Uih, tämä onkin sitten mun ensimmäinen viesti forumille.. Kuvaavaa,että se on juuri tähän aiheeseen.
Mulla on ollut kans reippaasti yli 2 kk aika massiivista hiustenlähtöä (yli 200/pvä, pesupäivänä enemmänkin), haituvat varisivat kuin kuivuneet lehdet pitkin huushollia. Hiusten laatukin muuttui silloin kun lähtö alkoi tosi omituisesti,pehkosta tuli takkuinen ja rispaantunut. Huomasin myös hilsettä ja päänahka kutisi tosi paljon, joten päätin aloittaa heti hoidon tätä ilmiötä vastaan, luulenkin että pohjimmiltaan syinä ovat olleet laihdutus ja pitkään jatkunut vaikeahko stressi. Söin myös e-pillereitä ja huomasin että aina taukoviikolla hiustenlaatu parantui selvästi. En tiedä, onko tässä mitään järkeä tai onko se mahdollista, mutta lopetin e-pillerit siihen, kun sivuvaikutukset alkoi muutenkin olla aika mittavat, esim. migreeni pahentui ihan mielettömästi.
Hiustenlähtö (koputan puuta!) näyttäisi nyt kivasti rauhoittuneen, vaikka lähteehän niitä vielä jonkin verran, eikä se ole ihan täysin tyrehtynyt. Mutta huomaan,että uusiakin haivenia kasvaa kasvuston seasta. Onhan tämä kuontalo tosiaan keventynyt aika paljon ja se tuntuu kieltämättä inhalta. Kyseessä saattoi olla myös ihan luonnolliseen kasvukauteen liittyvä ilmiö, koska edellisestä sulkasadosta on kuitenkin aikalailla aikaa. Vaihdoin sittemmin shampoon, käytin hilseeseen nizoralia, (joka auttoi!) ja lisäsin varastoihini myös sim system climbazolea, sen 1:sen. Lisäksi aloitin vitamiinikuurin, koska ruokavalio oli tosiaan ollut pitkän aikaa yksipuolinen ja olin varma,etten ollut saanut kaikkia tarvittavia vitamiineja. Aloitin myös biotiinin ja syön sinkkiä sekä kalaöljykapseleita, joissa on e-vitamiinia.
En tiedä, mikä näitä on varsinaisesti auttanut, ainakin yleiskuntoon selkeästi vitamiineilla on ollut positiivinen vaikutus, koska vaikka kaikki muut köhivät flunssaa ympärillä, itse en ole sitä saanut,

Lisäksi pillerien lopettaminen on vaikuttanut olennaisesti iloisuuden lisääntymiseen ja mieliala on muutenkin paljon valoisampi, mikä taas auttaa jo yleiseenkin hyvinvointiin.
Tsemppiä kaikille saman vaivan kanssa oireileville, tiedän, miltä tuntuu, kun hiukset ohenee niin, ettei niitä voi enää pitää auki, ja päälaki paistaa..