Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 526057 kertaa)

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #360 : 02.04.10 - klo:23:21 »
Osaisko joku kertoo et miten saisin hiusten lähdön loppumaan... ? Oon miettiny mist se johtuu ku joka päivä on hupparin selkä täynnä hiuksii ja aamul aina tyyny ku herään... ku pesen vähintään joka toinen päivä hiukset ja kampaan/harjaan usempaa otteeseen päivässä... vaikka hiukse olisi auki tai kiinni ni aina on jossai hiuksii ja yleenä niitä on kasallinen.Sama jos laitan hiuksia hyvin taakse kn ne on auki ni sill mul on nyrkki täynnä hiuksii...  ja ku nii ettei muil oo pitkii hiuksii ni tien siin kohtaa et ne mun hiuksii...
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

Poissa Sprite

• HAIRahtanut
« Vastaus #361 : 02.04.10 - klo:23:53 »
^ Ekana kiinnittäisin huomiota ruokaan/ravinnon saantiin. Syötkö tarpeeksi monipuolisesti, liian niukkaravinteisen ruuan saanti voi aiheuttaa hiustenlähtöä. Ala juoda säännöllisesti esimerkiksi piimää illalla ennen nukkumaan menoa, puolet kun vetäiset litran tölkistä ennen unia, niin se on hyvä (ennen unia nimenomaan siksi että oikein imeytyy rauhassa kehoon, yöllä aineet jäävät systeemiin paremmin muhimaan).
Sitten vaan normaalia ruokaa päivisin, ei liian yksipuolista ravintoa. Ja kannattaa hommata luontaistuotekaupasta tai apteekista monivitamiinitabletteja tai esim. omega-rasvahappoja sisältäviä ravinnetabletteja (voin suositella Pikasol-merkkistä kalaoöljyvalmistetta). Talvella hyvä olla myös d-vitamiinipurkki ellei d-vitamiinia jo ole jssk monivitamiinipurkissa, jonka omistaa.

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
« Vastaus #362 : 02.04.10 - klo:23:57 »
ok... täytyy kokeilla ku saan nyt ens kaikki stressin aiheuttajat pois alta  :)
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #363 : 07.05.10 - klo:20:44 »
Kirjoittelin tähän ketjuun viime lokakuussa, jolloin hiuksia tuntui lähtevän tolkuton määrä e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Aloitin sitten toisen merkin pilsut marras-lokakuussa ja vieläkin tuntuu, että hiuksia vain lähtee ja lähtee :( Voiko elimistöni olla hormonaalisista muutoksista vielä niin sekaisin, että tämä vaikuttaisi hiustenlähtöön? Onko kenelläkään kokemusta siitä, kuinka kauan hiuksia saattaa lähteä normaalia enemmän hormonaalisten muutosten (esim. e-pillerien lopetus/merkin vaihto) jälkeen? Syön vitamiineja; sinkkiä, e-epaa, monivitamiinia päivittäin joten en usko tämän johtuvan vitamiininpuutoksesta.
Toivon niin kovasti, että tämä hiustenlähtö viimein loppuisi  :'(

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #364 : 07.05.10 - klo:21:39 »
^Jos sulla on matalahormoniset pilsut, ne ei ehkä ainakaan helpota tota hiustenlähtöongelmaa. Mun kaverilla auttoi Diane Novat, jotka kuuluu niihin kaikkein korkeahormonisimpiin. Itteä stressaa toi, ku mies haluis kakaroita, mutta pelkään, että tukka lähtee ja naama alkaa kukkia heti, ku lopetan pilsut. Hormonithan tollasesta menee sekasin, mutta noi korkeahormoniset pilsut vois tasottaa sen nopeemmin, koska vaikuttaa kuitenki enemmän elimistöön ja "pakottaa" ne hormonitasot taas kohdilleen tehokkaammin ku matalahormoniset.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #365 : 11.05.10 - klo:10:50 »
^Varmasti eri pillerimerkillä tilanne voisi tasaantua, mutta koska olen popsinut tätä nykyistä merkkiä vasta 3 kk niin toivon että elimistöni olisi vasta totuttelemassa uusiin hormonipitoisuuksiin ja tilanne rauhoittuisi hetken päästä. Ja jos nyt vaihtaisin TAAS pillereitä niin sittenhän elimistöni menisi taas sekaisin :(
Toisaalta nyt kun mietin niin minulla oli joskus n.5 vuotta sitten hiuksissa jokin reilu kasvuvaihe menossa, kun uutta hiusta pukkasi päänahasta reilusti. Kampaajakin naureskeli kun uusia hiuksia tuli sen verran, ettei meinannut saada hiuksia päänpäältä asettumaan mitenkään kun uudet lyhyet hiukset sojottivat jatkuvasti ylöspäin  ;D Voisiko hiuksissani siis olla jokin uudistusvaihe menossa, kun niitä on nyt syksystä asti lähtenyt...? Hirmu pitkältä ajalta se kyllä kuulostaisi  :-\

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #366 : 11.05.10 - klo:11:31 »
^Hyvin voi olla, et noi irtoavat hiukset on just sitä uutta kasvua, joka on jostai syystä loppunu. Kannattaa varmaa miettiä, minkä takia ne hiukset sillon kasvo noin hyvin, muttei enää. Onko ruokailutottumukset tai elämäntilanne jotenki muuttunu (enemmän stressiä tms)?

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #367 : 11.05.10 - klo:12:55 »
^Stressiä on kyllä viime vuosina ollut varmasti enemmäni kuin silloin joskus nuorempana  ;D Ja muutenkin kiireisempi elämäntyyli, varmaankin kehnommat ruokailutottumukset jne.. Lisäksi olen laihtunut joitakin kiloja muutaman vuoden sisällä. Jotenkin tietysti kaikki vaikuttavat, mutta silti uskon vahvasti suurimpana syynä olevan nuo hormonivaihtelut, kun kehoni on saanut kestää kaikennäköisiä pillerien vaihtelua yms. viime vuoden sisällä ...
Mikä on normaali hiustenlähtö määrä? Laskin yhtenä iltana hiustenpesun jälkeen että harjauksen yhteydessä niitä lähti n. 70-80 ja sitten vielä joitakin kymmeniä tietty päivän aikana harjauksen yhteydessä...
Olen huomannut että hiuksia lähtee aina pesun yhteydessä tuplamäärä. Pesen hiukseni n. joka toinen tai kolmas päivä.
Huoh, on tämä stressaavaa - tosin ei kannattaisi stressata koska pian viimeisetkin hiukset lähtevät pois   ;D

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #368 : 11.05.10 - klo:14:04 »
^Itsekin kuvittelin, että mulla on joku pälvikalju suurin piirtein, kun hiuksia lähti pesussa yhessä vaiheessa vähän enemmän. Mä en kuitenkaan harjaa enkä kampaa hiuksia ollenkaa pesujen väleillä ja kampaan pestessäkin vaan harvapiikkisellä kammalla, kun levitän hoitiksen. Luultavasti sullakaan noi hiukset ei pesujen väleillä pääse sitte irtoamaan ja kaikki, jotka tona aikana on irrotakseen irtooki sitte pesussa ja se määrä voi vaikuttaa hurjalta, vaikkei sitä oliskaa. Jos sulta lähtee esim. 70 hiusta ja peset joka toinen tai kolmas päivä, ei toi tee ku n. 30 hiusta päivässä! Ihan normaali määrä siis.

Poissa Tuikku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #369 : 13.05.10 - klo:21:34 »
Kevätperhonen: minulla lähti aikanaan melko kasa hiuksia (n. kolmasosa) juuri pillereiden lopettamisen jälkeen eivätkä ne koskaan tulleet takaisin. Olen sen jälkeen kärsinyt ohenevasta tukasta (hitaasti mutta vääjämättömästi) vuosikausia.
Olen taipuvainen uskomaan että pillereiden lopetus samoin kuin raskauden jälkeinen aikakin aiheuttaa joillakin naisilla sellaisia hormonaalisia muutoksia jotka vaikuttavat hiusten ohenemiseen. Voisi hyvin kuvitella että tällä on jotain tekemistä miesten vastaavan androtyyppisen kaljuuntumisen kanssa (eli hiusnystyt reagoivat hormoneihin ja surkastuvat). Jostain syytä "naistyyppistä" kaljuuntumista ei olla tutkittu yhtä paljon kuin miestyyppistä (vaikka ilmeisesti kysesssä hyvin samankaltainen prosessi).
Ravintoaineilla on harvoin mitään tekemistä todellisen hiustenlähtöongelman kanssa (sinkki voi kyllä vaikuttaa ihan oikeasti!). 
Todelliseen hiustenlähtöön ovat jotkut  saaneet apua esim spiresiksestä tai rocainesta. Markettihiusvahvistajat jättäisin omaan arvoonsa jos hiusten hukka on ihan todellista.

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #370 : 15.06.10 - klo:21:12 »
Vihdoin ja viimein voin todeta, että hiustenlähtö on rauhoittunut!  Enää ei hiustenpesun yhteydessä lähde läheskään niin paljoa hiuksia kuin mitä muutama kuukausi sitten lähti.   :D  Olen jatkanut vitamiinien syöntiä ja käytössäni on mm. sekä E-epa, sinkki, c-vitamiini ja b-vitamiini. Uskon kuitenkin että hiustenlähdön vähentymisen merkittävin syy ovat hormonit, luulen niiden vähitellen tasoittuneen e-pillerimuutosten jälkeen. Jipii!  :l

Poissa eslyn

• Haiven
  • *
« Vastaus #371 : 18.06.10 - klo:12:40 »
Täytyypä jälleen tulla masistelemaan tänne hiustenlähdöstä.

Mulla alkoi tämä sulkasato kun aloitin pillerit muutamia vuosia sitten tai ainakin luulen, että se on pääsyy tähän. Pillereiden aloittamisen jälkeen tukkaa on nimittäin lähtenyt enemmän tai vähemmän (tällä hetkellä taas enemmän). Nyt olen ollut ilman pillereita noin puolisen vuotta eikä tukan lähdölle loppua tunnu näkyvän eli en sitten tiedä ovatko nuo pillerit sittenkään se syypää. Ennen niin ihanan paksut hiukset on muisto vain ja kokoajan tuntuu, että takaraivossa suurinpiirtein päänahka paistaa ja hiukset on muutenkin ihan järkyttävässä kunnossa vaikka kuinka niitä yritän hoitaa.

Ei vaan voi käsittää. Elämäntavat eivät ole muuttuneet mitenkään merkittävästi (paitsi että nykyään syön korkeintaan terveellisemmin ja panostan hiusten hoitoon) näiden vuosien aikana eikä stressiäkään sen enempää ole ollut. Biotiinia oon napsinu ties kuinka kauan, lisäksi MSM:ää, sinkkiä, d-vitamiinia, piihappogeeliä jne..

Järkihän tässä lähtee. Haluan mun hiukset takasi.
1c F ii

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #372 : 18.06.10 - klo:15:03 »
^ Yksi mahdollinen ja ehkä yleinenkin syy selittämättömään hiustenlähtöön on kehon happamoituminen. Valtaosa ihmisistä on enemmän tai vähemmän siellä happaman puolella, sillä ns. normaali ruokavalio aiheuttaa suuren happokuorman. Oma kahden vuoden ajan kestänyt hiustenlähtöni loppui täysin vasta sitten , kun aloin käyttää emäksöivää Pascoe-jauhetta kahdesti tai kolmestikin päivässä ja vähensin voimakkaasti happamoittavan juuston syöntiä. Pascoe-jauhe on riittoisaa ja  maksaa vähän yli 20 euroa. Paketissa on mukana pH-liuskat, joilla voi mitata virtsan pH:n. (Vinkki: liuskat voi repiä kahtia, niin ne riittävät kauan.) Jauhe käy myös jalkakylpyihin, kasvojen puhdistukseen puhdistusaineeseen lisättynä ja hampaiden värjäymien poistoon (tämä viimeinen vain muutaman kerran viikossa). Emäksöitymisen edetessä on unentarpeeni vähentynyt, virtsikset loppuneet, ihon väri parantunut ja yleinen virkeystaso noussut. Googletapa eslyn "happo-emästasapaino", niin löydät paljon tietoa asiasta. Oho, taas meni OT:ksi... :3
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #373 : 18.06.10 - klo:17:23 »
Minä suosittelisin sitä E-vitamiinia hiustenlähtöön. E-vitamiini on naisten vitamiini, se auttaa hormonaalisiin häiriöihin; kuukautishäiriöihin ja hormonaaliseen akneen. Jos hiustenlähtö on hormonaalista, E-vitamiini voi auttaa.

Pillereissä kun on se vika, että nehän pysäyttää naisen luonnollisen hormonitoiminnan.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa eslyn

• Haiven
  • *
« Vastaus #374 : 18.06.10 - klo:21:49 »
Kiitos juuriska ja EllaBella vinkeistä! :) Täytyypä kokeilla tuota Pascoeta sekä E-vitamiinia. Ehkä tällä mun liruletillä on vielä toivoa.
1c F ii