Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 518653 kertaa)

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #330 : 20.07.09 - klo:16:20 »
^Mulla alkoi noin puoli vuotta pillerien syömisen jälkeen hiustenlähtö ja kesti sellaisen parisen kuukautta muistaakseni. Olin aika epätoivoinen, kun mulla vielä ohut tukka muutenkin. Mutta jos tästä olisi yhtään lohdutusta sulle Lauris, niin se hiustelähtö kyllä loppuu, mulla se loppui ihan yllättäen, enkä tiedä syytä. En syönyt vitamiineja tai muutakaan, koska mun maha ei kestä mitään ylimääräistä ruoan lisäksi eikä välillä sitäkään. :) Muutaman kerran tein amla-hunaja-jogurtti-muhituksia, joista saattoi olla apua tai sitten ei. Joka tapauksessa se hiustenlähtö kyllä loppui, tosi nyt alkanut taas uudestaan permanentin seurauksena varmaan.

Lisa.t

• Vieras
« Vastaus #331 : 24.07.09 - klo:16:35 »
Kiinnostaisi kovasti tietää, mikä tilanne teillä muilla tähän aikaisemmin ketjuun kirjoittaneilla tällä hetkellä on. Kirjoitin omasta ongelmasta muutama viesti taaksepäin. Itse en ole tällaista aikaisemmin kokenut. Tilanne on uusi ja masentava.  Pelkään kaljuuntuvani kokonaan, niin kova tulehdus tai mikälie värjäyksen jälkeen oli.

Seborrea-ketjua olen lukenut ja saattaa olla myös minun ongelmani takana, samanlaisia oireita oli, ehkä värjäys vaan sai sen puhkeamaan. Onpahan kiusallinen vaiva tuo taliköhnä, jos se leviää hiuksiin ja on noinkin vahingollinen niille. No toivottavasti uudet kasvavat ja ovat edellisiä paremmassa kunnossa, ainakin hoito niille tulee olemaan aivan toisenlainen. Sen asian tämä on kyllä opettanut.

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #332 : 25.07.09 - klo:00:20 »
Lisa.t, en tiedä mitä sanoa. :( Monilla hiustenlähtö johtuu erilaisista syistä. Sinun tapauksessa tuntui värjäys olevan pääroolissa kirjoituksesi mukaan. Itsekin värjäsin vuosia hiuksiani ja yhtäkkiä hiuksia alkoi lähteä, päänahka punoitti ja turposi. Sen jälkeen on ollut taistelua myös muiden tuotteiden kanssa. Eli herkistyin jotenkin noista väriaineista.

Voisiko päänahka olla kuivunut. Ehkä A-vitamiinin tai rasvan puutetta? Itselläkin välillä päänahka oireileen kuten taliköhnä, jos pesen liian tujulla aineella hiukseni tai syön paljon juustoa. Oletko aloittanut tai lopettanut hormoonihoitoa jne.?
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Lisa.t

• Vieras
« Vastaus #333 : 26.07.09 - klo:14:13 »
En käytä e-pillereitä enkä myös usko hormooneilla olevan tässä tapauksessa vaikutusta. Ajattelen asian näin, että jos kyse olisi niistä niin päänahan oireita ei olisi. Uskon, että joku tulehdus tai ihottuma on tämän takana. Itsellä ei ole ennen ollut päänahan kanssa mitään ongelmia, ei kutinaa, ei arkuutta, ei punoitusta, hilsettä ehkä joskus vähän kauan aikaa sitten. Siksipä tämä tuli aivan yllätyksenä. Ja vaikka kuinka yrittää järkeillä että on paljon pahempia asioita kuin tämä, niin kyllä se vaan masentaa.  :(
Oletko enää uskaltanut värjätä hiuksiasi ja minkälaiset tuotteet sinulle nyt käy parhaiten ?

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #334 : 28.07.09 - klo:00:41 »
Suoravärejä olen kokeillut. Wellan vaahtoväri ja Fudgen Paintbox eivät ole aiheuttaneet mitään huomattavia oireita. Värjätessäni Hairgum Aricolorin värillä silmäluomet turposivat. Luomet olivat kivat pallerot nestettä täynnä. Pari vuotta olen jo haaveillut hennaamisesta, mutta varautuneena olen lykännyt. Tänä vuonna ilmeni shikakaiallergia. Siitä turposi jopa silmien limakalvot ja hengitystiet. Päänahka kutisi ja aristi niin, että tungin kunnolla kookosöljyä päänahkaan ja jopa helpotti, mutta muut oireet helpotti vasta vuorokauden kuluttua. Jännä, että ennen sitä pystyi värjäilemään, vaikka millä päätä. Itselläni nämä ovat aiheuttaneet myös selvää hiustenlähtöä, koska hiuksia ei lähde paljoakaan, kun päänahka on ilman oireita aikansa ja siten ponnarin ympärysmitta suurenee.

Shampoona olen voinut käyttää oireettomasti Urtekramin Hajusteetonta ja Merilevä shampoota sekä Laveran Neutral Shower shampoota. Joskus käytän myös Cutrin Sensitiven, LV:n, Ole Hyvän Aloe Vera-Ksylitoli ja Elokuun mietoa shampoota. Nuo vaan tuntuvat väilillä tekevän päänahan araksi sekä taliköhnän tapaisia oireita.

Voihan sinun päänahan oireilu olla muutakin. Tämä vain oli yksi tarina...
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #335 : 28.07.09 - klo:18:03 »
Mulla lähtee hiuksia nyt ihan kamalasti, vaikka hiukset on hyvässä kunnossa :( Viimeksi tämän verran lähti viime syksynä. En tiedä vaikuttaako se, kun en muutamaan kuukauteen syönyt helokkiöljykapseleita enkä biotiinia. Nyt syön kiltisti kumpaakin, mulla ei taida edelleenkään olla kovin monipuolinen ruokavalio ja rasvaa käytän liian vähän kai. Toivottavasti loppuis tämä älytön hiustenlähtö taas. Ennen mulla ainakin on auttanut helokkiljykapselit tosi hyvin. Auttoi silloinkin, kun olin sairaalloisen alipainonen, niin silti pysy hiukset päässä. En taida helokkiöljystä luopuakaan siis...
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #336 : 05.08.09 - klo:14:53 »
^ sun pitää myös hörpätä sitä öljyä suoraan pullosta sitten tulee hoidettua myös se sisäinen kauneudenhoito samalla  :)

Mulla on myös aika kova sulkasato tällä hetkellä ja tiedänkin hyvin syyn; stressi, jota en voi hallita ja joka ei ole minun tekemisistäni kiinni. Onneksi on tätä tukkaa siunaantunut melko reilusti niin sulkasato ei näy niin pahasti. Inhottavaa, kun joutuu kylpyhuonetta siivoamaan ihan jatkuvasti tippuneiden hiusten vuoksi.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Palmikko

• Vieras
« Vastaus #337 : 09.08.09 - klo:11:36 »
Heipähei!

Ajattelin raportoida taas hieman hiustilanteestani...  :D

Hyvät uutiset: Hiusten kunto on kohentunut silminnähtävästi! Etenkin kasvava hius on kiiltävämpää ja sielämpää kuin ennen, ehkä paremman ravinnon (enemmän rasvoja ja proteiineja) ja hiustenhoitotuotteiden (tigin O&H, joicon rekku, miedot shampoot) vuoksi. Koko päänahka vaikuttaa hieman tasapainoisemmalta ja hilsettäkin on vähemmän. Pää kutisee vähemmän kuin ennen. Olisikohan talipunkkihäädöstä ollut hieman apua...  ??? TUKAN syväpuhdistusta en ole vielä kokeillut kunnolla, mutta se pitäisi kyllä tehdä. Päänahassani kun on paljon kaiken maailman epäpuhtauksia ja kiteytynyttä taliakin...

Huonot uutiset: Hiustenlähtö on taas runsaampaa, mutta kait normaalijn rajoissa. Syynä voipi olla ihan vain vuodenaika tai sattuma. Tukkaa lähtikin aika niukasti tuossa keväällä, joten kaipa pieni suolkakato oli odotettavissa.. Toisaalta myös uutta hiusta pukkaa ihan kivasti... vaikka hentoa onkin.  :)

Joka tapauksessa hiusten kunnon kohentuminen viittaisi päänahan parempaan kuntoon.  Eli ehkä se tukkakin tästä taas pikkuy hiljaa paksunee.  ;) Eli noin vuosi sitten minun tukkani kunto alkoi (mahdollisesti huonon syömisen vuoksi) heikkenemään ja hiuksia lähtemään. Toisin sanoen näiden asioiden kanssa pitää olla kärsivällinen.  :o

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #338 : 15.08.09 - klo:11:46 »
Huijui mulla lähtee nyt paljon hiuksia :( Jonkun puolitoista viikkoa hiuksia on lähtenyt pesun yhteydessä ihan mielettömästi, aina harjauksen jälkeen kun vetää kädellä niin jää tuppo hiuksia. Yhdessä tupossa on n. 15kpl hiuksia ja tuppoja tulee yhdellä kerralla n. 4kpl. Tiedän että yleensä 100kpl hiuksia lähtee päivässä, mutta minulla ei yleensä pesun yhteydessä lähde kuin max 10 karvaa.. Ja määrä on nyt moninkertaistunut.

Eivät ole pätkiä vaan päässä on aina se hiusjuuri. Eli lähtevät juurineen.

En ole muuttanut elintapojani, ei ole stressiä jne. En ymmärrä mistä tämä johtuu. Kuivana hiuksia ei lähde juuri ollenkaan ja jos vetää hiuksia käteen jää max 2 hiusta. Eli mistään hiustenlähdöstä ei toivottavasti ole kyse..? Voiko olla joku harvennus aika? olenko ainut tällä hetkellä jolla hiuksia lähtee noin paljon?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #339 : 15.08.09 - klo:13:14 »
^ Ei kannata vielä huolestua, jos ei sitä sitten jatku tosi pitkään. Mulla nimittäin on myös harvennuskausi meneillään näköjään  viimeksi tämmöinen sulkasato oli viime syksynä. En toistaiseksi itse vielä panikoi :) Eri asia sitten, jos kuukaustolkulla jatkuu.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #340 : 15.08.09 - klo:16:39 »
^Miulla tuntuu myös tulevan kausittain tuollaisia sulkasatoja, pesun jälkeen harjatessa (kuivana) lähtee aivan julmettu keko juurineen päivineen. Laskenut en ole, mutta näyttää silti "normaalia" suuremmalta määrältä ehdottomasti. Kuivana vetäessä ei sen sijaan irtoa juuri mitään, hyvä jos yksi tai kaksi hiusta. Tämänhetkinen harvennus tuntuu nyt kestäneen jo melkoisen pitkään, hiukset tuntuvat ohentuneen reippaasti koko tämän vuoden aikana, syytän edelleen sitkeästi stressiä. Edellinen vastaavantapainen oli keväällä 2006, kun kirjoitin ylioppilaaksi ja valmistuin ammattiin (opinnäytetyöt yms. stressinaiheet kaikki samalla kertaa), ja nyt kevään/kesän mittaan on ollut vuorossa tärkeitä pääsykokeita, muuttoa ja kaikkea vastaavaa. Kaipa sen hiustenlähdön sitten voi saada ihan näilläkin eväillä aikaan, toivottavasti alkaisi nyt rauhoittua kun stressinkin pitäisi lievetä :)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #341 : 17.08.09 - klo:08:52 »
Ok no hyvä tietää. Minulla ei ole ollut tällasia kuin viimeksi ollessani ala-asteella öö.. olisinko ollut 10vuotias? Voi johtua myös siitä että minulla ei ole ollut näin pitkiä hiuksia kuin viimeksi silloin 10vuotiaana. Olen aina leikannut hiukset lyhyiksi kun olen ne juuri saanut pitkiksi.. Ja lyhyissä se hiustenlähtö ei näy.

Palasin varmuuden vuoksi käyttämään samoja tuotteita kuin olen aikaisemmin käyttänyt. Ostin vähän aikaa sitten Aussien hoitoaineen ja tämä harvennus tuskin johtuu siitä mutta varmuuden vuoksi käytän taas vanhoja tuttuja ja turvallisia tuotteita.

Tietysti ei ihme jos hiuksia putoilee kun sitä tulee mietittyä ja tavallaan siitä stressaa.. Kyylään koko ajan paljonko hiuksia lähtee jne. Mielestäni eilen pesun jälkeen hiuksia ei lähtenyt niin paljoin kuin pari päivää sitten. Minulla on erittäin paksu tukka, joten tästä on varaa lähteä ja varmasti lähteekin enemmän kuin ihmisillä joilla on ohuet hiukset ja harvennuskausi. Onhan se hiustenlähtö ihan selväti suhteutettavissa hiusten määrään, kuinka paljon on lepotilassa jne.

No joo.. Seuraillaan nyt tilannetta. Hahmottelin kalenterin kanssa että tämä olisi alkanut 11.8. tiistaina ja kestänyt nyt n. 7päivää, vasta muutamilla viimeisillä pesuilla lähtö on ollut erittäin runsasta.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #342 : 17.08.09 - klo:09:03 »
^ Onko ruokavaliosi kunnossa? Käytätkö vitamiineja tai kalaöljykapseleita?

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #343 : 17.08.09 - klo:09:10 »
Kaikki on ok, mitää en ole ruokavaliossani tai muissa elintavoissa muuttanut. En syö mitään vitamiineja, kalaöljyä tms. sillä saan kaikista lisävalmisteista ihottumaa kasvoihin, ja en siis ole koskaan syönyt joten ei siitäkään voi johtua.

Jos ''tukistan'' itseäni eri kohdista päätä, käteen jää max. 1-2 hiusta. Harjattaessa jää enemmän n. 10kpl(?) sekä pesun yhteydessä todella paljon.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #344 : 17.08.09 - klo:09:27 »
Kuulostaa normaalilta sulkasadolta. Voithan kokeilla lisätä ruokavalioon biotiinia sisältäviä ruoka-aineita esim. pähkinöitä? Käytätkö e-pillereitä? Alla olevaa Sim System hiusvettä kannattaa myös kokeilla jos vaiva jatkuu (+ päänahan hierontaa).