Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 508973 kertaa)

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #420 : 09.01.11 - klo:19:30 »
Lainaus
onko väliä miten munansa syö: keitettynä vai paistettuna?
On sillä munan rasvahappojen kannalta. Parasta olisi syödä se raakana tai löysäksi keitettynä. Mitä enemmän keltuaista kuumennetaan, sitä enemmän ne rasvahapot pilaantuvat.

EllaBella: iHerbin Aloe Vera -geeliä kyllä raaskii laittaa päähänsä reilumminkin! :D.
« Viimeksi muokattu: 09.01.11 - klo:19:36 kirjoittanut juuriska »
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #421 : 10.01.11 - klo:18:00 »
^ Onko sinulla bast kuivan oloinen päänahka? Kysyn koska kerroit, että roa-kuuri käynnisti sinulla hiustenlähdön ja roahan kuivattaa ihoa. Miksei siis päänahkaakin. Etsin edelleen syytä tähän sulkasatooni ja ajattelin, että josko päänahan kuivuus voisi olla (yksi) syy siihen.

Roan aikana kuivuus olikin varmaan syypää, mutta nykyään en oikein tiedä. Tukka kyllä rasvoittuu nopeaan tahtiin, mutta silti päänahka vähän hilsehtii.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #422 : 10.01.11 - klo:18:15 »
Jatkan vielä kananmuna-asiaa, tulisikohan parempia tuloksia jos söisi vaikka 3 munaa päivässä? Onko tehokasta vai meneekö liioitteluksi  :D
Olen päättänyt nyt aloittaa päivittäisen kananmunakuurin, ainakin kokeilla jonkun aikaa, mutta miten sen saisi parhaiten alas raakana? Jos se kerran on paras syödä raakana  :P

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #423 : 10.01.11 - klo:18:23 »
^ Valkuaista ei pitäisi syödä raakana, ainoastaan keltuainen. Raa´assa valkuaisessa on jotain ainetta, joka muistaakseni sitoo kehosta biotiinia. Keltuaisen voi vaikka vatkata appelsiinimehun sekaan. :)

bast: Ok, ehkä kuivuus ei sitten ole sinun tapauksessasi se syy. Toisaalta hilsehtiminen voisi kertoa kosteuden puutteesta, ja sitähän ei rasva/öljy korjaa.
« Viimeksi muokattu: 10.01.11 - klo:18:26 kirjoittanut juuriska »

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #424 : 10.01.11 - klo:18:36 »
Ohops, tajusin siis hieman väärin  :P eli keltuainen mahdollisimman raakana olisi paras vaihtoehto? Ja valkuaisen saan keittää? :D hetkinen, mites minä sen keltuaisen munan sisältä erotan, jotta voin keittää valkuaisen?  ??? ei nyt ollut hyvä suunnitelma.... jos keltuaisen ja valkuaisen erottaa, syö keltuaisen raakana jotenkuten, ja vaikka paistaa valkuaisen? Vai mitä sille olisi fiksua tehdä?
Meneepäs yksinkertainen asia kuten kananmuna nyt ihan tähtitieteelliseksi säädöksi ;D

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #425 : 10.01.11 - klo:18:41 »
Just noin, eli keltuainen raakana ja valkuainen vaikka paistettuna. Saat näin suurimman hyödyn kanamunan suuresta ravintoainemäärästä. :D

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #426 : 14.01.11 - klo:21:33 »
Noniin, nyt kun tämä kananmuna-asia on tullut selväksi, niin olisiko jotain muita hiuksille erityisen hyviä ruokia? :)

Poissa The Siren

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #427 : 02.02.11 - klo:11:25 »
Jassoo,vauva on 4kk ja hiustenlähtö alkoi säntillisesti tälläkin kerralla synnytyksrn jälkeen  ;D

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #428 : 04.03.11 - klo:12:25 »
Äidilläni oli stressiperäistä hiustenlähtöä niin paljon, että päässä oli kaljuja kohtia. Hän kokeili Nioxin scalp treatmentia ja nyt hänellä kasvaa uusia hiuksia. Hän antoi minullekin pullon ja vaikka hiustenlähtöä ei olekaan niin ajattelin kokeilla muuten vain.

Poissa lemongrass

• Haiven
  • *
« Vastaus #429 : 24.05.11 - klo:09:12 »
Heippa!
Oon tässä nyt hieman yli viikon verran hermoillut mun hiustenlähdöstä, joku tuntuu runsastuneen. Suihkun jälkeen hiuksia haroessa lähtee 1-5 hiusta kerralla,monta kertaa haroessa yhteensä on joskus lähteny melkein 50 hiusta. :# Niitä lähtee myös hiusten kuivuessa ja niiden jo ollessa melkein kuivat, tosin silloin max. 3 kerralla. Muuten en oo huomannu suuriä määriä hiuksia tyynyillä tai vaatteissa, yksi tai kaksi joskus löytyy. Pyyhkeeseenkään (eikä harjaan!) ei oo jäänyt irtohiuksia kun hiukset harjaa kosteana tai kuivaa.
Ärsyttävää, sama tilanne (hiuksia lähtee suikun jälkeen) oli n. vuosi sitten, kun sairastin anoreksiaa. Nyt oon parantunu (hyvä minä, ihanat 10 kg lisää, BMI päälle 19 <3)eikä ongelman luulis johtuvan ainakaan siitä.
Stressiä taitaa olla, kun on pääsykoekevät, ja lukemisen lisäksi pitäis revetä ystävien, poikakaverin, perheen ja töiden pariin. Aika loppuu kesken, välillä itkettää kiire ja väsymys. Haluaisin niin kovasti jo päästä rakkaiden harrastusteni pariin, mutta ei.   
Ruokavalio on loppujen lopuks aika kasvispainotteinen, syön kuitenkin kalaa ja kanaa, mutta eniten kasvisruokaa. Hiuksia on tullut värjättyä muutaman kuukauden sisään parikin kertaa, viimeisimmän kerran jälkeen oli aikas kuivat hiukset....Osuutta asiaan? Tungin päähäni kestoväriä (L'Oreal Preference Feria), vaikka muistaakseni aiemmin oon käyttänyt kevytvärejä.
Syön kalkki-D-tabletteja, jotain tehopii-kalkkivalmistetta, Piimax C+biotiinia plus Yasmin-e-pillereitä.
Ärsyttää itseä (ja äitiä, kun puhun koko ajan asiasta), kun hiuksia lähtee ja takaraivossa tuntuu kummittelevan kaljuuntuva kohta (mutsin mielestä se johtuu a)hiuspyörteestä b)vaalea päänahka-tummat hiukset-kontrastista, mulla on meinaan joku sentin blondi juurikasvu tunkemassa esiin). Hiukset tuntuu aiempaa ohuemmalta.  :'(
Lääkärin määräyksestä kävin verikokeissa, kun oireina oli liuskoittuvat kynnet, järkyttävä väsymys ja putoilevat hukset. Tulokset näytti, että rauta, vitamiinit ja kilpirauhasarvot oli normaaleja, tosin hemoglobiini oli 128. Alhainen vai ei?
Häiritsee, kun osa irtoilevista hiuksista on suht lyhyitä (mulla on takaa yli olkapäiden hiukset, muuten ehkä just olkapäille) ja joskus ihan käkkäröitä, vaikka mulla on suorat hiukset. Näyttävät ihan krepatuilta...  ??? Joskus irronneen hiuksen päässä on sellanen valkonen pieni möykky, liekö joku hiustuppi...?  Lisäksi läheltä kattoessa näyttää siltä, kun mulla ois hiuksissa jotain minimaallista pölyä. Voiskohan se olla hilsettä, kun välillä päänahka kutisee...Ei joka päivä, mutta joskus.

Nyt pidän sormia ristissä ja toivoa yllä, että hiustenlähtö ei muutu runsaammaksi ja saan pitää hiukseni. Ostin just XZ:n vanilla cafe shampoon ja hoitoaineen, toivottavasti ne auttais. En laita hiuksia juuri mitenkään, pesen joka toinen päivä (pesuväli harventunut) enkä todellakaan aio värjätä piiitkän aikaan. Oon aika neuvoton tän suhteen, eilenkin tuli pieni epätoivon tunne, kun katteli hiuksia..Huoh.  :(

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #430 : 24.05.11 - klo:11:54 »

Lääkärin määräyksestä kävin verikokeissa, kun oireina oli liuskoittuvat kynnet, järkyttävä väsymys ja putoilevat hukset. Tulokset näytti, että rauta, vitamiinit ja kilpirauhasarvot oli normaaleja, tosin hemoglobiini oli 128. Alhainen vai ei?

Naisten viitearvot on 117-155 g/l. Eli ei alhainen vaan just hyvä, mutta olisi hyvä jos voisi verrata aiempaan, edelliseen terveeseen kauteen. Sanoisin, että stressi on tällä hetkellä suurin ongelma. Sen takia voi olla myös, että katsot myös itseäsi kriittisemmin, mutta stressi myös kuluttaa ja stressin aikana minä ainakin yrittäisin syödä vieläkin terveellisemmin. Vaikeaa tiedän, ei täyty ainakaan minulla mutta olen huomannut ulkonäössä eron stressaantuneina kausina ja rauhallisina kausina. Kananmunia ei kannata kuitenkaan äityä syömään liikaa, sillä niissä oleva kolesteroli ei ole puolestaan terveydelle suurina pitoisuuksina hyvä. Hyvää  se kuitenkin on. Saatko tarpeeksi B-vitamiineja?

Päivässä irtoaa normaalistikin 100-150 hiusta. Jos sinulla on aiemmin ollut lyhyet hiukset, lähtöä ei ole huomannut yhtä hyvin.

Kokeilitko lääkärin kanssa tukistustestiä?
"Lääkäri tai henkilö itse ottaa pienen tukon hiuksia peukalon ja etusormen väliin ja tukistaa lievästi. Tila on normaali, mikäli tukistuksessa irtoaa 0–3 hiusta kerrallaan. Viisi hiusta tai enemmän merkitsee tukanlähtöä. Koe kannattaa tehdä erikseen ohimolta, päälaelta ja takaraivosta, koska hiustenlähtö on harvoin yhtä voimakasta koko päänahassa."

Poissa kerttuli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #431 : 26.05.11 - klo:12:46 »
Jassoo,vauva on 4kk ja hiustenlähtö alkoi säntillisesti tälläkin kerralla synnytyksrn jälkeen  ;D

Mulla myös ihan järkyttävä sulkasato ollut muutaman kuukauden - vauva nyt 9kk. Onkohan tälle odotettavissa loppua joskus..?

Toisaalta tukka on pitempi kuin koskaan sitten ala-asteaikojen eli kokonaismassa on vakio, haha. En silti suostu leikkaamaan lyhyttä äititukkaa. ;)
"Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä."

Poissa The Siren

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #432 : 26.05.11 - klo:18:27 »
Kyllä se loppuu..mulla on nyt vauva 8kk,ja on tainnut loppua enimmät hiustenlähdöt  :) (Niin vastustan minäkin lyhyttä äititukkaa)  ;D
« Viimeksi muokattu: 26.05.11 - klo:18:28 kirjoittanut The Siren »

Poissa lemongrass

• Haiven
  • *
« Vastaus #433 : 07.06.11 - klo:23:20 »
APUA!!
Tänään kävin suihkussa, ihan tossa puolisen tuntia sitten ja tota hiusta vaan lähti! Koko saamarin wc-pönttö näytti olevan täynnä. Samoin aamulla harjatessa ja muutenkin hiuksia harjatessa on alkanut lähtemään enemmän kuin aiemmin! :o
Kirjottelin jokunen aika sitten samasta ongelmasta. Nyt se tuntuu pahentuneen: hiuksia lähtee joku 50, jopa 80 pesun jälkeen (tänään varmaan yli sata). Muuten ei niitä edelleenkään juuri tipu, muutama, ehkä max. 20-30 päivällä. Yhden tai kaksi löydän sängystä, jos niitäkään. Syön Piimax-C plussaa, kalkki-piitabelettejä, kalkki-D-tabletteja sekä Yasmin-e-pillereitä.

Pelottavaa ja ärsyttää jo muutenkin. Hirvee stressi, kun on pääsykokeet (onneks huomenna ohi), ja kaiken kukkuraksi pelkään, että mulla on rintasyöpä tai leukemia ---> eilen rinnoista alkoi tulla kirkasta nestettä, plus oon tarkkailu mun kainaloissa tuntuvia imusolmukkeita, tuntuvat suurentuneilta.... :P Itkettää melkein koko ajan, pelkän pelon takia. Enkä edes kuulu rintasyövän riskiryhmään, kun ikää on vasta 20 ja hormonitoiminta on toiminut kunnolla vasta 5kk. En haluis menettää hiuksia. Tuntuvat ohentuneilta, enkä yhtään ihmettele jo vaikka oisivatkin. En nyt varsinaisia kaljuja läikkiä ole löytänyt, mutta odottakaapas vaan... :'( Jotain minihaiventa tossa hiusrajalla on, ehkä niskassakin. Lhtevät hiukset on pitkiä, ei enää sellaisia lyhyitä, ainakaan en oo huomannu.

Huomenna gyne, pitäis varmaan kysästä hiuksistakin. Jos jollakulla on kokemuksia/neuvoja, luen mielelläni. Apua ja lohdutusta kaivataan toden teolla. Oiskohan ihotautiääkäristä apua??

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #434 : 07.06.11 - klo:23:35 »
^ Mä en ehkä osaa sanoa mitään kovin hyödyllistä, mutta stressi voi vaikuttaa hiustenlähtöön ja hormonitoiminnan muutokset myös. Ja monilla vaihtelee kausittain, että välillä lähtee enemmän ja välillä vähemmän. "Minihaivenet" on ainakin hyvä merkki. Uutta on tulossa tilalle. Kannattaa mainita asiasta sille gynelle.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977