Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 514867 kertaa)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #240 : 07.04.08 - klo:08:09 »
Olen pähkinyt jo pidempään mieheni hiustenlähtöä..

Hänellä on ihan ok, hiukset, olkapäille ulottuvat. Pitää yleensä ponnarilla.

Erittäin nopeasti rasvoittuva hiuspohja..

Ja kun hän harjaa/pesee hiukset, niin sitä tukkaa lähtee ihan mielettömän paljon  :o
Koko kylppärin lattia on ihan täynnä hänen hiuksiaan.. Olen haronut hiuksia ja yrittänyt löytää jotain mahdollista syytä päänahasta mutta mitään ei näy.. Ei selvästi kaljuuntuvia kohtia yms.

Mieheni yksi hius on paksu, mutta niitä kasvaa melko harvaan.

Hänen suvussaan ei ole kaljuuntumista. Vanhalla isälläänkin on niin tuuheat hiukset, että hyvä jos jakauksen löytää.
Samoin äiti.

Olen yrittänyt "syöttää" hänelle sinkkitabletteja ja biotiinia, mutta jostain syystä hänelle tulee niistä kasvoihin ihottumaa, itselleni käy myös samoin.

Mitä tällaisessa tapauksessa kannattaisi tehdä?  :-\

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #241 : 07.04.08 - klo:11:08 »
^ Lukaisepa tämä ketju läpi, sillä aiemmilta sivuilta löytyy tietoa paljon esittämääsi kysymykseen.

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #242 : 07.04.08 - klo:23:57 »
Joidenkin ihmisten hiustupit ovat niin löysiä, että liian kovakourainen käsittelykin saattaa saada hiuksia lähtemään tavallista enemmän.

Tietääkö kukaan mistä moinen löystyminen johtuu? LHC:ssa on ollut teoria, että hiustupesta tulee vahvempi mitä pidempi hius on. Vuosia sitten pystyin helpommin vetämään hiuksen irti, mutta nyt se on vaikeaa. Huomasin tämän, kun yritin vuosi sitten vetäistä tuoreen hiuksen tutkimuksiani varten, mutta en saanutkaan irti. Piti tyytyä jo irronneeseen hiukseen. Viime aikoina on pitänyt opetella huitaisemaan hiukset takapuolen alta istuessa, mutta joskus jää muutama uhri alle. Tässä vähän aika sitten tunsin kipua päänahassa ja kuului inhottava ratina hiuksistani. Huomasin muutaman täyspituisen hiukseni irronneen, mutta näissä ei ollutkaan juurta vaan toinen pää oli säkkyrää. Hiustuppi ja hius olivat taistelleet voimakkuudestaan ja hius oli hävinnyt ottelun.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

daffodil79

• Vieras
« Vastaus #243 : 08.04.08 - klo:01:13 »
[quote ....  Lääkäri kuitenkin diagnosoi päänahassani taliköhnän (jonkinlainen sienitulehdus kai?) johon olen nyt käyttänyt Nizoral-shampoota sekä 10pvän kortisoniliuoskuurin. Täällä kun on asiantuntevaa porukkaa, voiko taliköhnä aiheuttaa hiustenlähtöä?

En keksi mitään syytä miksi hiuksia lähtisi ja alkaa jo pelottaa kun tämä ei edes näytä vähenevän ja mulla on luonnostaankin aika ohuet hiukset, pelottaa että ohenee entisestään.

Eniten kiinnostaisi että onko muut panneet merkille että hiuksia olisi e-pillereiden aloitettua lähtenyt enemmän kun ennen pillereiden syömistä?

Peräkkäiset viestit yhdistetty
[/quote]

Mulla on ollu sama ongelma.... Hiusta lähtee :D. Itte huomasin selkeen vaikutuksen kun kokeilin pillereitä, että pahenti noi hormoonimuutokset asiaa. Ja Sitten Tuosta päänahan oireilusta luulen itselläni ainakin paljolti johtuvan. Olen käyttänyt KETOKONAZOL lääkeshampoota oireiden mukaan ja lisäksi joskus sitä kortisooni litkua... Kun hiuspohja on rauhoittunut niin karvanlähtökin on vähentynyt selkeästi.Tuo vaiva vaan uusii helposti,niin kosteutan hiuspohjaa Agualan-L voiteella ym.  Muistan myös raskaana ollessa (hormoonit) hiuksia lähti tosipaljon.

Vanilla

• Vieras
« Vastaus #244 : 08.04.08 - klo:16:17 »
Minulla lähti toissa kesänä ihan älyttömästi hiuksia, ja kun leikkasin niistä TODELLA paljon pois, se loppui. Sukulaiseni sanoivat, että se oli vain sellainen "sulkasato :D", sillä minun serkullanikin oli sellainen lapsuudessaan. Ja hiuksethan uusivat, joten kyllä niiden vanhojenkin on jossain vaiheessa tiputtava pois.

Suosittelisin siis hiusten leikkuuta, ja että kävisit ostamassa esim. Piimax C-Biotiinia, tai jotain muita tabletteja, jotka ovat hyväksi hiuksille.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #245 : 08.04.08 - klo:16:34 »
Tuota, mitenhän se latvojen leikkaaminen vaikuttaa siihen, mitä juuressa tapahtuu (hiusten lähtö)?  ??? Tuollaiset "sulkasadot" on suht normaaleja ja tulee joskus itse kullekin, kun hiuksistosta uusiutuu iso osa kerralla.

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #246 : 08.04.08 - klo:18:39 »
Mulla ainakin lähtee enemmän hiuksia kun latvat on huonossa kunnossa. Kun harjaa ja harja jää kiinni takkuiseen latvan, niin hiukset irtoaa juuresta saakka sekä katkeilee paljon.
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #247 : 08.04.08 - klo:19:09 »
Nämä juuresta vedossa lähtevät ovat tosiaan niitä samoja jotka jäisivät seuraavassa pesussa viemäriin, hius siis vaan saa vähän ulkopuolista apua irrotukseensa kun olisi muutenkin tippumassa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Retro

• Vieras
« Vastaus #248 : 08.04.08 - klo:19:16 »
Minulla tippuu myös tukkaa päästä enemmän kuin laki sallii, syynä e-pillereiden lopettaminen. Ahdistavaa, kun hiukset eivät ennestäänkään olleet mitenkään turhan paksut...  >:(
Toivottavasti tämä kuitenkin on väliaikaista.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #249 : 08.04.08 - klo:19:39 »
Leikkaaminenhan ei oikeasti vaikuta mitenkään hiustuppeen - leikkaaminen ei vähennä hiustenlähtöä.

Leikkaaminen lähinnä auttaa, jos pitkät hiukset ovat katkeilevat ja niistä leikkaa runsaasti huonokuntoista latvaa/pituutta pois - katkeilua ei enää tapahdu.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #250 : 08.04.08 - klo:19:53 »
^ Toi nyt lähinnä oli munkin pointti, että ei se tuppeen vaikuta, mutta hiukset irtoaa helpommin. Olen miettinyt myös, että vaikuttaakohan harja hiusten lähtöön? Kampaamalla hiuksia vaikuttaa irtoavan enemmän kun harjaamalla. Onkohan tämäkin vain kuvittelua :)
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
« Vastaus #251 : 09.04.08 - klo:19:35 »
Hiustenlähtö tarkoittaa sitä, että hiusjuuressa solutuotanto lakkaa ja siten hiusjuuri kuolee kesken kasvusyklin.

Hiukset ovat kehossa elintoimintojen kannalta tarpeettomin osa, niimpä hiukset reagoivat aina ensimmäisenä kaikkiin häiriöihin ennen tärkeimpiä elimiä.

Otteita hiushoitajakoulutksen oppimateriaalistani
« Viimeksi muokattu: 18.04.08 - klo:22:37 kirjoittanut Sylver »

NotLookingGood

• Vieras
« Vastaus #252 : 31.05.08 - klo:00:10 »
Kärsin todenäköisesti stressin aiheuttamasta hiustenlähdöstä. Toukokuun alussa sattunut perheenjäsenen kuolema ja sitä seurannut koirani vakava sairastuminen + asunnon etsintä, ulkomailta takaisin suomeen muutto ja opiskelujutut ovat varmasti syynä stressiin. Huomasin vain noin viikko sitten että hiuksia alkoi lähteä ihan tolkuttomat määrät. Minulla on aina ollut hyvin paksut, pitkät hiukset, mutta nyt ihan muutamassa päivässä hiukset on ohentuneet merkittävästi. Jakaus on "laajentunut" ja otsan kohdalla alkaa olemaan jo paljaita alueita. Pelottaa, sillä jos jo viikossa ponnari ohenee puolella, niin kaljuuntuminen on edessä ihan pian jos tahti pysyy samana. Stressiä on varmasti lisännyt tämä hiusongelma, öisin en ole saanut unta ja tuntuu ihan hirveältä koko ajan, vaikka pitäisi yrittää olla ajattelematta asiaa.

Osasyynä hiustenlähtöön saattaisi olla myös ruokavalioni ja epäsäännöllinen elämänrytmi(ruokailu-ja nukkuma-ajat) ulkomailla opiskeluni aikana. Asuin viime kevään ajan maassa, jossa maitotuotteet(etenkin juustot) ovat koko yhteiskunnan perusta ja elin syöden samaa kuin he. Lisäksi ruisleipää en ole syönyt 6kk, maan leipätarjonta oli vain vaaleaa pullamössöä. Vitamiineista ei pitäisi olla pulaa, koska olen syönyt hedelmien ja kasviksien lisäksi myös tuoreita marjoja lähes päivittäin. Kalaa söin vaihtoaikanani reilusti harvemmin kuin Suomessa asuessani.

Huomenna aion suunnata apteekkiin ostamaan biotiinia ja muita tuotteita. Ensi viikolla aion tarkistuttaa veriarvot. Minulla on ollut jo reilun 10 vuoden ajan psoriasis koko päänahan alueella, joka pysyy hallinnassa tietyllä reseptilääkkeellä. En usko psorin olevan syynä juuri alkaneeseen hiustenlähtöön, yleensä psoriaatikoiden hiukset ovat tuuheat.

Haluaisin vain kiittää kaikkia tähän ketjuun kirjoittaneita, koska jo se helpotti oloani että sain tietää etten ole yksin tämän hiustenlähtöongelman kanssa. Toivon kaikille paljon tsemppiä ja jaksamista, kyllä me tästä vielä selvitään!

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
« Vastaus #253 : 31.05.08 - klo:20:03 »
Maitotuotteet ovat melkeimpä suurin hiustenlähdön aiheuttaja, joten olet varmasti herkistynyt maitoproteiinille todella paljon, jos olet melkeimpä elänyt maitotuotteilla :).. Kokeile kolme viikkoa kokonaan maidottomalla (Huomioi että maitoa on eri muodoissa monessa ruoassa. Valmisruuissa jne.) Kolmessa viikossa eron huomaa yleensä jo selkeästi!

Maitoa ei aikuinen ihminen tarvitse lainkaan, eikä sitä ole tarkoitettu juotavaksi yli 6 vuotiaille. Se on lähinnä Valion bisnes, jolla on ihmiset saatu uskomaan että sitä on pakko juoda että saa kalsiumia, tai syödä juustoja jne, mutta kalsiumin imeytyminen on näistä hyvin vähäistä verrattuna vihanneksiin ja kasviksiin. Maito sisältää fosfaattia joka saattaa aiheuttaa osteoporoosia ja kumma juttu kun Suomessa osteoporoosia on enemmän kuin missään muualla maailmassa ja täälä myös maitoa juodaan enemmän kuin missään muualla maailmassa.

Ranskassa jossa on erikoislupa siihen ettei heidän tarvitse pastoroida maitoa, on maidossa paljon hyviä ainesosia, vitamiineja ja mitä siinä nyt onkaan, mutta kun täälä Suomessakin mm. on pastorointi pakollista, jossa siis maito kuummennetaan jolloin sieltä kuolee juurikin kaikki hyödylliset ainesosat, eikä sen jälkeen siihen jää enää mitään.

Poissa Marylee

• HAIRahtanut
« Vastaus #254 : 31.05.08 - klo:20:27 »
Oletpa kokenut kovia, NotLookingGood. Otan osaa.

Ihan selvästi hiustenlähtösi on traumaperäistä. Jos haluat nopeuttaa hiusten uudelleenkasvattamista,suosittelisin Viviscal-tabletteja, jos sinulla on niihin vain varaa. Mutta ilman niitäkin hiuksesi kyllä kasvavat takaisin.

Tuo maitojuttu pitää paikkansa, runsas maitotuotteiden käyttö voi aiheuttaa hiusjuurien surkastumista (laktaasidemiaa) ja aiheuttaa siten hiustenlähtöä. Näin ainakin Hiusakatemian Annikki Hagros-Kosken mukaan.

Voimia ja jaksamista elämääsi.

« Viimeksi muokattu: 31.05.08 - klo:20:28 kirjoittanut Marylee »