Hei kaikille!
Ajattelin nyt epätoivoissani tänne kirjoittaa, jos jollain olisi tarjota neuvoa mulle. Olen 27-vuotias nainen. Mulla on aina ollut todella runsaat hiukset, luonnonkiharat (kuivat tietysti), mutta tosi, tosi paksut. Nyt ihan kuukauden parin sisään hiuksia on alkanut lähteä tosi paljon, huomaan selvästi hiusten ohentuneen ja myös eräs kaverikin asiasta huomautti. Olen tutkaillut päänahkaa peilin avulla ja mitään kaljuja plänttejä en siellä näe, joten harvenevat ilmeisesti aika tasaisesti. Ehkä ohimoiden yläpuolelta ovat näkyvästi harvenneet, mutta vaikea sanoa onko siinä ollut aina ohuemmat hiukset ja kiinnitänkö nyt vaan asiaan vasta huomiota.
Hiuksia lähtee pestessä pieninä tuppoina: kun hiuksia huuhdellessa haron kädellä hiuksia, koko käsi on hiusten peitossa. Samoin kammatessa tukkaa lähtee. Ja nyt ei ole kyse katkenneista hiuksia (pelkästään), vaan niissä irroneissa hiuksissa on juuri mukana

Eli ihan koko hius lähtee irti. Kilpirauhaskoe otettiin, koska on ollut myös väsymystä yms., mutta se oli ihan normaali. Hemoglobiini otettiin joskus muutama kuukausi sitten ja se oli 120 eli rajamailla, nyt olen rautaa syönyt reilun kuukauden. Samoin käytössä on raudan lisäksi monivitamiinipore, Möller Tupla, Piimax Pro-Vita (pitäisi olla nimenomaan hiusten ja ihon hyvinvointiin). Mitään lääkkeitä ei ole säännöllisessä käytössä noiden vitamiinien lisäksi.
Voin sanoa, että tämä hiustenlähtö alkoi aikalailla yht'äkkiä. En ymmärrä mistä tällainen voi johtua

Koko syksy on ollut minulla kylläkin todella stressaava ja tuntuu, että olen jatkuvasti äärirajoilla jaksamisen kanssa. Mutta voiko stressi todella aiheuttaa ihan näkyvää hiustenlähtöä? Ironista on se, että olen aina tuskaillut hiusteni kanssa, koska tukkaa on ollut niin paljon, että se ei ole pysynyt mitenkään aisoissa. Ja usein ohuthiuksisille kavereille vitsaillut, että voin omistani antaa puolet pois jne. No nyt ne sitten irtoaa

Sinänsä hyvä, että tukka on ollut paksu, koska tästä tukasta riittää irtoilemista. Mutta tämä ahdistaa ihan pirusti, pelkään oikeasti kaljuunnunko lopulta
Onko täällä joku, jolla on lähtenyt tosi paljon hiuksia, korjaantuiko tilanne itsestään vai paljastuiko taustalta joku sairaus? Mulla tosiaan se kilpirauhasjuttu suljettu pois. Hiuspohja on koko ikäni ollut melko hilseilevä ja ajoittain tosi kutisevakin yms.. Ehkä olisi aiheellista käydä ihotautilääkärillä