Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 518683 kertaa)

Poissa Mir

• HAIRahtanut
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #315 : 03.05.09 - klo:09:47 »
Mulla on juuri loppusuoralla tuo pesuvälin pidennys -operaatio. Tajusin hiljattain että mähän jouduin pesemään tukkani joka toinen päivä nopean rasvoittumisen takia, vaikka ennen mun pesurytmini oli se 3-2 kertaa viikossa. Kiire on tainnut tehdä tehtävänsä... No, CO-pesut ja rasvalettinä oleminen auttavat kummasti ja nyt tukka pysyy hyvänä useamman päivän.  :ts

Mulla oli noin vuosi sitten raju hiustenlähtö, joka helpotti sitten pikkuhiljaa ja palasi normaaliksi jossain vaiheessa. Tukka oheni hurjasti, mitään paksuuksia en halunnut edes mitata kun omin silmin jo näki ettei siinä pahemmin mitään enää ollut. Nyt ilokseni oon huomannut että uutta tukkaa pukkaa ihan kunnolla, eli paksuutta saattaa olla odotettavissa lisää.  :)
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3

Palmikko

• Vieras
« Vastaus #316 : 03.05.09 - klo:18:30 »
Hei Mir! Ymmärsinkö oikein, että nyt noin vuoden kuluttua hiustenlähdöstä uutta tukkaa on alkanut pukkaamaan? Minä kanssa tässä odottelen runsaampaa uutta kasvua, mutta sellaista ilmeistä kasvupyrähdystä ei ole vielä näin n. puolen vuoden kuluttua sulkukadosta tapahtunut. Voisinkohan myös minä sitten saada paksuutta takaisin ajan kanssa... Hope so!  :D Tiedätkö, mistä sinun hiustenlähtösi johtui?

emillia

• Vieras
« Vastaus #317 : 03.05.09 - klo:19:29 »
Hei olen 21vee ja hiustenlähtö on ollut rankkaa viimeiset puoli vuotta. Noin puolet on lähtenyt ja laskujen mukaan hiuksia irtoaa päivässä yli pari sataa. Olen syönyt noin 5kk omegaa, sinkkiä, rautaa, beroccaa, prioriniä sekä kalsiumia. t***acuren syväpuhdistavat on myös kokeiltu. Kävin myös hiusakatemian tutkimuksesta, mutta en siitä juurikaan mitään hyötyä löytänyt. Mitä te viisaammat osaisitte suositella? Kilpisrauhastutkimukseen olen menossa, mutta en usko sen auttavan, koska viime vuonna olleen anemian takia kaikki arvot tutkittiin. Uudet hiukset tuntuvat todella heikoilta enkä oikein tiedä mikä auttaisi.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #318 : 03.05.09 - klo:20:31 »
Palmikko, mulla on jo useamman kuukauden kasvanut vauvahiuksia koko päässä ihan urakalla, pisimmät ovat jo jossain suun tienoilla.  :) Syyllinen näytti olevan shampoopalat. Lopetin niiden käytön ja sulkasatokin helpotti lähes välittömästi. Uuden tukan kasvussa on auttanut myös varmasti se, että oon alkanut tarkkailemaan syömisiäni enemmän, eli terveellinen ruokavalio kunniaan.  8)
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #319 : 06.05.09 - klo:06:05 »
Mulla on järkyttävän ohuet hiukset. Oikeastaan hiukset katkeilivat, ohenivat ja "tippuivat päästä" blondauksen seurauksena. Nyt olen ollut kolme viikkoa brunette ja melkein itkettää nämä kärsineet ohuet hiukset. Onko joku kokeillut Active Beauty-valmistetta? Itse mietin, että voisi kokeilla huvikseen.
http://terveystuotteet.net/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Terveystuotteet/Products/298
I wake up, it's a bad dream,

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #320 : 06.05.09 - klo:07:23 »
Mulla on järkyttävän ohuet hiukset. Oikeastaan hiukset katkeilivat, ohenivat ja "tippuivat päästä" blondauksen seurauksena. Nyt olen ollut kolme viikkoa brunette ja melkein itkettää nämä kärsineet ohuet hiukset.

Samis, paitsi mä olen ollut brunette uudestavuodesta saakka mutta tuntuu ettei nää karvat kasva millään tai ettei hyvällä hoidolla ole merkitystä vaan hiukset on edelleen ihan karseat. :'( Mulla oli ponnarin paksuus ennen 9 cm, nyt ei uskalla edes mitata. Olen myös ollut aika stressaantunut viimeiset kuukaudet mikä ei varmaan auta asiaa yhtään, ilmeisesti saattaa aiheuttaa hiustenlähtöä sekin.
« Viimeksi muokattu: 06.05.09 - klo:08:57 kirjoittanut SuperHotFemale »
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #321 : 07.05.09 - klo:11:47 »
Lopetin e-pillerit (Diane Nove) reilu vuosi sitten, ja tukkaahan niiden mukana lähti. En ollut koskaan edes ajatellut, mitä nuo voi tehdä, DN kun on kuulemma pillerimerkkinä siitä pahemmasta päästä.  :'( En missään vaiheessa huomannut että hiuksia lähtisi normaalia enemmän, kesällä vain havahduin siihen että tukkaa on niin vähän että päänahkaa meinaa paistaa!

Paniikissa paransin hieman ruokavaliota ja aloin syömään monivitamiinipillereitä. Päätin myös pitää päänahan koko ajan puhtaana, joten pesen tukan nykyään joka päivä (todella rasvoittuvaa sorttia). En tiedä oliko noista apua, mutta tukka on pikkuhiljaa alkanut tuuheutua, eikä päälaki ole enää aivan niin paha kuin kesällä. Reilun viiden sentin mittaisia tupsuja tuolla ainakin kasvaa.  :)

Kauhulla vain odotan mahdollisen raskauden jälkeistä hiustenlähtöä.  :-[ Kenelläkään muulla lähtenyt tukkaa pillereiden lopettamisen jälkeen? Kuinka nopeasti palautunut entiseen?

Palmikko

• Vieras
« Vastaus #322 : 09.05.09 - klo:11:08 »
Kiitos Mir.  :) Jep, sitä ei uskoisi millaiseen kuntoon tukan voi saada pelkästään syömällä huonosti.  :-\

Hei emillia! Näin äkkisilteen vaikuttaisi siltä, että hiustenlähtö on ainakin osittain tuon kärsimäsi anemian syytä... Tuollainen puutostila voi lisätä hiustenlähtöä vielä pitkään asian korjaannuttuakin.

Eli nyt olisi tärkeää varmistaa mahdollisimman hyvä ravinnonsaanti, jotta hiuspohja pääsee pikku hiljaa toipumaan. Hyviä lisäravinteita oletkin syönyt.  ;) Suosittelisin noiden lisäksi kokeilemaan biotiinia vahvempina annoksina, eli alkuun noin 5 mg päivittäin. Tuleeko sinkkiä otettua paljon (yli päivittäisen suositustarpeen)? Jos näin, saattaa kuparilisä olla kohdallaan (blokkamaan sinkin yliannostuksen haittoja). Kupari myös itsessään edistää hiustenkasvua. Piivalmisteet etenkin vahvistavat hiusta, joten myös ne ovat suositeltavia ( jollei siisä priorinissa piitä jo ole...). Myös MSM rikki on hyväksi hiuksille (sekä vahvistaa että ehkäisee hiustenlähtöä).

Myös muu ruokavalio kannattaa tsekata: tuleeko tarpeeksi laadukkaita proteiineja ja rasvahappoja?

Niin, ja hormoneilla voi myös olla vaikutusta asiaan (e-pillerien lopetus, erilaisia hormonivaihteluita aiheuttavat taudit...)

Palmikko

• Vieras
« Vastaus #323 : 28.05.09 - klo:14:31 »
Hei, pääsin tosiaan TUKKAcuren seulontatutkimukseen. Mm sellainen hiusjuuritutkimus tuli tehtyä.

Noh, selvisi että minulla on talipunkkeja... Niitähän on  kaikilla, mutta minullla ne ovat ehkä olleet osasyynä hiusongelmiin. Myös erilaisia epäpuhtauksia (talia, bakteereja) löytyi paljon. Myös taliköhnää kuulemma oli.Minulle suositeltiin talipunkkihäätöä, syväpuhdistusta ja hapanhoitoja. Melko kalliiksi se olisi kerralla mennyt, joten en vielä kyennyt mitään ostamaan.

Mitenkäs, onko joku teistä saanut samankaltaisen diagnoosin? Onko joku tehnyt talipunkkihäädön? Kysyin, voiko sitä tehdä kotona, mutta ei kuulemma voi. Toisaalta TUKKAcuren omassa talipukki-infolappusessa luki, että apteekin NIX shampoolla niistä pääsee hetkellisesti eroon. Ajattelin siis ostaa tuota shampoota ja myöhemmin ehkä hankkia sitä TUKKAcuren syväpuhdistusainetta, jos vaikka se auttaisi tuohon epäpuhtausongelmaan. Myös sellainen hapanhoito kiinnostaisi... Talipunkkien villiintyminen kuulemma viittaa emäs-happo-tasapainon häiriöihin.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #324 : 28.05.09 - klo:16:01 »
Olen ollut Tukkacuren hiusjuuritutkimuksessa kahdesti. Minulla ei ollut talipunkkeja, mutta likaa ja bakteereja kyllä.  :-[  Aloin sitten tekemään silloin tällöin syväpuhdistusta ja seuraavalla tutkimuskerralla ei niitä enää ollut. Sain myös suosituksen tehdä hapanhoitoja, mutta en kuitenkaan tehnyt niitä kuin pari ennen kontrollikäyntiä ja sen jälkeenkään en ole niitä juuri tehnyt. Ostin sieltä tarjouksesta pari hapanhoitoputelia ja voisin ihan hyvin myydä niistä toisen tai ehkä molemmatkin samalla hinnalla kuin ostin (10,-/kpl). Jos Palmikkoa kiinnostaa, niin laita YV:tä. Ihan toimiva konsti kehon happamuuden neutralointiin on teelusikallinen ruokasoodaa litraan vettä. Sitä sitten lipitellään pitkin päivää tai miksei nopeamminkin. Pari tällaista litran annosta päivässä tekee jo ihmeitä elimistön kemialle.  :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Palmikko

• Vieras
« Vastaus #325 : 28.05.09 - klo:19:32 »
^No hyvä kuulla, että se syväpuhdistushoito poistaa noita epäpuhtauksia! Pitääpi sitten kokeilla... Hmmm pitääpäs muistaa myös tuo ruokasoodan käyttö. :) Mitekäs, saako kysyä Juuriska miksi hapanhoidot jäivät vähemmälle? Mietin vain jos hoito on kamalan vaikea tehdä tai vastaavaa...

Onko kukaan kokeillut TUKKAcuren shampoita..?

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #326 : 28.05.09 - klo:20:33 »
^ Saapi kysyä.  ;D Suurin syy siihen, etten ole montaa kertaa käyttänyt hapanhoitoa on silkka laiskuus. Uskon että hiustenlähtöni syy on joku sisäinen tekijä, eikä mikään ulkoinen hoito sitä lopeta. Hapanhoito ei ole vaikea tehdä. Aine on ohutta lirua ja se vain levitetään puhtaaseen päänahkaan 20 minuutiksi ja huuhdotaan pois. Lämpö on tärkeä hoidon aikana. Laitan päähän ensin suihkumyssyn, puhallan föönillä myssyn kuumaksi ja vedän päälle villapipon. Hiukset tulevat hoidosta niiiiiin puhtaiksi, että menevät takkuun ja sitten on pakko laittaa joku tehohoito. Purkki riittää aika pitkäksi aikaa ja minulla on niitä nyt useampia. Sen vuoksi myisin mielelläni yhden pois.

Minulla oli pari Tukkacuren shampoota ja syväputsari. Shampoot tekivät tukan liiankin puhtaaksi ja annoin ne mieheni käyttöön. Syväputsari on kyllä hyvä. Sitäkin muhitetaan 20 minuuttia ja lämpöä pitää siinäkin olla mukana.
« Viimeksi muokattu: 28.05.09 - klo:20:36 kirjoittanut juuriska »
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Lisa.t

• Vieras
« Vastaus #327 : 14.07.09 - klo:13:54 »
Hei!
Olen uusi täällä ja tämä on ensimmäinen viestini. Täällähän näyttäisi olevan paljon mielenkiintoista luettavaa ja opittavaa.
No oma ongelmani on juuri tuo hiustenlähtö. Kävin huhtikuun alussa hiustenvärjäyksessä ja pari päivää sen jälkeen alkoi päänahkaa kuumottaa, kutittaa ja se punoitti kovasti. Ostin apteekista shampoota ja hydrocortisoni-liuosta. En käynyt silloin lääkärissä eikä mieleeni edes tullut hiustenlähtö myöhemmin. Hilsettä alkoi ilmaantua ja kokeilin myös muita hilseshampoita ja sitten kävin ostamassa kampaamosta 4 System-tuotteita, mutta hilsettä on vielä ja välillä punoittaa, kutina tosin on vähentynyt, mutta hiuksia lähtee paljon. Olen nyt tosi huolestunut, onko jollain tietoa voiko, jos väriaineille on tullut allergiseksi, olla seuraus hiustenlähtö ja jos on onko se pysyvää, kasvaako hiukset takaisin ollenkaan. Tiedän, että syitä  hiustenlähtöön on monia, mutta itsellä oireet alkoivat värjäyksen jälkeen. Minulla on ollut kyllä stressiäkin tänä keväänä ja ruokailukin on ollut erittäin yksipuolista. Olen nyt syönyt jos minkälaisia vitamiineja ja ravinnelisiä. Hirvittää vaan tuo hiusten peseminen, koska niitä hiuksia lähtee tosi paljon silloin. Ja tuntuu kovin kauan kestävän tuo päänahan korjaantuminen.

Strix

• Vieras
« Vastaus #328 : 19.07.09 - klo:18:20 »
Minulla on hiustenlähtö hyvin paljon kiinni stressitasosta. Stressiin taas vaikuttaa ruokavalio ja riittävä uni.
Lapsena tädit kauhistelivat kun hiuksia lähti niin paljon kuin olisi vain jaksanut harjata, stressi olikin silloin kova silloin pikkuisenakin ja se juontuikin sitten raudanpuutteesta, eli lievä anemia oli päällä.
Kuurilla saatiin korjattua (olen pienestä pitäen vältellyt punaista lihaa, mutta nykyään osaan hankkia oikeat ravintoaineet kasvisperäisistä ruoista).

Kissalle hankin lohiöljyä kun se auttaa tuohon karvalähtöön (valkoinen villakasa ja karvaa koko talvellisen verran mööpeleillä). Onkin tullut mietittyä mahtaisko toimia myös ihmisiin :)

Jos tietää että on raudasta pulaa niin tuo kräuterblutsaft (maksaa jonkin 16e iso pullo) on miellyttävämpi nauttia kuin niitä nappeja joista meni minun pieni mahani ihan sekaisin. Sopii raskaana olevillekin ja maistuu jopa hyvältä.
Sitten myös piimax c-biotiinin mukana tullut piimaa on auttanut myös, kunhan sitä jaksaa syödä. Myös luonnonharjaksiset harjat ovat auttaneet kun eivät revi samalla tavalla hiuksia irti.

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #329 : 20.07.09 - klo:16:09 »
Lopetin e-pillereiden syömisen noin neljä kuukautta sitten, ja pian sen jälkeen alkoi hiustenlähtö, joka tuntuu vain kiihtyvän  :-\

Hiustenlähdöstä kärsineen anoppini hyvien kokemusten innoittamana aloitin pari viikkoa sitten sinkin ja piimaxin syömisen. Samoin syön joka aamu ison lautasellisen hirssipuuroa, jota lääkäri (Saksassa, todennäköisesti luontaislääketieteeseen yms. perehtynyt) oli suositellut anopilleni ja joka on kuulemma tuntunut myös auttavan. Hirssissä on paljon mm. piitä, sinkkiä, magnesiumia ja b-vitamiineja, jotka kaikki ovat hyväksi hiuksille, iholle ja kynsille.

Näin lyhyessä ajassa ei tietenkään ole ehtinyt vielä tapahtua mitään, tuloksia täytyy odotella ehkä 3 - 6 kuukautta. En tiedä, miten kauan pillereiden lopettamisen jälkeen menee, ennen kuin hormonit ovat taas tasapainossa... Ärsyttää kyllä, kun jokaisen hiustenpesun yhteydessä irtoaa tukoittain hiuksia. Onneksi tukkani on paksu, mutta huomaan jo itse sen ohentumisen  :(