Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 518682 kertaa)

Maj-Tai

• Vieras
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #285 : 02.03.09 - klo:16:07 »
Minulla hiukset ovat ohentuneet todella paljon ja esim. päälaella hiuksia on todella vähän  :'( Kävin hiustutkimuksessa ja tuloksena oli maitojuuria (siis yliherkkyys maidolle) ja paljon kiteytynyttä talia + bakteereja. Talipunkkeja ei löytynyt, mutta ne voivat kuulemma piileskellä kiteytyneessä talissa. Hoitona olisi kapillaarihoidot, joihin uppoaisi useampi satanen. Lisäksi suositeltiin Priorinin tilalle (olin ennättänyt syödä sitä n. kk ajan) Evonia -kapseleita ja shampooksi tea tree shampoota ja hoitista + redkenin extremeä. Lisäksi turvehoitoja pari kertaa viikossa. Ja lisäksi vielä jotain hiussuihketta, joka maksoi 90 e pullo  :o Kalliiksi tulee. Miestyyppistä kaljuuntumista tai pälviä ei löytynyt.

Olen maitotuotteet jättänyt heti pois ja aloitin syömään Evoania-kapseleita + magnesiumia. Ostin tea tree shampoon + hoitiksen ja tilasin redkenin tuotteet. Kapillaarihoitoihin en ainakaan pariin kuukauteen pääse. Mietinkin nyt, että odottelenko vaan tuloksia vähän aikaa vai kävisinkö ihotautilääkärillä? Onko kenelläkään kokemusta ylipäätänsä noista kapillaarihoidoista, auttavatko?

Hiuksia ei mielestäni lähde paljoa ja niiden kunto on tällä hetkellä mielestäni ihan ok, mutta luulen että päänahkani on punoittava (hiustutkijakin sanoi sen olevan tulehtunut), sitä ei kutita tms. Lisäksi hiukseni rasvoittuvat todella nopeasti ja nyt niitä saisi pestä vain 2 krt viikossa  :-\

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #286 : 02.03.09 - klo:16:21 »
^ Missä kävit ja paljonko tuo tutkimus maksoi? Minuakin kiinnostaisi käydä, mutta taitavat olla niin hirmuisen kalliita..

Edit. Huhhuijakkaa, ei riitä minun rahani tuohon..
« Viimeksi muokattu: 02.03.09 - klo:16:49 kirjoittanut Magia »

Maj-Tai

• Vieras
« Vastaus #287 : 02.03.09 - klo:16:47 »
Tuolta löytyy Hiusakatemian jäsenliikkeet http://www.hiusakatemia.fi/index.php?sivu=hiusakatemiajasenliikkeet

Ja minulla pelkkä tutkimus maksoi 127 e, siihen ei siis sisälly mitään hoitoja. Tutkimukseen meni useampi tunti, joten sisänsä en näe sitä mitenkään superkalliina.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #288 : 02.03.09 - klo:17:46 »
Maj-Tai: Sinun sijassasi kokeilisin (ennen noita kalliimpia hoitoja) tuota Rene Furtererin päänahan puhdistusta. Se oli tehokas, eli tali lähti hyvin hiustupista. Hoidon hinta oli 40,-. Toisilla on tali niin tiukassa, että tarvitaan ainakin yksi hoito lisää. Siinä ei kuitenkaan ollut mitään rahastuksen makua, kuten olen joskus Hiusakatemiasta kuullut...

Oletko käynyt lääkärissä? Kilpirauhashormonitaso olisi syytä selvittää ja samoin hemoglobiinin ja elimistön varastoraudan määrä.

Edit: Jos sinulla Maj-Tai päänahka näkyy pahasti, niin googletapa "Toppik". Se on paljon kehuttu ja hyvältä vaikuttava keksintö, jolla saa päänahan helposti peittoon. Siinä on vähän niin kuin pienen pientä keinotekoisen hiuksen pätkää purkissa. Sitä karistellaan päälaelle ja pätkät tarttuvat sähkövarauksen ansiosta omiin hiuksiin, eivätkä lähde kuin pesussa pois. Hiuslakalla vielä varmistetaan pysyvyys. Kuvien perusteella sillä on aivan uskomaton vaikutus siihen, miltä päälaki näyttää. Olin jo itsekin suunnitellut ostavani sitä, jos karvasto vielä tästä harvenisi.
« Viimeksi muokattu: 02.03.09 - klo:17:54 kirjoittanut juuriska »
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Maj-Tai

• Vieras
« Vastaus #289 : 02.03.09 - klo:18:23 »
Missä noita Rene Furterer -hoitoja saa? Ja kestääkö tuollainen puhdistushoito kauan?
Siis ei se päälaki nyt ihan kalju vielä ole, mutta aika harva kuitenkin. Itse ajattelin välttää kaikkia ylimääräisiä muotoilutuotteita, että päänahka saisi oikeasti nyt vain parantua. Sen takia ohitan suosiolla kaikki Toppik:n kaltaiset aineet, vaikka niistä ehkä kosmeettista apua olisikin.

Lääkärissä voisi kyllä nuo kilpirauhasarvot yms ottaa. Taidan heti huomenna varata ajan  :)

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #290 : 02.03.09 - klo:19:24 »
Missä päin asut? Voin yrittää etsiä netistä. Löysin ihan äkkiä vain yhden paikan Tampereelta.

Toinen mitä sinun tilanteessasi kokeilisin on kookosöljyä päänahkaan. Se on tehokas mikrobien nitistäjä, eikä ärsytä ihoa yhtään. Jos sinulla on bakteereja päänahassasi, ne pitäisi nopeasti saada sieltä pois. Tuosta kookosöljyn desinfioivasta vaikutuksesta tuli mieleeni viime kesäinen kokemus. Olin poiminut mustaherukoita ja pensaan oksat raapivat käsivarteni verinaarmuille. Naarmut alkoivat heti tulehtua hikisessä ihossa ja muuttuivat kirkkaanpunaisiksi. Kirvely oli aikamoista. Laitoin naarmuihin kookosöljyä ja kirvely lakkasi melkein heti. Parin tunnin päästä oli käsivarsissa näkyvissä enää ihan ohuet viivat naarmujen kohdalla. Tulehdus rauhoittui saman tien.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #291 : 03.03.09 - klo:09:09 »
Hiustenlähdön ehkäisyyn sisäisesti kannattaa myös ottaa biotiini- sekä MSM-kuuri. Tuota MSM:ä suosittelevat juuri hiustenlähdön ehkäisyyn ja joidenkin tutkimusten mukaan se jopa toimisi.

Mie ainakin suhtautuisin todella kriittisesti jos jonkinlaisiin hoitoihin ja kaupattaviin tuotteisiin, varsinkin kalliisiin sellaisiin. Varmasti tehokkaat ja todella kuivattavat syväpuhdistavat puhdistavat päänahan rasvasta, jota päänahassa pitääkin olla, mutta ne saattavat myös toimia päinvastoin, eli kuivattavat päänahkaa vain entisestään, joka lisää taas rasvantuotantoa. Luottaisin vain testattuihin, lääketieteellisiin tuotteisiin, kuten Rogaineen, joka oikeasti auttaa useissa hiustenlähtötapauksissa.

Tietysti, jos päänahka on tulehtunut, sen vaivan takia kannattaa hakeutua kunnollisen ja huolellisen ihotautilääkärin pakeille, ettei päänahka mene huonompaan kuntoon.

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #292 : 03.03.09 - klo:16:06 »
Laitan ystäväni kokemuksen luvallaan Hiusakatemia-keikasta:

Suuntasin Bulevardille Hiusakatemiaan hiuspohjamalliksi. Se on paitsi liikeyritys, myös oppilaitos, jossa koulutetaan kampaajia hiuspohjan ja hiusten ongelmien hoitajiksi. Mallin hommiin pääsee, kun on jotain ongelmia hiuspohjan kanssa ja miullahan niitä on.
Se oli aika jännä keikka: ensin nyhdettiin muutama hius juurineen ja niitä sitten tutkittiin mikroskoopilla. Jo ennen tuota mikroskooppitutkimusta “omahoitajani” tutki päänahkaani silmämääräisesti ja sanoi, että hiuspohjassa on tulehdus. Kohta sen jälkeen tuli itse Annikki Hagros-Koski ja kertoi, että miulla on ihan terveet hiusnystyt eli ne “pesät”, joista hius kasvaa. Mutta päänahkassa oleva paakkuuntunut tali estää hiusten normaalin kasvun eli hiusvaavi surkastuu ennen kuin poksahtaa pintaan. Lisäksi mikroskoopissa näkyi, että en voi käyttää mitään maitotuotteita paitsi vähän voita. Ja -ällötyksien ällötys- siellä hiusjuurten seassa asustelee talipunkkeja. Näin itse, miten se punkki liikahteli siinä mikroskooppilevyllä. Yäk!
Kaiken huippuna miulla on pälvikalju, joka ei ole sairaus vaan tila. Ja se tulee siitä, että on liian kiltti, luova ja herkkä ja ties mitä, mikä oikeastaan kuulostaa positiiviselta. Mutta aiheuttaa siis tuon tilan, mikä taas aiheuttaa hiusten harvenemisen.
Tätä diagnoosia seurasi sitten kaksi erilaista hoitoa: ensin syväpuhdistus ja sitten turvehoito. Aikaa kului lähes kolme tuntia ja hoidot kyllä tuntuivat hyviltä - ja niiden jälkeen hiuksetkin ovat ihanan tuntuiset ja jotenkin tuuheamman näköisetkin kuin ennen. Tähän asti siis kaikki hyvin ja Annikki kävi vielä kertomassa, että miun on ihan mahdollista saada normaalit, tuuheat hiukset.
Mallina olo ja diagnoosi sekä hoidot olivat maksuttomia, mutta sitten seuraakin se ikävämpi puoli: shampoota, hoitoainetta, pillereitä ym. pitäisi ostaa vaikka kuinka ja lisäksi käydä kapillaarihoidoissa ja punkkeja häätämässä monta kertaa. Ja ne sitten maksavat.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa veera

• HAIRahtanut
« Vastaus #293 : 03.03.09 - klo:17:13 »
turhaan noista hiusakatemian tutkimuksista mitään maksaa, kun jokaisen diagnoosi on hiuspohjan tulehdus ja hiusjuuriin kiteytynyt tali ;) sitten kielletään maitotuotteet. talipunkkejakin ovat innokkaasti häätämässä, vaikka niillä ei ole todettu olevan mitään yhteyttä hiustenlähtöön. talipunkkeja on lähes kaikilla, joten tuo häätäminen ei edes toimi, ne tulevat kuitenkin takaisin. kunnon huuhaata koko hiusakatemia :D
Il mondo è come un libro e quelli che non viaggiano ne leggono solo una pagina.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #294 : 03.03.09 - klo:17:49 »
Kävin itse syksyllä Tukkacuren liikkeessä Hesassa Köydenpunojankadulla (niinköhän se oli?) hiusjuurten mikroskooppitutkimuksessa. Sama laulu se oli sielläkin:  tupissa talia ja bakteereja, mutta ei punkkeja. Päänahka ei ollut tulehtunut, mutta hiuksia lähti. Suurin osa hiusjuurista oli golfmailan muotoisia (eli mutkalla) ja diagnoosina siihen oli kireä päänahka ja stressi. Nuo golfmailat olivat kaikki kesken kasvukauden irtoavia hiuksia. Ostin sieltä syväputsarin ja hapanhoidon, mutta ne eivät olleet kovin kalliita. Tutkimus oli ns. kampanjassa, joten se oli ainakin silloin ilmainen. Seuraava tutkimus on sitten jo maksullinen. Tämä oli minusta ihan hyvä kokemus. Olisinpa jatkanut sitä syväputsarin käyttöä ahkerammin, niin ehkä hiustenlähtö olisi loppunut jo silloin.  ::) Aineet kuivattavat aika paljon hiuksia, joten en sitten tullut käyttäneeksi niitä montaa kertaa.
« Viimeksi muokattu: 03.03.09 - klo:17:52 kirjoittanut juuriska »

Poissa Kronia

• Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #295 : 03.03.09 - klo:22:05 »
Ottaa päähän. Oon kyllä lukenut, että lapsen saaminen ja imetys voivat aiheuttaa sen, että hiuksia alkaa lähteä, mutta ensimmäiseen kolmeen kuukauteen en huomannut mitään muutosta. No nytpä sitten viimeisen kuukauden ajan tukkaa on lähtenyt ihan mielettömästi. Pelottaa harjata tai koskea hiuksia, kun ei tiedä kuinka paljon tukkaa taas irtoaa... Vielä ei mitään uuttakaan kasvua näy, toivottavasti en sentään ihan kaljuksi päädy...

Piti vaan päivittää tilannetta vähän. Eli tota hiustenlähtöä kesti ehkä vajaa kaksi kuukautta ja loppui sitten. Edelleen löytyy tukkaa päästä ja nyt näkyy uutta kasvuakin :)
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Maj-Tai

• Vieras
« Vastaus #296 : 04.03.09 - klo:20:51 »
Olen nyt tutkinut vähän eri biotiini valmisteita ja ilmeisesti biotisan on paras? Lueskelin netistä, että jotkut syö myös eläimille tarkoitettuja biotiini valmisteita? Mitähän tuo MSM oikein on ja mistä sitä saa? Tällä hetkellä syön siis Evonia -kapseleita ja magnesiumia, mutta mietin että voisin syödä myös lisänä biotiinia. Olen myös pyrkinyt juomaan enemmän vettä (kärsin tutkimuksen mukaan myös rasvan/veden puutteesta) ja syömään aiempaa terveellisemmin (kärsin myös proteiinin puutteesta).

Kiitos Juuriska tuosta kookosöljy vinkistä, voisin kokeilla myös sitä. Olen aika aloittelija öljyasioissa, joten pystytkö helposti auttamaan alkuun; miten sitä käytetään?  ;D

Tekisi mieli käydä hiuksetkin värjäämässä. Tuntuu että ongelmani oikein korostuu, kun oma hius on niin lasimainen ja "läpinäkyvä" (siis todella vaalea), mutta luulisin että värjääminen ei nyt ole paras vaihtoehto (vai onko olemassa jotain hellävaraisia hiusvärejä?) Ärsyttää  :(

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 04.03.09 - klo:21:22 »
^ Biotiinista on oma ketjunsa, kannattaa lukea sieltä enemmän kokemuksia. Suurin osa syö Biotin fortea, joka on eläimille tarkoitettu, mutta tuntuu toimivan silti monella. MSM:stä on myös siellä enemmän juttua.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #298 : 04.03.09 - klo:22:30 »
^^
Maj-Tai: Tee kookosöljyllä öljyhoito päähäsi. Laita öljy muhimaan ainakin vartiksi. Varaudu pesemään shampoolla useampia kertoja. Voit uusia hoidon niin usein kuin haluat, jos päänahka ei rauhoitu kerrasta.

Jos sinulla on ruokavaliossa rasvan puutetta, niin voit käyttää kookosöljyä sisäisesti. Se on erittäin terveellinen rasva ja mikä parasta: se laihduttaa kiihdyttämällä kilpirauhasen toimintaa!  :ts CoCoVi:n sivuilta http://www.cocovishop.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Spray/Categories/%22KOOKOS%C3%96LJY%20TIETOA%22 löydät lisää tietoa.  :)

Jos värjäät hiuksiasi tummemmaksi, niin se päänahka paistaa vielä paremmin. Nimimerkki: Kokemusta on... ::)
« Viimeksi muokattu: 04.03.09 - klo:22:32 kirjoittanut juuriska »

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #299 : 05.03.09 - klo:10:02 »
Tämä ei nyt varsinaisesti liity juuri tämän ketjun aiheeseen, mutta kun puheeksi tuli niin kysyisin, käyttääkö joku kilpirauhasen häiriötoimintaa sairastava kookosöljyä sisäisesti? En ole koskaan aikaisemmin kuullut, että kookosöljy kiihdyttäisi kilpirauhasen toimintaa, ja se ei varmaankaan ole hyväksi, jos muutenkin on ongelmia. Itsellä on vajaatoimintaa, joten pieni buustaus ei haittaisi, mutta syön kumminkin lääkkeitä, joten en halua elimistöä enempää sekaisin kuin se jo on.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.