Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 508975 kertaa)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #525 : 22.03.12 - klo:19:29 »
Mites, onko kellään juureksella kokemusta Rogainesta? Netistä kyllä löytyy tarinaa ja toista, mutta aina tulee oltua vähän skeptinen kun jotain suomi24-palstaa lukee  ::)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #526 : 26.03.12 - klo:21:58 »
Veren arvot olivat hyvät eikä tietoakaan kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Lähtöruutuun siis. Olen syönyt Priorineja nyt 3 viikkoa enkä huomaa mitään eroa, tosin ei tässä ajassa luulisikaan huomata? Olen aivan varma, että hiukset ohenevat ohenemistaan ja nyt ikäväksi oireeksi on ilmaantunut päänahan lievä arkuus. Huomaan hiuksia pestessä olevani todella varovainen, kun kosketus tuntuu ikävältä. En kuitekaan omilla silmillä erota mitään poikkeavaa päänahassa, se ei punota tai hilseile.
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #527 : 27.03.12 - klo:18:42 »
Mie oon menossa parin viikon päästä taas yhdelle lääkärille, katsotaan mitä se sanoo. Aika rajusti alkaa toi päälaki paistaa, kohta saattaa päästä itku  :-[
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #528 : 03.04.12 - klo:11:05 »
Voih, mun mieheltä on alkanut tukka uhkaavasti harventua otsalta. Viimeksi kun värjättiin juurikasvua ei sitä esiin kasvanutta omaa väriä ollut ollenkaan siinä harventuneella alueella, eli ei siihen uuttakaan tukkaa näköjään kasva. Mies meni ihan paniikkiin ja masentui. Mä koitin ehdotella näitä Priorin-sun muita mömmöjä mitä voisi kokeilla. Ovat vaan aika kalliita, turhaan viittis ostaa jos eivät tehoakaan..

Edit. Lueskelin tätä ketjua ja hän kun käyttää paksuja hiusrasvoja niin se lienee iso tekijä tässä, tukkii hiustuppia (tms?). Vois jotain biotiiniä myös hommata myös.. Raukka murehti jo että joutuu leikkaamaan koko tukan lyhyeksi :(
« Viimeksi muokattu: 03.04.12 - klo:13:02 kirjoittanut RockQueen »
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #529 : 03.04.12 - klo:14:04 »
Ovat vaan aika kalliita, turhaan viittis ostaa jos eivät tehoakaan..

Danny roddy kirjoittaa blogillaan lähinnä miesten hiustenlähdöstä, jos kiinnostaa lukea - http://www.dannyroddy.com/

Siellä on hormonien vaikutuksesta siihen, ruoan yms. mä olen tykännyt lukea sen juttuja, ja se on yks mun suosikkiblogeja  terveysblogeista, monilla on ollut hyviä tuloksia sen ohjeita noudattamalla, tai no ei ne ole sen ohjeita, vaan ray peatin, mutta kuitenkin.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #530 : 04.04.12 - klo:22:08 »
RockQueen:  Tuo otsalta harventuminen miehellä viittaa kyllä valitettavasti androgeeniseen hiustenlähtöön. Siihen ei taida löytyä muita tehoavia hoitoja kuin minoksidiililiuos ja/tai finasteriditabletit. Molemmissa on sitten omat sivuvaikutuksensa. :P
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa tsupp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #531 : 05.04.12 - klo:00:04 »
Jumiutuneet niskat ilmoittelevat itsestään hiustenlähtönä. Mulla on niska-hartiaseutu välillä niin kroonisesti jumissa, etten edes huomaa koko asiaa kun tunto katoaa. Tämä on ihan ikuisuusongelma. Äidilläni on samankaltaisia kokemuksia, joten tämä taitaa olla sukuvika. Nyt opiskellessa vaiva on paljon pahempi kuin ennen ja hieronnasta on vain väliaikaista apua. Ei tarvita kuin sopivasti vetoa jostain suunnasta, niin niskat vetävät kunnon syväjumiin. Lihasrentouttavia on testattu, mutta niitä saisi olla koko ajan syömässä enkä kestä sitä niiden aiheuttamaa väsymystä.

Kuulostaa kauhean pinnalliselta, mutta mua huolettaa asiassa eniten nimenomaan tämä hiustenlähtö! :D Kyllähän tuosta toki satunnaisia päänsärkyjäkin seuraa, mutta ei onneksi kovin usein.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #532 : 05.04.12 - klo:12:59 »
RockQueen:  Tuo otsalta harventuminen miehellä viittaa kyllä valitettavasti androgeeniseen hiustenlähtöön. Siihen ei taida löytyä muita tehoavia hoitoja kuin minoksidiililiuos ja/tai finasteriditabletit. Molemmissa on sitten omat sivuvaikutuksensa. :P
Totta. Mutta luulen että tohon liittyy myös vahvasti päänahkaa tukkivat hiusrasvat, harventuminen on alkanut sen jälkeen kun mies on alkanut niillä muotoilla hiuksensa. Nehän ei siis peseydy kokonaan pois hiuksista vasta kuin monella pesulla, ja olen kuullut että "rasvatukkien" keskuudessa hiusten harveneminen on yleistä. Ensiapuna nyt mies osti biotiinia, jättää rasvat jäähylle ja muotoilee kevyemmillä ja poispeseytyvillä aineilla. Myös XZ:n Voima-shampoo tuli käyttöön, tosin en usko että se suurempaa tekee mutta on se placebokin jotain :D
www.siameselipstick.com

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #533 : 05.04.12 - klo:15:46 »
^ Rasvaako hän sitten vain otsatukkaansa? Ei sellaiset paksut rasvat kyllä varmaan hyvää tee päänahalle. Toivottavasti tukka kasvaa vielä takaisin. :)

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #534 : 05.04.12 - klo:16:20 »
^ Rasvaako hän sitten vain otsatukkaansa? Ei sellaiset paksut rasvat kyllä varmaan hyvää tee päänahalle. Toivottavasti tukka kasvaa vielä takaisin. :)
Ei kyllä sitä rasvaa menee joka puolelle mutta eniten päälaelle. Malli on siis sellainen päältä pidempi ja sivuilta ja niskasta lyhyt jonka hän sitten kampaa taakse. Toivotaan että jotakin edes tapahtuisi :)
www.siameselipstick.com

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #535 : 05.04.12 - klo:19:39 »
Mä tilasin nyt iherbistä hevoskuurin ellenin ohjeiden mukaan: biotiinia, sinkkiä, silicaa, MSM, rautaa ja kalanmaksaöljytabuja. Toivotaan et ne nyt edesauttais tätä projektia tai edes pitäisivät nykyiset karvat paremmin päässä. Pahaltahan tää tuntuu kun päälaki irvistelee kirkkaasti hiusten välistä, takaraivolla tukkaa olis vaikka kuinka ja paljon! Nettiä läränny ja artikkeleita lukenu, vähän hirvittää et onko kyseessä miestyyppinen kaljuuntuminen ja/tai rankka geeniperimä. Kävin jopa Rolfin sivuilla lueskelemassa hiussiirrännäisistä jos muuten ei ala ratkaisuja löytymään  :-\

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #536 : 05.04.12 - klo:19:53 »
Oletko catjuska vielä kokeillut päänahan hierontaa?  :) Mun oma hiustenlähtöni loppui reilu kaksi kuukautta sitten, kun aloin hieroa kipeän kireää päänahkaani ja syödä Viviscalia. Päänahka ei ole enää aikoihin ollut kipeä hierottaessa ja hiuksia lähtee edelleen todella vähän. Sun tilanne on tosin vähän erilainen kun mulla, kun multa lähti hiuksia tasaisesti joka puolelta.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #537 : 05.04.12 - klo:20:21 »
juuriska, oon kyllä ihan ahkerasti kaksi kertaa päivässä hieronut päänahkaa (samalla kun laittanut tuota regenetressen hoitonestettä), muutaman kerran ehkä unohtanut/luistanut. Kyllähän min päänahka on vähän kipiän tuntuinen kun sitä hieroo, mutta irtonainen se silti on. Tosi hyvä jos siulla on tilanne helpottanu, mä vielä odotan omaa pelastustani  :) Yritin opetella sitä päänahkajumppaakin mistä tuolla aiemmin oli puhetta, mut mun lontoon kieli ei taivu niin hyvin et olisin saanut ohjeista selkoa.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #538 : 05.04.12 - klo:21:45 »
^ Jumpan ideana on se, että jännitetään vuoronperään otsan ja takaraivon lihaksia. Tässä tekstin lyhennetty, vapaa suomennos: "Takaraivon lihakset saa liikkumaan yrittämällä vetää korvia taakse. Kun painaa sormet tiukasti linkin kuvassa näkyvien takaraivon (occipitalis)  lihasten päälle, niin tuntee kun lihakset jännittyvät. (Otsalihakset taas saa toimimaan nostamalla kulmakarvoja ylöspäin.) Alussa saattaa jännittää myös niska- ja hartialihaksia, mutta kun saa tuntuman takaraivon lihaksiin, niin turhat jännitykset häviävät. Tällä harjoituksella saavutetaan seuraavat asiat: veren virtaus nopeutuu päänahan ihossa, ihonalaisessa kudoksessa, lihaksissa ja kamarakalvossa, hiusnystyjä ravitsevien verisuonten seinämät vahvistuvat, uusia verisuonia saattaa kehittyä päänahan kudokseen ja päänahan joustavuus lisääntyy." Jumppa alkaa ajan kanssa tuntua oikeasti tosi helpolta ja sitä voi tehdä vaikka autoa ajaessa. 

Hieroessa kannattaa keskittyä erityisesti kamarakalvoon kiinnittyneisiin lihaksiin (eli otsalihaksiin, korvien yläpuolisiin lihaksiin ja takaraivon lihaksiin), sillä jos ne ovat jännittyneet, niin kamarakalvo kiristyy ja se taas aiheuttaa kalvon läpi päänahkaan kulkevien verisuonten supistumisen ja verenvirtauksen heikkenemisen. Mulla itselläni on edelleenkin tiukka ja huonosti liikkuva päänahka, joka oli hieromisen aloittaessani aika kipeä, mutta ei enää. :)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #539 : 05.04.12 - klo:22:08 »
^ eli helppo nakki jos osaa heiluttaa tahdonalaisesti korviaan? Lucky me :)
this too shall pass.