Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 528562 kertaa)

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #390 : 18.11.10 - klo:18:52 »
Unohdin  sanoa että öljyä pitäisi ohjeen mukaan lämmittää hieman. Itse en sitä tehnyt, mutta jojobaöljy onkin ohutta ja notkeaa - toisin kuin oliiviöljy.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
« Vastaus #391 : 21.11.10 - klo:17:25 »
Miten on mahdollista että hiuksia lähtee saunan ja suihkun jälkeen melkeimpä nyrkillinen?

Aina kun käyn suihkussa tai saunassa niin aina vedän yleensä käden kanssa hiukset ja ennen kuin kuivatan pyyhkeen kanssa. Ja aina saan putsata käden kauheasta kasata hiuksia. Joskus nuorempana minulla oli paksut ja tuuheat  hiukset  ja nykyään tuntuu tuon hiustenlähdön vuoksi että ne ohenevat päivä päivältä enemmän ja kohta olisin kalju.
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 21.11.10 - klo:22:47 »
Kuulostaa hyvältä juuriska, kerrohan sitten miten käy emuöljyn kanssa! :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #393 : 22.11.10 - klo:00:08 »
Miten on mahdollista että hiuksia lähtee saunan ja suihkun jälkeen melkeimpä nyrkillinen?

Tota mäkin olen ihmetellyt. Ennen suihkua harjaan tukan ja harja on täynnä hiuksia. Sitten vielä suihkussakin jää kädet täyteen ja viemärin saa putsata joka kerta. Tällasta tää on ollut jo useamman vuoden. Ihme kyllä ohentumista ei ole tapahtunut niin paljon kun voisi kuvitella.
Pahin kato kävi jo 10 vuotta sitten roaccutan-kuurin seurauksena ja niitä tuhoja suren vieläkin.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #394 : 22.11.10 - klo:15:24 »
Kuulostaa hyvältä juuriska, kerrohan sitten miten käy emuöljyn kanssa! :)
Juu, kerron kyllä. :) Emuöljyn teho perustuu siihen, että se pystyy imeytymään syvälle ihoon paremmin kuin mikään muu öljy. Jos siihen sekoittaa jotain eteeristä öljyä, niin emuöljy toimii sen toisen öljyn tehoaineiden kuljettajana.

Ostin eilen vielä intialaista Amla-hiusöljyäkin tämän blogin http://katilin.blogspot.com/2008/06/hiukset-ovat-tulleet-takaisin.html  perusteella. Amla-öljyssä on aika vahva tuoksu, joten se ei ole niin miellyttävää käyttää kuin jojobaöljy. Hiustenpesun jälkeen tukka tuoksuu kyllä hyvältä. Amla-öljy veltostuttaa jonkun verran hiuksiani, mitä taas jojoba ei tee. Emuöljyssä ei tunnu olevan mitään tuoksua. Aion tilata iHerbistä myskisalviaöljyä (clary sage) sekä bergamottiöljyä emuöljyn kanssa päähän laitettavaksi. Näillä pitäisi olla hyvä vaikutus hiustenlähtöongelmissa. Myskisalvia sopii varsinkin tällaisille...kröhöm...täti-ikäisille. :3

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #395 : 22.11.10 - klo:22:09 »

Tota mäkin olen ihmetellyt. Ennen suihkua harjaan tukan ja harja on täynnä hiuksia. Sitten vielä suihkussakin jää kädet täyteen ja viemärin saa putsata joka kerta. Tällasta tää on ollut jo useamman vuoden. Ihme kyllä ohentumista ei ole tapahtunut niin paljon kun voisi kuvitella.
Pahin kato kävi jo 10 vuotta sitten roaccutan-kuurin seurauksena ja niitä tuhoja suren vieläkin.

Sama täällä, tuota olen ihmetellyt itsekin. Joka kerta ennen pesua harjaan hiukset ja niitä lähtee älyttömästi. Pesun aikanakin tukkaa lähtee pari isoa tuppoa, ja vielä saa lattiakaivon tyhjentää joka kerta. Rasittavaa, tukka ohenee selvästi :(  mikä avuksi?

Toimiiko tuo (oliivi)öljykuuri vaikkei pesisi sitä pois joka aamu? Jättäisi öljyn vaikuttamaan vaikka pariksi päiväksi :D

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #396 : 23.11.10 - klo:07:53 »
^ En tiedä onko pitemmästä ajasta vastaavaa hyötyä ja tukka on kyllä öljyttynä aika hurjan näköinen! :D

Väliaikatiedotus emuöljystä: Laitoin viime yöksi päähän emuöljy-jojobaöljysekoituksen ja se peseytyi aamulla yhdelllä vaahdotuksella pois, vaikka emuöljy onkin aika paksua. Laitoin emuöljyä myös kasvoihin ja se teki ihon uskomattoman ihanan tuntuiseksi. Hiustenlähtö on edelleen todella vähäistä.

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #397 : 23.11.10 - klo:10:32 »
Saunahan ei ole kovin hyväksi hiuksille ylipäätänsä.. tai näin ainakin olen kuullut sanottavan. Toisaalta kyllä varmasti verenkiertoa lisää, mikä voisi olla hyväksi päällekin. Onko muilla sauna-asiasta mielipiteitä?
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa Selena

• HAIRahtanut
« Vastaus #398 : 23.11.10 - klo:20:06 »
Kiinnostavia juuriskan kokemukset öljyhoidoista! Itse vaan pohdin tuon emuöljyn eettisyyttä: tapetaankohan niitä emuja nykyään jo enemmän öljyn kuin paistin vuoksi ???. Kiinnostaisi kyllä kokeilla! Ai juu, ja nukkuessanne öljyt päässä, suojaatteko tyynyn jotenkin erityisesti?

Mulla oli voimakas hiustenlähtökausi heinäkuusta lokakuun loppuun. Fiilis alkoi olla jo melkoisen epätoivoinen, mutta niin vaan tilanne onneksi kuitenkin on nyt jo aivan normalisoitunut. Pestessä lähtee hiuksia ehkä parikymmentä, päivän mittaan vielä ehkä toiset 20-30, mutta missään suurissa määrissä ei liikuta enää, onneksi. Syynä olivat varmaan stressi ja ehkä myös paljon hiuksia tuli kerralla elinkaarensa loppuun, koska yhtä voimakas sulkasato mulla oli viimeksi 2004. Mitään sen ihmeempää en tehnyt, kuin napsinut monivitamiineja, rautaa ja piihappoa, ja elämäntilanteen muututtua stressi väheni aika paljon. Tämä siis vain toivoksi niille, joilla jää se kourallinen hiuksia käteen suihkun jälkeen: niin oli myös mulla, mutta onneksi tilanne tosiaan palasi normaaliksi ajan kanssa :).

Ai juu, stressin sanotaan olevan todellinen vitamiini- ja hivenainesyöppö, kuten myös e-pillereiden. Pitäisiköhän siis stressaantuneiden e-pillereiden syöjien tankata lisäravinteita oikein olan takaa?
Make it a great day

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #399 : 23.11.10 - klo:20:20 »
Kun tossa mainostin että ohentunut ei sentään ole pahemmin, niin tajusin just, että ponihäntä mahtuu samankokoisesta aukosta kun lyijykynä.  :# Että se niistä harhaluuloista.  :'( 

Mistä juuriska ostit tuota amla öljyä ja mihin hintaan? Entä jojoban ja rosmariinin?
« Viimeksi muokattu: 25.11.10 - klo:19:10 kirjoittanut bast »

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 05.12.10 - klo:20:03 »
Mä olen nyt käyttänyt amla-öljyä pari viikkoa. Ostin dabur-merkkistä (5,90 €/200 ml) Hakaniemen metroasemalla olevasta etnisestä liikkeestä ja arveluutti ensin kun siinä onkin 40 % mineraaliöljyä. Kokeilin silti ja äsken huomasin suihkussa käydessäni että tukkaa irtosi huomattavasti vähemmän! :) Siis paljon lähtee edelleen, mutta ei ollenkaan niin pelottavia määriä kun ennen.
En ole antanut vaikuttaa yön yli, kun tykkään pestä tukan illalla, enkä käyttänyt joka päivä. Joka toinen tai kolmas päivä olen hieronut aineen päähän iltapäivällä ja pessyt pois ennen nukkumaan menoa. Vaikutusaika on ollut siis 2-6 tuntia.

Täytyy kokeilla seuraavaksi tuota jojobaa, kunhan saan ostettua. Tuo amla nimittäin haisee aika vahvalle.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #401 : 05.12.10 - klo:20:27 »
^ Huomasin vasta nyt kysymyksesi noista öljyistä. :) Amlaa ostin Maharaja-kaupasta Hesan Hämeentieltä (n.5€) ja ekat jojobat ja rosmariinit Life-liikkeestä. Ison pullon jojobaa ja lisäksi myskisalviaa tilasin sitten iHerbistä. Vielä on sinappi- ja jasmiiniöljyt kokeilematta; ostin nekin sieltä Maharajasta (á 2€/pullo). Risiiniöljy on kuulemma myös erittäin hyvää päänahan ja ihon hoitoon, mutta aika vaikeasti hiuksista peseytyvää. Käytän öljyjen lisäksi laserkampaa joka toinen päivä. Tänään huomasin ekan kerran lyhyitä uusia hiuksia jakauksen kohdalla.  ;D

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #402 : 05.12.10 - klo:23:47 »
^ Risiiniöljyä mulla onkin kun olen käyttänyt sitä ripsiin. Ehkä sitä voisi laittaa päähän jos sekoittaisi johonkin kevyempään öljyyn. Olen joskus laittanut sitä hoitoainemuhitus-seokseen, mutta paljoa ei tosiaan uskalla kun muuten peseminen käy hankalaksi.
Ihanaa että oikeasti näinkin yksinkertainen konsti tehoaa!  :D

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #403 : 06.12.10 - klo:09:06 »
^ Kiva kuulla että olet saanut apua. Tiedän miten kamalaa se on, kun aina vaan joutuu keräämään hiuskasoja kylppärin lattialta. Siitä tulee varsinainen noidankehä, kun asia stressaa ja stressi sitten vielä pahentaa hiustenlähtöä.

Öljyn käytön lisäksi olen päivittäin hieronut päänahkaa ja luulisi senkin vaikuttavan päänahan kuntoon ja verenkiertoon. Laserkampa (Velform) oli sellainen paniikkiostos, kun hiustenlähtö yhtäkkiä kiihtyi entisestään. Surffailin netissä ja etsiskelin siitä  käyttäjäkokemuksia ennen ostopäätöstä. Ikinähän ei voi tietää ovatko kehujat aitoja käyttäjiä vai markkinamiehiä, mutta kyllä mulle jäi sellainen käsitys, että osalle käyttäjistä se on tuonut apua ja nimenomaan käynnistänyt uusien hiusten kasvun. Sen käyttö on helppoa eikä rasita kuin hankittaessa kukkaroa, mutta mitäpä sitä ei olisi valmis maksamaan, että hiukset pysyvät päässä!

Yksi tosi hyvä konsti paljastuvan päänahan peittämiseen on Toppik-hiustuuhenne. Sillä peittyy kätevästi myös juurikasvu jakauksen kohdalta. Eräs ystäväkin kysyi minulta, että mitenkäs mun tukka on nykyään niin paljon tuuheamman näköinen kuin ennen (siis ennen kuin hiuksia alkoi edes lähteä!)? :D

naikkonen

• Vieras
Äkillinen hiustenlähtö, mikä voi olla syynä? :(
« Vastaus #404 : 15.12.10 - klo:04:08 »
Hei kaikille!

Ajattelin nyt epätoivoissani tänne kirjoittaa, jos jollain olisi tarjota neuvoa mulle. Olen 27-vuotias nainen. Mulla on aina ollut todella runsaat hiukset, luonnonkiharat (kuivat tietysti), mutta tosi, tosi paksut. Nyt ihan kuukauden parin sisään hiuksia on alkanut lähteä tosi paljon, huomaan selvästi hiusten ohentuneen ja myös eräs kaverikin asiasta huomautti. Olen tutkaillut päänahkaa peilin avulla ja mitään kaljuja plänttejä en siellä näe, joten harvenevat ilmeisesti aika tasaisesti. Ehkä ohimoiden yläpuolelta ovat näkyvästi harvenneet, mutta vaikea sanoa onko siinä ollut aina ohuemmat hiukset ja kiinnitänkö nyt vaan asiaan vasta huomiota.

Hiuksia lähtee pestessä pieninä tuppoina: kun hiuksia huuhdellessa haron kädellä hiuksia, koko käsi on hiusten peitossa. Samoin kammatessa tukkaa lähtee. Ja nyt ei ole kyse katkenneista hiuksia (pelkästään), vaan niissä irroneissa hiuksissa on juuri mukana :( Eli ihan koko hius lähtee irti. Kilpirauhaskoe otettiin, koska on ollut myös väsymystä yms., mutta se oli ihan normaali. Hemoglobiini otettiin joskus muutama kuukausi sitten ja se oli 120 eli rajamailla, nyt olen rautaa syönyt reilun kuukauden. Samoin käytössä on raudan lisäksi monivitamiinipore, Möller Tupla, Piimax Pro-Vita (pitäisi olla nimenomaan hiusten ja ihon hyvinvointiin). Mitään lääkkeitä ei ole säännöllisessä käytössä noiden vitamiinien lisäksi.

Voin sanoa, että tämä hiustenlähtö alkoi aikalailla yht'äkkiä. En ymmärrä mistä tällainen voi johtua :( Koko syksy on ollut minulla kylläkin todella stressaava ja tuntuu, että olen jatkuvasti äärirajoilla jaksamisen kanssa. Mutta voiko stressi todella aiheuttaa ihan näkyvää hiustenlähtöä? Ironista on se, että olen aina tuskaillut hiusteni kanssa, koska tukkaa on ollut niin paljon, että se ei ole pysynyt mitenkään aisoissa. Ja usein ohuthiuksisille kavereille vitsaillut, että voin omistani antaa puolet pois jne. No nyt ne sitten irtoaa :( Sinänsä hyvä, että tukka on ollut paksu, koska tästä tukasta riittää irtoilemista. Mutta tämä ahdistaa ihan pirusti, pelkään oikeasti kaljuunnunko lopulta :(

Onko täällä joku, jolla on lähtenyt tosi paljon hiuksia, korjaantuiko tilanne itsestään vai paljastuiko taustalta joku sairaus? Mulla tosiaan se kilpirauhasjuttu suljettu pois. Hiuspohja on koko ikäni ollut melko hilseilevä ja ajoittain tosi kutisevakin yms.. Ehkä olisi aiheellista käydä ihotautilääkärillä :(