Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 508974 kertaa)

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #495 : 29.11.11 - klo:22:24 »
Ei pitäisi näitä ketjuja huvikseen lueskella, tulee vainoharhaiseksi ja luule kärsivänsä mm. jokaikisen ravintoaineen puutteesta. Tosin ihan faktaa on se, että hormoniarvojen tutkituttamista olen miettinyt pitkään, mm. kilpirauhanen oli joskus raja-arvoilla ja kontrollikäynti on jäänyt. Tutkiiko ne halutut hormonit ihan pyydettäessä, vai pitääkö esittää jokin pitkä lista oireista, jotka jo muutenkin on hankalasti selitettäviä ja kuulostavat lähinnä luulosairaan valitukselta?
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #496 : 30.11.11 - klo:23:35 »
Minä olen kärsinyt hiustenlähdöstä jo melkein kolme vuotta, tai saattaa olla hieman kauemminkin. Tässä ajassa hiukseni ovat ohentuneet huomattavasti ja silminnähtävästi, tukkaa on lähtenyt arviolta 1/3 tai nykyään jo varmaan lähemmäs puolet. Onneksi tukkaa oli ennestään tosi paljon ja paksusti, olisin nyt varmaan muuten jo kalju. Ja on ihanaa että samalla kuitenkin kasvaa uutta tukkaa koko ajan, harmi vain että se on laadultaan ollut jotenkin hentoisempaa kuin muu tukka. Eikä saisi valittaa kun uutta kasvua kuitenkin on, mutta voi että on rasittavaa elää niiden 2-10 senttisten haivenien kanssa kun muu tukka on vyötärömitassa ja pidän töiden vuoksi päivittäin hiuksia kiinni.  :-\

Minullahan näitä hiustenlähtöä aiheuttavia tekijöitä onkin sitten löytynyt muita terveysasioita tutkiessa. Ensin löytyi paha anemia, ja sitten kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta vaikka nuo molemmat ovat hyvässsä hoidossa (ja anemia on tällä hetkellä historiaa) niin hiustenlähtö on vain jatkunut. Olen käynyt myös keliakiatesteissä, sekä verikokeissa että gastroskopiassa, eikä sitä virallisesti löytynyt mutta olen jättänyt viljat ruokavaliostani pois sillä olen huomannut olevani kotimaisille viljoille yliherkkä (enkä myöskään halua että viljojen syönti laukaisee enää enempää autoimmuunisairauksia kun minulla on niihin kerran taipumusta). No, nyt muutaman kuukauden viljattoman elämän jälkeen alkaa hiustenlähtö rauhoittua. En uskalla nuolaista ennen kuin tipahtaa, mutta enää ei lähde joka pesussa tukoittain tukkaa eikä suihkun lattiakaivo ole jatkuvasti tukossa. Eikä jätettäviä kammatessa tukkaan ole kädet, kampa ja lattia hiuksia mustanaan/punaisenaan. Olen toiveikas että kunhan vain jatkan tällä viljattomalla elämäntyylillä niin hiuspohjani vielä toipuu ja saan paksun ja karkean tukkani takaisin.  :ts
« Viimeksi muokattu: 01.12.11 - klo:05:55 kirjoittanut calypso »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #497 : 01.12.11 - klo:21:18 »
Lääkärillä käyty ja huomenna verikokeisiin. Niiden tulosten perusteella sitten ihotautilääkärille ja gynelle. Totesi et päänahka näyttää hänen silmäänsä ihan hyväkuntoiselta, mutta on kyllä selkeesti ohentunut verrattuna takaraivon alueelle jossa tukkaa olis vaikka jaettavaksi. Pälvikaljua ei näyttänyt olevan, joten nyt sitten ootellaan ja kattellaan niitä tuloksia ja ihotautilääkärin mielipiteitä. En kyllä aio odottaa julkisen puolen iholle pääsyä, vaan otan paperit ja maksan yksityiselle, pääsee nopeammin eikä loppupeleissä ole juurikaan sen kalliimpaa. Toivottavasti tämä ei ole geneettistä!!!  :-\
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #498 : 03.12.11 - klo:20:14 »
« Viimeksi muokattu: 07.12.11 - klo:20:45 kirjoittanut catjuska »
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #499 : 05.12.11 - klo:10:49 »
Varmaan muuten ihan hyvä coctail, mutta kalkkia ja rautaa ei saisi ottaa samalla kertaa vaan välissä pitäisi olla vähintään neljä tuntia. Kalkki kun estää rautaa imeytymästä. :) Joko syöt biotiinia? Se vaikuttaa hiusten kasvuun myös hurjasti, ainakin jos siitä on puute. Niin joo, ja kaikki nämähän tukevat sitä uuden hiuksen kasvua, mutta eivät varsinaisesti auta vanhaa hiusta pysymään päässä. Paitsi tuo rauta, jos siitä on elimistössä puutetta.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #500 : 05.12.11 - klo:11:08 »
Okei, otin nyt asiakseni kerätä tämän ketjun annit iherb-tilauksen suhteen. Olisiko tässä aamupalani seuraavat pari kuukautta?  ;D

.........

Vielä jotain lisättävää? Priorinia ajattelin käydä hakemassa vielä tuohon päälle kun tuli veronpalautukset  ;D

Säästä rahasi ja jätä Priorin ostamatta, sillä voit ostaa hirssiuutetta sekä vehnänalkioöljyä sellaisenaankin ja paljon halvemmalla. Hyvät rasvahapot ovat muutenkin hyödyksi koko keholle, eikä pelkästään hiuksille, joten hyvien rasvahappojen syönti öljyn tai kalaöljykapseleiden muodossa kyllä kannattaa.

Mie odotan uusia iHerb-paketteja, joissa tulee miehelle E-vitamiinia ja saw palmetto -valmistetta, joiden pitäisi auttaa uusien hiusten kasvussa. Noitakin voisi harkita, jos haluaa kokeilla :) .

Niin joo, ja kaikki nämähän tukevat sitä uuden hiuksen kasvua, mutta eivät varsinaisesti auta vanhaa hiusta pysymään päässä. Paitsi tuo rauta, jos siitä on elimistössä puutetta.

Myös MSM auttaa hiuksia pysymään päässä, ainakin oman kokemukseni mukaan. En uskalla enää pitää taukoja MSM:n syönnissä, kun hiustenlähdön kiihtymisen huomaa heti, jos ei syö MSM:ää.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 06.12.11 - klo:19:43 »
^Mistä tuota hirssiuutetta ja vehnänalkioöljyä saa? Koitin googletella, mutta ainakaan hirssiuutteelle ei löytynyt ostospaikkaa mistään mistä koitin etsiä. Tai sitten en vaan osaa  ;D

Saisikos tuohon e-vitskuun ja saw palmettoon linkit iherbiin ni osaan lisätä tilaukseen  :T

Biotiinia oon syöny tässä jokusen viikon, mutta siinähän taitaa kuitenkin mennä tovi ennen kuin alkaa tuntua missään.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #502 : 06.12.11 - klo:20:07 »
^ Hirssivalmistetta voit etsiä hakusanoilla millet seed oil tai millet extract ja vehnänalkioöljy on wheat germ oil. Tässä ovat E-vitamiinin ja saw palmetton linkit.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #503 : 07.12.11 - klo:18:31 »
Hirssiä kannattaa syödä harkiten, sillä se torppaa kilpirauhasta.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #504 : 07.12.11 - klo:20:34 »
En mie kyllä tuota hirssivalmistetta löytänyt mistään  0_0 Tai siis tuli noita jenkkiläisiä sivustoja, mutta kun ei ole minkäänlaista kokemusta niistä, iherbistäkin tilaan kiltisti juuresten neuvojen mukaan  ;D

Mulla ei tietääkseni ole kilpparissa mitään ongelmia, tiiä sitten aiheuttaisiko hirssin nassuttelu niitä. Tosin nyt jo tuo lista niin pitkä että kohta pitäisi olla tukka kuin Tina Turnerilla  :3

Muoks. Lisäsin nuo ellenin vinkit ostoslistaan ylempänä.
« Viimeksi muokattu: 07.12.11 - klo:20:43 kirjoittanut catjuska »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #505 : 22.01.12 - klo:00:13 »
Täällä taas. Tässä on nyt kuukauden päivät pistetty nassuun pilleriä ja öljyjä, päänahkaan hierottu kaapista öljyt, salaatinkastikkeet ja muut lisukkeet (no ehkä vähän liioitellen). Aikaa on mennyt vasta rapiat kuukauden päivät, mutta toistaiseksi ei minkäänlaista havaintoa hiusten lähdön vähenemisestä/vauvahiuksista/hiusten "paksuuntumisesta". Päälaki se vaan paistaa sieltä hiusten alta edelleen. Pituutta hiuksiin on kyllä tullut hiukkasen, tuntuu et pidemmässä tukassa se päälaki ei paista ihan yhtä törkeästi kuin lyhyessä. Samoin palaaminen omaan hiusväriin ja värjäysten lopettaminen tuntuisi antavan hiuksille vähän enemmän runsauden tuntua. Mutta silti.. ei miusta tullutkaan Anita Hirvosta  :'(

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #506 : 22.01.12 - klo:12:01 »
^ Kuukausi on vielä niin lyhyt aika, ettei siinä kovin suurta muutosta näy. Kannattaa siis rauhassa odotella ja katsella sekä keskittyä terveisiin elämäntapoihin, jos kaikki terveydelliset syyt hiustenlähtöön on selvitetty, eikä missään ole mitään erityistä häikkää. Proteiini, hyvät rasvahapot ja muutenkin monipuolinen ruokavalio on tärkeää hiusten kannalta, joten kannattaa kiinnittää myös syömisiin erityistä huomiota.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #507 : 22.01.12 - klo:15:14 »
Kiitos ellen  <3 Kuukausi on lyhyt aika hiuksille ja päänahalle, vuosisata hysteeriselle naiselle  :-[ Lohduttava sana täällä auttaa NIIN paljon kun yksinään näitä asioita märehtii  :-*

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #508 : 22.01.12 - klo:17:16 »
Onko sulla catjuska kireä päänahka tai jännittyneet niskalihakset? Tässä linkissä on juttua päänahan lihaksista ja niiden jumppauttamisesta. Moni kehuu tuolla sivustolla saaneensa hiustenlähtöönsä apua jumpasta: http://www.hairloss-reversible.com/my_approach.htm  Pienellä (mutta kieltämättä hieman tukalalla  ;D) treenauksella sain itse aika hyvän tuntuman noihin lihaksiin ja saan päänahkani liikkumaan eteen ja taakse. Harjoittelu tuntuu pikkuhiljaa muuttuvan helpommaksi, kun lihakset alkavat vahvistua ja huomaa edistyvänsä. Tsemppiä se kyllä vaatii. Haittaahan tuosta ei voi olla ja miksei kokeilisi tuota, kun se ei edes maksa mitään! :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #509 : 29.01.12 - klo:13:23 »
Mullakin on ilmeisesti jonkinasteista hiustenlähtöä tai -ohentumista havaittavissa. Mun isä (!) on jo vuosia kommentoinut, että mulla on jotain kaljuja läikkiä päässä jos hiukset on olleet esim. ponnarilla, mutta itse en kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota. Mun hiukset on todella ohuita ja nyt olen itsekin alkanut huomaamaan, että ne ei esimerkiksi ohimoilta peitä päänahkaa enää kunnolla, niitä saa välillä oikein asetella ettei päänahka loista välistä. Multa myös lähtee aika paljon hiuksia (viemärit aina tukossa ja hiusharjat täynnä hiuksia), mutta toisaalta muistikuvan mukaan näin on aina ollut eikä kyseessä ole mikään nopea muutos ainakaan. Syön e-pillereitä (enkä valitettavasti voi lopettaa niitä), verikokeet on kunnossa. Tiedän, että mulla on miestyyppisen kaljuuntumisen geenit (male-pattern baldness, eli tämä kuuluisa androgenic alopecia), mutta en googlettamalla löytänyt kunnon tietoa siitä, miten ne vaikuttavat naisissa. Jos siis olisin mies, olisin todennäköisesti kalju. Mulla on myös hilsettä, mutta päänahka ei erityisemmin kutia. Ongelmia siis riittää, joten ajattelin tässä keväällä käydä ihotautilääkärillä asian tiimoilta :-\
« Viimeksi muokattu: 29.01.12 - klo:14:29 kirjoittanut Dash »
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.