Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 508996 kertaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #270 : 13.07.08 - klo:18:04 »
Lähinnä kirjaan omat kokemukseni tänne, jos niistä vaikka olisi hyötyä kenties.

Mulla alkoi nelisen vuotta sitten ihon kunto huonontua todella tuntuvasti (kuiva ja herkkä ihoni alkoi kärsiä todella pahoista epäpuhtausongelmista, haavautumista etc), samoin hiusten lähtö lisääntyi vauhdilla. Hiuksia lähti tukuttain tasaisesti koko päästä, ja ne olivat muutenkin aika kuivat ja elottoman tuntuiset. Kaikenlaista muutakin kivaa lisävaivaa kropassa alkoi ilmetä. Nykyään iho alkaa olla jo tuntuvasti paremmassa kuosissa joskin vielä etsiskelen sopivampaa hoitoyhdistelmää sille. Hiusten kanssa elän jo täysin uutta elämää! Olen tässä ihan hiljattain saanut kuulla kehuja ja ihmetyksiä miten hiukseni ovat selvästi tuuhentuneet ja hyväkuntoisen näköiset. Hiukset vaikuttavat kuitenkin niin paljon ulkomuotoon että olen aivan onneni kukkuloilla kuunnellut näitä kommentteja  ;D

Eli mulla on taustalla pitkä stressijakso, ja se ehti tosiaan niin pitkään jyllätä että fysiikka alkoi kärsiä huomattavasti. Stressi kuluttaa muuten erityisesti b-ryhmän vitamiineja. Paljon myöhemmin todettiin keliakia ja siirryttyäni gluteenittomaan ruokavalioon hiusten lähtö väheni huomattavasti samoin ihokin alkoi petraamaan. Niin, ja lisäksi hormonitoiminnassa oli/on ongelmaa. Eli monen asian summa minulla tämä hiustenlähtö yms härpäkkeet.

Oikeanlainen ruokavalio toki auttoi erittäin paljonkin, mutta edelleen välillä ongelmia tuli)tulee, ja enemmänkin ehkä ihon kanssa (kuitenkin eri mittakaavassa kuin silloin aluksi!). Siksi pyrin liikkumaan säännöllisesti (erityisesti ulkona), yritän saada nukuttua tarpeeksi, syömään monipuolisesti (erityisesti protujen ja monenväristen vihannesten saannista), lisäravinteina käytän monivitamiinia sekä sen lisänä vielä b:tä, omega3, tehopii-kalkki-D-tabuja. Ensin meinasin jättää nuo viim mainitut tabut kokonaan väliin, mutta nyt tuntuu että niistä onkin apua - pinna kun ei mulla ole kaikkein pisin, mutta onneksi olen jatkanut niiden popsimista. Piihappogeeliä olen myös kokeillut, mutta sen merkin - josta tuntui olevan hyötyä - tuotanto lopetettiin  >:(  Muista en ole havainnut yhtä selkeää hyötyä. Paljon olen kaikenlaisia ravintolisiä kokeillut (siis todella paljon!!), mutta nyt tuntuu parhaiten pelittävän tuo em coctail.

Kaikki ongelmat ja puutokset yms ovat aina erittäin henkilökohtaisia joten vastaavanlaisista ongelmista kärsivä ei välttämättä hyödy samoista asioista joista itse hyödyin. Joskus kuitenkin voi käydä niinkin, että löytää jonkun konstin jota ei ole tullut ehkä aiemmin ajatelleeksi ja siitä voi syntyä vaikka mitä ihanaa ja kaunista  :D

Tsemppiä!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 31.07.08 - klo:19:53 »
Mulla on ollut aivan riivattu hiustenlähtö viimeiset 2-3 viikkoa. Harjaamisen jälkeen harja on niin täynnä hiuksia, että itkettää. Poninhäntäkin tuntuu hirvittävälle lirulle  :'(

Hiustenlähtöni vaan pahenee :o  Nyt mua epäilyttää se, että olen syönyt todella proteiinipitoista ruokaa viime ajat eli voisiko se olla hiustenlähdön syy?
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #272 : 03.08.08 - klo:16:02 »
Minulla on myös jonkinlainen sulkasato.Ainahan hiuksia on lähtenyt mutta ei näissä määrin.Harjan joudun putsaamaan joka harjauskerran jälkeen.Kevät on ollut aika vaikea raha-asioiden suhteen joten huolia ja stressiäkin on ollut.Tuntuu muutenkin että hiukset murenevat päähän,vaikka en ole niitä värjännyt yms.Yritän nyt korjailla asiaa syömällä monipuolisesti ja ravintolisiä päivittäin.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 26.09.08 - klo:10:17 »
Hiustenlähtöni vaan pahenee :o  Nyt mua epäilyttää se, että olen syönyt todella proteiinipitoista ruokaa viime ajat eli voisiko se olla hiustenlähdön syy? 

Hiustenlähtöni jatkuu edelleen, nyt näkyy ja tuntuu, että hiukset harvenevat. Pakko ostaa joku multi-mega vitamiinikuuri.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #274 : 09.10.08 - klo:22:41 »
Mä olen hiljalleen alkanut taipua sen kannalle, että kokeilisin Rogainea. Ei tästä muuten tule mitään, kun tukka vaan ohenee  :(  Koska yritän tulla raskaaksi en oikein osaa päättää aloitanko, koska sitten se jäisi kuitenkin kesken ja hirvittää muutenkin mitä pää sanoo siitä mömmöstä. Jotain kuitenkin tarvitsisi tehdä, että saisi edes väliaikaisesti hiuksia kasvamaan ja siten pelattua lisäaikaa, etteivät hiusnystyt ehdi muuttua toimimattomiksi.

Tein tänään ensi kertaa vuosiin saparot. Aika järkyttävät kynänpaksuiset tupsut niistäkin tuli. Kammankin kanssa saa taiteilla aika huolella, että sisäkumi ei loista esiin, otsalla näkee väistämättä, miten harvaa hius on.

Ja mua sitten ärsyttää normaalin ja jopa paksun tukan omistavien marinat siitä, miten luiru tukka on. Hemmetti, voisivat vähän ajatella, kun mä seison siinä vieressä ja hiuksia on päässä monta kertaa vähemmän.

Poissa viceversa

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 10.10.08 - klo:00:40 »
^ Kannattaa Triina ehdottomasti kokeilla Rogainea. Olen ollut Rogaine-kuurilla noin 12-vuotiaasta, ja pitkälti sen ansiosta hiuksia on edelleen päässä enemmän kuin olisin uskaltanutkaan toivoa.

Rogainen aloituksen jälkeen ensimmäiset puoli vuotta on "kriittistä" aikaa, jolloin lääke vaikuttaa tukkaa paksuuntavasti. Tämän jälkeen lääke ylläpitää tulosta ja estää lähinnä niitä loppuja haituvia lähtemästä ja hiusnystyjä muuttumasta passiivisiksi. Kannattaa mun mielestä ehdottomasti kokeilla ainakin tuo puolisen vuotta. Sen jälkeen vaikutus lakkaa lääkkeen käytön loppuessa.

Rogainessa on huonoina puolina päänahan lievä kutina ja hiuksien nopeampi likaantuminen, vaikka kuinka yrittäisi tähdätä päänahkaan. Nämä ovat kuitenkin pieni hinta siitä, että päässä on vielä hiuksia :)
"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the whole world’s your gynaecologist."

Donatella Versace

iHerb -5 $:QUN674

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #276 : 10.10.08 - klo:01:06 »
Likaantuminen ei haittaa, pesen muutenkin hiukset joka aamu. Tuo puoli vuotta vaan taitaa jäädä haaveeksi, kun toivon mukaan tiinehdyn ennen sitä enkä halua ottaa riskiä. Tuntuisi jotenkin typerältä käyttää lääkettä rinnan hedelmöityshoitojen kanssa ja sitten lopettaa se...

Pöh.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #277 : 11.11.08 - klo:13:48 »
Jostain muistan lukeneeni (tai sitten ihan tältä palstalta) että kaljuuntumisen suurin syy on se että verenkierto heikkenee kallon ja päänahan välissä eikä ko. alue saa tarpeeksi ravinteita. Mietinkin tässä kun mieheltä lähtee hiuksia, ei siis mistään kaljuuntumisesta ole kyse, mutta jos olisi jotain tuotteita jotka vilkastuttaa verenkiertoa niin ehkä sekin jo auttaisi? Millaiset tuotteet sitten yleensä vilkastuttaa verenkiertoa? Minttu, vihreä tee? ja missä muodossa näitä kannattaisi lähteä testailemaan päähän? Ajattelin jos tekisi vaikka itse miehelle naamion yms.

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
« Vastaus #278 : 11.11.08 - klo:20:51 »
Luontaiskaupasta saa turvetta joka on loistava juuri tuohon tarkoitukseen. Ensteksi pesu sitten turvetta semmonen kunnon kerros päänahkaan, kelmu päälle että pysyy kosteana ja 20 minuuttia vaikutus, huuhdellaan.. Saunamahdollisuus jos on niin parempi vielä.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #279 : 12.11.08 - klo:09:49 »
Olisiko tuolle turpeelle mitään nimeä? :D vai tietääkö myyjä jos selitän että naamio päänahalle joka mahdollisesti vilkastuttaa verenkiertoa?

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #280 : 12.11.08 - klo:14:45 »
^Myyjältä voi varmasi pyytää ihonhoitoon tarkoitettua turvetta. Samaa tavaraa käytetään myös kasvoilla ja vartalolla. Luulisi, että näillä vinkeillä löytyy!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Sini-Maaria

• Vieras
« Vastaus #281 : 13.11.08 - klo:21:25 »
Löytyykö keneltäkään kokemusta Nexxuksen hiustenlähtöön tarkoitetusta sarjasta Vitatress? Sarjaan kuuluu shampoiden ja hoitisten lisäksi suun kautta otettava ravintolisä (sillä ei kai ollut muuta nimeä kuin Vitatress Food Supplement)?

Poissa Kronia

• Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #282 : 14.11.08 - klo:11:07 »
Ottaa päähän. Oon kyllä lukenut, että lapsen saaminen ja imetys voivat aiheuttaa sen, että hiuksia alkaa lähteä, mutta ensimmäiseen kolmeen kuukauteen en huomannut mitään muutosta. No nytpä sitten viimeisen kuukauden ajan tukkaa on lähtenyt ihan mielettömästi. Pelottaa harjata tai koskea hiuksia, kun ei tiedä kuinka paljon tukkaa taas irtoaa... Vielä ei mitään uuttakaan kasvua näy, toivottavasti en sentään ihan kaljuksi päädy...
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #283 : 06.01.09 - klo:21:38 »
Olen kauhukseni seurannut kun hiuksiani on lähtenyt päästäni  paljon, varsinkin hiustenpesun yhteydessä kun alkaa selvittämään takkuja. Toivon kovasti että kyseessä on normaali hiusten "uusiutumisvaihe", nyt tätä runsaampaa hiustenlähtöä on kestänyt pari viikkoa. En muista että minulta olisi moneen vuoteen lähtenyt näin paljon hiuksia. Kysyisinkin teiltä viisaammilta, että kuinka kauan uskaltaa seurata hiustenlähtöä ennen kuin siihen tulisi puuttua? Jos kyse on normaalista hiustenlähdöstä niin kuinka kauan tälläinen uusiutumisvaihe kestää? Pelottaa niin kovasti että hiukseni ohentuvat tuntuvasti  :'(

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #284 : 06.01.09 - klo:23:12 »
^Kyllä siinä voi muutamakin kuukausi mennä, ennen kuin normaali hiustenlähtövaihe loppuu. Onko sinulla stressiä? Se voi aiheuttaa päänahan kireyttä, joka taas voi johtaa hiusnystyjen ravinnonsaannin heikentymiseen. Kokeile saatko päänahkasi liikkumaan joka puolelta yhtä hyvin. Jos siinä on jumitusta, niin kannattaisi hieroa/liikutella päänahkaa sormenpäillä päivittäin. Älä hinkkaa hiuksia äläkä hiuspohjaa, vaan pidät sormilla päänahasta kiinni ja liikuttelet rauhallisesti mutta pontevasti sitä eri suuntiin.  ;D Myös raudanpuute, muut ravitsemukselliset puutteet ja erilaiset hormonien tasapainomuutokset voivat aiheuttaa hiustenlähtöä.

Edit: Olen varovaisen toiveikas oman hiustenlähtöni loppumisen suhteen. Tätä on nyt kestänyt 9 kuukautta ja tukka on kyllä aika lailla ohentunut. Kävin viime viikolla kampaajalla ja hän tutki päänahkani suurentavalla kameralla. Kameralla näki, kuinka suurin osa hiustupista oli täynnä rasvaa. Päänahka putsattiin tehokkaan tuntuisilla, melkoisesti kihelmöivillä Rene Furtererin tuotteilla, ja putsauksen jälkeen tarkistettiin tilanne kameralla. Hiustupet olivat nyt pääsääntöisesti puhtaat. Muutama päivä tuon jälkeen huomasin, että hiustenlähtö oli dramaattisesti vähentynyt. Kylppärin lattialta löytyy nyt 2-3 hiusta päivässä aikaisempien kymmenien hiusten sijaan ja hiuksia pestessä ei hoitoainetta levittäessä tartu käsiin kuin pari hiusta. Silloinhan niitä ainakin lähtee jos on lähteäkseen. En ole moneen kuukauteen käyttänyt syväpuhdistavaa shampoota, joten tässä näkee miten tärkeää se olisi.

Toinen juttu mikä tähän on voinut vaikuttaa on Priorin-kapselit. Aloitin niiden käytön muutama viikko sitten ja tuloksia pitäisi alkaa näkyä juuri tuossa ajassa. Uskon kuitenkin enemmän tuohon päänahan puhdistukseen.  :)
« Viimeksi muokattu: 27.02.09 - klo:06:53 kirjoittanut juuriska »
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.