Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 518679 kertaa)

ThinkAboutIt

• Vieras
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #225 : 23.11.07 - klo:14:59 »
Joo, mulla on kyllä aina päänahka ihan hemmetin arka ympäri vuoden kun kärsin atooppisesta ihosta ja se heijastuu sitten päänahkaankin :/ Mimmoisia shampoita sitten kannattaisi kokeilla? Nyt pesen kaksi kertaa viikossa Nizoralilla ja muuten olen pessyt aika miedoilla shampoilla. En haluaisi kuitenkaan pestä hiuksia joka päivä koska hiukseni eivät rasvoitu niin nopeasti, tosin nyt tuon taliköhnän takia tyvi on nopeasti rasvainen mutta ei kuitenkaan niin pahasti että joka päivä tarvitsisi pestä. Laitoin sitä kortisoniliuosta 10pvän ajan kerran päivässä, en tiedä auttoiko juuri lainkaan ja ajattelinkin nyt vähän yli viikon tauon jälkeen laittaa taas muutaman päivän ajan aamuin illoin jospa se auttaisi.

Mäkin olen kuullut e-pillereiden aiheuttaneen hiustenlähtöä, mutta kuulema sitä tapahtuu useimmiten vasta juuri niiden lopetuksen yhteydessä. Sitäpaitsi esimerkiksi Diane Novaa ja Yasminea usein määrätään estämään hiustenlähtöä esim hormonaalisesta kaljuuntumisesta kärsiville naisille että jotenkin en usko että ne ovat tämän hiustenlähdön syynä, ei koko ohjeläpyssässäkään mitään hiustenlähdöstä mainita mutta se nyt ei olisikaan mitään uutta ettei mainittaisi...

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #226 : 23.11.07 - klo:21:28 »
Joo, mulla on kyllä aina päänahka ihan hemmetin arka ympäri vuoden kun kärsin atooppisesta ihosta ja se heijastuu sitten päänahkaankin :/ Mimmoisia shampoita sitten kannattaisi kokeilla?

Minulla on auttanut Urtekramin sensitive ja merilevä shampoot. Liian pesevät vain pahentavat hiuspohjan kuntoa.

Minkälainen tuo taliköhnä on? Itselläni tuli viime talvena CO-pesusta pieni kohta, mikä oli helposti rasvoittuva, kutiseva ja eritti valkoista tahnaa. En ole huomannut, että hiukset olisivat ohentuneet tästä kohdasta. Pitkään se siinä pysy, mutta sinnikkäästi pesin Urtekramilla ja annoin shampoon vaikuttaa muutamia minuutteja päässä, eikä oireita enää ole.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #227 : 23.11.07 - klo:22:24 »
^ Mulla taliköhnä oli semmoista paksuhkoa möhnää hiuspohjassa ja päänahka kutisi ja tuntui tukkoiselta, joskus sitä möhnää irtoili isoissa palasissa. Onneksi pääsin siitä suht nopeasti eroon.

ThinkAboutIt

• Vieras
« Vastaus #228 : 23.11.07 - klo:23:37 »
Mulla ei tule kummemmin mitään töhnää, mutta mistä tahansa kohtaa raaputtaakin, irtoilee aika runsaasti hilsettä ja hiusten ihan tyvin rasvoittuu ehkä helpommin kun ennen. Eikä hiuspohja onneksi kutia tai ole rikki mistään kohtaa. Eli apteekista kannattaisi hiustenpesuaineet sitten hommata? Ja miten usein muuten pesitte tuolla Nizoralilla (eiks täällä sellaisiakin ollu jotka kyseistä shampoota ovat käyttäneeet?). Mä olen tosiaan nyt kahdesti viikossa pessyt kun siinä pakkauksessa ohjeistuksessa niin lukee, mutta mietin pitäiskö nyt pestä useammin kun ei hirveästi tämä ole helpottunut (ainakaan hiustenlähtö). Luulen kyllä että tämä taliongelma suurin syy hiustenlähtöön, koska hiuksia tosiaan lähtee ihan päänahasta pitkinä irti, niissä näkyy se juuri vielä.

Toivottavasti tämä loppuisi pian :(

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #229 : 24.11.07 - klo:12:17 »
Mä en kyllä Nizoralia kokeilisi, itselleni lääkäri määräsi jotain apteekin shampoota ja se vain kutitti ja kuivatti eikä edes tuntunut pesevän puhtaaksi.
Ennemmin kannattaisi vaikka kokeilla noita Mrs. Priestin mainitsemia shampoita tai jotain muuta hellävaraista. Ja itse tykästyin myös hiuspohjaan jätettävään nesteeseen, SIMin System 4 Therapeutic Toniciin, saa esim. Hairstoresta (n.10-15e). Käytetään siis joka pesun jälkeen tai tarpeen mukaan, ei rasvoita hiuksia tai mitään.

ThinkAboutIt

• Vieras
« Vastaus #230 : 25.11.07 - klo:02:03 »
Siis, lääkäri määräsi mulle Nizoralia sekä tuon kortisoniliuoksen ja sanoi että luultavasti joudun aika pitkän aikaa tuota Nizoralia käyttämään, en tietenkään niin usein kun nyt (eli kaksi kertaa viikossa) mutta esim pari kertaa kuukaudessa ettei sitä sientä pääsisi syntymään ollenkaan. Pitäisi varmaan mennä apteekista kysymään että minkäköhänlaiset hiustenhoitoaineet olisi hyviä, löytyykö sieltä noita teidän mainitsemianne merkkejä?

Hmm, etsiskelin vähän yliopiston apteekin sivuilta tuotteita, ja löytyi System 4 Climbazole No1 -shampoo. Kellään kokemuksia? Tuoteselosteessa ainakin sanottiin että auttaisi juuri taliköhnään ja talimaiseen hilseeseen ja vähentäisi kutiamista ja ärtyneisyyttä. Pitäisikö hoitoainekin sitten vaihtaa? Käytän tällä hetkellä jotain kampaamosta ostettua, toisaalta laitan sitä vaan latvoihin että.. Ja vielä sellainen kysymys että pitäisikö nyt alkaa pesemään joka päivä hiukset? En ole koskaan eläessäni joutunut joka päivä pesemään hiuksia mutta olisihan se kiva että joka päivä olisi putipuhtaat hiukset. Toisaalta hiustenpesu irrottaa niin  paljon hiuksia ja näitä lähtee jo muutenkin ihan liikaa...  :-[

Ajattelin myös että voisi hommata jonkun syväpuhdistavan shampoon, mä kun olen tyhmyyksissäni aika kauan aikaa ennen tätä taliköhnää pessyt ties millä silikonimömmöillä ja olisi kiva saada nekin pois päänahasta. Minkälaista syväpuhdistavaa suosittelisitte mun päänahkaan?

Edit. Yhdistin peräkkäiset viestisi. Uuden viestin sijaan voi muokata edellistä viestiään "modify"-napilla :). -Luomo
« Viimeksi muokattu: 25.11.07 - klo:15:04 kirjoittanut ChaosBlack »

tea

• Vieras
« Vastaus #231 : 01.01.08 - klo:17:37 »
Heippa.
Olen 20-vuotias tyttö.
Heinäkuusta asti hiuksia irronnu tukoittain.
Marraskuussa menin semmoseen hiustutkimukseen. Siellä tehtiin jotain päänahan hoitoja yms. Siinä vaiheessa älytön hiusten irtoilu (tarkoitan tukkoina irtoilua) oli jo loppunutkin.

Nyt en ole mutamaan viikkoon käynyt hoidossa. Päänahka on alkanut kutisemaan. Ja mikä pahinta, näytän kaljuuntuvan. Hiukset ovat todella ohuet. Takaa päälaelta semmosta pälvikaljun näköistä (en tiedä onko pälvikaljua sitten).

Sain kaksi viikkoa sitten iho-ongelmani takia e-pillerit (diane novat). Gynellä selvis, että mulla ei tuota tota keltarauhashormonia kroppa, ni siks menkatki epäsäännölliset. Eli voisko tollakin olla vaikutusta hiuksiini?
Entä, mitä e-pillerit tekevät nyt hiuksilleni, jotka ovat jo valmiiksi tässä kuosissa??

Mitä mun nyt pitäisi tehdä, mennä ihotautilääkärille vai kuinka?

Kilpirauhaskokeissa kävin, niistä ei mitään vikaa löytynyt.

Onko olemassa mitään tuotteita, mitkä auttais tähän kaljuuntumiseen? Kokemuksia?

AUTTAKAA PLIIS. :-[

Yhdistetty aikaisempaan hiustenlähtöketjuun. ~ Tuikkuli
« Viimeksi muokattu: 01.01.08 - klo:17:52 kirjoittanut Tuikkuli »

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
« Vastaus #232 : 02.01.08 - klo:14:15 »
^Minusta sinun kannattaisi käydä uudestaan sielä samassa liikkeessä kysymässä mitä tehdä.. Sillä niihin hoitoihin täytyy sitoutua aika tarkkaan jos haluaa ongelmasta eroon ja tehdä kotona kotihoitotuotteilla. Yhdellä naisella oli paha ongelma (En nyt muista mikä) ja hänellä meni kaksi vuotta, mutta tuli kuntoon ja nyt on hyvä.

Olen sellaisessa firmassa töissä, jossa tehdään hiustutkimuksia ja hoitoja jne..

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #233 : 06.04.08 - klo:17:15 »
Minäkin kärsin jonkin asteisesta hiusten lähdöstä/ohuista hiuksista. Lapsena minulla oli paksut hiukset, mutta vanhetessa hiukset ovat hävinneet mystisesti. Ehkäpä jatkuva värjäys ja käsittely ei auta asiaa :D

Millaisia kokemuksia teillä on Nioxin-sarjasta? Itse ostin Starter Kit 3:sen alkuviikosta ja olen nyt käytellyt sitä kiltisti joka päivä tällä viikolla. Ainakaan vielä sarja ei ole vakuuttanut minua. Tuloksia en tietenkään vielä tässä vaiheessa odota :) Tuotteet eivät todellakaan vaikuta riittoisilta! Shampoota/hoitsikkaa saa tunkea päähänsä ainakin kaksin kertaisen määrän verrattuna aiemmin käyttämiini tuotteisiin. Hoitsikka ja pesun jälkeen laittettava Scalp Treatment tuntuvat päänahassa suunnilleen samalta kun laittaisi päähänsä Ice Poweria. Lisäksi sain Scalp Treatmentista pahan ihoreaktion kun suihkin sitä vahingossa selkääni :( Pakkauksessa tosin mainitaan mahdollisesta reaktioita, joten en ollut tilanteesta kovin huolissani. Oletteko yleensä laittaneet Scalp Treatmentin märkään vai kuivaan tukkaan? Itse olen laittanut sen pesun jälkeen pyyhekuiviin hiuksiin. Hiuksista tulee kyllä ihan kiiltävät, mutta jotenkin muoviset eikä niitä saa kunnolla laitettua mitenkään. Saa nähdä jääkö Nioxin kokeiluni näihin pulloihin vai ostanko lisää..
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa porsas

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #234 : 06.04.08 - klo:18:01 »
Kaiken varalta hiustenlähdöstä kärsivät voisivat popsia biotiinivalmisteita (eläinten valmisteet tietty paras vaihtoehto), aika monella olen sen kuullut hillitsevät hiustenlähtöä :)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #235 : 06.04.08 - klo:18:02 »
^^ Mä suosittelen kyllä käymään lääkärissä sekä verikokeissa ja erityisesti kannattaa tarkastuttaa kilpirauhasarvot.

Ulkoisesti käytettävillä tuotteilla on hiustenlähtöön hyvin minimaalinen vaikutus, jos nyt vaikutusta on ylipäänsä ollenkaan. Mä en henkilökohtaisesti usko yhtään minkään hoitotuotteen/shampoon edes hidastavan/vähentävän hiustenlähtöä, koska syyt ovat yleensä sisäisiä ja sisäistä hoitoa vaativia.

Joidenkin ihmisten hiustupit ovat niin löysiä, että liian kovakourainen käsittelykin saattaa saada hiuksia lähtemään tavallista enemmän.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa porsas

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #236 : 06.04.08 - klo:18:05 »
Vaikka mulla ei mitään sairaalloista hiustenlähtöä olekaan, olen huomannut että hiuksia lähtee paljon vähemmän silloin kun on biotiiniputki päällä. Ja harvemmin tuosta haittaakaan on!  :)

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #237 : 06.04.08 - klo:19:12 »
^^ Multa on viikko sitten tarkistettu kilpirauhasarvot ja kaikki oli kunnossa. Täytyy vielä lääkäriltä kysellä hiusten kunnosta, kun käyn seuraavan kerran lääkärissä. Oon miettiny, että oliskohan Priorinista tms. enemmän hyötyä? Tuon Nioxinin ostin kampaajan suosituksesta. Hän oli sitä mieltä, että kannattaa enemmin käyttää ulkosia keinoja kun popsia tabuja. Mitä aineita ne biotiinit sisältää? Olen kovasti kaikelle allerginen, niin täytyy olla tarkkana mitä syö.
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa sonj

• Hiushörhö
« Vastaus #238 : 06.04.08 - klo:19:17 »
^

Biotiini sisältää biotiinia, osa eläinbiotiineista, joita täällä syödään, sisältävät myös metioniinia sekä sinkkiä. Lisäksi noissa on toki ihan tavallisia tablettien apuaineita.

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1375.0 Tuolla on lisää juttua aiheesta, suosittelen hyvin lämpimästi kokeilemaan.

Biotiini on siis vesiliukoinen vitamiini, en usko, että sille voi olla allerginen.
http://www.biovita.fi/suomi/tuotteet/biotiini.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Biotiini
« Viimeksi muokattu: 06.04.08 - klo:19:24 kirjoittanut sonj »
on satua, että morsiamet punastelevat
tosiasiassa he hehkuvat voitonriemusta

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
« Vastaus #239 : 06.04.08 - klo:20:05 »
Jos ei pysty syömään monipuolisesti mm. allergioiden takia, on todennäköistä, että juuri siksi hiuksia lähtee, sillä hiusjuuri ei saa kaikkia tarvitsemiaan ravintoaineita verestä, johon ne luonnollisesti tulee niistä asioista mitä syö. Vitamiinit jne kyllä voivat auttaa, mutta loppupelissä kaiken määrää ruokavalio, sillä kun vitamiinien popsimisen lopettaa, on todennäköistä että hiustenlähtö taas alkaa. Hiukset reagoivat ensimmäisenä kaikkiin puutostiloihin. Joten jos on paljon allergioita, on huolehdittava jollakin muulla tapaa jatkuvasta monipuolisten vitamiinien saannista. Sellainen on ainakin todella loistava kuin Juice plus, itse syön niitä ja olokin on virkeämpi. Luulen että netistä löytyy tietoa asiasta.