Kirjoittaja Aihe: Hiustenlähdöstä  (Luettu 509008 kertaa)

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
Vs: Hiustenlähdöstä
« Vastaus #540 : 05.04.12 - klo:23:39 »
^ eli helppo nakki jos osaa heiluttaa tahdonalaisesti korviaan? Lucky me :)

Totaalireps.  :D

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #541 : 06.04.12 - klo:20:21 »
Tai sit pitää valehdella niin et korvat heiluu?  :3
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #542 : 15.04.12 - klo:13:46 »
No niin, minä se täällä taas. Kävin jälleen yhdellä lääkärillä ja huomenna menen jälleen verikokeisiin. Ilmeisesti kukaan lääkäreistä ei ole ottanut tarpeeksi laajoja kokeita kun jokainen lääkäri määrää uusiin kokeisiin ja kaikki sanovat että ihan normaaleja nämä on.. Nyt jälleen tutkitaan kilpirauhasarvoja ja pcosia, tämä lääkäri sentään lupasi lähetteen gynelle jos ei itse löydä ratkaisua (aiemmat on vaan levitellyt käsiään).
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 16.04.12 - klo:12:06 »
En nyt ota kantaa paikkansapitävyyteen, mutta ajattelin laittaa tänne ihan mielenkiinnosta:Maitotuotteiden runsas nauttiminen voi aiheuttaa hiustenlähtöä.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #544 : 24.04.12 - klo:14:23 »
Olen nyt 1,5kk syönyt Priorinia enkä kyllä huomaa mitään muutosta. :-\ Hiukset ovat edelleen yhtä ohuet ja päälaki paistaa, jos hiuksia ei hartaasti tupeeraa ja asettele. Ainoa positiivinen juttu oli hiusten leikkaaminen lyhyemmäksi, koska se on vähentänyt päänahan pilkottamista, kun hiukset eivät roiku raskaasti päätä pitkin. Priorinin lisäksi olen syönyt biotiinia, sinkkiä, MSM:ää sekä monivitamiinia ja kaikki tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa. En pääse itse täysin lähietäisyydelle, mutta silmämääräisesti en huomaa lainkaan uusien hiusten kasvua. Huoh.
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #545 : 24.04.12 - klo:16:41 »
1,5 kk on liian lyhyt aika, että näkisi toimiiko Priorin.  :) Mulla itselläni se ei kyllä toiminut 8-9 kuukaudessakaan. Ainoa mikä on koskaan mulla toiminut on Viviscal. Se on auttanut kaverin miehelläkin, jolla on androgeenista hiustenlähtöä. Jos hän lopettaa Viviscalin syönnin, niin hiuksia alkaa taas lähteä. Uusia hiuksia ei kyllä välttämättä kasva pudonneiden tilalle Viviscalillakaan, mutta ainakin se voi auttaa säilyttämään ne hiukset mitä on jäljellä.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 25.04.12 - klo:12:19 »
Tässä tulee niin kärsimättömäksi jo, kun päälakea katsoessa oikein pystyy erottamaan yksittäisen hiuksen ja mistä se kasvaa. Näen siis hiusten "läpi". :-\

Olen taas pläräillyt kaikennäköisiä hiustenlähtösivuja ja keskusteluja ja joku väläytti ilmoille sen, että esimerkiksi kostetusvaurio ja home talossa aiheuttavat terveydelle ongelmia ja näin ollen liittyä myös hiustenlähtöön. Voiko tuo olla totta? Meillä kämpästä löytyi suuri kosteusvaurio ja kylpyhuoneen ja keittiön välinen seinä on läpimärkä. Sieltä löytyi myös hometta. Hiustenlähtö alkoi siitä, kun muutin tuohon uuteen kämppään viime syksynä. Jotenkaan en usko tuohon, että home olisi hiustenlähtöni syynä, koska muuten ole ollut täysin terve.

Myös niska- ja hartiaongelmat hiustenlähdön syynä ovat vilahtaneet mielessä, koska kärsin lähes päivittäisestä niskakivusta ja päänsärystä. Teen istumatyötä 8 tuntia päivässä ja hiustenlähtö alkoi kuukausi sen jälkeen, kun työnkuvani vaihtui fyysisemmästä tähän ainaiseen istumiseen. Venyttelen päivittäin ja harrastan liikuntaa n.3 krt viikossa peruskunnon ylläpitämiseksi, mutta ei niistä kummoista apua ole ollut niskajumitukseen. Lihasrelaksantteihin en ole vielä turvautunut, koska haluaisin löytää luontaisen keinon tähän ongelmaan. Voi nimittäin olla, että tämän takia veri ei kierrä päänahassa ja hiuksia lähtee.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #547 : 04.05.12 - klo:13:30 »
Toivottavasti en nuolaise liian aikaisin, mutta tänään kun kävin aamulla suihkussa ennen duuniin lähtöä, valmistauduin kampaamaan tukkaa ja itkemään harvoja hapsiani. Mutta kuinkas ollakaan! Näyttäisi siltä ettei päälaki paista enää niin näkyvästi ja kun suurentavan peilin kanssa syynäsin, näytti siellä olevan lyhyitä hiuksenpätkiä!! Eli olisikohan niin että uutta tukka pukkaa!!  :O  <3  Jos tämä on nyt totisinta totta eikä vain good hair day, niin voisin itkeä onnesta!
En sitten tiedä onko asiaan vaikuttanu iHerbistä tilattujen tabujen napsiminen ( biotiini, silica, rauta, msm, sinkki ), tuo regenetressen shamppoo, stressin väheneminen, ruokavalion muutos vaiko peräti kaikki yhdessä, mut tällä linjalla jatkan kyllä vaikka koko loppuikäni jos oikeasti saan tukkani takaisin  <3 <3 <3

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #548 : 04.05.12 - klo:15:59 »
^ Olipa ihana uutinen!  :D
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 04.05.12 - klo:18:12 »
^Mä oon ollu pelkkää hymyä koko päivän, yks asiakaskin sanoi et mähän olen kuin auringonpaiste  :D

Poissa vadelma

• Haiven
  • *
« Vastaus #550 : 05.05.12 - klo:16:52 »
^ Tulimpas iloiseksi sinun puolesta! :) Catjuska, kuinka kauan oot kerennyt popsimaan noita iHerbin pillereitä..? Itelläni on sinkki-biotiini-kuuri meneillään ja ootan malttamattomasti josko ne vaikuttas jotain. Mietin jos tilais vielä muita "hius-pillereitä", ainakin jos vois arvella niiden toimivan...
Hennot hiukset, vaalennettu, kasvatusta ja tehohoitoa.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #551 : 05.05.12 - klo:19:36 »
vadelma, oonkohan mä niitä nyt toista kuukautta napostellu  :) Mä luulen et toi silica on ollu yks aika taikasana sen suhteen ettei hiuksia ole lähtenyt niin paljoa. Mut tosiaan, en tiedä mikä noista muutoksista on eniten vaikuttanut vai onko tämä vaan lumevaikutusta. Oli miten oli, mä en voi lakata hymyilemasta  :)

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #552 : 18.05.12 - klo:17:20 »
En nyt vielä ilakoi, mutta taitaa olla niin, että hiustenlähtö on hidastunut. Kyllä sitä päivittäin lähtee edelleen pikkunen kasa hiuksia, mutta se on ihan normaalia. En vaan enää huomaa kaljuja kohtia missään ja hiukset asettuvat taas kuten aina ennenkin. Ohut hiirenhäntä toki on, koska eihän uusi hius hetkessä kasva, mutta tyvestä jo paljon tuuheampi. Lopetin Priorinit siihen 1,5 kuukauteen ja kaikki muutkin tukkataiat. Olen parantanut syömisiäni, kuorinut päänahkaa, vitamiineina popsin multivitaa, msm:ää ja sinkkiä, koska biotiini aiheutti ihon riehaantumisen. Nyt saapui postista erä silicaa, joten kokeilen sitä vielä. Olen tietoisesti yrittänyt olla stressaamatta ja hoitanut hiuksia hellävaraisesti. Voihan tämä toki vielä alamäeksi kääntyä. ::)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 21.05.12 - klo:13:18 »
^Toivottavasti se uusi kasvusto pysyy :)

Mä saatoin nuolasta liian aikaisin, tai sit mulla oli good hair week. Nyt näyttää taas siltä et jakaus levenee, täytyy vaihtaa paikkaa ettei paistaisi päälaki liikaa  :-\ Onneksi tuota pituutta on kasvanu, saa vedettyä päätä myöten hiukset jolloin kalju jää "piiloon".

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #554 : 22.05.12 - klo:17:04 »
Mä olen siirtänyt omaa ruokavaliota sellaiseen ray peat tyyliiseen, ja mun mielestä se toimii, kynnet, ja ripset on ottaneet hurjan kasvuspurtin, ja hiuksetkin on lisääntyneet. Mutta siis katselen tässä, ei tää välttämättä meinaa pitkällä aikavälillä paljoakaan.
Mulla ei siis sen kummempaa ongelmaa ole varsinaisesti, muuta kuin kuivat, ja karkeat hiukset, ja oon ollut omasta mielestä vähän väsynyt, jota ei mun mielestä kannatta katsella kovin pitkään.

Seuraan aika tiiviisti paleo, rawfood yms. juttuja, ja kokeilen aina välillä kaikkea, oon ennenkin miettinyt noit ray peat juttuja, ja danny roddyn blogia lukeneena ajattelin kokeilla; niin monilla on vaan hyvää sanottavaa tosta systeemistä.

Eli se perustuu siihen, että solut saa tarpeeksi energiaa, ja että kilpirauhanen toimii kunnolla, ja että estrogeenitasot pysyy tarpeeksi alhaalla jne.
Joka tapauksessa se on lähinnä sokeria hedelmien muodossa, hedelmämehuja, juustoa, maitoa, lihaa, mereneläviä, jäätelöä jne. mutta toi ei ole koko tarina.

Mulla on kans energiatasot nousseet tosi paljon, ja liikunnasta palautuminen on monta kertaa nopeampaa. Mulle toi sokeri on aina ollut paras energianlähde, olen aina ollut laihimmallaan ja energisimmillään hedelmämehuilla, hedelmillä, ja juustolla elellessä.

Danny roddyn blogi, jos jollakin kiinnostaa-
http://www.dannyroddy.com/

Esim. paleohacksissa on kans kokemuksia tosta systeemista-
www.paleohacks.com

It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress