Heippa!
Oon tässä nyt hieman yli viikon verran hermoillut mun hiustenlähdöstä, joku tuntuu runsastuneen. Suihkun jälkeen hiuksia haroessa lähtee 1-5 hiusta kerralla,monta kertaa haroessa yhteensä on joskus lähteny melkein 50 hiusta.

Niitä lähtee myös hiusten kuivuessa ja niiden jo ollessa melkein kuivat, tosin silloin max. 3 kerralla. Muuten en oo huomannu suuriä määriä hiuksia tyynyillä tai vaatteissa, yksi tai kaksi joskus löytyy. Pyyhkeeseenkään (eikä harjaan!) ei oo jäänyt irtohiuksia kun hiukset harjaa kosteana tai kuivaa.
Ärsyttävää, sama tilanne (hiuksia lähtee suikun jälkeen) oli n. vuosi sitten, kun sairastin anoreksiaa. Nyt oon parantunu (hyvä minä, ihanat 10 kg lisää, BMI päälle 19

)eikä ongelman luulis johtuvan ainakaan siitä.
Stressiä taitaa olla, kun on pääsykoekevät, ja lukemisen lisäksi pitäis revetä ystävien, poikakaverin, perheen ja töiden pariin. Aika loppuu kesken, välillä itkettää kiire ja väsymys. Haluaisin niin kovasti jo päästä rakkaiden harrastusteni pariin, mutta ei.
Ruokavalio on loppujen lopuks aika kasvispainotteinen, syön kuitenkin kalaa ja kanaa, mutta eniten kasvisruokaa. Hiuksia on tullut värjättyä muutaman kuukauden sisään parikin kertaa, viimeisimmän kerran jälkeen oli aikas kuivat hiukset....Osuutta asiaan? Tungin päähäni kestoväriä (L'Oreal Preference Feria), vaikka muistaakseni aiemmin oon käyttänyt kevytvärejä.
Syön kalkki-D-tabletteja, jotain tehopii-kalkkivalmistetta, Piimax C+biotiinia plus Yasmin-e-pillereitä.
Ärsyttää itseä (ja äitiä, kun puhun koko ajan asiasta), kun hiuksia lähtee ja takaraivossa tuntuu kummittelevan kaljuuntuva kohta (mutsin mielestä se johtuu a)hiuspyörteestä b)vaalea päänahka-tummat hiukset-kontrastista, mulla on meinaan joku sentin blondi juurikasvu tunkemassa esiin). Hiukset tuntuu aiempaa ohuemmalta.

Lääkärin määräyksestä kävin verikokeissa, kun oireina oli liuskoittuvat kynnet,
järkyttävä väsymys ja putoilevat hukset. Tulokset näytti, että rauta, vitamiinit ja kilpirauhasarvot oli normaaleja, tosin hemoglobiini oli 128. Alhainen vai ei?
Häiritsee, kun osa irtoilevista hiuksista on suht lyhyitä (mulla on takaa yli olkapäiden hiukset, muuten ehkä just olkapäille) ja joskus ihan
käkkäröitä, vaikka mulla on suorat hiukset. Näyttävät ihan krepatuilta...

Joskus irronneen hiuksen päässä on sellanen valkonen pieni möykky, liekö joku hiustuppi...? Lisäksi läheltä kattoessa näyttää siltä, kun mulla ois hiuksissa jotain minimaallista pölyä. Voiskohan se olla hilsettä, kun välillä päänahka kutisee...Ei joka päivä, mutta joskus.
Nyt pidän sormia ristissä ja toivoa yllä, että hiustenlähtö ei muutu runsaammaksi ja saan pitää hiukseni. Ostin just XZ:n vanilla cafe shampoon ja hoitoaineen, toivottavasti ne auttais. En laita hiuksia juuri mitenkään, pesen joka toinen päivä (pesuväli harventunut) enkä todellakaan aio värjätä piiitkän aikaan. Oon aika neuvoton tän suhteen, eilenkin tuli pieni epätoivon tunne, kun katteli hiuksia..Huoh.