Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 509001 kertaa)

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #465 : 19.08.11 - klo:10:41 »
Kiitos EllaBella vinkeistä. Mivitolilla tarkoitat varmaan Mivitotalia? Tai google ehdottaa sitä, kun hain Mivitolia. Tämän hankin kyllä käyttöön. Mikä noista versioista on paras?

Nyt kun saisi vielä jonkun Terveysasemalta kinni, niin saisin varattua ajan sinne.

Mempsu

• Vieras
« Vastaus #466 : 29.08.11 - klo:15:42 »
Hei kaikki!

Te, jotka käytätte e-pillereitä (varsinkin yasmin ja yaz-merkkisiä) googlettakaa sanat yaz hair loss. Siellä on melko mielenkiintoisia juttuja näihin e-pillereihin ja hiustenlähtöön liittyen. Itse aloitin yaz e-pillereiden käytön 3kk sitten ja hiukset tippuu, yksi pillereiden sivuvaikutus saattaa, kuten omassa tapauksessa olla, hiustenlähtö. Hiuksia on lähtenyt kohta kuukauden ajan. Ennen hiuksia tippui ehkä 10-30 päivässä. Nykyään reilusti yli sata. En halua jatkaa näiden pillereiden käyttöä enää, vaikka luultavasti se vaan pahentaa tilannetta. Olen jo ottanut varasuunnitelman käyttöön ja hakenut apteekista priorinia, biotiinia, sinkkiä ja rautaa, jospa ne auttaisivat edes vähän tähän hiustenlähtöön. Ens viikolle on varattu aika lääkärille, saapa nähdä mitä siellä ollaan asiasta mieltä. Onko muut kokenut samaa kyseisten pillereiden kanssa?

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #467 : 29.08.11 - klo:15:54 »
^ Joo. Hiukseni putoavat tuppoina kaikista e-pillereistä. Lääkäri ei suosittele minulle niitä lainkaan.

Mempsu

• Vieras
« Vastaus #468 : 29.08.11 - klo:15:59 »
^^ Reilu vuosi sitten lopetin Meliane merkkiset e-pillerit, joita olin käyttänyt kolme vuotta eivätkä hiukset tippuneet. Samaa ei voi kyllä sanoa näistä!

Poissa lemongrass

• Haiven
  • *
« Vastaus #469 : 04.09.11 - klo:13:43 »
Täällä taas saman vaivan kanssa. Hiuksia lähtee edelleen, kohta neljä kuukautta. Soitin tossa toissapäivänä terkkariin ja sain ajan lokakuulle. Haluan nyt selvittää, mikä mättää.

Hiustenlähtö tuntui vähentyneen tossa jokunen aika sitten, pesun jälkeinen harjaus ei ollut niin tuskaa. Mutta: nyt on taas pahempi tilanne, tukkaa tippuu kuin lehtiä syksyllä, kun selvittelen ne pesun jälkeen. Harjaan hiukset kuivina, joten kaikki pesussa irronneet (tsekkasin pesuritilän: vain muutama hius, duunissa näkee aina kunnon kasan kun sitä suihkutilaa menee asiakkaiden jumppatunnin jälkeen siivoilemaan. ja vain pari käy suihkussa!) lähtee sitten harjatessa. Oikeen itku meinaa tulla ku kattelee paria kourallista hiuksia.  :(

Hilsettä on ilmestynyt, ennen ei ollut. Otsan lisäks löydän sitä myös päälaelta ja takaraivosta. Se näyttää pieniltä, valkoisilta ryyneiltä, joskus löydän hiemna suurempaa, ohuen ohutta (iho?)laattaa. Päänahassa on ainakin otsalla ja takaraivossa pieniä, punaisia finnin näköisiä pallukoita. Ihan muutama. Ne on koholla, kovia ja joskus kutisevia. Aluksi niitä oli otsalla kaks, nyt on sitten muuallakin vissiin. Päänahkaa pistelee ja kutittaa joskus, mutten raavi. Aina samoista kohdista, molemmilta sivuilta takaraivossa päin.  :o

Oon nyt tehny tota tukistustestiä: ei irtoa kuin maks. kolme/neljä, jos sitäkään per veto. Eli mitä tää nyt on..? Kaljuja läikkiä ei näy, ponnari ei oo ohentunut kun oon mittaillut. Lattioilla, tyynyllä/sängyssä ja vaatteilla ei oo kuin muutama suortuva. Eikä lattiakaivo oo mennyt tukkoon. Mutsi ja kampaaja sanoi että onpas tuuhea tukka. Jakaus on ainakin mun mielestä ihan normi, siitä törröttää 1-3 cm hiuksia (uutta kasvua?). JA aivan kamala juurikasvu, oma blondi tulee esiin!  <3

Ruokavalio on suht monipuolinen (kasvipainotteinen), mitä nyt oon jonkun kuukauden verran jättänyt n. yhden leivän verran kaloreita syömättä, vaikka en edes laihduta. Voiko toi vaikuttaa, vaikka paino ei oo laskenut? Oon sairastanut anoreksian, jolloin sitä hiusta lähti, kaverit vaan nyppi sitä mun paidoilta veks. Hiustenlähtö rauhoittui jossain vaiheessa, mutten kiinnittänyt silloin siihen huomiota. Epätoivoinen kuvaa mun mielentilaa. Tänäkin aamuna tukkaa lähti mun makuun liikaa, joten herätin sitten poikaystävän itkien. Tykkäsi kovasti... :P Muuten en tosiaan oo huomannu et tota lettiä KOKO ajan tippuisi, pesupäivät on vaan kamalia.

Käytän Yasmin-e-pillereitä (tammikuusta -11 lähtien), syös kalkki.D-tabletteja (2/päivä), kalanmaksaöljyvalmistetta (3 tablettia/päivä) sekä Piimax-C+:ssaa. Tarkotus ois alottaa ainakin C-vitamiinien otto. Voiko noi Yasminit olla osasyy, hiustenlähtö alkoi toukuun puolessavälissä mukavan pääsykoestressin alla. Oon lukenut, että hormonitasapainon vaihtelut voi olla osana hiustenlähtöön. Mulla nimittäin hoidetaan sekä ehkäisy että käynnistettiin kuukautiset n. 2v tauon jälkeen uudelleen. (olin tyhmä teininä, kadun syvästi).

Jos joku mua viisaampi osaa ottaa kantaa mun sekavaan tekstiin, niin olkaa hyvä!

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #470 : 05.09.11 - klo:15:04 »
^ Mä en ikävä kyllä osaa ottaa kantaa, mutta tunnen tuskasi :-\ Mulla on myös todella rankkaa hiustenlähtöä. Ekan kerran kiinnitin siihen huomiota 2005, ja sen jälkeen jossain vaiheessa vuosia möhemmin se vähän lieveni, mutta nyt lähtee taas päivittäin valtava määrä hiuksia. Kampaaja sanoi, että mulla on selvästi enemmän hiusta pään alaosassa kuin päälaella. Ahdistavaa. Mutta se on mun huolista silti pienin tällä hetkellä; pahempi ongelma on karvankasu täysin väärissä paikoissa ja akneilu. Mulla on hormonitoiminta ollut tosi pahasti pielessä viimeiset 7-8v, eikä siihen ole oikein löydetty kunnolla syytä. Pcos ei ole selittänyt kaikkia ongelmia. Pillereistä meen vaan huonompaan kuntoon.

Olin pari vkoa sitten Marjatta Aito -nimisellä gynekologilla. Pitkän uran tehnyt nainen, joka on erityisesti estrogeeniasioihin paneutunut. Mulla alkoi 10v sitten (onnettomuuden jälkeen) stressikierrokset nousta ja on pyörineet punaisella siitä lähtien. Eli siis mulla on todnäk ollut entuudestaan taipumusta/herkkyyttä hormonihäiriöihin ja sitten onnettomuuden vaikutukset päälle. Aito oli sitä mieltä, että nyt ensimmäisenä tutkitaan mun estrogeenitasot (testi pitää tehdä runsaimpana kuukautisvuotopäivänä; muina aikoina otetuilla kokeilla ei tee hevonkukkua). Mikäli tasot on alakantissa, aloitetaan mulla estrogeenihoito siten, että murustan pillerin pieniin osiin ja nappailen kielen alle muruja pitkin päivää. Mulla pitäisi alkaa seuraavat menkat vkon päästä, joten vielä en tiedä lähdetäänkö tuolle tielle. Se kuitenkin tuntuu loogisimmalta; huomioiden mun moninaiset oireeni ja sen seikan, että stressi on ollut kroonisena vuosia, niin olisi erittäin todnäk että mulla estradiolit alhaalla. Tuota stressiä Aito piti suurimpana syynä tälle mun tilanteelle. Vaan mennään nyt askel kerrallaan ja katsotaan mitä labratulokset kertovat.

Hormoniklinikalla ja muilla gynekologeilla olen juossut enkä ole mitään apua saanut. Joitain pillereitä on kokeiltu, mutta oon mennyt niistä tosiaan huonompaan ja sitten on sanottu vain, että koita kestää. Hormoniklinikan käynti oli erityisen suuri pettymys; mun tilanne on ilmeisesti liian hankala, että kukaan jaksaa paneutua. Luojan kiitos löysin tuon Aiton!

Aito sanoi, että mikäli labrojen perusteella lähdetään estrogeenihoitoon, niin kunhan katsotaan miten se puree, niin myöhemmin voi lisäksi ottaa Spiresis-lääkkeen käyttöön -> sitä käytetään naisilla hiustenlähtöön. Mä käytin sitä vuoden kaksi joskus vuosia sitten ihotautilääkärin määräämänä, tosin en pysty muistamaan sen vaikutuksista enää.

Voimia kaikille kanssakärsijöille!!

edit. Olin tulosa kipeäksi vko sitten, ja vedin kunnon överit D-vitamiinia (yht. 150mcg/pvä, 2-3 pvän ajan) ja oireet katosi tuhka tuuleen. Labrojen mukaan mulla on D-vitskut alakantissa. Äsken kun postasin tuon viestini, menin saman tien huvikseni goolettamaan "d-vitamin hair loss". Nyt en ehdi kirjailla enempää, kun on pakko mennä, mutta tuli paljon osumia ja äkkisältään ihan kiinnostavan kuuloista!
« Viimeksi muokattu: 05.09.11 - klo:15:12 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #471 : 05.09.11 - klo:15:55 »
Huokaisen helpotuksesta. Hiustenlähtöni on palautunut takaisin normaaliksi ja kaljussa kohdassa kasvaa uutta hiusta. Tiedä sitten mistä oli kysymys, mutta toivottavasti ei palaa enää takaisin.

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
« Vastaus #472 : 05.09.11 - klo:16:09 »
Suosittelen hiustenlähdöstä kärsiville piparminttua ja spearminttua, näitä yrttejä juodaan siis teen tapaan. Googlella löytyy ainakin kokemuksia siitä, että auttaa hiustenlähtöön sekä hirsutismiin naisilla, koska alentaa mieshormonin tasoa ja vastaavasti nostaa estrogeenitasoja. Lisäksi hiustenlähtöön on omakohtaisella kokemuksella auttanut luomu omenasiiderietikan juominen, pari teelusikkaa päivässä omenamehuun piilotettuna. Iherbistä olen tilaillut molempia edellä mainittuja valmisteita.

Tämä siis vinkiksi kaikille hormoniperäisestä hiustenlähdöstä kärsiville. Auttaa myös ihon rasvoittumiseen ja rauhoittaa tehokkaasti vatsaa.
« Viimeksi muokattu: 06.09.11 - klo:09:53 kirjoittanut vaahtera3 »

Poissa lemongrass

• Haiven
  • *
« Vastaus #473 : 05.09.11 - klo:22:23 »
Hrr...no onneksi mulla ei ole noin paha tilanne, kun ei kaljua näy. Uskaltauduin harjaamaan hiukset harjalla, muuten käyätn selvityskampaa (jotenkin helpompaa). Taaskaan ei tarttunut hiuksia siihen harjaan, vaan siistin irronneet yksilöt käsin. Ei mulla nyt niin lyhyet hiukset ole etteikö ne siihen harjaan sen takia tarttuisi, olkapäille asti kun melkein on...Tiedä sitten onko noi irtoavat päivän mittaan lopahtaneita, jotka jää killumaan mun tukkaan kiinni joksikin aikaa(?).

Soitin terkkarin ajanvaraukseen uudelleen, josko ois aikaa ennen lokakuuta. Ei ollut, ja se täti vielä sanoi ''ettei tälläisiä ongelmia hoideta kiireellisenä''. Aha. Ymmärrän kyllä ettei kaikkein akuutein ongelma ole verrattuna esim. syöpään tai edes luunmurtumaan tai kuumeeseen, mutta silti. Kyllä mua vatuttaa, jos lokakuussa tilanne on p*ska. Koulun terkkari kehotti otattamaan uudelleen veriarvot sun muut kun kitisin väsymyksestä, lohkeilevista kynsistä ja hiuskadosta.

Ottaa tavallaan pattiin, jos tää nyt sitten johtuu Yasmineista. Niiden kanssa kun ei ole ollut muuta ongelmaa, ei aknea tai mielialavaihteluita. Oon oma ihana itseni (ainakin kullan mukaan ;) ).  O:)

Kalju joka tapauksessa pelottaa (mahdollisena) tulevaisuudennäkymänä. Ei tän ikäsenä kuulu näyttää mummohiuksiselta. :(

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #474 : 05.09.11 - klo:22:45 »
^^ En epäile etteikö joissain tapauksissa noi voisi auttaakin, on tuttu tee mullekin juurikin samasta syystä. Oon muutenkin tässä vuosien aikana ottanut selville kaikkia mahdollisia ja mahdottomia konsteja, millä mitenkään itse pystyisi vaikuttamaan. Mulla on tilanne kuitenkin erittäin kaukana siitä, että millään teellä saisi hommaa korjaantumaan.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa lemongrass

• Haiven
  • *
« Vastaus #475 : 11.09.11 - klo:09:58 »
Koulutehtävien pariata tänne purkamaan mieltä...Kirjotan nyt kun on sellanen fiilis, et tarttis purkaa sydäntään edes jollekulle.  :P
Eli: muutama hius oli tyynyllä, oisko ollu kolme tai viis. Kävin sitten aamusuihkussa ja vajaan parin tunnin hiusten kuivattelun (en harjaa märkänä, enkä käytä fööniä-->sais keräillä hiuksia lattialta) jälkeen kampasin ne äsken. Tulos ei yllättänyt mutta ei se kivaltakaan tuntunu...Taas kerran lähti kivasti tukkaa. Päälle sata varmaankin. Suihkuritilältä ja suihkun lattialta löytyi joku 10 kpl. Eilen ei lähtenyt kammatessa kuin muutama, onneksi  <3.

Mä en tiedä miten suhtautua tohon lukemaan. Tärisen, koska mua suoraan sanottuna inhottaa tää. Huoh. Tiedän, et joillakin lähtee pelkkää hoitista levittäessä tukkaa tupoittain ja lattiakaivo on täynnä irtohiusta. Silti jokaisella on oma tilanne, mulla on nyt näin. Oon miettiny, että olenko vaan onnistunut olemaan huomaamatta tän, jos se on alkanut jo aiemmin. Luulen,että en...kai? Epätoivoissani en halunnut perjantaina pestä itse hiuksia, joten menin kampaajalle pesettämään. Kerroin hänelle tilanteen. Kyseli ruokavaliosta ja stressistä. Kaikki ok niillä saroilla. Sanoi, että joskus on kausia jolloin tukkaa lähtee enemmän. Toivon todelllakin, että asia on näin.  :-\ Lopuksi kampaaja vielä sanoi, että mulla on paksu tukka. Piristi vähän.  :)

Ai niin, oon nyt syönyt viikon Biotiini Fortea. Toivottavasti se auttaa.

ke 14.9:
Ja paskat...nyt surettaa ja urakalla. Tänään on ollu karmea päivä, tuntuu että hiuksia vaan lähtee ja lähtee. Eilen vielä yritin helliä tukkaa tehohoitiksella ja saunalla. Ja tänään kävin hierojalla tos pari tuntia sitten, kun niskat ja selkä aivan tööt. Mua itkettää, taitaa olla ne Yasminit syypäät.  :'( En haluis vaihtaa kun ne on muuten niin hyvät. En enää jaksa uskoa johonkin himputin telogeeniseen (eli väliaikaseen?) hiustenlähtöön, ei kai se nyt välillä kiihdy ja sitten laannu?? Koulun th ei osannut sanoa mitään, kunnalliselta puolelta ei ollut ennen lokakuuta aikaa mut sain sentään kilpparikokeeseen lähetteen....Kynnet järkyt, kasvavat muutaman millin ja heti lohkeavat: :/ Ja väsyttää, vaikka unta ois se 7-9h..!

Hieman off topic..onko yasmineiden käyttäjillä (tai muiden pillereiden käyttäjillä) ollut vastaavaa hiustenlähtöä aloittaessa pilsut?  Tuntuu kamalalta, jos vuoden-parin takainen anoreksia rankaisee vieläkin..  :o
« Viimeksi muokattu: 14.09.11 - klo:20:49 kirjoittanut lemongrass »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #476 : 16.09.11 - klo:22:34 »
Äkilliseen hiustenlähtöön voi saada apua laserhoidosta. Jotkut kampaamot tekevät ja ainakin meillä koululla on laser-laite ja hoidot hieman edullisempia kuin kampaamoissa. 10-15% asiakkaista ei huomaa eroa, mutta laser-hoidoilla on todistetusti ollut positiivista vaikutusta äkilliseen selittämättömään hiustenlähtöön, joten kannattaa harkita ja jos omalla paikkakunnalla on parturi-kampaajalinjaa ja siellä tehdään asiakaspalvelua, kannattaa selvittää löytyykö koululta laseria niin ei tarvitse ihan täysiä hintoja maksaa. Meillä 10 hoidon sarja maksaa 170 euroa, vähintään 10 hoitokertaa suositellaan jotta tuloksia syntyisi.

Salamanteri, kertoisitko lisää tästä laser-hoidosta? koitin jonkin verran googletella, mutta infot oli aika suppeita. Mihin sen laserin toiminta perustuu, oletteko te koululla jo tehnyt niitä hoitoja? 170€ ei ole paha hinta 10 kerran sarjasta jos se todellakin on toimivaa, onko siinä jotain riskejä tvs? Kuinka tiheällä aikavälillä ne hoidot tehdään?
Täytyy kyllä alkaa koluamaan kaikki parturikampaamokoulut läpi jos jostain lähistöltä löytyisi  :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa lemongrass

• Haiven
  • *
« Vastaus #477 : 30.09.11 - klo:07:04 »
Suru puserossa täällä näin.  :'( Hiustenlähtö ei oo rauhoittunut, PÄINVASTOIN. Nyt tota tukkaa lähtee ihan oikeasti melkein koko ajan. Ainakin näin pesupäivän jälkeen. Mutsi myönsi eilen, että kyllä sitä aika paljon irtoaa pesussa. Ite oon nyt sitten tosiaan huomannut, että aina seuraavana päivänä (etenkin aamulla) hiuksia irtoilee aika tiuhaan itsekseen...Ei tyynyllä ollut kuin kaksi, mutta oottakaas vaan kampasin..! Itkuhan siinä pääsi.  :-\ Huomenna ihotautien erikoislääkärille, kun ei arvauskeskuksesta apua luultavasti saa. HUOH!
Toissapävä oli inhottavaa, kun silloinki tukkaa irtos. Eilen ihan ok, ennen ku pesin. Taitaa tästä perjantaista tulla huono..
Tukistustestin tulos on outo: päälaki 1-2, sitten takaraivo ja hiusten ''alempi kerros'' (tajuatteko?  ;D) antaakin sitten huimat 5-8!! A-P-U-A! Kaljuuntuminen odottaa? Ponnarimittauksessa tuli silti se sama 7,5 cm, kuten monen kk ajan, eikä tuolla kaljua tai harventunutta jakausta näy. Hmm.....  ???
Ainoa lohtu tässä on se, että pienen pientä uutta hiusta, ja vähän pidempääkin, kasvaa kuitenkin.  <3 Hiukset on hieman pörröset.  ;D
Gyne anto Cilest-reseptin, mutta siinä on androgeenijohdannaisia, voivat ilmeisesti pahentaa tätä. Tais jäädä Cilestit väliin..

Nyt seuraa kysymys: Onko sillä minkäänlaista merkitystä, että hius irtoaa juurineen? Suurimmassa osassa irronneita hiuksia on valkoinen pallukka aivan siellä juuressa, välillä suurempi ja välillä hentoinen ja pieni. Irtoaa helposti välillä, välillä ei.Ainakin englanninkielisillä sivuilla telogeenisesta hiustenlähdöstä (joo, toivon että se on sitä eikä esim. naistyyppistä kaljuuntumista) valkoinen pallukka on hyvä merkki juuri telogeenisuudesta eli väliaikaisuudesta. Oonko nyt oikeassa vai väärässä?

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #478 : 30.09.11 - klo:11:18 »
Eikö olekin ihanaa, että hiustenlähtö voi aiheuttaa niin paljon stressiä ja stressi hiustenlähtöä? ;D

Mua on jo tässä muutama kuukausi mietityttänyt sivuhiukset, etenkin ohimon lähistöltä. Niillä alueilla hiusta on ehkä hyvällä tuurilla puolet niin paljon kuin takaraivossa (siis jos vertailee samankokoisia alueita keskenään). Huomasin tämän tosiaan vasta varsin äskettäin, ja vanhoja kuvia tiiraillessa en ole ollenkaan niin varma, ovatko nämä alueet aina olleet näin harvoja kasvultaan... ??? Voiko esim. värjääminen aiheuttaa vain paikottaista hiusten ohenemista? Toivon, että tämä olisi jotain e-pillereitten aiheuttamaa, sillä musta tuntuu, että myös kasvutahti romahti niitten myötä.

Lopettamisestahan on jo yli puoli vuotta, mutta ihokaan ei ole vielä palautunut ennalleen, joten toivoa on vielä. Mulla on muutenkin niin ongelmallinen päänahka, etten olisi yllättynyt, jos kaikki epäpuhtaudet ja ekseemat olisivat tämän aikaan saaneet... >:(

Poissa lemongrass

• Haiven
  • *
« Vastaus #479 : 01.10.11 - klo:19:47 »
No niin...Nyt on käyty ihotautien erikoislääkärillä .Diagnoosi: lievä seborrea ja telogeeninen hiustenlähtö, Yasmineita hän piti todennäköisimpänä syynä. Lisäksi sain kuulla, että mulla oli ollut tossa alkuvuodesta lievä anemia (kiikutin vanhat labratulokset mukanani). Aika kiva, kun ei tuosta silloin helmikuussa kuullut tk-lääkäriltä....  :P

Lääkäri nappaili hiuksia ja tutkaili sitten niitä. Kyseli kaikkea (lähteekö koko päästä vai vaan yhdestä kohdasta?, otatko e-pillereitä? ...). Siinä sitten diagnoosikin selvisi. Kynsien huonon kunnon selitti kanssa e-pillereillä, mikä on kyllä ihan järkeenkäypää, koska nää on ollut karmeat alkuvuodesta lähtien.  ::)
Yasminit vaihdettiin Yaminelleihin, lääkäri arveli että Yasminien vaikuttavien aineiden annoskoko voi olla mulle liian suuri, varsinkin kun on ensimmäinen hormonaalinen ehkäisy käytössä. Katotaan, miten noi sopii.
Sain tohon seborreaan hilseshampoota. Varmuudelta laittoi vielä kortisoniliuosreseptin, mutta en vielä ottanut sitä käyttöön. Ei kutise niin, että tarttisin.

Voi olla jotain ''lumevaikutusta'', mutta nytten kun tiedän missä mennään olo on jokseensakin lungimpi..  ;D Toivottavasti sama fiilis kestää viel, kun tää telogeeninen vaihe voi kestää yhteensä sen 3-6 kk, josta ois sellaset vajaa 5 kärsitty.