Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 508998 kertaa)

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #375 : 25.06.10 - klo:01:15 »
Miten tuota E-vitamiinia tohtii syödä, kun sehän on rasvaliukoinen? Siis että ylimääräinen ei tule C-vitamiinin tapaan pois eikä sen kanssa ole yliannostuksen vaaraa.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #376 : 25.06.10 - klo:07:58 »
^ E-vitamiini on ihmiselle välttämätöntä. Eihän sitä tarvitse liikaa syödä, vaan ottaa päivittäin tarvittavan määrän purkin ohjeen mukaan.  ;)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #377 : 25.06.10 - klo:11:31 »
Jos aloittaa vitamiinilla johonkin häiriöön syömisen, on aloitusannos aina kahden/kolmen kuukauden aikana tupla/triplamäärä.
Sen jälkeen annostus lasketaan normaaliksi.

Itse pidän aina taukoa vitamiineista kuukauden tai pari välillä ja otan enintään sen Multivitamiinin.  Itse en saa tarvittavia vitamiineja ravinnosta, koska syömisrituaalini saattaa olla aika omituinen.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #378 : 23.09.10 - klo:23:33 »
Kesällä kirjoitin että hiustenlähtöni vihdoin rauhoittui, mutta nyt jälleen hiuksia on lähtenyt mielestäni normaalia enemmän. Voisiko syksyn tulolla olla jotain vaikutusta, että hiuksia lähtisi enemmän kuin kesällä? Syön säännöllisesti E-Epaa, b-vitamiineja ja nyt aloitin kalkkitabujen syömisen vähäisen maidon käytön takia. Joten vitamiinipuutosta en ainakaan uskalla epäillä. En jaksa vielä huolestua tuosta sulkakadosta, mutta täytyy tarkkailla tilannetta...  :-\ 

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #379 : 27.09.10 - klo:23:14 »
Täällä kanssa tuntuu että hiuksia irtoaa ihan liikaa... Tiedä häntä sitten olisko syynä epäsäännölliset elämäntavat ja vähän huono ruokaileminen..? Täytyy varmaan muutenkin harkita jotain monivitamiinia kun on koko ajan niin väsynyt ja nuutunut olo, jos se johtuu vaikka vitamiinien puutteesta. Ehkä hiuksetkin alkais pysyä taas päässä?  ::)
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #380 : 05.10.10 - klo:10:26 »
Aargh, sulkasato! Tuntuu, että pisintä tukkaa irtoaa kourakaupalla. Edellisestä vastaavasta vaiheesta on aikaa ehkä 4-5 vuotta, joten vaikuttaa ihan normaalilta tietynpituisen hiuksen elinkaaren päättymiseltä. No, jos tukkatilanne käy oikein kurjaksi, ei ole mikään katastrofi palata esim. vyötäröpituuteen.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #381 : 05.10.10 - klo:17:19 »
Mullakin tuntuu hiukset varisevan. :( Harja pitää "tyhjentää" karvoista melkeinpä päivittäin! AAARGH en kestä! Elintapojen pitäisi olla ok, biotiinia tulee syötyä. Vähän stressaa ja ruokavaliossa ei ehkä ole tarpeeksi proteiineja. Voikohan johtua siitä vai olenkohan saavuttanut maksimipituuden... :/
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 28.10.10 - klo:20:11 »
Mulla lähti hiuksia ihan urakalla keväällä ja vielä kesälläkin. Tukka alkoi tuntuakin ohuemmalta :( Syksyä kohti hiusten lähtö onneksi vähentyi ja tuntuu, että niitä ei ole enää aikoihin lähtenyt oikeastaan yhtään! Edes hiuksia pestessä ei lähde yhtään tukkaa  :o Ja nyt parin kuukauden sisällä tyvestä on kasvanut uutta tukkaa tiuhaan tahtiin; nyt on 2-4cm pituista lyhyttä hiusta näkyvissä aika runsaasti. Mulla taisi olla karvanlähtökausi...
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Polly

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #383 : 16.11.10 - klo:02:14 »
Multa lähti yli puolet tukasta kun laihdutin parikyt kiloa tuossa 2v sitte. Tukka kyllä kasvaa takaisin kovaa vauhtia, mutta tällä hetkellä sitä ei todellakaan voi pitää auki eikä edes ponnarilla, niin vähän sitä on. Kaikista eniten on ihmetyttänyt se, että tukanlaatu on muuttunut hamppuiseksi ja mikään ei siihen auta. Onko mitään mahiksia saada tuuheampi tukka jollain tigillä vai pitääkö sitä vaan odotella?

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 16.11.10 - klo:08:56 »
Mulla on ollut todella dramaattinen hiustenlähtö kohta kolmen kuukauden ajan. Tuskin huijaan, jos väitän hiuksistani lähteneen ainakin 40 %. Parin viikon välein on pitänyt puhdistaa vessan viemäri ja joka hiustenpesun jälkeen suihkun viemäri. Ei paljoa enää puutu, että päälaki paistaa  ::) Poninhäntäni on kutistunut liruksi! Onneksi uusia hiuksia näyttäisi kasvavan, pää on täynnä sellaista pientä "pätkää".
« Viimeksi muokattu: 16.11.10 - klo:11:07 kirjoittanut Manna »
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #385 : 16.11.10 - klo:10:46 »
Mullakin lähtee normaalia enemmän hiuksia ja ovat tosiaan näitä pisimpiä ja lähtevät ihan juurineen. Varmaan ihan luonnollinen tapahtuma, mutta olen silti hädissäni hankkinut Piimaxia ja tilasin myös Dermoshopin Vivante-ravintolisää. Myös E-vitamiinia aloin napsimaan.  ::) 

namu

• Vieras
« Vastaus #386 : 16.11.10 - klo:11:24 »
Uih, tämä onkin sitten mun ensimmäinen viesti forumille.. Kuvaavaa,että se on juuri tähän aiheeseen.
Mulla on ollut kans reippaasti yli 2 kk aika massiivista hiustenlähtöä (yli 200/pvä, pesupäivänä enemmänkin), haituvat varisivat kuin kuivuneet lehdet pitkin huushollia. Hiusten laatukin muuttui silloin kun lähtö alkoi tosi omituisesti,pehkosta tuli takkuinen ja rispaantunut. Huomasin myös hilsettä ja päänahka kutisi tosi paljon, joten päätin aloittaa heti hoidon tätä ilmiötä vastaan, luulenkin että pohjimmiltaan syinä ovat olleet laihdutus ja pitkään jatkunut vaikeahko stressi. Söin myös e-pillereitä ja huomasin että aina taukoviikolla hiustenlaatu parantui selvästi. En tiedä, onko tässä mitään järkeä tai onko se mahdollista, mutta lopetin e-pillerit siihen, kun sivuvaikutukset alkoi muutenkin olla aika mittavat, esim. migreeni pahentui ihan mielettömästi.

Hiustenlähtö (koputan puuta!) näyttäisi nyt kivasti rauhoittuneen, vaikka lähteehän niitä vielä jonkin verran, eikä se ole ihan täysin tyrehtynyt. Mutta huomaan,että uusiakin haivenia kasvaa kasvuston seasta. Onhan tämä kuontalo tosiaan keventynyt aika paljon ja se tuntuu kieltämättä inhalta. Kyseessä saattoi olla myös ihan luonnolliseen kasvukauteen liittyvä ilmiö, koska edellisestä sulkasadosta on kuitenkin aikalailla aikaa. Vaihdoin sittemmin shampoon, käytin hilseeseen nizoralia, (joka auttoi!) ja lisäsin varastoihini myös sim system climbazolea, sen 1:sen. Lisäksi aloitin vitamiinikuurin, koska ruokavalio oli tosiaan ollut pitkän aikaa yksipuolinen ja olin varma,etten ollut saanut kaikkia tarvittavia vitamiineja. Aloitin myös biotiinin ja syön sinkkiä sekä kalaöljykapseleita, joissa on e-vitamiinia.

En tiedä, mikä näitä on varsinaisesti auttanut, ainakin yleiskuntoon selkeästi vitamiineilla on ollut positiivinen vaikutus, koska vaikka kaikki muut köhivät flunssaa ympärillä, itse en ole sitä saanut,  :) Lisäksi pillerien lopettaminen on vaikuttanut olennaisesti iloisuuden lisääntymiseen ja mieliala on muutenkin paljon valoisampi, mikä taas auttaa jo yleiseenkin hyvinvointiin.

Tsemppiä kaikille saman vaivan kanssa oireileville, tiedän, miltä tuntuu, kun hiukset ohenee niin, ettei niitä voi enää pitää auki, ja päälaki paistaa..

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #387 : 16.11.10 - klo:12:07 »
Täällä myös viemärit tukossa hiustenlähdön takia. Lavuaari peittyy hiuskerrokseen varsinkin suihkun jälkeen kun harvalla kammalla selvittää hiuksia. Ripsissä kans käy kato ja syynä tälle kaikelle on todennäköisesti syksy, raskaus, joidenkin vitamiinien puute(suupielet aukes tällä viikolla) sekä stressi.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #388 : 18.11.10 - klo:16:43 »
Minulla on ollut hiustenlähtöä jo 2,5 vuoden ajan, milloin enemmän ja milloin vähän vähemmän. Välillä tuntui että joku yksittäinen ravintoaine auttoi ja sitten se taas alkoi. Viimeiset pari kuukautta on ollut kaikkein pahinta aikaa ja aloin jo olla ihan epätoivoinen, sillä päänahka alkaa oikeasti jo pilkottaa.

Törmäsin sitten viime viikolla netissä sellaiseen asiaan, että monet ovat saaneet hiustenlähdön loppumaan ja uuden kasvun alkamaan emuöljyllä. Tilasin sitä iHerbistä ja päätin kokeilla pakettia odotellessani mitä jojobaöljy + aromaterapeuttinen rosmariiniöljy tekisivät. Kuuri menee niin, että päänahkaan hierotaan illalla öljyä (oliiviöljykin käy), annetaan sen vaikuttaa yön yli ja aamulla sitten pestään pois. Tätä jatketaan kahdeksana iltana peräkkäin ja jatkossa harvemmin. Jo heti parin päivän kuluttua huomasi että kuuri alkoi vaikuttaa, sillä hiuksia lähti kerta kerralla pesussa vähemmän. Ennen öljykuuria lähti ainakin 200 hiusta joka pesun yhteydessä, ja tänä aamuna (6.päivä kuuria) alle 10! En ymmärrä miten tämä on mahdollista, kun irtoavien hiustenhan on pitänyt sanoa sopimuksensa irti jo paljon aikaisemmin.

Aika näyttää miten jatkossa käy ja alkaako päähän kasvaa uutta karvaa pudonneitten tilalle, mutta jaksan kyllä taas olla toiveikas. :D
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

namu

• Vieras
« Vastaus #389 : 18.11.10 - klo:18:32 »
Tuon oliiviöljyn laittamista täytyy kokeilla!

Yksi toinen tosi hyvä vinkki on muuten ollut päänahan jumppa. Tämä varmaan kuulostaa ihan hassulta.. Olen lueskellut nyt myös kv.hiustenlähtö-sivustoja ja tosi hyvän keino (näitä tekniikoita on ilmeisesti monia) hiustenlähtöön, sellaiseen androgeeniseen,mutta myös ihan telogen effluviumiin on ollut kasvojen alueen ja päänahan liikuttelu, ikään kuin antaisi "aallon" mennä päänahan läpi etuosasta takaosaan, ja toistaa tätä useamman kerran peräkkäin, joka päivä. Itse olen huomannut päänahan venyttelyn tuntuvan kireyden vähentymisenä ja teen tätä paljon. Vaikutukset näkynee sitten joskus myöhemmin, mutta ainakin päänahan verenkiertoa tällä voi tehostaa kivasti. Enää mulla ei muuten satu edes "hiuksiin" tai päänahkaan. Eräässä kohdassa neuvottiin myös tuon "aallottelun" lisäksi ihan kulmakarvojen nostelua ylös ja alas, joskin tuosta alas laskemisesta joku oli ottanut esille ryppyjen ilmestymisen.. Mutta ylös nostelen usein niin,että se tuntuu ihan koko päänahassa.