin kultasepänliikkeet) Dimora, jossa myydään nimenomaan peruukkeja ja hiuslisäkkeitä. Ovat hintavia, mutta omistaja osaa asiansa ja valikoimaa on.
"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the whole world’s your gynaecologist."

Donatella Versace

iHerb -5 $:QUN674

jean

• Vieras
« Vastaus #189 : 25.04.07 - klo:14:21 »
^ kuulostaa karmealta!   ???
Apteekin Humektan perusvoide käy päänahan rasvailuun, ja itse voisinkin rauhoitella päänahkaa sillä. Kannattaa kokeilla.. Se levittyy helpommin pikkuisen kosteaan pohjaan.
Koska teit ton käsittelyn? Onko päänahka arka?
Ihmeessä jotain hoitoa jos päänahka on palanut ja hiukset irtoilevat!
Käytitkö tuotetta ohjeiden mukaan? Jos se myrkky tulee hanskojenkin läpi tollee, niin eikö siitä pitäis valittaa  ihan vaikka muiden ostajien takia?!

Käsittelystä on aikaa ainakin yli kuukausi, ehkä kaksi. Pää ei ole arka nyt, eikä sillon värjäyksenkään aikana. Toisaalta ei nämä mun sormien syrjätkään yhtään arat ole, aikasemmin niitä vain kutitti muttei enää. En usko että se aine tuli hanskojen läpi, vaan siitä päätellen, että ne vesikellot symmetrisesti nimettömien sivulla, niin niissä hanskoissa on varmaan ollut jotkut reiät joita en huomannu. Värjäsin natural & easylla ja polyblondella kahden viikon sisällä, joten en ole varma kummassa se vika oli. Toisaalta ne on molemmat schwarzkopfin, joten vois tehä jonkun yleisvalituksen.
Luin kyllä käyttikset moneen kertaan.
...  Hyvä, tarjoustalossa oli nimittäin tarjouksessa jotain rial vaalennusvoidetta kolme kympillä!

Rial on klassikkotuote ;D jauhe+voide+lisää vain vesi. Ei vaalenna paljoa eikä varsinkaan poista värjättyä mutta haalistaa hyvin eikä hajota tukkaa yhtä reippaasti kuin kunnon valkaisu. Ja ne käyttöohjeet ;D ;D

Älä nyt kuitenkaan hajota päänahkaasi turhaan, pidä pitkä värjäystauko ja hauduttele apteekin vesiliukoisella perusvoiteella. Myös siniraita-bepanhten voisi tehdä eetvarttia.

Kiitos vinkeistä, humektania olenkin käyttänyt.

muoks. quotet väärin, mutten osaa fiksata.
muos. osasinpas
« Viimeksi muokattu: 25.04.07 - klo:14:25 kirjoittanut jean »

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #190 : 27.06.07 - klo:23:10 »
Kesäkuun Apu-lehdessä oli juttua hiustenlähdöstä ja kaljuuntumisesta:

http://www.apu.fi/hyva_olo/article142004-1.html
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
« Vastaus #191 : 02.07.07 - klo:19:44 »
Minulla on lähtenyt tukkaa kokoajan suht paljon jo muutaman vuoden ajan, mutta uutta hiusta kasvaa kuitenkin vielä toistaiseksi kokoajan myös lisää.. Luulen että ehkä minulla hiuksen elinkaari on niin lyhyt että sitä jatkuvasti putoaa pois. Olen pessyt paljon bio botanicalin shampoolla, mutta en ole huomannu suurta eroa.. Hiuksen elinkaaren lyhyys saattaa olla osalla syynä, jos huomaa tukkaa lähtevän jatkuvasti, muttei kuitenkaan huomattavaa ohentumista tapahtuvan.

Balmung

• Vieras
« Vastaus #192 : 18.07.07 - klo:17:32 »
ööh lasketaanko se että värjäsin hiuksia niin paljon mustasta valkoisiksi että nyt ne on kuin jotai peruukkia ja lähtee todella helposti irti? olisko mitää hoitoainetta tai jotai jota vois käyttää ettei tuu kaljuksi vaan hiusten värjäysten takia?

Poissa Jadey

• HAIRahtanut
« Vastaus #193 : 18.07.07 - klo:18:36 »
Mulla on ilmeisesti joku hiustenlähtöaika, kun hiusta lähtee tavallista enemmän. En tiedä onko mulla jotenkin herkkä päänahka tai jotain, mutta aina värjäämisen jälkeen tuntuu että hiukset tippuu päästä. No ei se vaihe yleensä kovin kauaa kestä, että tuskin tässä tarvii nytkään huolehtia. Niin ja pitää alkaa syömään taas biotiinia kun se on unohtunut kokonaan tässä kesänaikana.
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #194 : 18.07.07 - klo:22:32 »
ööh lasketaanko se että värjäsin hiuksia niin paljon mustasta valkoisiksi että nyt ne on kuin jotai peruukkia ja lähtee todella helposti irti? olisko mitää hoitoainetta tai jotai jota vois käyttää ettei tuu kaljuksi vaan hiusten värjäysten takia?

Tämä on hiusten rakenteen vaurioitumisesta johtuvaa katkeilua eikä siis hiustenlähtöä eli hius ei irtoa juurineen yli 150 päivävauhdilla. Kannattaa lukea rakennepaikkauksesta ja kosteutuksesta.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.