Kärsin todenäköisesti stressin aiheuttamasta hiustenlähdöstä. Toukokuun alussa sattunut perheenjäsenen kuolema ja sitä seurannut koirani vakava sairastuminen + asunnon etsintä, ulkomailta takaisin suomeen muutto ja opiskelujutut ovat varmasti syynä stressiin. Huomasin vain noin viikko sitten että hiuksia alkoi lähteä ihan tolkuttomat määrät. Minulla on aina ollut hyvin paksut, pitkät hiukset, mutta nyt ihan muutamassa päivässä hiukset on ohentuneet merkittävästi. Jakaus on "laajentunut" ja otsan kohdalla alkaa olemaan jo paljaita alueita. Pelottaa, sillä jos jo viikossa ponnari ohenee puolella, niin kaljuuntuminen on edessä ihan pian jos tahti pysyy samana. Stressiä on varmasti lisännyt tämä hiusongelma, öisin en ole saanut unta ja tuntuu ihan hirveältä koko ajan, vaikka pitäisi yrittää olla ajattelematta asiaa.
Osasyynä hiustenlähtöön saattaisi olla myös ruokavalioni ja epäsäännöllinen elämänrytmi(ruokailu-ja nukkuma-ajat) ulkomailla opiskeluni aikana. Asuin viime kevään ajan maassa, jossa maitotuotteet(etenkin juustot) ovat koko yhteiskunnan perusta ja elin syöden samaa kuin he. Lisäksi ruisleipää en ole syönyt 6kk, maan leipätarjonta oli vain vaaleaa pullamössöä. Vitamiineista ei pitäisi olla pulaa, koska olen syönyt hedelmien ja kasviksien lisäksi myös tuoreita marjoja lähes päivittäin. Kalaa söin vaihtoaikanani reilusti harvemmin kuin Suomessa asuessani.
Huomenna aion suunnata apteekkiin ostamaan biotiinia ja muita tuotteita. Ensi viikolla aion tarkistuttaa veriarvot. Minulla on ollut jo reilun 10 vuoden ajan psoriasis koko päänahan alueella, joka pysyy hallinnassa tietyllä reseptilääkkeellä. En usko psorin olevan syynä juuri alkaneeseen hiustenlähtöön, yleensä psoriaatikoiden hiukset ovat tuuheat.
Haluaisin vain kiittää kaikkia tähän ketjuun kirjoittaneita, koska jo se helpotti oloani että sain tietää etten ole yksin tämän hiustenlähtöongelman kanssa. Toivon kaikille paljon tsemppiä ja jaksamista, kyllä me tästä vielä selvitään!